Goran Popov

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

:roll:
Popov: ‘een nieuwe trainer, een nieuw begin’

Goran Popov heeft geen zin om energie te steken in het hoe en waarom achter zijn verbanning uit de wedstrijdselectie van SC Heerenveen. De linkerverdediger heeft zich
voorgenomen zijn blik op het nieuwe seizoen te richten. Onder de nieuwe trainer Ron Jans hoopt hij een frisse start te maken. Als hij blijft.

Door Johann Mast

HEERENVEEN – Ja, Goran Popov herinnert zich zijn laatste bezoek aan de Kuip nog wel. Toen lachte het leven de 26-jarige Macedoniër uitbundig toe. Op 17 mei 2009 won SC Heerenveen de KNVBbeker in de Rotterdamse voetbaltempel en Popov had die dag met het scoren van de openingstreffer een belangrijk aandeel in de historische overwinning op FC Twente. Inmiddels zijn we bijna een jaar verder. Heerenveen sluit het rampseizoen morgen af tegen Feyenoord. In, hoe ironisch, de Kuip. En zonder, dat staat vast, Popov. Immers: interimcoach Jan Everse ziet het niet zitten in de Macedonische international. De Rotterdammer verwijderde Popov eerst uit het elftal en sinds de uitwedstrijd tegen FCTwente (10 april) zelfs uit de achttienkoppige wedstrijdselectie. ,,Anders ga ik hem misschien nog gebruiken ook’’, luidde het cynische commentaar. Een gesprek tussen Everse en Popov is er niet geweest. Everse vindt dat hij duidelijk genoeg is geweest: de verdediger maakt te vaak dezelfde fouten en heeft de aanwijzingen van de technische staf niet opgepikt. ,,Je kunt niet dezelfde fouten blijven maken, dat gaat ten koste van het team’’, zei Everse na het duel tegen Twente.
Popov heeft op zijn beurt geen behoefte aan uitleg. Zegt hij. In zijn hart is de trotse Macedoniër echter niet blij met de gang van zaken. ,,Het is een slechte situatie voor mij. Maar ik heb er geen behoefte aan om uitleg te vragen aan een trainer die over twee weken (Heerenveen traint na morgen nog veertien dagen door, red.) toch weg is. Daarna komt Ron Jans. Een nieuwe trainer, een nieuw begin.’’ ,,Boos ben ik niet. Als ik naar huis ga, zie ik mijn vrouw en dochtertje. Dat is veel belangrijker. Maar het is niet leuk om te horen dat de trainer mijn fouten aan een gebrek aan kwaliteit wijt. Als dat waar is dan had hij me direct na zijn komst al uit het elftal moeten halen. Hij wist toen toch ook al wat ik kan? Hij keek toch ook al naar eredivisiewedstrijden voordat hij hier trainer werd? Misschien mag hij me niet, ik weet het niet. Maar verder geen kwaad woord over Everse, want het is niet zo dat hij tegen me schreeuwt of met me vecht of zo. Hij laat me buiten de selectie en dat is zijn goed recht.’’
Popov traint nog gewoon met de selectie mee, maar zonder een concreet doel. Omdat de Macedoniër dit seizoen al meer dan 22 wedstrijden voor het eerste elftal gespeeld heeft (in totaal 27 keer), mag hij niet meer met het beloftenteam meedoen. Wel speelt hij op 29 mei en 2 juni nog interlands tegen Roemenië en Azerbeidzjan. Op de training wekt de verdediger wel eens de indruk er met de pet naar te gooien. Popov ontkent, maar spreekt zichzelf uiteindelijk enigszins tegen. ,,Als je weet dat de trainer geen vertrouwen in je heeft, dan ga je daar over piekeren en gaat vervolgens alles minder. Het hoofd is niet schoon en dat gaat ten koste van de concentratie. Als een trainer mij het gevoel geeft dat ik belangrijk voor hem ben, dan ga ik voor hem door het vuur. Gebeurt dat niet, dan krijgt ‘ie van mij ook niks terug.’’
Zijn contract bij Heerenveen loopt nog twee seizoenen door. Hoewel Popov schermt met interesse uit Duitsland en Italië (,,mijn zaakwaarnemer weet er meer van dan ikzelf’’), kijkt hij uit naar een nieuwe start onder Ron Jans. Van de clubleiding hoeft de Macedoniër bovendien niet weg, verzekert directeur Yme Kuiper. ,,Eardere treners seagen it yn him sitten, allinne Jan Everse docht dat net. Wat ús betreft begjint Goran ûnder Jans wer op ‘e nij.’’ Popov: ,,Misschien zou het goed zijn om te vertrekken. Maar als dat niet gebeurt, dan geef ik volgend seizoen alles wat ik heb en dan zien de fans van Heerenveen de oude Goran weer, degene die het onder Trond Sollied toch niet zo slecht deed. Ik denk dat Jans mijn kwaliteiten wel kent. Hij houdt van vechters, net als Trond. Hoe ik dat weet? Dat zie ik aan zijn gezicht als ik hem op tv zie. Hij lijkt me bovendien een goeie kerel.’’
zelfreflectie ..... :|
dirk2
Bankzitter
Berichten: 228
Lid geworden op: 17-01-2010 16:26

Bericht door dirk2 »

Deze man vindt zichzelf goed en dat is geen goed startpunt voor verbetering van jezelf. Het sluit wel weer prima aan bij telkens terugkerende identieke fouten.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Haha, die Yme spelt zichzelf ook weer een brevet van onvermogen op zeg.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Gearard schreef:Haha, die Yme spelt zichzelf ook weer een brevet van onvermogen op zeg.
Dat valt erg mee. Yme stelt dat de vorige trainers wel vertrouwen in hem toonden, het aantal basisplaatsen onder Sollied en De Jonge onderstreept dat. Verder is er sprake van een doorlopend contract en zolang daar sprake van is heeft het geen enkele toegevoegde waarde om harde teksten te plaatsen. Je onderhandelingspositie zal er minder sterk door worden óf je behoud een speler waar je een motie van wantrouwen op hebt geplakt.

Als directielid kun je nu eenmaal niet van alles roepen, soms moet je gewoon politiek reageren. De reactie van Yme is wat dat betreft prima. Geen wantrouwen uiten, zonder een transfer direct uit te sluiten. De reactie 'wat ons betreft' geeft wel aan dat een transfer best bespreekbaar kan zijn. Als Popov of Jans aangeeft het niet te zien zitten, dan zal hij wel gewoon vertrekken.

Wat mij betreft mag Popov overigens sowieso wel weg hoor, laat dat even voorop staan. Ik heb totaal niet de indruk dat hij ooit nog gaat snappen hoe het wél moet.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Toch klopt die opmerking van Yme niet helemaal. Jan de Jonge had ook geen enkel vertrouwen in Popov. Maar omdat er in zijn ogen geen goede vervanger was, liet hij hem staan. Uit pure armoede, dus. Everse besloot om niet terug te vallen op stand-in Koning, maar te gaan puzzelen en schuiven, met middenvelders in de verdediging tot gevolg.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

ALS er een club komt, dan snel zien dat je afscheid van deze man kunt nemen. Uit het interview blijkt wel dat hij zelf niet ziet dat hij niveau te kort komt. Reken maar dat Everse genoeg met hem gesproken heeft, maar deze "international" wil blijkbaar niet leren.

