Viktor Elm

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Superfean4
Basisspeler
Berichten: 912
Lid geworden op: 29-03-2011 17:39
Locatie: Langs de Luts

Bericht door Superfean4 »

Het enige wat AZ er in mij ogen op vooruit gaat is het koppen. Ook was het een speler met een aardige body.
JALALALALALALA .......SCHEISSE 04
Gebruikersavatar
Rednax
Wereldspeler
Berichten: 1146
Lid geworden op: 02-10-2006 11:45
Locatie: It Hearrenfean

Bericht door Rednax »

Quote ik even een stukje van de officiele AZ site:
Stewart: ‘Bijzonder blij’
“Wij waren al een tijdje op zoek naar een dynamische middenvelder met loopvermogen”, legt Directeur Voetbalzaken Earnest Stewart toe. “Viktor brengt daarnaast veel kopkracht met zich mee. We zijn bijzonder blij dat we erin geslaagd zijn om hem naar AZ te halen.”
Zijn wij dan met z'n allen blind ? Als Elm juist iets niet heeft is het dynamiek, vooruit loopvermogen zit er wel een beetje in.

Maar goed, ze zijn dolblij met 'm.

Verder een prima kerel, dus veel succes in Alkmaar Viktor.
Gebruikt u plastabletten ? Of bent u van nature zo'n zeikerd ?
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Hahaha, ja zouden ze hem puur op bassis van wat zijn broer over hem verteld heeft hebben genomen? Want dynamisch, hoe komen ze daabij als ze hem uitvoerig hebben bekeken? Ze denken daar ook dat wij zuur zijn omdat hij vertrekt hier, boy are they wrong! Hij was hier nooit onbetwist, afgelopen jaar wel basisspeler ja, maar puur omdat we zowat geen andere middenvelders overhadden. Dat de vlag met zijn vertrek hier uitgaat gaat misschien wat te ver, maar er is hier toch echt niemand rouwig om?
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Ik moet ook wel lachen om de reacties vanuit Alkmaar, inderdaad. Ze hebben blijkbaar sterk het idee dat Elm en Beerens hier uitblinkers waren die niet op waarde geschat zijn omdat ze vertrokken. Volstrekt misplaatst gedacht. Beiden hebben meerdere seizoenen lang kritiek ontvangen en ik wil niet zeggen dat alles terecht was, maar er zat zeker een kern van waarheid in. Elm heeft sinds zijn ziekte eigenlijk nooit structureel een duidelijke meerwaarde gehad, het was vaak vooral werk verrichten en ballen onderscheppen/inleveren waar mogelijk. Veel meer was het niet. Hij was nooit de leider van het team, iemand die voorop ging in de strijd, beslissende dingen deed of iets van die orde. Absoluut niet. En Beerens heb ik zelf al genoeg over gezegd en geschreven; iemand die over vijf seizoenen zo weinig beslissend is geweest kán geen top (of zelfs subtop) zijn als aanvaller.
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Ach ja daar is Elm teveel een 13 in een dozijn voetballer. Kan erg nuttig zijn en zal zijn taken zo goed mogelijk uitvoeren (ook als centrale verdediger of spits) maar niet een speler die niet te vervangen is.
Spijtig voor hem want heb Viktor wel altijd een erg sympathieke speler gevonden.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Hoe zit dat eigenlijk met die bonus van 270k per speler die geldt voor 't geselecteerd zijn voor 't EK?
Heeft SCH daar nu ook recht op mbt Elm?
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Wizard schreef:Hoe zit dat eigenlijk met die bonus van 270k per speler die geldt voor 't geselecteerd zijn voor 't EK?
Heeft SCH daar nu ook recht op mbt Elm?
Rasmus gaat mee naar Polen en Oekraïne, niet Viktor.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Flying Frisian schreef:Rasmus gaat mee naar Polen en Oekraïne, niet Viktor.
OK. Dat had ik niet verwacht aangezien hij Viktor voor lange tijd basisspeler was bij 't nationale team.
Bedankt voor de info
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Wizard schreef:verwacht aangezien hij Viktor voor lange tijd basisspeler was bij 't nationale team.
Elm heeft pas tien interlands gespeeld, waarvan de laatste in februari 2011. Komt dus al langdurig niet meer (serieus) in aanmerking voor het Zweedse team.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

