Milan Kopic

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Milan Kopic

Berichtdoor TWR22 » 02-04-2010 15:48

Zou helemaal TOP zijn als ie vertrekt!
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Kibalko » 02-04-2010 15:53

Goed om te horen dat hij op dit stuit bij Slavia een basisplaats heeft. Dit is een positieve ontwikkeling. Op basis van zijn periode bij Heerenveen kwam hij bij lange na niet in aanmerking voor een basisplaats in het eerste elftal. Dit zal ongetwijfeld met tal van oorzaken te maken hebben; misschien voetballen we hier in Nederland wel heel anders dan in Tsjechië, meer van de goal af bijvoorbeeld (en dien je dus vaardig te zijn in het spelen met 'ruimte in je rug'). Wellicht dat hij hiervoor niet het type is en voor een club als Slavia - met een ander te hanteren spelsoort - wel. Het is maar een gedachtegang, de definitieve analyse laat ik graag aan mensen met de nodige expertise over.

In het kader van de bezuinigingsmaatregelen dien je open te staan voor een eventuele verkoop aan Slavia Praag, indien dit binnenkort aan de orde komt. Hierdoor onstaat er direct meer financiële ruimte voor het aantrekken van een rots-in-de-branding-verdediger. Bovendien zijn we een koers gaan varen waarin 'actief handel bedreven dient te worden'. Een plus een is twee.
'Paulo? Die houdt altijd z'n hoofd koel en z'n voeten warm'.
Avatar gebruiker
Kibalko
Selectiespeler
 
Berichten: 250
Geregistreerd op: 18-05-2005 18:11

Re: Milan Kopic

Berichtdoor rottevalle » 05-04-2010 17:25

Ane Lenstra schreef:Zou nog beter zijn als hij daar in vorm raakt en bewijst een goede verdediger te zijn zodat hij volgend jaar op de plek van Dingsdag/Breuer kan staan.

In dat geval willen ze hem daar behouden. Staat er een optie tot koop in zijn hurcontract, dan zijn we hem kwijt en weer een miljoen armer.
Alderaarst!
Avatar gebruiker
rottevalle
Wereldspeler
 
Berichten: 1157
Geregistreerd op: 01-09-2003 14:39
Woonplaats: Rottevalle

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Skopperij » 24-05-2010 19:04

De Tsjechische competitie is al een paar weken afgelopen. Van Elyounoussi was het redelijk vlot bekend dat hij een nieuwe kans bij Heerenveen krijgt. Rond Kopic blijft het behoorlijk stil. Dat zegt mij dat Heerenveen hem aan Slavia Praag probeert te slijten voor een zacht prijsje. Anders hadden we allang geweten dat Kopic terugkwam.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Flying Frisian » 24-05-2010 19:17

Milan Kopic uitgeschakeld door knieblessure
30 april 2010
Na een reeks goede wedstrijden van Milan Kopic voor Slavia Praag, waarin hij een vaste basisplaats had, zit het de Tsjechisch verdediger nu even tegen. Een knieblessure houdt hem aan de kant. Kopic viel vorige week in de eerste wedstrijd van de halve finale om de Tsjechische beker al na een half uur geblesseerd uit. Zijn team verloor in de 90e minuut, door een penalty, met 1-0 van Jablonec.

Kopic miste afgelopen weekend ook het met 3-1 verloren competitiedduel tegen Olomouc. De landskampioen staat in de competitie op een teleurstellende achtste plek. Gisteren vond de bekerreturn plaats, maar Kopic kon nog niet spelen. Slavia won weliswaar met 2-1 van Jablonec, maar door de tegentreffer werd de landskampioen uitgeschakeld voor de bekerfinale.

Daarmee lijkt het voor de rood-witten een verloren seizoen te worden. Wanneer Kopic weer in actie komt is onduidelijk. Trainer František Cipro sprak in verschillende interviews de hoop uit dat de centrale verdediger zo snel mogelijk herstelt, omdat Kopic bij Slavia danig gemist wordt. Cipro: “Kopic is een belangrijke verdediger voor ons.”