Leuk dat ze tijdens dit soort interviews altijd schermen met buitenlandse belangstelling.. ik moet het nog maar zien met dit clowntje.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Popov heeft zijn voetbalseizoen een knallend einde gegeven, vooral letterlijk dan ;)
In tegenstelling tot eerdere berichten mocht Goran Popov toch nog opdraven voor het beloftenteam. Een succes werd het echter niet, want een kwartier voor tijd kreeg hij een rode kaart voorgeschoteld. De Macedoniër, die onder trainer Jan Everse zijn basisplaats in de hoofdmacht kwijt is geraakt, maakte een slaande beweging naar zijn tegenstander.
Feanfan.nl
Gebruikersavatar
mourinho
Jeugdspeler
Berichten: 24
Lid geworden op: 19-04-2010 14:11
Locatie: Rotterdam

Bericht door mourinho »

Klopt. Er was niet eens een bal in de buurt... Hij maakte sowieso al niet een té gemotiveerde indruk, al moet gezegd dat trainer Johnny Jansen het tactisch goed had neergezet. Er was gewoon geen ruimte voor Popov om aan de wandel te gaan, zodat hij zich daar niet aan kon vergrijpen...
Motivation + Ambition + Team + Spirit = SUCCESS
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Popov is de eerste drie wedstrijden van het nieuwe seizoen geschorst. Slimme jongen is het toch :shock:
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Stiffie schreef:Popov is de eerste drie wedstrijden van het nieuwe seizoen geschorst. Slimme jongen is het toch :shock:
Mooi zo! Dan kan Jans ook niet eens overwegen om hem op te stellen.
Afscheid nemen van deze clown! Kan me niet voorstellen dat iemand hem wil. Laat hem dan desnoods gratis gaan, scheelt weer, een waarschijnlijk flink, salaris. En een hoop ergernis.
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Zo. Dit is einde verhaal Popov + Heerenveen.

Hij zal de eerste wedstrijden nu al missen, dus is zijn plekje vergeven, dus is het een ontevreden bankzitter voor volgend jaar, nu al!
100% achter Marco van Basten!
Gebruikersavatar
Makkum8
Basisspeler
Berichten: 938
Lid geworden op: 11-04-2005 23:11
Locatie: Makkum

Bericht door Makkum8 »

Mooi, nog een reden om deze speler te lozen. Lekker opruimen deze prutselectie.
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Wolliepoly
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1118
Lid geworden op: 26-07-2009 12:06
Locatie: Drachten

Bericht door Wolliepoly »

Goran Popov mag uitkijken naar een andere club. De Macedoniër van SC Heerenveen kreeg dit te horen van Ron Jans, die volgend seizoen de scepter zwaait bij de Friezen. Het vertrek van de verdediger is echter niet direct een must, maar bij een redelijk bod zal de subtopper meewerken aan een transfer.

Pawel Wojiechowski gaat waarschijnlijk wel weg bij de Friezen. Heerenveen bood hem aan om bij FC Emmen te spelen, maar de Pool heeft daar negatief op gereageerd. Verder heeft Jans gesproken met Tarik Elyounnoussi en de kans is groot dat de Noor terugkomt. De oefenmeester zal binnenkort de aanvaller bekijken in Noorwegen waar hij verhuurd is aan Lilleström.

Volgens de huidige trainer van FC Groningen wil Heerenveen zich nog versterken op drie posities. Een linksback, een centrale verdediger en een vleugelaanvaller zouden bovenaan het lijstje staan van de Noorderlingen.
Bron: soccernews.nl
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Bericht is weinig schokkend, aangezien Yme laatst ook al zoiets heeft aangegeven. In principe krijgt Popov onder Jans gewoon een nieuwe kans. Aan de hand van de situatie (eventuele interesse, hoe hij zichzelf voelt, etc.) is het echter mogelijk dat hij toch vertrekt.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Hoe gaan we ervoor zorgen dat Popov onder de aandacht komt van clubs? Marktplaats, Ebay? Kom op clubs, haal deze jongen. Echt een topper in potentie.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Superfries88' schreef:Aan de hand van de situatie (eventuele interesse, hoe hij zichzelf voelt, etc.) is het echter mogelijk dat hij toch vertrekt.
Als Jans heel erg overtuigd was van zijn kwaliteiten, dan laten ze zo'n jongen echt niet gaan.
Ik ga ervanuit dat ook Jans enorm veel twijfels heeft bij deze speler. Hij leek een verademing t.o.v. Jong-A-Pin, maar dat bleek dus maar schijn (helaas).

