Pedro Henrique (Beda)

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor Voorstopper » 25-09-2008 15:04

Mooi dat hij nu al dicht tegen het eerste aanzit. Wat betreft de potentie is het geen verrassing, zoals al eerder vermeld vond men hem in Brazilie al een groot talent (bij Flamengo het grootste talent sinds Adriano). Het is zaak dat het gaat klikken met de medespelers op de flank en met een Vayrinen, dan kan hij inderdaad vaak Sibon aflossen wanneer deze er na een uur doorheen zit. Een allround spits, die op alle vlakken meekan, dat is niet verkeerd (moet ik dan denken aan een Marcus Allback-type? Die had een beetje dezelfde eigenschappen)...
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor Jeroen » 25-09-2008 15:12

Het is een lange, fysiek sterke jongen met ook nog een aardige indivuele actie lijkt het. Ik vind hem qua stijl niet te vergelijken met Allbäck, maar als je hem ziet lopen (ook door zijn haar uiteraard) is het net de broer van Samaras.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor Voorstopper » 25-09-2008 15:24

1 meter 85 is iets langer dan Allback, die inderdaad iets kleiner was (5 cm). Overigens is 1,85 tegenwoordig niet zo lang meer, naar mijn mening. Allback speelde ook net zo graag met de rug naar de goal als er naar toe (sterk in de combinatie/kaats om dan meteen om te schakelen naar de goal). Was een aardige kopper, had een uitstekende techniek en een neus voor de goal. Zo bedoel ik de vergelijking meer.

Als Beda een soort Samaras zou zijn (los van zijn uiterlijk, waar ik uiteraard niet op doel), zou hij dus geen targetman zijn, maar een flankspeler. Of zie ik dat verkeerd? Samaras is op het oog een dodelijke targetman natuurlijk, maar in realiteit is hij daar amper te gebruiken. Als Beda overigens de kwaliteiten van beide types zou kunnen combineren, dan heb je wel een hele goede. Een targetman die ook nog eens heel goed kan dribbelen...

Ik heb Beda nog helemaal niet gezien, ik ga dan ook af op de berichten die ik lees dat hij een hele allround-speler is.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor Janneman » 25-09-2008 15:37

Sollied geeft aan dat het een grote gaat worden dus dan kan hij zeker goed voetballen. Sollied heeft nogal wat goede voetballers getraind door de jaren heen. Ik denk dat we ook wel een goede spits kunnen gebruiken want de huidigen zijn geen echte scorende spitsen. Sibon heeft andere kwaliteiten (meer kaatsen en steekpaasjes) en Henrique is meer een dribbelaar die ook niet veel scoord. Dat is momenteel nog een van de manco's maar als Beda net dat stukje kan brengen dan kunnen we een mooi seizoen tegemoet zien!!
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor ALS 26.000 » 25-09-2008 21:28

Elyounoussi scoort veel, Pranjic scoort (nu)veel en Beerens kan het ook wel. Daarnaast zal Sibon waarschijnlijk 'gewoon' weer tussen de 10 en 15 maken.
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor drika746 » 25-09-2008 21:35

ALS 26.000 schreef:Elyounoussi scoort veel, Pranjic scoort (nu)veel en Beerens kan het ook wel. Daarnaast zal Sibon waarschijnlijk 'gewoon' weer tussen de 10 en 15 maken.


Als je in de top mee wil doen in welke competitie dan ook, moet je een spits hebben die minimaal goed is voor 20 goals. Ik noem een Huntelaar, Makaay, Koevermans, Berg en nKufo als voorbeeld.
drika746
Superster
 
Berichten: 2580
Geregistreerd op: 05-01-2007 21:37

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor forca hveen » 26-09-2008 07:43

Bij heerenveen is het juist zo mooi vind ik dat er niet 1 superspits is aan te wijzen maar dat ze allemaal kunnen scoren.
Dit maakt het juist voor de tegenstander lastig om te verdedigen want ze kunnen zich niet richten op de superspits.
Al mag er als extraatje nog altijd een goed scorende spits bijkomen natuurlijk :wink:
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor ALS 26.000 » 26-09-2008 08:35

