Bonaventure Kalou

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Muck
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 09-07-2007 21:28
Locatie: Heerenveen

Bericht door Muck »

posa schreef: Volgens mij slaap je nog steeds als je denkt dat Salomon komt.... :D
Nee sorry. Ik ben nu wel wakker....toen ik ontwaakte, viel er wat licht op de tv, waardoor ik alleen "........ Kalou naar Heerenveen" las. Heel snel nadenken tussen die 2 broers, als je wakker wordt is best wel lastig dan. Waarschijnlijk hing ik nog een beetje in dat stadium.

Excuses. Ik bedoelde uiteraard Bonaventure Kalou.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Achteraf is het dus een goede beslissing gebleken om Lurling niet te halen. :wink:
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2547
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Lijkt me een goede aankoop, juist omdat hij niks kost. Hij kan zich weer bewijzen in een 'echte' competitie, Heerenveen laat weer eens zien dat ze wel degelijk slagvaardig kunnen zijn op de transfermarkt.

Ben wel benieuwd naar de positie waar Bona gaat spelen.
Gebruikersavatar
Eastermar
Wereldspeler
Berichten: 1415
Lid geworden op: 02-12-2002 14:53
Locatie: Heerenveen-centrum
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

Hoe zijn de reacties in Rotterdam?
Tante H
Jeugdspeler
Berichten: 21
Lid geworden op: 17-05-2008 23:38

Bericht door Tante H »

In 1 woord een topaankoop.
Ik denk dat deze speler het prima zal doen in heerenveen.
Voor mij de beste transfer van alle transfers voor komend seizoen. :)
Gebruikersavatar
hm_DR88
Wereldspeler
Berichten: 1042
Lid geworden op: 16-04-2006 22:19
Locatie: Drachten

Bericht door hm_DR88 »

Leuk .
Laatst gewijzigd door hm_DR88 op 22-07-2008 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Mooie aankoop. Gaan we wel van genieten denk ik. Heeft natuurlijk vele jaren ervaring waar de jonge garde ook van kan profiteren en heeft de capaciteiten om een man uit te spelen. Ben er blij mee.
Gebruikersavatar
hansrob
Basisspeler
Berichten: 871
Lid geworden op: 16-06-2005 23:04

Bericht door hansrob »

Eastermar schreef:Hoe zijn de reacties in Rotterdam?
Ik kan er nog geen vinden zo snel, althans niet inhoudelijk. Ik zou me echter kunnen voorstellen dat de fans er niet blij mee zijn. Ze hebben zelf geen cent te makken en laten een club waarvan ze op de vingers van een geamputeerde hand kunnen natellen dat ze geld zat hebben er gratis met een oud speler van hun vandoor gaan. Ik denk dat dit in Rotterdam zuid pijn zal doen zeker als ik de reactie na het aantrekken door Heerenveen van Bosveld en in wat mindere mate van Zuiverloon voor de geest haal.
iedere dag dronken is ook een geregeld leven
Predatorfish
Invaller
Berichten: 455
Lid geworden op: 27-08-2007 13:13
Locatie: Amsterdam

Bericht door Predatorfish »

Ik denk dat dit een van de spelers is waar de Rotterdamse aanhang nog altijd veel respect voor heeft. Ik denk dat hij met applaus zal worden begroet in de Kuip. Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat hij op dit moment voor Feyenoord de juiste speler is (hij moet nog wat rijpen... :lol: ), de mix tussen jong en oud moet in evenwicht zijn. Wat dat betreft heeft Heerenveen nog maar betrekkelijk weinig oudere spelers in de selectie en is dit een welkome aanvulling, helemaal als hij niet als de opvolger van Miki is gehaald.
Gebruikersavatar
BW Viking
Invaller
Berichten: 295
Lid geworden op: 13-05-2008 19:37

Bericht door BW Viking »

Sulejmani verkopen voor 16 miljoen, halen ze Kaloe voor 0,0. :D .
Wat zijn Friezen toch krenterig :P.

Ik hoop dat hij het goed zal doen komend seizoen.
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Kalou is een leuke naam om te halen. Voorheen was hij een speler met meerwaarde en als ik het intervieuw op de Heerenveen-site mag geloven is meneer erop uit zich weer in de kijker te spelen van de nationale selectie. Voldoende ingrediënten om er eens goed voor te gaan zitten en te kijken wat meneer Kalou nog in huis heeft.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Op eastermar zn aanvraag, hier een aantal reacties van het feyenoord forum:

"ze hebben tog weer lopen slapen bij feyenoord."
"Hahaha.. en waarom heeft Feyenoord die niet gehaald? :S"
"we grijpe overal langs ..
Heerenveen Feli met deze aankoop;)"
"wat een kut bericht, dat was de echte derde spits van feyenoord"
"Ik had t niet verwacht dat ie naar Heerenveen zou komen"
"jammer.. had hem graag terug gezien bij Feyenoord !"

Tsja....
We zullen het zien!
SCH
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Hij zou denk ik best nog wat voor Feyenoord kunnen betekenen. Het is alleen zo dat er bij Feyenoord al genoeg 30 plussers rondlopen, ook in de aanval. Daarom zoeken ze het nu denk ik vooral in de wat jongere voetballer. Over een jaar of 3 willen ze daar natuurlijk nog steeds een representatief elftal hebben staan.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Voor feyenoord denk ik inderdaad geen geschikte keus met al die andere 30ers. Voor ons juist wel een goede keuze doordat we zoveel jonkies hebben voorin. Verder heb ik begrepen dat het initiatief bij ons lag. SCH is naar de agent van Kalou gegaan om te informeren. Kalou is daar vervolgens serieus op in gegaan.
Dit zegt mij verder het volgende: de scouting van ons is zo goed dat ze alle mogelijke clubs zelfs in het verre oosten afstruind naar geschikte kandidaten. We moeten dus wel een heel uitgebreide database hebben !
Helemaal geloven doe ik het overigens niet. Volgens mij zijn agenten/zaakwaarnemers altijd bezig om spelers te slijten aan clubs. Het kan toch ook best zo wezen dat Kalou zijn agent juist opdracht heeft gegeven rond te gaan kijken voor hem en toen o.a. ook bij SCH terecht kwam. Zo kan het ook gewoon zijn gegaan. Dit te meer Kalou zich ook wel realiseert dat wil hij nog wat halen uit zijn carriere je dan niet bij Al Jazira moet gaan spelen.
Overigens denk ik dat Kalou de rol van Sibon zal gaan overnemen en niet direct Sulejmani zijn plekje gaat overnemen. Die noorse jongen met Maroc achtergrond gaat dat doen.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Het is al eerder geopperd, maar Kalou zou best voor het eerste halfjaar op "10" kunnen komen, mocht Bradley vertrekken. Dicht achter Sibon spelend. We hebben dan een zeer creatieve voorhoede.
The two most powerful warriors are patience and time.
thestreets
Invaller
Berichten: 258
Lid geworden op: 31-08-2007 20:01

Bericht door thestreets »

Van de heerenveen-site:
Een verkeerde keus, bleek achteraf. Bonaventure Kalou is daarom ook blij dat sc Heerenveen hem een nieuwe kans biedt. De aanvaller, die in januari zijn dertigste verjaardag vierde, hoopt in Friesland zijn status als international te heroveren. Zijn broertje Salomon, die tegenwoordig bij Arsenal speelt, zal volgens hem ingenomen zijn met de keuze voor sc Heerenveen. ,,Hij wilde graag ik in weer in Europa op niveau ging voetballen en dat is me nu gelukt.’’
Kan die tiepmiep die daar zit ook een cursus feiten checken krijgen?
Hoeveel foutieve info kan je in 2 dagen op je uithangbord, de site, zetten?
Waarschijnlijk boeit niemand zoiets, maar ik irriteer me vreselijke aan zulke stomme dingen.
Gaat dus om stukje over Arsenal, maar dat begrepen jullie...
Habemus san Marco!
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Voorstopper schreef:Het is al eerder geopperd, maar Kalou zou best voor het eerste halfjaar op "10" kunnen komen, mocht Bradley vertrekken. Dicht achter Sibon spelend. We hebben dan een zeer creatieve voorhoede.
Daar zal hij waarschijnlijk niet gaan spelen. Volgens Sollied is "10" voor Danijel Pranjic.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Gebruikersavatar
AldeboarNN Fans
Basisspeler
Berichten: 795
Lid geworden op: 20-12-2004 18:08
Locatie: Aldeboarn

Bericht door AldeboarNN Fans »

Ineens wordt het bestuur weer de hemel ingeprezen hier. Al die paniekzaaiers nu helemaal blij.
Leuke aankoop, waarbij het wel weer duidelijk is dat er achter de schermen van Heerenveen keihard
gewerkt wordt. Vandaag nog de keuring en komst van de Marrokaanse Noor, en de selectie heeft weer een
kwaliteit inpuls erbij.

Over Kalou, hij is er zelf wel achter gekomen dat geld niet gelukkig maakt. Is leuk voetballen in de VAE,
maar wat heb je er aan. Denk dat hij nu weer echt wil voetballen, en niet eens het meeste meer hoeft te
verdienen. Hij wil zijn plek in de nationale selectie van Ivoorkust terug verdienen. En dat lijkt mij een
fantastisch streven voor deze jongen.
Ken-nie Steppe, wel keepen
Gebruikersavatar
mart761
Basisspeler
Berichten: 985
Lid geworden op: 02-01-2006 21:52
Contacteer:

Bericht door mart761 »

Ik zal vandaag even een kijkje nemen bij de eerste training van Bona! Hij zal alleen wel conditie werk doen, aangezien hij conditioneel nog lang niet fit is! 3 weken trainen las ik voordat hij pas echt weer fit is! Ben benieuwd wanneer en tegen wie hij dan zijn eerste oefenwedstrijd zal spelen!
FORZA SC HEERENVEEN
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

BK2007 schreef:Voor feyenoord denk ik inderdaad geen geschikte keus met al die andere 30ers. Voor ons juist wel een goede keuze doordat we zoveel jonkies hebben voorin. Verder heb ik begrepen dat het initiatief bij ons lag. SCH is naar de agent van Kalou gegaan om te informeren. Kalou is daar vervolgens serieus op in gegaan.
Dit zegt mij verder het volgende: de scouting van ons is zo goed dat ze alle mogelijke clubs zelfs in het verre oosten afstruind naar geschikte kandidaten. We moeten dus wel een heel uitgebreide database hebben !
Helemaal geloven doe ik het overigens niet. Volgens mij zijn agenten/zaakwaarnemers altijd bezig om spelers te slijten aan clubs. Het kan toch ook best zo wezen dat Kalou zijn agent juist opdracht heeft gegeven rond te gaan kijken voor hem en toen o.a. ook bij SCH terecht kwam. Zo kan het ook gewoon zijn gegaan. Dit te meer Kalou zich ook wel realiseert dat wil hij nog wat halen uit zijn carriere je dan niet bij Al Jazira moet gaan spelen.
Overigens denk ik dat Kalou de rol van Sibon zal gaan overnemen en niet direct Sulejmani zijn plekje gaat overnemen. Die noorse jongen met Maroc achtergrond gaat dat doen.
Met het laatste ben ik het ( vooropgesteld dat hij komt ) eens, maar ik denk niet dat Kalou de rol van Sibon gaat overnemen.
Sibon is met al zijn kwaliteiten toch vooral een target-man, Kalou is een volkomen ander type speler. Hij speelt m.i niet met de rug naar de tegenstander en komt vanaf de vleugels. Maar misschien bedoel je de rol als routinier.
Gebruikersavatar
NN4ever
Selectiespeler
Berichten: 508
Lid geworden op: 10-10-2006 18:48
Locatie: Sneek

Bericht door NN4ever »

Is al bekend welk rugnummer hij krijgt?
1. Heerenveen
2. Familie
Gebruikersavatar
Korneev
Selectiespeler
Berichten: 522
Lid geworden op: 25-02-2006 16:32
Locatie: Damwâld
Contacteer:

Bericht door Korneev »

AldeboarNN Fans schreef:Ineens wordt het bestuur weer de hemel ingeprezen hier. Al die paniekzaaiers nu helemaal blij.
Leuke aankoop, waarbij het wel weer duidelijk is dat er achter de schermen van Heerenveen keihard
gewerkt wordt. Vandaag nog de keuring en komst van de Marrokaanse Noor, en de selectie heeft weer een
kwaliteit inpuls erbij.