Hij is bij Slavia een gewaardeerde kracht, dus de kans dat hij ook volgend seizoen in de Tsjechische hoofdstad speelt is aannemelijk. sc Heerenveen zal ongetwijfeld nog wat terug willen zien van haar investering, maar weet ook dat Kopic nog een contract tot medio 2012 heeft en weinig kans op speeltijd heeft na het aantrekken van Arnold Kruiswijk
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Gekko » 05-06-2010 08:03

De kans is groot dat Milan Kopic terugkeert naar SC Heerenveen, meldt het Tsjechische medium Fotbal vrijdag. De verdediger speelt op dit moment op huurbasis voor Slavia Praag, maar die club neemt volgens Fotbal naar verwachting afscheid van alle huurlingen.

Mocht de 24-jarige Kopic terugkeren naar Friesland, dan is het aannemelijk dat Heerenveen hem tijdens de zomerstop (transfervrij) laat gaan. Heerenveen poogde Kopic eerder te verkopen, maar toen toonde geen enkele club concrete interesse.

De Tsjech kwam twee jaar geleden voor circa anderhalf miljoen euro over van FK Mladá Boleslav, maar wist nimmer een vaste basisplaats te veroveren. Hij kwam in totaal vier keer uit in de hoofdmacht van Heerenveen.
feanonline.nl
Een linksback zal hij niet worden gezien zijn beperkingen qua loopvermogen. Met Kruiswijk als concurrent zal Kopic ook komend jaar niet aan spelen toekomen en dan moet je op enig moment je verlies maar nemen.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Milan Kopic

Berichtdoor mitrita » 05-06-2010 13:40

Gekko schreef: dan moet je op enig moment je verlies maar nemen.


Volgende hadden we dat inmiddels al genomen, Kopic is van de oorzaken van het 15 miljoen verlies.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Flying Frisian » 06-06-2010 10:46

Ik hoop dat de club Kopic komende zomer laaat gaan. Kruiswijk is de eerste LCV en ik zie de Tsjech hem niet voorbijsteken in de pikorde. Voor een bankzitter de komende twee jaar is het dan een dure kracht.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Milan Kopic

Berichtdoor BK2007 » 06-06-2010 10:54

Flying Frisian schreef:Ik hoop dat de club Kopic komende zomer laaat gaan. Kruiswijk is de eerste LCV en ik zie de Tsjech hem niet voorbijsteken in de pikorde. Voor een bankzitter de komende twee jaar is het dan een dure kracht.


Heeft hij zo'n hoog salaris dan ?
Ik denk dat hij gewoon een nieuwe kans moet krijgen van Jans. Kopic is ook weer een jaartje ouder met wat meer ervaring/heeft veel gespeeld in Tsjechie. Bovendien heb je altijd back up nodig.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Calimero » 06-06-2010 16:05

BK2007 schreef:Bovendien heb je altijd back up nodig.


Haglund en Breuer kunnen ook fungeren op die positie.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Milan Kopic

Berichtdoor TWR22 » 09-06-2010 13:43

Welnee, Miskopic moet zsm weg, GRATIS!

Breuer op de back op links hoorde ik, centraal wil Jans graag Kruiswijk met Haglund en op rechts Janmaat lijkt me duidelijk. Overigens is er een vacature voor de linksback positie.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Riverside » 09-06-2010 13:54

Wie stuurt even een mailtje naar Kiev dat we achterin nog zo'n klasbak hebben lopen?
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Heerenveen rules » 09-06-2010 14:21

TWR22 schreef:Breuer op de back op links hoorde ik, centraal wil Jans graag Kruiswijk met Haglund en op rechts Janmaat lijkt me duidelijk. .


Dat zou dan het volgende brevet van onvermogen zijn. Breuer als rechtspoot op links. Dan speel je nog steeds met 3 verdedigers die vorig jaar de laatste wedstrijden ook speelden. Dan noem ik niet echt de verdediging versterken.
Een belachelijk keuze zou ik het vinden!
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Milan Kopic

Berichtdoor TWR22 » 09-06-2010 14:23

Heerenveen rules schreef:
Dat zou dan het volgende brevet van onvermogen zijn. Breuer als rechtspoot op links. Dan speel je nog steeds met 3 verdedigers die vorig jaar de laatste wedstrijden ook speelden. Dan noem ik niet echt de verdediging versterken.
Een belachelijk keuze zou ik het vinden!


