Daryl Janmaat

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Gecorrigeerd met assist voor 1-2
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Was 1-0 niet de fout van Gouweleeuw die buitenspel ophief? Al met al toch een goede pot van de hele verdediging, als je in 90 minuten maar één kans weggeeft.
tha boelie
Basisspeler
Berichten: 804
Lid geworden op: 31-10-2010 02:31

Bericht door tha boelie »

AllardP schreef:Was 1-0 niet de fout van Gouweleeuw die buitenspel ophief? Al met al toch een goede pot van de hele verdediging, als je in 90 minuten maar één kans weggeeft.
In de aanval ervoor was het Elm die de verkeerde keuze maakte, er lag op beide vleugels veel ruimte maar hij passte de bal door het midden.
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Ik vond Janmaat vandaag een van de sterksten op het veld. Verdedigend heel sterk (afgezien van de 1-0 dan), aanvallend kon het alleen soms wat beter.
Gebruikersavatar
Ironis
Wereldspeler
Berichten: 1438
Lid geworden op: 27-04-2009 11:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ironis »

Janmaat is bijna rond met Feyenoord. De transfer naar Duitsland is afgeketst gisteren. Hij geeft aan graag naar Feyenoord te willen en zijn zaakwaarnemers zijn al ver in de onderhandelingen. Volgens Janmaat nog enkele punten die besproken moeten worden.

Ik zeg: it giet oan!

Bron: http://www.vi.nl/Nieuws-item/215234/Ver ... enoord.htm
Jurruh
Basisspeler
Berichten: 934
Lid geworden op: 21-02-2005 20:25
Locatie: Groningen

Bericht door Jurruh »

Het is rond, hij heeft voor 2,5 jaar getekend bij Feyenoord: http://www.sport-promotion.nl/nl/news/D ... tml?id=687.

Zat er aan te komen, maar zo'n (transfervrij) vertrek blijft zuur.
Gebruikersavatar
Ironis
Wereldspeler
Berichten: 1438
Lid geworden op: 27-04-2009 11:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ironis »

De kop is er af! Janmaat volgend seizoen bij Feyenoord.
Daryl Janmaat bereikt akkoord met Feyenoord

woensdag 01 februari 2012
Daryl Janmaat speelt vanaf komend seizoen voor Feyenoord. De rechterverdediger komt dan transfervrij over van Heerenveen en tekent een contract voor drie jaar in Rotterdam. ,,Ik ben blij dat er nu helderheid is.''

Daryl Janmaat en zaakwaarnemer Karel Jansen van Sport-Promotion voerden deze maand verschillende gesprekken met Feyenoord. Afgelopen week werd een akkoord bereikt over een contract dat de voormalige jeugdinternational tot medio 2015 aan de Kuip-club bindt. ,,Ik had de afgelopen periode niet over belangstelling van andere clubs te klagen'', aldus de Hagenaar. ,,En ook Heerenveen liet al in een vroeg stadium weten mijn aflopende contract graag te willen verlengen. We hebben daar een paar keer over gesproken, maar we kwamen er niet echt uit. Bovendien kreeg ik steeds meer het gevoel dat ik na vier jaar Heerenveen toe was aan een nieuwe omgeving.''

Dat gevoel bracht hem uiteindelijk via Sport-Promotion in contact met Feyenoord, de club waar hij vroeger acht jaar in de jeugd speelde. Het werd geen succes, omdat Janmaat als 'te licht' werd beoordeeld en kon vertrekken. Nu keert hij terug als volwaardig eerste elftalspeler. ,,Zo kan het lopen'', lacht Daryl Janmaat. ,,Dat is ook voetbal. Wie er toen gelijk had of niet, doet er niet toe. Ik ben in ieder geval hartstikke blij dat ik mijn loopbaan bij Feyenoord kan en mag voortzetten. Een prachtige club natuurlijk, met het imponerende stadion en het Legioen. Dat wordt straks kippenvel als ik uit die helikopter mag stappen, weet ik nu al.''

Technisch directeur Martin van Geel toonde zich op zijn beurt ook zeer tevreden met het binnenhalen van de 22-jarige verdediger. ,,Daryl past precies in ons plaatje voor de toekomst'', aldus Van Geel. ,,Hij is jong, heeft zijn talent al bewezen en kan alleen maar beter worden. Bovendien is het een speler met een Feyenoord-verleden én met pit in zijn lichaam. Dat zien we graag in de Kuip. Goede verdediger, met ook nog eens aanvallende kwaliteiten. We zijn erg blij met zijn komst, dat mag duidelijk zijn.''

