Bonaventure Kalou

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

teamplayer
Wereldspeler
Berichten: 1145
Lid geworden op: 06-09-2007 17:55
Locatie: makkum

Bericht door teamplayer »

Ik heb de eerste twee pagina's van bona's topic gelezen en alleen Drika en Surhuisterveen plaatsten hun kantekeningen. Iedereen zag hem als een slimme versterking. Hij heeft ook wel een aantal dingen goed gedaan: de winst bij ADO, zijn goal tijdens de finale...
Ik vind het jammer dat het zo gelopen is. Waar het aan ligt? Samenloop van omstandigheden denk ik: blessures? trainingsmethode Sollied?(onder Verbeek oogde oudgediende Sibon ook fitter, wellicht was hetzelfde met Bona gebeurd?), Motivatie van hemzelf? Ik wens hem het beste...

Emmen! Nu niet slapen! Toehappen! :wink:
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

oldtimer schreef:Tja, hij zal het wel als een gebrek aan respect hebben gevoeld dat hij Europees niet werd ingeschreven.
Bovendien beweert hij geen echte kans te hebben gehad tijdens zijn periode hier.
En ik vraag me inderdaad af of dat niet enigszins waar is.
Bovendien, al was hij dan te zwaar, hij bracht altijd nog meer dan spelers als Elyounoussi en Ingelsten.
Jammer allemaal, hij was een van de weinige intelligente voetballers die we hier in de selectie hebben.
Wanneer hij niet op individuele sessie's verschijnt die er zijn om zijn conditie (die niet goed genoeg was volgens JdJ) te verbeteren zodat hij wel mee kan spelen dan kan je je afvragen of heerenveen nog wel energie in deze jongen moet steken.
Je zal er zelf voor de volle 100% voor moeten gaan, anders kan je ook niet van de club verwachten dat ze je selecteren. Alleen de beste en meest fitte spelers zouden geselecteerd moeten worden.

Jammer dat de instelling van Kalou van tevoren te weinig bekend is geweest. Op papier was het een mooie versterking (ervaring, transfervrij) maar in de praktijk heeft het helaas niet uitgepakt zoals verwacht.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Ik meen ergens te hebben gelezen dat hij 500.000 euro per jaar verdient. Dat is nou wat te veel als je het mij vraagt.
Goed dat hij gaat. Pranjic had vorig jaar ook al een geweldig hoog salaris. Dus het salarisgebouw bij de club wordt wel wat gezonder en meer in evenwicht lijkt me zo.
Samen maken we de club sterk.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Wat ik me afvraag is of ontbindingper januari inhoudt dat hij tot die tijd betaald wordt en niet meer verschijnt of dat hij ook daadwerkelijk mag blijven meetrainen (met het tweede).
Gebruikersavatar
Ironis
Wereldspeler
Berichten: 1438
Lid geworden op: 27-04-2009 11:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ironis »

Dat houdt in dat hij tot die tijd gewoon doorbetaald krijgt.
Ze moeten allang blij zijn dat hij zelf ook een vertrek ambieert en misschien genoegen neemt met een kleine premie bij vertrek. Het kost SCH hoe dan ook geld, maar waarschijnlijk minder dan als hij was aangebleven.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Zijn al weken niet verschijnen op trainingen (volgens JdJ) heeft kalou's ondrhandelingspositie niet versterkt. Met zijn zaakwaarnemer zal wel op die manier een deal gemaakt zijn. Geen ontslag wegens werkweigering in ruil voor vertrek (financieel) per 1 januari.
Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

Gegokt en verloren...

Jammer, want als Kalou zijn oude vorm kon hervinden, kon hij nog heel wat betekenen voor Heerenveen. Kalou zal wel een best salaris hebben daarom is deze beslissing ook verstandig. Wel kun je concluderen(ondanks zijn doelpunt in de bekerfinale en dat hij gratis was) dat het een miskoop is geworden.
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

BK2007 schreef:Ik meen ergens te hebben gelezen dat hij 500.000 euro per jaar verdient. Dat is nou wat te veel als je het mij vraagt.
Goed dat hij gaat. Pranjic had vorig jaar ook al een geweldig hoog salaris. Dus het salarisgebouw bij de club wordt wel wat gezonder en meer in evenwicht lijkt me zo.
Er zijn wel meerdere spelers die rond de 5 ton verdienen bij Heerenveen, hoor. Djuric, Popov en Losada komen niet uit de EU. Paulo Henrique ook niet, maar die is nu nog wat jonger. Spelers als Beerens, Väyrynen, Dingsdag en Sibon zullen ook rond de 5 ton zitten. Beerens misschien wat meer zelfs.