Mee eens, zie de aanvulling.

Overigens is er een vacature voor de linksback positie.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Flying Frisian » 09-06-2010 14:27

Nu maar weer verder over Milan Kopic, Michel Breuer en co hebben eigen topics
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Gekko » 09-06-2010 15:59

Niet flauw bedoeld maar toch: geldt niet voor iedere speler dat hij speelt omdat er geen betere is? De trainer kiest de 11 besten die er op dat moment zijn. Kopic was dus beter dan eventuele alternatieven. Of hij goed genoeg is voor Heerenveen is zwaar de vraag. Vanuit dat gegeven moet je afscheid nemen en een betere links inzetbare verdediger halen (naast El Akchaoui).
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Lipton » 09-06-2010 16:53

Maar als ik het goed begrijp, was Kopic toch belangrijk voor Slavia, en dat is voor ons en voor Milan niet onbelangrijk.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Milan Kopic

Berichtdoor camataru » 09-06-2010 20:32

Gearard schreef:Wie stuurt even een mailtje naar Kiev dat we achterin nog zo'n klasbak hebben lopen?


stuur gelijk dan 3 mailtjes Bak, breuer, en kopic voor een miljoen of 5, mocht je dan toch aan het mailen zijn Pedro beda en lazaro verdienen ook wel een mailtje richting kiev.
Wij zijn Heerenveen.
Avatar gebruiker
camataru
Superster
 
Berichten: 2248
Geregistreerd op: 31-12-2002 11:46
Woonplaats: N.V.T

Re: Milan Kopic

Berichtdoor USAFries » 15-07-2010 18:52

Wie kan me ff een update geven over Milan. Velen van jullie zijn waarschijnlijk al bij een oefenduel aanwezig geweest. Schijnt in de voorbereiding de meeste minuten gemaakt te hebben tot nu toe samen met Djuric (ook verrassend) en Beerens. Verrassend dat hij zoveel speelt in de voorebereiding! Ik zou graag willen horen hoe hij het doet? Ontwikkeld hij zich goed?
Het leven is geen pak vla!
Avatar gebruiker
USAFries
Nieuw talent
 
Berichten: 95
Geregistreerd op: 09-06-2009 15:59
Woonplaats: Carthage, MO (USA)

Re: Milan Kopic

Berichtdoor davp » 15-07-2010 21:43

Het enige wat ik kan melden over Kopic is dat hij een mooie nieuwe audi gekocht heeft :mrgreen:
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Ebiede » 16-07-2010 07:49

USAFries schreef:Wie kan me ff een update geven over Milan. Velen van jullie zijn waarschijnlijk al bij een oefenduel aanwezig geweest. Schijnt in de voorbereiding de meeste minuten gemaakt te hebben tot nu toe samen met Djuric (ook verrassend) en Beerens. Verrassend dat hij zoveel speelt in de voorebereiding! Ik zou graag willen horen hoe hij het doet? Ontwikkeld hij zich goed?


Jans heeft zo ruim de tijd om te zien dat ze er helemaal niks van kunnen. :wink:
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Milan Kopic

Berichtdoor davp » 17-07-2010 10:25

Hij heeft niet alleen zelf een nieuwe audi, zn vrouw heeft er ook eentje gekregen. :mrgreen:
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Calimero » 17-07-2010 11:56

davp schreef:Hij heeft niet alleen zelf een nieuwe audi, zn vrouw heeft er ook eentje gekregen. :mrgreen:


Wanneer biedt Heerenveen MIJ nou eens zo'n contract aan? Bankzitten kan ik ook prima ;)
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Milan Kopic

Berichtdoor feanfans » 17-07-2010 13:37

Cyn schreef:Wanneer biedt Heerenveen MIJ nou eens zo'n contract aan? Bankzitten kan ik ook prima ;)


De kunst is om een hele goede zaakwaarnemer te vinden. Kopic is daar de beste in :wink:
feanfans
Superster
 
Berichten: 2186
Geregistreerd op: 22-12-2005 16:48

Re: Milan Kopic

Berichtdoor frisianbadboy » 24-07-2010 20:00

Werd door velen, inclusief mij overigens, gekscherend Miskopic genoemd, maar deze man liet dinsdag en vandaag toch wel redelijk zien dat die naam nog wel eens onterecht zou kunnen zijn. Vandaag ook weer goed.