Uit diverse interviews blijkt wel dat hij niet wil leren en dat is dood- en doodzonde. Maar i.m.o. is het niet meer dan logisch dat hij weg mag.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Flying Tilster schreef:Als Jans heel erg overtuigd was van zijn kwaliteiten, dan laten ze zo'n jongen echt niet gaan.
Dat hangt natuurlijk van diverse factoren af. Als Popov om bepaalde redenen liever vertrekt, dan lijkt me dat een gegronde situatie om een transfer te overwegen. Jans weet ook dat hij er niet optimaal op staat, getuige het interview van laatst ook. Je maakt jezelf dan toch een beetje ongeloofwaardig door iets anders te roepen, ook al is de insteek positief.

Jans spreekt in deze nuttige taal. Het is onzinnig om hem de hemel in te prijzen, maar hem afbranden is ook niet goed. Dan maak je een eventuele onderhandelingspositie zwakker of je doorboort het vertrouwen van een speler definitief. Zo'n uitspraak is prima: aangeven dat er best wat mogelijk is, mocht hij wel blijven dan krijgt hij de kans om te laten zien dat hij meer kan brengen dan velen (onder wie ik) denken.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Het zou natuurlijk mooier zijn dat Jans hem wel weet te "raken" m.b.t. de fouten die hij keer op keer maakt.
Want als Popov zijn accenten wat meer op het verdedigende vlak legt, dan kan het zeker nog wel een aanwinst zijn.

Sowieso hebben alle spelers een turbulent seizoen gekend, want als je 3 trainers voor je kiezen krijgt die elk anders denkt en wil dan is het ook niet zo eenvoudig.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Caniggia
Invaller
Berichten: 252
Lid geworden op: 01-05-2005 17:48
Locatie: ZEVENHUIZEN
Contacteer:

Bericht door Caniggia »

Je kunt popov ook gewoon als linkermiddenvelder opstellen of als vleugelspits.
Dan ben je van het verdedigende gezeur af.
Hij heeft de snelheid en kracht om op de vleugel te kunnen voetballen.
Sla je 2 vliegen in een klap
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Caniggia schreef:Je kunt popov ook gewoon als linkermiddenvelder opstellen of als vleugelspits.
Dan ben je van het verdedigende gezeur af.
Hij heeft de snelheid en kracht om op de vleugel te kunnen voetballen.
Sla je 2 vliegen in een klap
Maar niet de techniek.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6245
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Caniggia schreef:Je kunt popov ook gewoon als linkermiddenvelder opstellen of als vleugelspits.
Dan ben je van het verdedigende gezeur af.
Hij heeft de snelheid en kracht om
op de vleugel te kunnen voetballen.
Sla je 2 vliegen in een klap
Alleen de techniek en de voorzet niet. Tenzij dwars door de rechtsback heen lopen een een passeer actie is. We moeten niet kunstmatig een plek gaan zoeken voor deze clown. Inpakken en wegwezen!

Middelsborough bellen en ruilen met Emnes. Dan hebben we beide een prima deal.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Caniggia
Invaller
Berichten: 252
Lid geworden op: 01-05-2005 17:48
Locatie: ZEVENHUIZEN
Contacteer:

Bericht door Caniggia »

Klopt de techniek heeft hij niet.
Maar denk dat hij met zijn fysiek en snelheid het veel verdedigers lastig genoeg kan maken.
En voorzetten geven kan hij vast wel.
En je moet inderdaad niet kunstmatig een plekje voor hem gaan zoeken.
Maar het eens proberen kan ook zeker geen kwaad.
Want wat er nu staat kan wel mooi passeren maar levert ook een rendement van nul komma nul op.
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

Tegen groningen stond hij op het middenveld. Dat was dus totaal geen succes. hij stond te zwemmen niet normaal. had geen idee wat te doen. liet lovre steeds uit zijn rug weg lopen en was ver weg de slechtste man op het veld.