Over Kalou, hij is er zelf wel achter gekomen dat geld niet gelukkig maakt. Is leuk voetballen in de VAE,
maar wat heb je er aan. Denk dat hij nu weer echt wil voetballen, en niet eens het meeste meer hoeft te
verdienen. Hij wil zijn plek in de nationale selectie van Ivoorkust terug verdienen. En dat lijkt mij een
fantastisch streven voor deze jongen.
AMEN

Ik snap die negatieve reacties hir ook nooit. ELk jaar laat SCH weer zien dat ze een kwalitatief goede selectie hebben. Vaak wordt ook vergeten dat ernog jonge talenten uit de beloften aan zitten te komen en dat ze in de winterstop een goede speler hebben gehaald, die eerst een half jaar kan wennen (Sulejmani, Grindheim, straks Elm).
Als ze die Noorse marokkaan ook nog halen, wordt het helemaal feest! Dan ehb je gewoon weer een team wat om plaats 5 kan strijden (en wie weet met wt geluk hoger).

Als je ziet wat de concurrentie tot nu toe heeft gedaan, dan heeft SCH de beste slag geslagen op de transfermarkt.
Een goeie De Haan kraait twee keer!!
Gebruikersavatar
SpongeBob
Wereldspeler
Berichten: 1089
Lid geworden op: 26-10-2005 09:31
Locatie: Sneek
Contacteer:

Bericht door SpongeBob »

Kalou eerste drie weken niet beschikbaar voor Heerenveen

Daar was de aanvallende versterking: Bonaventura Kalou. Een mooie naam, een ervaren speler en iemand die in elk geval niet zijn zakken komt vullen. Want de Ivoriaan, oud-speler van Feyenoord, Auxerre, Paris Saint Germain en Al Jazira, kon elders volgens de officiele site van sc Heerenveen viermaal zoveel verdienen. De inmiddels 30-jarige Kalou kan echter de komende drie weken nog niet ingezet worden.
De reden daarvoor is de conditie van de Ivoriaanse aanvaller. Niet dat die heel slecht is, maar nog niet goed genoeg. Dat komt doordat Kalou in maart zijn laatste wedstrijd speelde, in dienst van Al-Jazira. Bij die club in de Verenigde Arabische Emiraten, speelde Kalou samen met onder anderen oud-PSV'er Philip Cocu.

Het contact met Kalou kwam pas anderhalve week geleden tot stand, bevestigde sc Heerenveen-directeur Yme Kuiper gisteren. Kalou zelf ziet het avontuur bij de Friese club wel zitten. Hij gaf aan dat hij met het nationale elftal van Ivoorkust wil spelen op het WK 2010. En dat een terugkeer in Nederland voor hem voelt als thuiskomen.

Heerenveen zoekt nu nog naar een andere aanvaller, liefst een jong talent. Ook de zoektocht naar een rechtsback is nog in volle gang. Maar hiermee heeft de club vast iets van het ongeduld bij supporters kunnen wegnemen op het gebied van versterkingen. Wat de sc Heerenveen Blog betreft kun je toch beter Kalou halen dan Lurling. Dus eind goed, al goed, vooralsnog. Nietwaar?
Ik heb geen onderschrift nodig...
Gebruikersavatar
Korneev
Selectiespeler
Berichten: 522
Lid geworden op: 25-02-2006 16:32
Locatie: Damwâld
Contacteer:

Bericht door Korneev »

Gearard schreef:Achteraf is het dus een goede beslissing gebleken om Lurling niet te halen. :wink:
Denk je nou echt dat SCH serieus werk heeft willen maken van Lurling? Ik had het geen slexhte aankoop gevonden, maar gezien de huidige transfers vn Kalou en Elyounoussi (??) is dat weer een afleidingsmanoeuvre geweest vermoed ik.
ALs SCH supporter hoef je maar een site in de gaten te houden; www.sc-heerenveen.nl, als je wilt weten wie er naar Heerenveen komen. SCH komt altijd met een speler die niet in de media verschijnt van te voren.
Een goeie De Haan kraait twee keer!!
gerdykster
Wereldspeler
Berichten: 1222
Lid geworden op: 30-06-2008 11:37