En deze uitspraak doe je op basis van wedstrijden tegen ploegen als FC Knudde en Fc bal op het dak? Hoe kun je met de tegenstanders die we hebben gehad in de oefencampagne nu zeggen dat hij goed is. Tegen deze belabberde tegenstanders hebben we geen enkele keer de nul weten te houden. (GA Eagles, Instanbulspor, Eupen)
frisianbadboy
Wereldspeler
 
Berichten: 1380
Geregistreerd op: 22-07-2008 18:11

Re: Milan Kopic

Berichtdoor frisianbadboy » 24-07-2010 20:20

Ik zeg niet dat hij goed is. Ik zeg dat hij vandaag goed was.


Oke ja die nuance is een terechte nuance. Tegen zulke tegenstanders ben ik zelfs nog goed. Geloof me. Maar oke terecht dat je me er op attendeert dat je zegt VANDAAG. Maar mijn punt blijft dat we veel te veel spelers met gebrek aan niveau in onze selectie hebben rondlopen. Verschrikkelijk.
frisianbadboy
Wereldspeler
 
Berichten: 1380
Geregistreerd op: 22-07-2008 18:11

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Muck » 24-07-2010 20:27

Ben het helemaal eens met het 'positivisme' rond Kopic.

Weet niet wat er met hem gebeurd is, maar hij heeft een aardige metamorfose ondergaan. Heb hem vorig jaar een aantal keer gezien met Jong Heerenveen en toen kon ik me niet voorstellen dat hij tsjechisch jeugdinternational was geweest. Daar werd hij aan alle kanten gedold door jeugdige spitsen uit de beloftenelftallen.

Vandaag erg scherp spelend, goede mandekking, verdedigend sterk, coachend richting El Akchaoui, Breuer, Varynen en Grindheim, geen kopduel verloren (terwijl zijn tegenstander nog een stuk groter en breder was) en een paar keer een verschrikkelijk goede (lange) pass en eiste ook regelmatig de bal op om op te bouwen, wat ook nog eens een goede voortzetting had.
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Currahee » 31-07-2010 08:23

Speelde gister een prima wedstrijd en volgens mij ging hij er wel geblesseerd af na die trap op zijn enkel. Stond ook goed te coachen en zette mensen op hun plek. 1e helft een keer een counter van Mallorca en hij zette eest iedereen op zijn plek voor hij instapte en de man met bal opving. Loste het zo prima op waar anderen soms gelijk er blind in vliegen zonder te kijken hoe open het om hun heen ligt.

Nu hopen dat hij dit door kan zetten.
Avatar gebruiker
Currahee
Superster
 
Berichten: 1721
Geregistreerd op: 23-01-2005 01:17
Woonplaats: Lemmer

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Jurjenv » 31-07-2010 08:27

Heeft mij ook enorm verbaasd, wel een beetje op hem gelet en zat er telkens goed bij. Een echte kerel geworden.
Avatar gebruiker
Jurjenv
Superster
 
Berichten: 1980
Geregistreerd op: 20-08-2009 18:31

Re: Milan Kopic

Berichtdoor vak22erwin » 31-07-2010 09:44

Wat mij vooral opviel was dat hij in de lucht zeer sterk was.
Zijn coaching naatuurlijk ook.
Speelde een prima wedstrijd en durfde de spitsen aan te spelen iets wat breuer niet doet.
Als hij deze lijn doortrekt dan kan kruiswijk het nog knap lastig krijgen.

Is het trouwens iemand opgevallen dat hij heel rustig bleef met hoge ballen van achteruit, dat hij ze of door plaatsend te koppen op zij speelde of de bal goed aan nam op de borst of hoofd en daarna geconcentreerd weer ging opbouwen.
Vaak rammen verdedigers die ballen dom naar voren.
vak22erwin
Nieuw talent
 
Berichten: 147
Geregistreerd op: 22-12-2009 20:18

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten