Pedro Henrique (Beda)

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
BS
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 13-02-2007 16:54

Bericht door BS »

Leuk voor hem dat hij bij zijn debuut meteen scoort. Hopelijk is hij goed genoeg om snel aan te sluiten bij het eerste elftal. Want de positie van centrumspits is eigenlijk de enige waar we niet echt een dubbele bezetting hebben. Iemand als Henrique zie ik in ieder geval nog niet als volwaardige stand-in voor Sibon. En één van hen moet er toch staan, mocht Sibon een keer niet mee kunnen doen.
Wiggs
Wereldspeler
Berichten: 1315
Lid geworden op: 03-12-2006 17:24

Bericht door Wiggs »

Vond hem vanavond ook goed invallen,maar zoals gezegd niet wedstrijdfit
Er staat iemand in het veld,kopsterk,balvast en nog vlug met de bal ook
Wedstrijd ritme opdoen en kijken of het eruit komt
Gebruikersavatar
zweed1
Wereldspeler
Berichten: 2097
Lid geworden op: 05-05-2007 23:51
Locatie: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Bericht door zweed1 »

ALS 26.000 schreef:Net als Kalou was hij veel te zwaar heb ik wel gehoord. Hij had sinds hij gecontracteerd was in mei bijna niks meer gedaan. Bij Kalou die de 30 is gepasseerd en in het midden oosten zat kan ik me daar nog iets bij voorstellen, maar bij een jongen van 18/ :?: 19....
Denk dat dit zijn bouw is. Had kwam toch te laat omdat het nog competitieverplichtingen had ? Of heeft hij stiekum de hele zomer aan het strand gelegen in Brazilie. Vreemde zaak dat het zo laat kwam, hoop niet dat we een 2e Alves hebben binnengehaald.
Gebruikersavatar
pieterpieter
Selectiespeler
Berichten: 744
Lid geworden op: 19-10-2006 11:35

Bericht door pieterpieter »

zweed1 schreef:Denk dat dit zijn bouw is. Had kwam toch te laat omdat het nog competitieverplichtingen had ? Of heeft hij stiekum de hele zomer aan het strand gelegen in Brazilie. Vreemde zaak dat het zo laat kwam, hoop niet dat we een 2e Alves hebben binnengehaald.
Ik wel, beste voetballer die ik ooit voor Heerenveen heb zien spelen.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

zweed1 schreef:Had kwam toch te laat omdat het nog competitieverplichtingen had ?
Ja. Met Flamengo had hij nog competitieverplichtingen, dat twee weken van de voorbereiding duurde. Dit alles duurde langer omdat er problemen waren met de papieren.
Gebruikersavatar
Willyfean
Invaller
Berichten: 493
Lid geworden op: 03-01-2008 19:46
Locatie: Sneek

Bericht door Willyfean »

,,Een prachtige goal,’’ aldus Hans de Jong. ,,Beda is kopsterk, staat fysiek zijn mannetje, is slim en kan scoren. Hij moet alleen conditioneel sterker worden.’’ Wat vooral opviel was de chemie tussen de beide Brazilianen Pedro Beda en Paulo Henrique. ,,Ze voelden elkaar ogenschijnlijk blindelings aan en zorgden voor veel dreiging.’’
zo staat op de officiële site.

Dat klinkt goed :D
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Ik las in de VI dat hij maar 900.000 euries gekost heeft, dus dat valt mee :wink:
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

Lardy schreef:Ik las in de VI dat hij maar 900.000 euries gekost heeft, dus dat valt mee :wink:
Ik heb sterk mijn twijfels over de bedragen in VI. Vooral Janmaat en Kopic lijken onmogelijk goedkoop.
SUPER FRIES 23
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 05-06-2006 13:39

Bericht door SUPER FRIES 23 »

Zondag maar op linksvoor! vanavond weer gescoord voor jong hveen!
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

De Braziliaan Pedro Beda maakte zijn tweede doelpunt voor sc Heerenveen. De spits draait een op een, want ook bij zijn eerste optreden, tegen Sparta Rotterdam, was Beda trefzeker.

Ik zeg inderdaad erin ipv Elyounasibami! Ik wil m wel eens zien spelen bij het eerste, want ik denk dat Elyou er nog niet helemaal klaar voor is. Bal aannames gaan niet zo lekker en zo meer. We speelden vrijdag echt goed en met een goeie aanvaller erbij hadden we voor rust op 4 - 0 gestaan, toch?
100% achter Marco van Basten!
Gebruikersavatar
BS
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 13-02-2007 16:54

Bericht door BS »

Hij is toch gewoon een pure centrumspits? Het lijkt mij niet handig om hem linksbuiten te zetten.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

ach sommige mensen denken, aanvallers zijn aanvallers en die kan je overal neerzetten. Soms gaat dat wel op, maar voor spitsen als Huntelaar en Sibon bijvoorbeeld niet. Alves kon het evt. wel omdat hij een goede loopactie heeft. Bij Beda weet ik niet of hij een aanspeelpunt is, of een man die een actie kan maken.
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

ALS 26.000 schreef:Bij Beda weet ik niet of hij een aanspeelpunt is, of een man die een actie kan maken.
Voor wat ik heb gehoord is het een aanspeelpunt, maar ik heb hem nog niet in actie gezien.

Overigens is het raar om na twee wedstrijden te roepen dat Elyounoussi (moeilijk om zijn naam goed te schrijven?) er niks van kan en dat dus maar iemand wie we nog nooit hebben zien spelen zijn plaats in moet nemen. Beda heeft twee keer een potje in het tweede gespeeld. En dat is toch wel wat anders dan de Eredivisie, laat staan Uefa cup!
Ladies and gentleman: We've got him!
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Dat is ook waar, mee eens. Maar ik vind dat dat met name geldt voor een speler die er al is, als die een mindere periode heeft (zie Huntelaar bij Ajax) moet je m laten staan en vertrouwen geven, dan betaalt dat zich vanzelf terug. Bij ons is VdB denk ik een voorbeeld.

Nu is Elyounasibami niks meer of minder dan Beda. Je kán dan overwegen te wisselen, vb in de wedstrijd wisselen. Maar Sollied liet m toch staan, waar ik Sibon had laten staan vrijdag. Ik zou Beda inbrengen zo rond de 60e minuut, de volgende keer.
100% achter Marco van Basten!
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

TWR22 schreef:Elyounasibami
Dit is echt zó niet grappig. :|
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

TWR22 schreef:Nu is Elyounasibami niks meer of minder dan Beda. Je kán dan overwegen te wisselen, vb in de wedstrijd wisselen. Maar Sollied liet m toch staan, waar ik Sibon had laten staan vrijdag. Ik zou Beda inbrengen zo rond de 60e minuut, de volgende keer.
Hoe kom je daar nou bij? Elyounoussi (blijf je door gaan met die kinderachtige naamsverbastering?) niks meer of minder dan Beda? Heb je van beide spelers een scoutingsrapport? Heb je uitgebreid doorgezakt in de kroeg vrijdagavond met Trond Sollied en heeft hij je dit verteld? Of ga je weer af op je gevoel?
Ladies and gentleman: We've got him!
sonnema
Selectiespeler
Berichten: 740
Lid geworden op: 04-06-2003 10:19

Bericht door sonnema »

Qua opportunisme zou TWR22 bij Cambuur kunnen gaan werken.
Het loopt met een bepaalde speler (nog) niet 100%, en hij is al afgeschreven.
Tarik is net nieuw, komt uit een andere competitie en moet nog wennen.
Sowieso is het elftal in zijn geheel nog niet op elkaar ingespeeld, door allerhande redenen, die bij een ieder hier bekend zijn.
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Mee eens, maar wat heeft Elyounousi (heb wat moeite met de naam) dan voor op Beda?
En ik zeg ook - want ik ben wel degelijk van vertrouwen geven aan een speler - wisselen ín een wedstrijd en de wedstrijd erna weer opstellen.

Vraag: hoe lang vinden jullie dat een nieuwe speler een kans moet krijgen? Ik denk een wedstrijdje of 5, 6?
100% achter Marco van Basten!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

TWR22 schreef: Vraag: hoe lang vinden jullie dat een nieuwe speler een kans moet krijgen? Ik denk een wedstrijdje of 5, 6?
Wat zeur je dan als je zegt 5, 6 wedstrijden............
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Beda, is nog maar net in Heerenveen, ook is hij geen speler voor op de flanken.
Omdat hij twee keer scoort voor de beloften hoeft het niet gelijk te betekenen dat hij ook goed heeft gespeeld.
Laat hem eerst maar wat wedstrijden spelen voor het tweede en wat op de bank zitten bij het eerste, dan komt zijn kans vanzelf.
Gebruikersavatar
zweed1
Wereldspeler
Berichten: 2097
Lid geworden op: 05-05-2007 23:51
Locatie: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Bericht door zweed1 »

sonnema schreef:Qua opportunisme zou TWR22 bij Cambuur kunnen gaan werken.
Het loopt met een bepaalde speler (nog) niet 100%, en hij is al afgeschreven.
Ja TWR22 is niet consequent bezig. Tarik schrijft hij al na 2 wedstrijden af, terwijl in het topic over Brian fel voorstander is om hem 1e keeper te laten blijven.

Zeer vreemd, Brian bevalt mij al langere tijd niet zo goed (ongeveer 2 hele seizoenen = 72 wedstrijden - een groot aantal schorsingen en periode ziekte) en we hebben een bekwame vervanger voor hem.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Heb Beda nog niet zien spelen, maar ben wel reuze benieuwd naar hem. Hoop er stiekem op dat hij een type Agüero is. Poeh wat een spits is dat zeg.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

ALS 26.000 schreef:Heb Beda nog niet zien spelen, maar ben wel reuze benieuwd naar hem. Hoop er stiekem op dat hij een type Agüero is. Poeh wat een spits is dat zeg.
Volgens mij is hij dan 2 types Aguero, gezien de lengte van beide spelers. En het feit dat bij zijn aantrekken gesproken werd over de opvolger van Sibon denk ik dat jouw hoop ijdel is... :wink:
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Er zijn naar mijn bescheiden mening een paar verschillen.

1. Zowel Elyounousi als andere spitsen zijn nieuw en daarmee is er nog niet bepaalt wie er 1e en wie er 2e spits is. Dit in tegenstelling tot de keeper. Mensen vergeten volgens mij dat het vorige seizoen matig was maar daarvoor gewoon super, zeker toen hij de strijd aan moest gaan met Waterman.
2. Sollied ziet - waarschijnlijk op basis van trainingen ed - in Elyounousi de 1e spits. Ik schrijf m dus zeker NIET af, alleen ik zou m tijdens de wedstrijd wel wisselen en vers bloed erin zetten. De keer erna zou ik Tarik wel weer laten starten in de basis. Nu wisselde hij Sibon en met mij waren er vast meer verbaasde mensen in het stadion.

Ik snap dat ik reacties oproep hier, maar het is toch gewoon een open discussie? :?
100% achter Marco van Basten!
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Sibon is bijna 2 meter en Beda 1.85 m, dus dat is nogal een verschil in lengte en waarschijnlijk wendbaarheid. Maar goed, bij 1.85 m ben je in de voetballerij ook al groot, dat is zo.... ;-)
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

Pedro heeft nog maar 3 wedstrijden gespeeld, maar hij kan voetballen hoor! Ik denk dat we in hem de opvolger van Sibon al in huis hebben. Hij heeft meer overzicht dan zijn Braziliaanse vriend voorin, is technisch (is elke Braziliaan 8) ), is niet het traagst op het veld, fysiek redelijk sterk en een vrij hoge actieradius.

Denk dat het belangrijk is dat deze jongen dit jaar veel leert van Sibon en zijn minuten gaat pakken, een jaar lang aan het trainingsprogramma van Heerenveen onderworpen wordt, zodat hij volgend jaar fysiek sterk en explosief is en dan wordt hij onze nieuwe spits 8)
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Ben je geweest? De SCH site zegt inderdaad ook dit:

De trainer had ook Pedro Beda goed zien voetballen. ,,Beda viel goed in. Hij kan uitstekend voetballen. Hij is voor de duvel niet bang en nog maar achttien jaar, hé.’’

Dat klinkt dus vooralsnog heel goed. Ook de Braziliaanse verdediger Lazaro wordt geroemd:

De Braziliaan Lazaro liet een uitstekende indruk achter. De 18-jarige centrale verdediger vormde voor rust een koppel met Kopic en na rust met Bart de Groot. De debutant speelde foutloos. Lazaro is groot en sterk en wat vooral opviel was de rust die de jongeling uitstraalde. ,,Hij deed het prima. Hij verloor geen duel en ondanks dat hij zowel Kopic als De Groot niet verstaat, ging de samenwerking uitstekend,’’ vertelt Hans de Jong.
100% achter Marco van Basten!
Outlaw
Invaller
Berichten: 437
Lid geworden op: 09-12-2002 20:05

Bericht door Outlaw »

Trond heeft in ieder geval alle vertrouwen in deze braziliaan, getuige zijn uitspraak in de LC van vandaag na de bekerwinst op MVV:
,,Dit was niet goed, slordig gewoon, maar het resultaat telt'', zei trainer Trond Sollied. Hij liet na 82 minuten de Braziliaanse aanvaller Pedro Beda zijn debuut maken in de hoofdmacht van Heerenveen. ,,Dat wordt er eentje hoor'', aldus de Noor. ,,Ik heb hem nu fit, hij is acht kilo afgevallen.''
De Grinzer bargen modderje om ‘e raak en knoarje kinne se ek
Gebruikersavatar
BW Viking
Invaller
Berichten: 295
Lid geworden op: 13-05-2008 19:37

Bericht door BW Viking »

drika746 schreef:Denk dat het belangrijk is dat deze jongen dit jaar veel leert van Sibon en zijn minuten gaat pakken, een jaar lang aan het trainingsprogramma van Heerenveen onderworpen wordt, zodat hij volgend jaar fysiek sterk en explosief is en dan wordt hij onze nieuwe spits 8)
sc Heerenveen kwam na rust niet meer in de problemen en dat gaf Sollied de gelegenheid om Svec, Smarason en Beda speelminuten te gunnen. Het debuut van Beda is opvallend. De jonge Braziliaan speelde bij het tweede nog maar één volledige wedstrijd, maar lijkt momenteel met reuzenstappen door voetballand te gaan. Sollied ziet in Beda een speler met potentie. ,,Daar kunnen we nog wat van verwachten.’’

De treffer, Sibon zijn eerste van het seizoen, was een opsteker voor de lange aanvalsleider die de vorm van afgelopen seizoen nog niet heeft en in Maastricht tegen een onnodige gele kaart opliep.

Hij is ook gehaald als toekomstig opvolger van Sibon; het is nog vroeg maar stiekum mag hij van mij wel langzamerhand Sibon vervangen mocht Sibon niet in vorm komen in loop van seizoen.

Waarschijnlijk is hij nog beter dan zijn landgenoot Paulo Henrique.
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

,,Dit was niet goed, slordig gewoon, maar het resultaat telt'', zei trainer Trond Sollied. Hij liet na 82 minuten de Braziliaanse aanvaller Pedro Beda zijn debuut maken in de hoofdmacht van Heerenveen. ,,Dat wordt er eentje hoor'', aldus de Noor. ,,Ik heb hem nu fit, hij is acht kilo afgevallen.''
Wow dat zijn nog eens berichten! Zeer hoopgevend. Als we dan toch Sibon wisselen zoals afgelopen zondag, breng dan Beda maar op die plek? Sibon overigens gewoon nog in de basis laten starten de eerste zoveel potjes in mijn ogen.
100% achter Marco van Basten!
Plaats reactie