Onzin, dat hadden we vorig jaar ook niet, toen hadden we Sulejmani met 15, Bradley met 15, Sibon met 13. Pranjic met 9. Nu zou dat ingevuld kunnen worden door jongens als Elyounoussi, Pranjic, Sibon, Beerens, Vayrynen, Beda, Henrique. En als je wat minder tegen krijgt hoef je ook niet persé meer dan 80 keer te scoren om toch hoger te eindigen. Er zit genoeg scorend vermogen in de ploeg en met Beda en Henrique jongens met wellicht veel scorend vermogen.
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor drika746 » 26-09-2008 16:06

En vorig jaar moesten we ook nog op de laatste speeldag de 5e plaats veilig stellen. Mensen roepen hier dat we door kunnen groeien en daar is in mijn ogen een betere spits voor nodig, zeker omdat Sibon aan het aftakelen is. Voldoet nu prima, maar is natuurlijk geen Nederlandse top.
drika746
Superster
 
Berichten: 2580
Geregistreerd op: 05-01-2007 21:37

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor Heerenveen SC » 26-09-2008 19:29

drika746 schreef:En vorig jaar moesten we ook nog op de laatste speeldag de 5e plaats veilig stellen. Mensen roepen hier dat we door kunnen groeien en daar is in mijn ogen een betere spits voor nodig, zeker omdat Sibon aan het aftakelen is. Voldoet nu prima, maar is natuurlijk geen Nederlandse top.

Ik denk niet dat een betere spits de stap naar de top is. Dan hadden we die met Huntelaar, Alves en ga nog maar even door allang de top bereikt. Een goeie teamspirit is al een stuk beter, als dit ook nog eens gebeurt met ELF kwalitatief goeie spelers dan kun je aanhaken. Graag een goeie spits hoor, daar niet van, maar ook graag 10 goeie spelers eromheen.

Pedro beda heb ik veel vertrouwen in. Mooie acties en goed aanspeelpunt. Heeft ook niet zo gek veel gekost volgens mij! Dus kan bijna alleen maar goed gaan...
Avatar gebruiker
Heerenveen SC
Nieuw talent
 
Berichten: 143
Geregistreerd op: 26-09-2008 19:15

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor Lardy » 08-11-2008 18:19

Ik las dat Henrique een twijfelgeval is, dus deze jongen maar een kans geven :!:
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor Lardy » 10-11-2008 18:00

Ik hoop dat Trond hem tegen Haaglandia in de basis zet, kan Sibon eindelijk is een weekje rust pakken. Denk dat een man van bijna 35 geen 2 wedstrijden in de week meer aankan.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor lollig » 16-11-2008 13:28

Zijn ze gisteren nog in het centrum "gespot"? Gezien de weinige speelminuten, moeten ze nog ernergie over hebben?!
Avatar gebruiker
lollig
Selectiespeler
 
Berichten: 211
Geregistreerd op: 16-02-2004 19:45

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor Lardy » 16-11-2008 13:56

K snap het zowieso niet dat hij Beda niet een keer meeneemt, we kunnen wel een lange centrumspits gebruiken die wel kan voetballen, en niet zo statisch is. :oops:
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor ALS 26.000 » 16-11-2008 14:00

Misschien ontwikkelt hij zich niet zo naar tevredenheid, of is hij er gewoon nog niet klaar voor? Daar wel eens rekening mee gehouden?
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor Skopperij » 16-11-2008 14:01

Zo groot is onze vriend Pedro Beda trouwens ook niet. Ik zag hem een keer in het centrum van Heerenveen. Sterke jongen, maar zijn lengte is niet bovengemiddeld.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor Lardy » 18-11-2008 16:18

Gister had hij een heerlijk doelpunt bij de beloften. Hij ziet er ook uit als een goede voetballer :P

Trond zet hem erin
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor ALS 26.000 » 18-11-2008 19:30

Wie moet er dan uit Lardy?
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor Blizzard » 18-11-2008 19:34

ALS 26.000 schreef:Wie moet er dan uit Lardy?


Ik ben geen Lardy maar de meest logische persoon zou Sibon zijn; die bakt er al weken niets meer van. Moet trouwens wel eerlijk bekennen dat ik niet in kan schatten hoe goed deze Pedro Beda is maar als mensen hier lyrisch over hem zijn dan heb ik iig een goed gevoel over de speler.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor Feanfan-4-life » 18-11-2008 19:40

Blizzard schreef:
ALS 26.000 schreef:Wie moet er dan uit Lardy?