De bottleneck bij Viktor.. handelingssnelheid.. Hij had die van een vrachtwagen helaas, daardoor komt hij te kort.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
superkaas
Nieuw talent
Berichten: 111
Lid geworden op: 09-08-2011 23:05

Bericht door superkaas »

Viktor Elm naar AZ is voor mijn club (AZ) geen toptransfer in de zin van een echt goede speler, maar wel een nuttige 13de/14de speler om er bij te hebben.

Gezien hij transfervrij is maakt het een ''goede'' transfer, als hij 1 of 2 miljoen euro had gekost was het zonde geweest.
Die 1 of 2 miljoen euro had je liever op de spaarbank gehad en niet op de reserve bank ;) Hij kost weliswaar salaris maar kan nooit exorbitant veel zijn, prime 13/14de man.


Als Rasmus Elm blijft en Maher, dan zal Viktor Elm niet zo heel zeker zijn van een basisplaats, als beide vertrekken dan is hij wel zo goed als zeker basis speler... laten we hopen dat ze blijven :lol: :D
Gebruikersavatar
Jurjenv
Wereldspeler
Berichten: 1980
Lid geworden op: 20-08-2009 19:31

Bericht door Jurjenv »

Geld op de spaarbank hebbie ook niet heul veul aan daar...
BakCristian
Invaller
Berichten: 370
Lid geworden op: 14-05-2008 23:35
Locatie: Eksmoardersyl

Bericht door BakCristian »

Gertjan Verbeek is zeer tevreden over hoe aanwinst Viktor Elm zich bij AZ manifesteert. De trainer gaat er vanuit dat de middenvelder zich zal aandienen voor een basisplaats.

Elm maakte dinsdagavond een goal in het oefenduel met een regioselectie van Niedorp. "Hij vindt het heerlijk bij AZ. Dat zie je terug in zijn spel. Viktor hebben we niet voor de breedte gehaald. De aanvoerder van sc Heerenveen betekent voor AZ een directe versterking. We gaan ervan uit dat hij zich in de basis kan spelen als linkshalf", aldus Verbeek op de clubsite.

AZ won met 0-5 van de regioselectie. Verbeek vond de spelopvatting van de tegenstander nogal negatief. "Deze tegenstander wilde alleen maar zo min mogelijk tegengoals krijgen. Jammer, want ik vind voetbal om de mensen te vermaken. Voor ons waren deze omstandigheden nuttig, want dit soort tegenstanders komen we in de competitie ook tegen."

Ruud Boymans was de uitblinker bij AZ. Hij maakte drie goals.
Hij zal de eerste paar weken wel leuk spelen, maar daarna gewoon weer in zijn oude ritme vallen. (net zoals Beerens het deed)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Lijkt mij niet, Elm is een uitstekende speler.
RobertDeVries
Basisspeler
Berichten: 753
Lid geworden op: 14-06-2010 20:50

Bericht door RobertDeVries »

Lipton schreef:Lijkt mij niet, Elm is een uitstekende speler.
Volledig mee eens. Nuttig, krachtig en heeft lengte. Voert zijn taken uit en je kan hem overal neerzetten. Geen onvertogen woord wanneer hij op een plaats komt waar hij niet wil spelen.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Elm is geen uitstekende speler, want hij blinkt nergens in uit. Op welk aspect is hij voor Eredivisie-begrippen top? Aanvallend niet, want hij heeft daar relatief weinig inbreng. Snelheid? Nee. Power? Nee. Techniek? Nee. Ballen veroveren? Nee. Hij is geen dynamische speler en dan blijf je in het hedendaagse voetbal alleen overeind als je echt ergens in uitblinkt, maar dat is niet het geval. Hij is vooral degelijk en redelijk op de meeste aspecten, maar hij mist ook overal wel iets om echt belangrijk te zijn. Een prima speler (bruikbaar) mits de vorm er is, niets meer en niets minder.
RobertDeVries
Basisspeler
Berichten: 753
Lid geworden op: 14-06-2010 20:50