Bericht door gerdykster »

NN4ever schreef:Is al bekend welk rugnummer hij krijgt?
Hij was net op tv (omrop fryslân) en daar zat hij op de tribune met rugnummer 45 op zijn rug! Nu weet ik niet of hij het nummer daadwerkelijk gaat krijgen maar toch!
Wanneer krijgen wij weer eens waar voor ons geld?
gerdykster
Wereldspeler
Berichten: 1222
Lid geworden op: 30-06-2008 11:37

Bericht door gerdykster »

Heeft iemand trouwens iets van de training gezien?? Hoe is het gegaan??
Wanneer krijgen wij weer eens waar voor ons geld?
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

gerdykster schreef:Heeft iemand trouwens iets van de training gezien?? Hoe is het gegaan??
Uit het voorbereidingstopic:
mart761 schreef:Ben net terug vanuit Langezwaag! De training begon 10 minuten later! De spelers begonnen met een warming-up alleen kalou was nog niet te zien! Waarschijnlijk werd hij bestormd door fans en pers :lol: Maar nadat de anderen al twee keer heen en weer waren gelopen melde ook Bona zich onder applaus op het veld! Wat me daarbij opviel was dat hij zich eerst nog moest voorstellen aan Sollied en de andere trainers! Daarna liep de nog iets te zware kalou over het veld! Na wat oefeningen ging hij met de herstelende spelers naar een bijveld om even onder handen genomen te worden! Conditioneel had het zwaar, maar dat was ook wel te verwachten! Verder heeft hij in de kleine partij vorm geen goal gemaakt! Hopelijk komt dat nog hahaha :lol:
Op naar het volgende seizoen....
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

AldeboarNN Fans schreef:Ineens wordt het bestuur weer de hemel ingeprezen hier. (...)
Helemaal mee eens, mooie reactie op Voetbalzone bij het artikel van de presentatie van Tarik
zucht... ik wou dat ik voor heerenveen was... dat maakte mijn voetballeven zoveel ongecompliceerder
heerenveen gefeliciteerd met een ongetwijfeld topper in wording.
Dit zegt toch al genoeg in mijn ogen.
Laatst gewijzigd door Flying Frisian op 22-07-2008 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Je moet de mensen die hier nog zeuren niet eens serieus nemen. Heel Nederland kijkt vol jaloezie naar Heerenveen, zijn beleid en zijn scouting, maar hier zijn een paar mensen die denken het beter te weten.
devito
Nieuw talent
Berichten: 60
Lid geworden op: 11-04-2003 16:32
Locatie: Gorredijk

Bericht door devito »

Weer een typische Heerenveen transfer à la Bosvelt en Bruggink.

Er wordt hier heel veel zin en onzin geplaatst op het forum, maar ik denk niet dat er ook maar één iemand is geweest die deze transfer zag aankomen! Het moment dat zo'n bericht bericht wordt geplaatst op sc-heerenveen.nl, daar geniet ik eigenlijk net zo van als van een overwinning.

Ik heb overigens wel de nodige twijfels over de inbreng van Kalou bij Heerenveen (zonder negatief te willen zijn). Hij heeft het afgelopen jaar niet op niveau gespeeld en is al 30 jaar. Afrikaanse voetballers zijn op jonge leeftijd vaak al erg goed, maar zijn daardoor ook vaak eerder 'over the hill'. Het risico op blessures is dan vaak groot. Eerst maar eens hard trainen en fit worden en vervolgens fit blijven. Misschien zit er dan wel een 'Sibon comeback' in voor Kalou komend seizoen.

Als Kalou eenmaal fit is, dan ben ik overigens wel benieuwd op welke positie hij komt te spelen. De spitspositie lijkt mij uitgesloten, want Kalou is bepaald geen doelpuntenmaker en ook geen aanspeelpunt. Ik denk dat hij het beste tot zijn recht komt van de zijkant (links of rechts maakt weinig uit). Voor de positie achter de spitsen heeft hij denk ik niet het benodigde loopvermogen en balvastheid.
Plaats reactie