Maar inderdaad. Bij Kalou hebben we gegokt en verloren. Ik vond het best een risicootje waard om deze speler te halen. Wat ik alleen niet gedaan had, was hem gelijk een tweejarig contract aanbieden. Je had beter een contract voor één jaar kunnen doen met een optie voor een extra seizoen, die je kon lichten als hij beviel. Dan had je zelf wat meer de regie gehouden...

Btw, bij die contract ontbinding, moest Heerenveen daar nog salaris meegeven tot het einde van dit seizoen? Of kon hij 'gratis' de deur uit omdat hij zijn verplichtingen bij de fysio niet na kwam.
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

teamplayer schreef:Ik heb de eerste twee pagina's van bona's topic gelezen en alleen Drika en Surhuisterveen plaatsten hun kantekeningen. Iedereen zag hem als een slimme versterking. Hij heeft ook wel een aantal dingen goed gedaan: de winst bij ADO, zijn goal tijdens de finale...
Tjah, dit is ook makkelijk praten natuurlijk. Want wij zijn niet bevoegd om hem binnen te halen en hem te bekijken. Het bestuur/scouting van Heerenveen is natuurlijk in full time dienst en moet natuurlijk alles over deze speler weten voordat ze hem binnenhalen. Iets wat de gemiddelde bezoeker hier niet kan zeggen, die kijkt natuurlijk alleen naar wat ze wel van hem hebben gezien.

Al met al jammer, maar het was te verwachten. Kwam inderdaad in het veld veeeel te traag over en als dat na een jaar lang trainen nog niet weg is, ondanks blessures (maar die komen vaak ook door slecht met je lichaam bezig te zijn), dan is er toch wel wat mis met je instelling.
Gebruikersavatar
dagizmo
Invaller
Berichten: 285
Lid geworden op: 31-03-2007 11:02
Locatie: Groningen

Bericht door dagizmo »

Kalo
u (Heerenveen) op proef bij Crystal Palace
LC | Gepubliceerd op 14 december 2009, 18:08

HEERENVEEN -
Bonaventura Kalou mag zich bewijzen bij de Engelse voetbalclub Crystal Palace uit Selhurst. De aanvaller, wiens contract bij SC Heerenveen voortijdig is ontbonden, mag met de selectie trainen en een paar wedstrijden met het reserveteam meedoen.

Dat meldt voetbalzone.nl. Kalou werd, sinds hij in 2008 bij Heerenveen kwam, geplaagd door blessures.
Nou dat afscheid kan me niet snel genoeg gaan. Jammer, maar het salarishuis moet geleegd worden. Liever 3 top aankopen, dan 10 slappe hap.
Gebruikersavatar
zweed1
Wereldspeler
Berichten: 2097
Lid geworden op: 05-05-2007 23:51
Locatie: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Bericht door zweed1 »

Le Mans is enorm geschrokken van het salaris van onze vriend. Omdat hijtransfervrij was heeft het een enorm hoog salaris. Naturlijk een blunder van onze RVC toppers !

Bijna op het niveau van Bryan Ruiz. Daarom was Sollied ook not amused toen het met Ruiz niet doorging en hij zich moest behelpen met figuren als Kalou.

Het is wel achteraf praten, maar kenners van het Belgische voetbal hadden wel kunnen inschatten wat de kwaliteiten van Ruiz zijn. Of wij in Belgie scouts hebben zitten vraag ik mijn af. Tot nu toe alleen maar miskopen gedaan (Daman en Steppe).

Twente koopt Ruiz voor 6 mln, maar zal binnenkort een enorme winst opstrijken bij de verkoop. Let maar op !

Wellicht moeten we eens wat meer in Belgie gaan scouten ! De salarissen liggen daar veel lager (behalve bij club Brugge en Andrlecht) de stadions en de beleving zijn bijzondr matig en de spelers komen graag naar ons land !

Last but not least ze spreken de taal (meesta) prima !
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Tenzij je zeker bent dat iemand gaat brengen wat je van hem verwacht, kun je in dergelijke gevallen beter een deal afstemmen op het aantal gespeelde wedstrijden. Ruiz zat meen ik zo rond 1,1 miljoen aan salaris (excl wedstrijdpremies die ook gauw een paar duizend euro per overwinning zijn). Kalou zal daar iets van een half miljoen onder hebben gezeten en nu door zijn transfervrije status wat tonnetjes hebben bijgevraagd. Dan ga je richting het miljoen. En dat voor een speler die al 1,5 jaar hier niet aan de bak komt en daarvoor heeft uitgedijd in een minder sterke competitie. in het hedendaagse voetbal kun je je niet meer veroorloven niet volledig fitte spelers te halen. Wat je haalt moet direct inzetbaar zijn (fysiek gesproken)anders moet je er niet aan beginnen. Zie Kalou, zie Djuric.
Gebruikersavatar
zweed1
Wereldspeler
Berichten: 2097
Lid geworden op: 05-05-2007 23:51
Locatie: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Bericht door zweed1 »

