Pedro Henrique (Beda)

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor Fean Fan Drachten » 03-06-2008 08:22

Sc Heerenveen haalt jonge Braziliaanse spits

03 juni 2008
sc Heerenveen blijft zich roeren op de Braziliaanse markt. Na Afonso Alves en Paulo Henrique haalt sc Heerenveen voor de derde maal in twee jaar tijd een Zuid-Amerikaanse aanvaller naar Friesland. De 19-jarige Pedro Henrique, voetbalnaam Pedro Beda, tekende een contract voor drie seizoenen. De spits van Flamengo uit Rio de Janeiro wordt gezien als potentiële opvolger van Gerald Sibon.

Pedro Beda ziet het helemaal zitten in sc Heerenveen. Pedro Beda ziet het helemaal zitten in sc Heerenveen.
Pedro Beda (5 maart 1989) werd begin dit jaar ontdekt. De talentvolle spits die uitkwam in het tweede team van Flamengo, viel op door zijn veelzijdigheid. De 1.85 lange Braziliaan is redelijk snel, beweeglijk, kopsterk, balvast en pikt regelmatig een doelpuntje mee. Beda kan als aanspeelpunt fungeren, maar ook met het gezicht naar het doel voetballen.

Pedro Beda is gehaald met het oog op de toekomst. De jonge centrumspits moet zich het komende seizoen ontplooien tot opvolger van routinier Gerald Sibon. Bij sc Heerenveen heeft men de hoop dat Pedro Beda en zijn landgenoot Paulo Henrique zich ontwikkelen tot een gevaarlijk spitsenduo. sc Heerenveen heeft Pedro Beda voor drie seizoenen vastgelegd en heeft daarnaast nog een optie van twee jaar op de spits.

Dat Paulo Henrique er met Pedro Beda een Braziliaans maatje bij krijgt, heeft geen rol gespeeld bij de transfer, maar is volgens directeur Yme Kuiper een mooie bijkomstigheid. Dat sc Heerenveen voor de derde maal in korte tijd een speler uit Brazilië in huis haalt, is echter geen toeval.

Yme Kuiper: ,,Met Alves heeft de Zuid-Amerikaanse markt zich voor Heerenveen geopend. Onze contacten worden steeds beter. Heerenveen is geen onbekende meer voor clubs, spelers en zaakwaarnemers. Ze nemen soms zelf ook contact met ons op. Dat maakt het zaken doen een stuk eenvoudiger.’’


Bron: off. site

Henrique in het kwadraat dus :lol:
Fean Fan Drachten
Basisspeler
 
Berichten: 554
Geregistreerd op: 08-12-2002 00:56

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor Riverside » 03-06-2008 08:26

Uit het tweede van Flamengo? Natuurlijk is Flamengo een roemruchte club, maar of een speler daar uit het tweede hier een (toekomstige) versterking is?

Maar goed, positief dat we bezig zijn op de transfermarkt. Een nieuwe speler is altijd leuk nieuws. En hopelijk blijkt dit weer een (goedkoop) groeibriljantje te zijn.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor Vrieskist » 03-06-2008 08:31

Gearard schreef:Uit het tweede van Flamengo? Natuurlijk is Flamengo een roemruchte club, maar of een speler daar uit het tweede hier een (toekomstige) versterking is?

Maar goed, positief dat we bezig zijn op de transfermarkt. Een nieuwe speler is altijd leuk nieuws. En hopelijk blijkt dit weer een (goedkoop) groeibriljantje te zijn.

Deze jongen is ook maar 19. Niet zo raar dat je op zo'n leeftijd nog in het 2e voetbalt. Zie je bij de beloften van Heerenveen ook.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor camataru » 03-06-2008 09:22

Van Braziliaanze/Portugese wikipedia.

Biografia

Pedro Beda, na MalásiaPedro Beda chegou ao Fla após ser artilheiro em um torneio quando ainda jogava no Seduc. O menino chamou a atenção dos olheiros e do treinador da categoria mirim do Flamengo, Jorge, que levou o garoto para a Gávea. O atacante, de 18 anos, que já teve diversas propostas da Europa, não se seduziu pelos euros e continua marcando gols pelo Rubro-Negro desde 2002.

Pedro, que morou com o zagueiro Rodrigo Arroz na concentração e que já jogou com Paulo Sérgio e Renato Augusto, afirma que, assim como todo jogador da base, sonha em chegar ao profissional. Mas enquanto não chega ao time de cima, vai fazendo seu gols pela equipe de juniores do Fla. Foi o artilheiro da Taça Belo Horizonte deste ano de 2007, além de ter atuado como titular na Champions Youth Cup.

Na temporada de 2008, caso não seja promovido a equipe de profissionais, o centroavante continuará a ser utilizado na equipe de juniores, já que nasceu em 1989.


Dados
Nome Completo: Pedro Henrique Nogueira Beda
Cidade: Rio de Janeiro
Nascimento: 5 de Março de 1989 (19 anos)
Posição: Atacante
Altura: 1,73 m
Peso: 70 kg


Pedro Henrique Beda

AfbeeldingAfbeelding
Wij zijn Heerenveen.
Avatar gebruiker
camataru
Superster
 
Berichten: 2248
Geregistreerd op: 31-12-2002 11:46
Woonplaats: N.V.T

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor BK2007 » 03-06-2008 09:32

Komt uit de lucht vallen: Beda !!!

Ben benieuwd wat hij kan...
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor Rednax » 03-06-2008 09:40

Hmmm, hij is wel gekrompen.

Afwachten of 't wat is.
Gebruikt u plastabletten ? Of bent u van nature zo'n zeikerd ?
Avatar gebruiker
Rednax
Wereldspeler
 
Berichten: 1146
Geregistreerd op: 02-10-2006 10:45
Woonplaats: It Hearrenfean

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor thestreets » 03-06-2008 09:43

quanta costa?

Mocht ie kosten? Iemand hier iets over? (of heb ik weer eens met m`n neus gelezen....)

En inderdaad raar dat ie nu al is gekrompen.....
Habemus san Marco!
thestreets
Selectiespeler
 
Berichten: 258
Geregistreerd op: 31-08-2007 19:01

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor scharrelkip » 03-06-2008 09:47

thestreets schreef:quanta costa?

Mocht ie kosten? Iemand hier iets over? (of heb ik weer eens met m`n neus gelezen....)

En inderdaad raar dat ie nu al is gekrompen.....


volgens de vi,minder dan een half miljoen euro
scharrelkip
Selectiespeler
 
Berichten: 191
Geregistreerd op: 06-08-2007 10:27

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor Skopperij » 03-06-2008 10:07

Volgens die Braziliaanse Wiki is hij 1.73. Als dat oude gegevens zijn kan hij best nu 1.85 zijn. Men wil nog wel eens groeien op die leeftijd ;) De tekst op de officiële site rept ook van een kopsterke speler, dat is te rijmen met de 1.85.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor Vrieskist » 03-06-2008 10:13

Of hij kan heel hoog springen ;)

Deze gast staat wel grappig op de foto, met dat handgebaar. Misschien in gedrag ook wel een soort 2e Sibon, soort semi-mafkees ;)
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor Skopperij » 03-06-2008 10:14

Zal 'ie wel van Romario hebben... die voetbalde daar toch ook? :D
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor massan » 03-06-2008 10:16

In Heerenveen moet hij zich komend seizoen ontpoppen tot de opvolger van Gerald Sibon. Naast de in het contract vastgelegde drie jaren heeft de club ook nog een optie van twee jaar laten opnemen.

Komend seizoen al de opvolger worden van Gerald Sibon?! Nou, eerst even rustig wennen en Gerald niet zo snel afschrijven zou ik zeggen..
Avatar gebruiker
massan
Basisspeler
 
Berichten: 534
Geregistreerd op: 21-09-2007 08:36

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor Vrieskist » 03-06-2008 10:17

massan schreef:Komend seizoen al de opvolger worden van Gerald Sibon?! Nou, eerst even rustig wennen en Gerald niet zo snel afschrijven zou ik zeggen..

Sibon gaat niet eeuwig mee natuurlijk. Goed dat ze deze jongen dan voorzichtig willen opleiden tot 2e Sibon ;)
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor scharrelkip » 03-06-2008 11:36

Vrieskist schreef:
massan schreef:Komend seizoen al de opvolger worden van Gerald Sibon?! Nou, eerst even rustig wennen en Gerald niet zo snel afschrijven zou ik zeggen..

Sibon gaat niet eeuwig mee natuurlijk. Goed dat ze deze jongen dan voorzichtig willen opleiden tot 2e Sibon ;)


Er is er maar 1!Gerald Sibon!!
scharrelkip
Selectiespeler
 
Berichten: 191
Geregistreerd op: 06-08-2007 10:27

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor Marça » 03-06-2008 11:51

Prachtig, weer speler waar nog nooit iemand hier van gehoord heeft.. Ik vond op een braziliaanse site nog de volgende tekst, die ik naar het engels heb laten vertalen..

flamengorj.com.br schreef:Fla perde 20% na venda de Pedro Beda

During the week, the management of the Flemish one accepted the proposal of the Sporting one Brazil (club linked to the Traffic) and sold 90% of the rights of the attacker of the juniores Pedro Beda by around R$ 1.2 million. With vision of market, the company resold to young promise to Heerenveen, in Holland.