Bericht door RobertDeVries »

Superfries88' schreef:Elm is geen uitstekende speler, want hij blinkt nergens in uit. Op welk aspect is hij voor Eredivisie-begrippen top? Aanvallend niet, want hij heeft daar relatief weinig inbreng. Snelheid? Nee. Power? Nee. Techniek? Nee. Ballen veroveren? Nee. Hij is geen dynamische speler en dan blijf je in het hedendaagse voetbal alleen overeind als je echt ergens in uitblinkt, maar dat is niet het geval. Hij is vooral degelijk en redelijk op de meeste aspecten, maar hij mist ook overal wel iets om echt belangrijk te zijn. Een prima speler (bruikbaar) mits de vorm er is, niets meer en niets minder.
Precies en dat is het belangrijkste aspect van een werker op het middenveld. Bij NL-elftal heb je gezien dat zo'n speler erg belangrijk is. Nu waren het alleen prima donna's en was er geen anonieme harde werker die de gaten dicht liep en die 3 keer van het veld was gestapt met een 7-tje.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Gezien het salaris dat hij verdiende had er een beter speler op het veld moeten staan. Ik heb nooit wat tegen die jongen gehad, maar voor hem zijn er tal van spelers die veel meer kunnen brengen. En bovendien goedkoper zijn.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

RobertDeVries schreef:Precies en dat is het belangrijkste aspect van een werker op het middenveld. Bij NL-elftal heb je gezien dat zo'n speler erg belangrijk is. Nu waren het alleen prima donna's en was er geen anonieme harde werker die de gaten dicht liep en die 3 keer van het veld was gestapt met een 7-tje.
Elm die gaten dichtloopt? Heb jij de goede Elm voor je neus?
Blij dat hij weg is, want is typisch een speler waar je je over het algemeen dood aan ergert.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Als Elm basisspeler wordt in Alkmaar dan hebben ze onze twee minste spelers van 2 jaar geleden in de basis staan daar. Goed bezig Gert-Jan. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

Elm opzich kan prima functioneren in een team. Hij moet alleen niet tegen een lopende middenvelder komen dan is hij kansloos. Die gaat keer op keer over hem heen en dan kan hij het gewoon niet belopen. Kijk naar bijvoorbeeld Wijnaldum die had echt een makkie die 3x dat hij tegenover Elm kwam te staan. Zelfde geld voor Vormer ook die ging keer op keer over Elm heen. En de eerste wedstrijd hier thuis tegen Twente had ook Janssen een geweldige avond gewoon omdat Elm dat soort type voetballers niet kan bespelen. Maar als hij een zelfde type middenvelder tegenover hem heeft kan hij prima op duelkracht mee en voetbalt hij aardig mee. Het is niet zo dat hij een heel team op sleeptouw kan nemen.
RobertDeVries
Basisspeler
Berichten: 753
Lid geworden op: 14-06-2010 20:50

Bericht door RobertDeVries »

Dat bedoel ik ook. Hij is gewoon elke week een 7-tje. af en toe een 6,5 dan weer een 7,5. \
Maar niet een speler met de ene week een 9 dan weer een vijf.

Zulke spelers heb je nodig om een team te laten functioneren.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Hij was vaak een 5, soms een 3 (Ajax, Twente, PSV) en heel enkel eens een 7. De minste speler van het elftal vond ik.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

RobertDeVries schreef:Precies en dat is het belangrijkste aspect van een werker op het middenveld.
Elm is een simpele werker en daardoor automatisch geen 'uitstekende speler'. Kums; dat is nou een moderne werker. Box to box, verovert veel ballen, goed in de passing, pikt zijn doelpunten mee, cijfert zich weg voor het team en heeft een hoge handelingssnelheid. Zulke spelers zijn de toekomst. Een beetje meer lengte en iets meer scorend vermogen zou nog wel aardig zijn, maar behalve het aspect lengte (wat niet doorslaggevend hoeft te zijn) is Kums op ieder gebied minimaal gelijkwaardig en meestal stukken beter. Kums is een uitstekende speler, Elm is bruikbaar.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