Gekko schreef:Tenzij je zeker bent dat iemand gaat brengen wat je van hem verwacht, kun je in dergelijke gevallen beter een deal afstemmen op het aantal gespeelde wedstrijden. Ruiz zat meen ik zo rond 1,1 miljoen aan salaris (excl wedstrijdpremies die ook gauw een paar duizend euro per overwinning zijn). Kalou zal daar iets van een half miljoen onder hebben gezeten en nu door zijn transfervrije status wat tonnetjes hebben bijgevraagd. Dan ga je richting het miljoen. En dat voor een speler die al 1,5 jaar hier niet aan de bak komt en daarvoor heeft uitgedijd in een minder sterke competitie. in het hedendaagse voetbal kun je je niet meer veroorloven niet volledig fitte spelers te halen. Wat je haalt moet direct inzetbaar zijn (fysiek gesproken)anders moet je er niet aan beginnen. Zie Kalou, zie Djuric.

Helemaal eens met je ! Het klopt inderdaad dat hij inclusief tekengeld iets boven het jaarsalaris van Ruiz zat.
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Dat lijkt me wel heel sterk.
SCH
Gebruikersavatar
zweed1
Wereldspeler
Berichten: 2097
Lid geworden op: 05-05-2007 23:51
Locatie: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Bericht door zweed1 »

Surhuisterveen schreef:Dat lijkt me wel heel sterk.
Oh ja ?? Is inmiddels vrij openbaar dat Kalou onze topverdiener is/was. Met een beetje netwerkcontacten is dat eenvoudig te achterhalen.

De club wilde graag van hem af, vanaf september maar wat aan laten klooien (hij heeft geen stap teveel gedaan). Voor het dossier (om hem kwijt te raken) niet opgegeven voor de EL leage.
rust
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 10-04-2009 12:13

Bericht door rust »

zweed1 schreef: Oh ja ?? Is inmiddels vrij openbaar dat Kalou onze topverdiener is/was. Met een beetje netwerkcontacten is dat eenvoudig te achterhalen.

De club wilde graag van hem af, vanaf september maar wat aan laten klooien (hij heeft geen stap teveel gedaan). Voor het dossier (om hem kwijt te raken) niet opgegeven voor de EL leage.
Niet iedereen heeft zo'n groot netwerk als het grote forumopperhoofd zweed1.
Gebruikersavatar
zweed1
Wereldspeler
Berichten: 2097
Lid geworden op: 05-05-2007 23:51
Locatie: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Bericht door zweed1 »

Dat is wel wat overdreven gesteld, op dit forum zijn er meer leden die behoorlijk geinformeerd zijn. Toevallig ben ik aardig op de hoogte van het salaris van Kalou. Via via weet ik ook wat Ruiz verdient en heeft gekost. Twente heeft echt een topdeal gemaakt volgens mij. In ieder geval verdiende Kalou meer bij ons dan Ruiz bij Twente.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Het tekengeld van Ruiz zal ook wel niet niks geweest zijn? Ik geloof namelijk niet dat Kalou meer salaris kreeg dan Ruiz, met tekengeld erbij geloof ik dat wel. Dit omdat er meestal aardig wat tekengeld betaald wordt.
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
zweed1
Wereldspeler
Berichten: 2097
Lid geworden op: 05-05-2007 23:51
Locatie: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Bericht door zweed1 »

ItFean82 schreef:Het tekengeld van Ruiz zal ook wel niet niks geweest zijn? Ik geloof namelijk niet dat Kalou meer salaris kreeg dan Ruiz, met tekengeld erbij geloof ik dat wel. Dit omdat er meestal aardig wat tekengeld betaald wordt.
Spelers krijgen alleen tekengeld van de club waar ze naar toe gaan als ze transfervrij zijn. Ruiz had een doorlopend contract dat je dan afkoopt door betaling van een transfersom.

Uit deze transfersom is soms een gedeelte beschikbaar voor de speler dan is echter een zaak tussen de vertrekkende club en de speler.

Naar mijn weten verdient Ruiz circa 8 ton per jaar en Kalou iets minder (6 a 7 ton). Maar Kalou had behoorlijk wat tekengeld, bovendien levert hij niets op bij doorverkoop.

Een speler als Ruiz is wel waardevast, levert zeker de transfersom weer op.
Klaas Pier
Invaller
Berichten: 347
Lid geworden op: 02-12-2002 18:32
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Klaas Pier »

zweed1 schreef:Spelers krijgen alleen tekengeld van de club waar ze naar toe gaan als ze transfervrij zijn. Ruiz had een doorlopend contract dat je dan afkoopt door betaling van een transfersom.

Uit deze transfersom is soms een gedeelte beschikbaar voor de speler dan is echter een zaak tussen de vertrekkende club en de speler.

Naar mijn weten verdient Ruiz circa 8 ton per jaar en Kalou iets minder (6 a 7 ton). Maar Kalou had behoorlijk wat tekengeld, bovendien levert hij niets op bij doorverkoop.

Een speler als Ruiz is wel waardevast, levert zeker de transfersom weer op.
Spelers krijgen zeker ook tekengeld als ze hun contract bij een vorige club afgekocht moet worden, natuurlijk is het wel zo dat een transfervrije speler vaak iets meer kan vragen. Overigens dacht ik dat Ruiz 1 miljoen per jaar verdient, en ik kan me ook niet voorstellen dat Kalou 6 ton verdiende bij ons. Ik dacht dat 4 ton het maximum is/was?
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Overigens dacht ik dat Ruiz 1 miljoen per jaar verdient, en ik kan me ook niet voorstellen dat Kalou 6 ton verdiende bij ons. Ik dacht dat 4 ton het maximum is/was?
4 ton is zeker niet het maximum bij Heerenveen. Hoeveel Kalou verdiende, weet ik niet precies maar hij was sowieso wel één van de grootverdieners.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Tekengeld krijgen spelers altijd.
Op naar het volgende seizoen....
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Heb net een nieuwe baan, zal eens kijken of ik ook tekengeld bij het contract krijg aangeboden.. :wink:
SCH
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Een topickick:
Kalou is al 2,5 maand transfervrij en heeft nog geen nieuwe club gevonden, voor zover mij bekend. Ben benieuwd of hij nog iets gaat vinden of het gewoon einde carrière is voor hem.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

En dat te bedenken dat hij eigenlijk nog helemaal niet zo oud is..
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Bonaventure Kalou zoekt sinds zijn vertrek bij sc Heerenveen begin dit jaar nog steeds een club. De Ivoriaanse voetballer hoopt deze zomer een avontuur te vinden op de Franse velden. "Want", zo vertelt Kalou tegenover Le Parisien "ik denk dat ik nog twee of drie seizoenen wil spelen. Ik hoop dat ik deze zomer een club vind in Frankrijk."

De 31-jarige aanvaller stond de afgelopen maanden onder andere in de belangstelling van PAOK Saloniki, Crystal Palace en Le Mans. Echter wist Kalou met geen van allen een overeenstemming te bereiken.
Feanfan/
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Cyn schreef:En dat te bedenken dat hij eigenlijk nog helemaal niet zo oud is..
Klopt. Maar hij is wel in die "zandbak" geweest en daar worden de spelers over het algemeen niet beter van :wink:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Bona is er ook achter:
SC Heerenveen blijkt voor Bonaventure Kalou de laatste werkgever te zijn geweest. De Ivoriaan heeft besloten om zijn spelersloopbaan per direct te beëindigen.

Kalou vertrok in januari 2010 bij sc Heerenveen en was vervolgens ruim een jaar werkloos. Tevergeefs bleef de spits zoeken naar een nieuwe werkgever, maar inmiddels heeft hij besloten om zijn zoektocht te stoppen. "Er komt een moment dat je moet stoppen en dat moment is nu gekomen", verklaart hij.

Kalou brak in Europa door bij Feyenoord, waar hij in 1997 arriveerde. In Rotterdam speelde hij 149 wedstrijden (35 doelpunten). Na periodes bij AJ Auxerre, Paris Saint-Germain, RC Lens en Al-Jazira Club keerde hij in 2008 terug in Nederland. In dienst van Heerenveen speelde Kalou nog 23 duels.
(Voetbalprimeur.nl)
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Wat hebben we daar een geld aan weggegooid zeg. Tonnen tekengeld en dito salaris. Eeuwig zonde, voor die centen had je zowat alle talenten uit de Jupiler League kunnen halen.
du longhi
Selectiespeler
Berichten: 553
Lid geworden op: 08-12-2004 19:13

Bericht door du longhi »

De goal tegen Twente maakt veel goed :wink:
Plaats reactie