The most greatest problem, however, is that to Traffic profited with the negotiation. After all, second THROW him! hurried, she sold barely 70% of the attacker by practically the same value that bought. Or be, the company "earned" 20% of Pedro Beda.

He arrives with 19 years to the Dutch club, by which the attacking one Afonso Alves was a gunner last year. The management sold Pedro, aimed by some as the best attacker revealed in the Gávea after Adriano, for pay one of the installments for maintain the goalkeeper I Polish.


Als ik het goed begrijp verdient Flamengo dus amper aan deze jongen omdat een investeringsmaatschappij (Traffic) zijn transferrechten had gekocht?
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor forca hveen » 03-06-2008 11:52

Tuurlijk moeten we Sibon niet te snel afschrijven maar daarom is het wel verstandig om alvast een opvolger in huis te hebben die je eerst nog rustig de kneepjes kan leren van Sibon om te zorgen dat zodra Sibon wel af is (vergeet niet dat hij absoluut niet meer de jongste is en binnen enkele jaren zal stoppen) al een goede vervanger te hebben staan.

Wel weer echt iets voor heerenveen, volop in de geruchten en dan vervolgens met een onbekende speler aan te komen zetten waar niemand nog een woord over gerept heeft.

Hoop dat dit weer een goede aankoop is. Wel verwarrende naam zo: Paulo Henrique en Pedro Henrique.
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor Voorstopper » 03-06-2008 12:00

He arrives with 19 years to the Dutch club, by which the attacking one Afonso Alves was a gunner last year. The management sold Pedro, aimed by some as the best attacker revealed in the Gávea after Adriano,


Hieruit kan ik opmaken dat hij wel bekend staat als een groot talent, door sommige mensen omschreven als de beste in de jeugd bij Flamengo sinds Adriano...
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor bigbear » 03-06-2008 12:22

achteraf bekeken hadden we het al op 21 mei kunnen weten..

http://www.opantaneiro.com.br/noticias/ ... p?id=71648

wat maakt het uit, ik ben wel weer klaar voor een tropische verrassing!
Wanneer krijgen we onze identiteit terug?
Avatar gebruiker
bigbear
Selectiespeler
 
Berichten: 373
Geregistreerd op: 21-08-2003 22:12
Woonplaats: snits

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor BW Viking » 03-06-2008 13:04

Deze speler Beda komt idd zomaar uit de lucht vallen :) , gisteravond dacht ik er nog aan dat er zo een speler uit de lucht komt vallen waar niemand wist dat Heerenveen er interesse in had en een dag later is het ook nog uitgekomen.... hehe

Ik bedoel de laatste tijd hoor je steeds namen van Dirar, Elm, Ruiz, Emnes, janMaat en even later worden er snel andere clubs aangelinkt daarom is het mooi dat ze ineens zomaar met een onbekende Braziliaan aankomen zetten. Mss heeft het ook wel temaken met dat Emnes heeft aangegeven liever voor Feyenoord te willen spelen en dat Heerenveen dag later de touw doorknoopt met deze nog onbekende Braziliaan.

Hij doet me trouwens ook wel beetje denken aan Samaras vinden jullie niet?.
Avatar gebruiker
BW Viking
Selectiespeler
 
Berichten: 295
Geregistreerd op: 13-05-2008 18:37

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor forca hveen » 03-06-2008 13:22

Hij lijkt inderdaad wel wat op Samaras;)
Hopelijk heeft deze nog wat talent liggen dat hij er bij heerenveen uit laat komen.
Heb het gevoel dat dit een goede aankoop is geweest van heerenveen en ik hoop dat mijn gevoel mij niet in de steek laat.

ps. Vind dat hij dat zich wel wat beter mag scheren, wel mooie ogen :)
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor TWR22 » 03-06-2008 13:23

Briljant nieuws!

Niet helemaal uit de lucht komen vallen, er is al eens melding gemaakt hier door iemand die een bron had (bah) die meldde dat Heerenveen bezig was met 2 spelers in Brazilië, waarvan er 1 een verdediger was en een aanvaller / aanvallende middenvelder. Dat heeft dan dus tot nu geduurd allemaal.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor drika746 » 03-06-2008 13:28

forca hveen schreef:Hij lijkt inderdaad wel wat op Samaras;)
Hopelijk heeft deze nog wat talent liggen dat hij er bij heerenveen uit laat komen.
Heb het gevoel dat dit een goede aankoop is geweest van heerenveen en ik hoop dat mijn gevoel mij niet in de steek laat.

ps. Vind dat hij dat zich wel wat beter mag scheren, wel mooie ogen :)


Moet jij niet naar het Hollands Next Top Model forum ? :lol:
drika746
Superster
 
Berichten: 2580
Geregistreerd op: 05-01-2007 21:37

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor MarteNN » 04-06-2008 07:03

Wel grappig dat het niemand is opgevallen dat hij 23 mei al (in Heerenveen shirt) in Langezwaag* rond liep.
Laatst bijgewerkt door MarteNN op 04-06-2008 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt
MarteNN
Selectiespeler
 
Berichten: 157
Geregistreerd op: 07-02-2006 15:53
Woonplaats: Dronrijp

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor Ebiede » 04-06-2008 07:48

MarteNN schreef:Wel grappig dat het niemand is opgevallen dat hij 23 mei al (in Heerenveen shirt) in Harkema rond liep.


Was de mensen wel opgevallen, alleen deze mensen waren er van overtuigd dat het toen om Ruiz ging.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor Gekko » 04-06-2008 08:44

Op Abe Lenstra.com meldde iemand al (24 mei) dat hij medisch gekeurd was. De naam die toen genoemd werd was Pedro Henrique. Zo heet hij ook maar gebruikt Beda als voetbalnaam. Op 23 mei is er overigens in Langezwaag gespeeld, niet in Harkema.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor visje » 04-06-2008 20:00

Gekko schreef:Op Abe Lenstra.com meldde iemand al (24 mei) dat hij medisch gekeurd was. De naam die toen genoemd werd was Pedro Henrique. Zo heet hij ook maar gebruikt Beda als voetbalnaam. Op 23 mei is er overigens in Langezwaag gespeeld, niet in Harkema.


jep :) ben blij dat mijn bron gelijk had..

oja de prijs van deze speler iets meer dan een half miljoen euro'tjes...
visje
Selectiespeler
 
Berichten: 424
Geregistreerd op: 16-01-2006 23:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor Heerenveen rules » 04-06-2008 20:18

Ik weet niet wat ik hier van moet denken. Een speler uit het tweede van een club uit Brazilie..........
Of dat nu een versterking is. Maar goed, maar vertrouwen hebben in onze scouting.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor ItFean82 » 04-06-2008 20:42

Spelers al Cristiano en Sergio kwamen destijds uit de 3de divisie in Brazilië. Ook de sloper Douglas van Twente komt uit de 3de divisie in Brazilië. Kortom de braziliaanse competitie is vele malen sterker dan de Nederlandse. Dus een speler kopen uit het beloftenteam van Flamengo is zo slecht nog niet.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor drika746 » 04-06-2008 21:08

Garcia-Garcia schreef:Spelers al Cristiano en Sergio kwamen destijds uit de 3de divisie in Brazilië. Ook de sloper Douglas van Twente komt uit de 3de divisie in Brazilië. Kortom de braziliaanse competitie is vele malen sterker dan de Nederlandse. Dus een speler kopen uit het beloftenteam van Flamengo is zo slecht nog niet.


Over Douglas gesproken :lol: Frank(of Ronald 8) ) de Boer had hem op een DVD van Braziliaanse spelers gezien en direct aanbevolen bij Ajax. Die wilden hem echter niet kopen. Nu zijn ze bereid miljoenen neer te leggen voor hem :roll:
drika746
Superster
 
Berichten: 2580
Geregistreerd op: 05-01-2007 21:37

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor Fean Fan Drachten » 04-06-2008 21:28

drika746 schreef:Over Douglas gesproken :lol: Frank(of Ronald 8) ) de Boer had hem op een DVD van Braziliaanse spelers gezien en direct aanbevolen bij Ajax. Die wilden hem echter niet kopen. Nu zijn ze bereid miljoenen neer te leggen voor hem :roll:


Klinkt toch helemaal niet des Ajax... :lol: Zelfde situatie als met Sulejmani en Perez... Misschien makkelijk om van een afstand conclusies te trekken, maar het woord 'wanbeleid' is het eerste wat me te binnen schiet!

On topic: onze nieuwe Braziliaan had ik inderdaad een paar weken geleden al gezien, vlak na de keuring. Vroeg me al af waarom het zo lang moest duren voordat hij gepresenteerd werd. Misschien waren de clubs er nog niet helemaal uit?
Fean Fan Drachten
Basisspeler
 
Berichten: 554
Geregistreerd op: 08-12-2002 00:56

Volgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 32 gasten