RobertDeVries schreef:Dat bedoel ik ook. Hij is gewoon elke week een 7-tje. af en toe een 6,5 dan weer een 7,5. \
Maar niet een speler met de ene week een 9 dan weer een vijf.
Het is juist wel een speler die de ene week een 8 speelt en dan weer een 3. Dat heeft o.a. te maken dat hij niet tegen dynamische middenvelders moet gaan spelen. Afgelopen seizoen heeft mij duidelijk gemaakt dat Elm bij ons niet gemist zal gaan worden.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Elm is naar mijn inziens volledig verkeerd gebruikt in zijn laatste periode bij Heerenveen, al ben ik ook totaal geen fan van hem. Hij zou de rol van vrije verdedigende middenvelder moeten hebben, een beetje zoals een Pirlo. Echter doordat wij met een driemans-middenveld spelen is hier geen ruimte voor. Andere mensen zouden voor hem moeten werken, misschien gebeurt dit bij AZ wel.
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

SC Heerenveen gaat een zwaar jaar tegemoet. Dat is de voorspelling van Viktor Elm, die zondag met AZ tegenover zijn oude club staat.

De 26-jarige Elm speelde vier seizoenen voor Heerenveen en leek afgelopen zomer op weg naar het buitenland. Hij verraste met een transfervrije overgang naar AZ, dat zondag de tegenstander is van Heerenveen. In de Leeuwarder Courant kijkt Elm terug op zijn soms onrustige periode in het Abe Lenstra Stadion.

"Mensen waren bang ontslagen te worden", zegt de vertrokken aanvoerder, die weet dat de sportieve resultaten veel verdoezelden. "We werden vorig jaar vijfde, maar heel veel punten haalden we met geluk binnen. Luciano Narsingh gaf altijd een goede voorzet en Bas Dost schoot alles binnen. Daardoor verloren we weinig."

Heerenveen komt er volgens de middenvelder niet nog een jaar mee weg. "De club wil financieel gezond worden, maar je ziet toch dat dit streven nu ten koste gaat van kwaliteit op het veld. Ik zie Heerenveen niet bij de eerste zeven of acht eindigen."

"Het komt waarschijnlijk wel in orde, maar op dit moment vind ik Heerenveen niet zo goed", besluit Elm daags voor het treffen in Alkmaar. "Meer nog dan gewoonlijk wil ik mezelf laten zien. Ik denk dat AZ beter is. We winnen met 3-1."

Bron: Voetbalprimeur
Vooral het "mensen waren bang ontslagen te worden" vind ik niet echt gezond. Hij heeft natuurlijk wel gelijk dat we vorig jaar gewoon heel vaak ook geluk hebben gehad.
joris
Jeugdspeler
Berichten: 16
Lid geworden op: 21-08-2011 20:56

Bericht door joris »

Heb 'm nu twee wedstrijden zien spelen in alkmaarse dienst maar kan niet zeggen dat ik bijzonder onder de indruk ben. Mag de schoenveters van z'n broertje nog niet vastmaken.
Gebruikersavatar
hilbi
Invaller
Berichten: 453
Lid geworden op: 15-06-2009 17:00

Bericht door hilbi »

Speelde kleurloos tegen Heerenveen, ik moest er soms echt op letten om te ontdekken of hij wel mee deed. Muv dat kansje dat hij kreeg. Ik denk dat Elm niet beter wordt en het een goede keus van de directie is geweest om afscheid te nemen.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Elm missen we momenteel wel bij Heerenveen, echte teamspeler, goede aanvoerder, heeft veel inzicht en kan goed samenwerken met de andere middenvelders. Niet voor niks een hele belangrijke speler bij AZ, en aanvoerder.
Plaats reactie