Natuurlijk was dat maar 1 wedstrijd maar hij mist gewoon voetbal slimheid volgens mij om een goeie middenvelder of aanvaller te worden.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Tegen Groningen was het inderdaad pijnlijk duidelijk dat hij inzicht en handelingssnelheid tekort komt. Gewoon proberen te slijten voor een zacht prijsje een en nieuwe linksback halen.
Op naar het volgende seizoen....
Airforce
Nieuw talent
Berichten: 84
Lid geworden op: 29-10-2008 12:32

Bericht door Airforce »

om de een of andere reden heb ik het gevoel dat hij met het enthousiasme van Ron Jans en een frisse start zijn niveau van de bekerfinale gaat halen.
Als hij nog een eerlijke kans krijgt dan zie ik hem gewoon terug komen.
Met 2 goede centrale verdedigers denk ik dat Ron Jans de focus bij hem kan leggen op wat hij wel kan in plaats van alleen maar over zijn beperkingen te zeuren.
Hij heeft laten zien dat hij het kan...en ik kan me niet voorstellen dat je dat allemaal verleerd.
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

ook vorig jaar liet hij regelmatig iemand uit zijn rug komen bij een voorzet. Ook in zijn betere periode. Het probleem van hem is gewoon dat hij niet leren (wil) van zijn fouten. Foutjes maken is niet erg maar als je elke week dezelfde fouten maakt dan houd het toch gewoon een keer op ? Ook vorig jaar vond ik hem niet sterk en maakte hij veelal dezelfde fouten. Okay de bekerfinale was hij goed maar vorig jaar aan het begin van het seizoen was het natuurlijk ook dramatisch.

Het grootste probleem van popov is dat zijn basis gewoon heel laag is. Zijn ondergrens is zo laag dat hij wel in vorm moet zijn om een beetje normaal te fungeren. Als hij dan wat minder speelt zakt hij wel zo ver weg dat het gewoon niet kan.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Het valt Ron Jans te prijzen dat Popov een kans krijgt, maar als je hem kunt slijten zou ik dat zeker doen. Als er een nieuwe linksback komt wordt Popov gewoon bankzitter met een vorstelijk salaris. Daar heeft niemand wat aan. Jan Everse heeft ondervonden dat je Popov niet op scherp zet door hem te passeren. Verre van dat zelfs.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Airforce schreef:om de een of andere reden heb ik het gevoel dat hij met het enthousiasme van Ron Jans en een frisse start zijn niveau van de bekerfinale gaat halen.
Als hij nog een eerlijke kans krijgt dan zie ik hem gewoon terug komen
Het enige wat Popov moet doen is luisteren naar zijn trainer en die opdrachten uitvoeren. Pas als hij dat gaat doen zie ik nog een heel klein kansje. Maar eerlijk gezegd.. heb ik grote twijfels.
Nieuw ronde, nieuw kansen.. maar die kansen lijken mij redelijk klein.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Flying Tilster schreef:Het enige wat Popov moet doen is luisteren naar zijn trainer en die opdrachten uitvoeren. Pas als hij dat gaat doen zie ik nog een heel klein kansje. Maar eerlijk gezegd.. heb ik grote twijfels.
Nieuw ronde, nieuw kansen.. maar die kansen lijken mij redelijk klein.
Ik kan me vinden in de woorden van Jan Everse, het is geen kwestie van niet willen, maar niet kunnen.
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Zou mij niks verbazen, het is wel een international en heeft zijn lengte mee. De rest van Nederland ziet Popov ook nog steeds als een goede linksback die af en toe wel eens een foutje maakt, dus in Engeland en Duitsland zal het beeld wel helemaal anders zijn. Daarbij denk ik dat Popov in die landen misschien beter rendeert dan bij Heerenveen, omdat hij dan wel twee goede centrale verdedigers naast zich heeft en dus rushes kan maken. Misschien wordt het wel de tweede Bastos ;)
Plaats reactie