Voor Daryl Janmaat, die in 2008 van ADO Den Haag de overstap naar Heerenveen maakte, worden de komende maanden speciaal. ,,Ik ben blij dat nu voor iedereen duidelijk is waar ik komend seizoen zal spelen. Dat geeft rust. Ik had Ron Jans en Johan Hansma al eerder geïnformeerd over mijn beslissing en zij reageerden beiden begripvol. Dat waardeer ik, omdat de club er veel aan heeft gedaan om me juist hier te houden. Dat is ook het speciale aan Heerenveen, vind ik. Het is een warme club met geweldige supporters, waar ik altijd aan zal terugdenken. Ik zal er dan ook alles aan doen om er een mooi afscheid van te maken in de tweede seizoenshelft. We staan inmiddels in de halve finale van de KNVB-beker. Er zit nog meer in wat mij betreft...''
Bron: http://www.sport-promotion.nl/nl/news/D ... tml?id=687
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Zat er aan te komen voor hem natuurlijk. Stapje opzij (financieel vast iets omhoog)
Gebruikersavatar
Ironis
Wereldspeler
Berichten: 1438
Lid geworden op: 27-04-2009 11:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ironis »

Toch wel stapje omhoog hoor.. Niet zozeer qua prestaties, maar wel als club: supportersaantallen, stadion, ambities.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Toch wel kut hoor, er is een transfersom betaald voor deze jongen, de club heeft hem een kans gegeven zich te ontwikkelen en als dank krijgen wij het compliment dat we een mooie club zijn.

Voor Feyenoord wel een aardige speler, al zullen zijn verdedigende blunders meer onder een vergrootglas liggen dan hier.
Jurruh
Basisspeler
Berichten: 934
Lid geworden op: 21-02-2005 20:25
Locatie: Groningen

Bericht door Jurruh »

Lipton schreef:Toch wel kut hoor, er is een transfersom betaald voor deze jongen, de club heeft hem een kans gegeven zich te ontwikkelen en als dank krijgen wij het compliment dat we een mooie club zijn.

Voor Feyenoord wel een aardige speler, al zullen zijn verdedigende blunders meer onder een vergrootglas liggen dan hier.
Voetballers zijn het natuurlijk niet aan hun club verplicht om een transfersom op te leveren. Leuk als het wel gebeurt, maar dan had Heerenveen maar iets eerder moeten proberen om te verlengen. Niet in het laatste seizoen, maar een jaar eerder. En uiteindelijk blijft het natuurlijk een beslissing van de speler zelf.

Het is niet anders. Even uithuilen en op zoek naar een opvolger. Schmidt acht ik daartoe nog niet in staat.

Wat Feyenoord betreft: hij zal de strijd moeten winnen van Leerdam, die ik de laatste tijd zeer verdienstelijk vind spelen.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Toch wel verrassend, een topclubwaardige back die voor Feyenoord kiest. Ik heb nog steeds de indruk dat die club, hoe mooi ook qua uitstraling, stadion en achterban, voorlopig hooguit een subtopper is. Schijnbaar heeft Janmaat nog steeds een warm gevoel bij Feyenoord. Hoewel wij een uitstekende verdediger kwijtraken, is deze mooie stap hem natuurlijk van harte gegund.
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Wanneer je ziet hoe de Kuip leeft bij een wedstrijd tegen Ajax afgelopen weekend kan ik mij goed voorstellen dat je daar als voetballer gecharmeerd van bent ;) Wat dat betreft is het een stap vooruit (en natuurlijk de uitstraling die feyenoord wereldwijd nog altijd heeft is de kans op een grote topclub er ook groter dan bij heerenveen).
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Ik vind het mooi dat een voetballer voor zijn gevoel kiest en niet voor het maximale financiele gewin. Als supporter zouden we het toe moeten juichen dat een speler nu eens niet voor het geld kiest maar omdat hij een club mooi vindt.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Gelukkig is Janmaat een speler die prima te vervangen is.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Jeroen schreef:Ik vind het mooi dat een voetballer voor zijn gevoel kiest en niet voor het maximale financiele gewin. Als supporter zouden we het toe moeten juichen dat een speler nu eens niet voor het geld kiest maar omdat hij een club mooi vindt.
Inderdaad! Er zijn in het afgelopen decennium al heel wat veelbelovende carrières van subtoppers die de stap waagden naar dat zinkende schip/bodemloze put gesneuveld. Dus of het carrière technisch nou zo'n goeie keus is kan je je afvragen. Maar als hij bij het kiezen voor Feyenoord zijn hart heeft gevolgd dan kan je het eigenlijk nooit een verkeerde keuze vinden. Volgden maar meer spelers in de voetballerij hun hart, kan je zeker alleen maar toejuichen. Ik hoop dat Janmaat zijn ontwikkeling daar verder doorzet en niet stagneert.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Laatste wedstrijd van het seizoen: Heerenveen - Feyenoord. Kan een lastig dilemma voor Janmaat worden
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Al wekenlang roep ik dat Janmaat naar Feyenoord gaat, want alle voortekenen waren er. Ik verbaas me er dus niet door. Ik kan het ook goed begrijpen. Hij wil naar mijn weten in Nederland blijven en buiten Heerenveen zijn de mogelijkheden dan zeer beperkt. Dan praat je over vier á vijf clubs die interessant (kunnen) zijn en een aantal clubs hebben hem op dit moment gewoon niet nodig. Ajax zal hem ook niet halen zolang Van der Wiel daar zit, lijkt me. Dat hij voor Feyenoord kiest is niet alleen een gevoelsmatige beslissing, maar toch ook deels noodgedwongen. En een topclub of niet: spelen voor Feyenoord in De Kuip is voor spelers toch iets magisch, nog steeds.

Het is spijtig voor Heerenveen, maar ik kan het goed begrijpen. Als je iets anders zoekt, dan is Feyenoord in zijn situatie absoluut één van de beste opties.
sch4-live
Wereldspeler
Berichten: 2120
Lid geworden op: 28-12-2005 11:22

Bericht door sch4-live »

Feanfan 1 schreef:Laatste wedstrijd van het seizoen: Heerenveen - Feyenoord. Kan een lastig dilemma voor Janmaat worden
Hoezo zou dat een dilemma worden ? Zo'n speler maakt het dan echt niet (veel) uit of wij verliezen. Zolang zij maar winnen..
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Stel dat de stand er na 33 speelrondes zo uit ziet:

4 Feyenoord: 33-60 punten
5 Heerenveen: 33-58 punten
6 Ajax: 33-58 punten

Plek 4 is sowieso Europees voetbal, dan is het altijd maar afwachten of een speler wel 100% gefixeerd is op je eigen club
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

IK begrijp zijn keuze wel. Feyenoord is weer hot momenteel en in Rotterdam is heel veel mogelijk. Ik denk ook dat Feyenoord binnen 5 jaar wel weer meedoet om het kampioenschap en ze hebben in Van Geel iemand die hier goed de lijnen in weet uit te zetten.
Tokstra
Nieuw talent
Berichten: 137
Lid geworden op: 22-01-2005 15:12
Locatie: De Rottefalle
Contacteer:

Bericht door Tokstra »

Dan hat it Fean de bekerfinale toch al wûn... Dy is al op 8 april (1e peaskedei).
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Eric schreef:IK begrijp zijn keuze wel. Feyenoord is weer hot momenteel en in Rotterdam is heel veel mogelijk. Ik denk ook dat Feyenoord binnen 5 jaar wel weer meedoet om het kampioenschap en ze hebben in Van Geel iemand die hier goed de lijnen in weet uit te zetten.
Volgens mij is het beleid dat Feyenoord nu voert het simpelste dat er is. Geen uitgaven, transfervrije spelers alleen en huren van topclubs. Van Geel kan pas laten zien wat hij kan als er weer budget is en hij moet gaan investeren in spelers. Dan heb je grotere risico's en dan laat je zien hoe inventief je met je geld om gaat.

Feyenoord heeft het geluk dat spelers Feyenoord nog als grote club zien want anders hadden ze vele grotere problemen. Dan was een Janmaat, Vormer en Goosens helemaal niet gekomen.
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Met dat beleid heeft hij Roda wel overeind geholpen en heeft hij AZ kampioen gemaakt, een club waar hij wel mocht investeren. Feyenoord komt ook niet met de eerste de beste spelers aan, maar spelers die fanatiek zijn en/of een Nederlandse achtergrond hebben en weten wat het is om voor Feyenoord te spelen. Zie bijvoorbeeld de ontlading na de overwinning tegen Ajax, dat zie ik onze spelers niet doen als wij weer eens tegen Cambuur spelen. Vraag me zelfs af of de meeste spelers wel weten wat Cambuur is.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Eric schreef:Met dat beleid heeft hij Roda wel overeind geholpen en heeft hij AZ kampioen gemaakt, een club waar hij wel mocht investeren. Feyenoord komt ook niet met de eerste de beste spelers aan, maar spelers die fanatiek zijn en/of een Nederlandse achtergrond hebben en weten wat het is om voor Feyenoord te spelen. Zie bijvoorbeeld de ontlading na de overwinning tegen Ajax, dat zie ik onze spelers niet doen als wij weer eens tegen Cambuur spelen. Vraag me zelfs af of de meeste spelers wel weten wat Cambuur is.
Kampioen met AZ? Volgens mij was Brands daar toen werkzaam. Het beleid dat hij bij Roda uitvoerde was eigenlijk ook vrij simpel. Geen budget dus alleen transfervrije spelers. Dat waren in het geval van Roda spelers die afvielen bij topclubs of spelers waar gokjes mee genomen werden.

Vormer, Junker, Wielaert, Donald, Pluim, Delorge en dan vergeet ik er vast nog een hoop. Je kan dus nauwelijks misstappen maken met transfervrije spelers omdat ze dus niks kosten en die spelers kende je vaak al vanuit het Nederlandse voetbal.

Neem Beenhakker, die nam transfervrije buitenlanders. Die ken je niet en faalde dus.

Ik ben benieuwd wat hij gaat doen als er geld is.
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Was inderdaad even in de war, maar hij was dan samen met Adriaanse verantwoordelijk voor dat succesjaar en heeft eigenlijk de basis gelegd van waar AZ nu staat. Heeft het verder bij Roda, Willem II en Feyenoord gewoon goed gedaan, alleen bij Ajax faalde hij. Het is toch juist het moeilijkst om met weinig middelen veel te presteren, anders waren clubs als De Graafschap, RKC, Sparta, ADO, Volendam etc. ook wel vaker in de middenmoot te vinden.
Om transfervrije spelers binnen te halen heb je ook overtuigingskracht nodig en dat heeft hij dus blijkbaar. Ik denk dat Feyenoord nu wel geleerd heeft van haar fouten en niet weer al die Brazilianen en Afrikanen gaat halen en meer zich nu beter oriënteerd voordat het een dure speler gaat aantrekken. Dit moet over een jaar of twee weer mogelijk zijn denk ik, al is Van Geel dan misschien al weer weg.
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Ik kan me niet veel gevallen herinneren van goede spelers spelers bij Heerenveen die transfervrij de deur uitgaan.
Ik gun het Daryl wel, is altijd positief geweest over de club, ook in de mindere jaren. Een goede, aanvallende rechtsback, 22 nog maar. Die jongen heeft nog een hele carriere voor zich. Ik hoop dat we weer een Zuiverloontje of Janmaatje weten te vinden op rechts!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

En wij starks Europa in en Feyenoord niet. Goede keuze Daryl! :lol:

Wie met spelers als Vormer, Goosens en Janmaat op de proppen komt kan niet zeggen ambitie te hebben door te groeien. Alledrie subtopvoetballers. Dat zijn geen spelers die je naar een hoger niveau brengen.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Goosens en Janmaat zijn nog wel spelers met een (flinke) door groei potentie. Die kunnen zich prima inpassen in een team dat top 3 wil spelen. Vormer vindt ik dan wel weer wat een overschatte speler, prima voetballer voor tot en en met plaats 5.

Ik heb het idee dat Janmaat nog wel eens in de problemen kan komen bij Feyenoord als hij zich verdedigend niet weet te ontwikkelen. Fouten als tegen Vitesse worden daar genadeloos aangepakt door supporters en wellicht technische staff.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Lipton schreef: Ik heb het idee dat Janmaat nog wel eens in de problemen kan komen bij Feyenoord als hij zich verdedigend niet weet te ontwikkelen. Fouten als tegen Vitesse worden daar genadeloos aangepakt door supporters en wellicht technische staff.
Ik zie dat soort fouten wekelijks bij Feyenoord anders. Dus dat zal wel meevallen. Ze gaan er met Janmaat in ieder geval op vooruit vergeleken bij wat er nu staat.
Plaats reactie