Ik ben geen Lardy maar de meest logische persoon zou Sibon zijn; die bakt er al weken niets meer van. Moet trouwens wel eerlijk bekennen dat ik niet in kan schatten hoe goed deze Pedro Beda is maar als mensen hier lyrisch over hem zijn dan heb ik iig een goed gevoel over de speler.


Zoals al zo vaak gezegd is... Sibon lijkt er niks van te bakken en hij verspeeld ook veel ballen, maar met zijn subtiele passjes creeërd hij toch vaak scoringskansen voor z'n medespelers. Vaak is dit maar één of 2 keer per wedstrijd en laat hij de rest van de wedstrijd niks zien, maar juist die 2 mooie passjes zijn vaak beslissend.
Sibon hier op dit forum al zo vaak afgeschreven en hij kwam altijd sterk terug, dus ik sluit ook niet uit dat hij in Enschede gewoon weer beslissend voor ons is :wink:
Avatar gebruiker
Feanfan-4-life
Selectiespeler
 
Berichten: 481
Geregistreerd op: 26-08-2007 20:28

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor Blizzard » 18-11-2008 19:50

Ja, Sibon doet het uitstekend. Hij heeft als spits al één competitiedoelpunt gemaakt. Als hij zo doorgaat komt hij uit op maar liefst 3 treffers in een heel seizoen, terwijl hij (bijna) alles gespeeld heeft. Natuurlijk verstuurd hij wel eens een mooi passje en speelt hij af en toe een aardige wedstrijd maar dat is mi lang niet genoeg om op te teren. Zoals hij vorig seizoen speelde vond ik hem nog wel redelijk passen binnen het elftal maar op deze manier niet.

dus ik sluit ook niet uit dat hij in Enschede gewoon weer beslissend voor ons is :wink:


Reken daar maar niet op, hij wordt helemaal aan de ketting gelegd bij Douglas. Net zoals dat vorige editie het geval was.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor Riverside » 18-11-2008 20:07

Blizzard schreef:Natuurlijk verstuurd hij wel eens een mooi passje en speelt hij af en toe een aardige wedstrijd maar dat is mi lang niet genoeg om op te teren. Zoals hij vorig seizoen speelde vond ik hem nog wel redelijk (correctie: uitstekend) passen binnen het elftal maar op deze manier niet.


Mee eens. In deze samenstelling is Sibon niet van toegevoegde waarde, in tegenstelling tot vorig seizoen toen alle middenvelders diepgang in hun spel hadden en er naast hem ene Sulejmani stond.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor Feanfan-4-life » 18-11-2008 20:14

Zo nu en dan een goede pass? Goh wat was hij toch slecht tegen AZ.. Maar hij geeft wel een meesterlijk balletje op Henrique waaruit hij de 3-3 binnenkopt. Verder is het verhaal over Douglas ook wat raar, want zo goed speelt die de laatste tijd nou ook weer niet, in tegenstelling tot vorig jaar toen ik hem wel goed vond spelen.
Avatar gebruiker
Feanfan-4-life
Selectiespeler
 
Berichten: 481
Geregistreerd op: 26-08-2007 20:28

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor Blizzard » 18-11-2008 20:19

Feanfan-4-life schreef:Zo nu en dan een goede pass? Goh wat was hij toch slecht tegen AZ.. Maar hij geeft wel een meesterlijk balletje op Henrique waaruit hij de 3-3 binnenkopt. Verder is het verhaal over Douglas ook wat raar, want zo goed speelt die de laatste tijd nou ook weer niet, in tegenstelling tot vorig jaar toen ik hem wel goed vond spelen.


Oke, jij vind hem dit seizoen wel goed functioneren, prima. Misschien ben ik wel wat kritischer en verwacht ik meer van een spits.

En Sibon kreeg idd geen poot aan de grond tegen Douglas omdat Douglas (vrijwel) alle kopduels won, er fel op zat, zich fysiek met hem kon meten, met hem mee ging als hij inzakte en de ruimtes altijd klein gehouden worden door FC Twente wat bij balverlies ervoor kiest om in te zakken ipv pressie te spelen, zoals wij vaak doen (zeker onder Verbeek).

Maar goed, dit is het Beda topic. Als we verder willen discussiëren graag (!) in het Sibon topic :wink:
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor Lardy » 18-11-2008 21:38

Wat een optimisme over Sibon, zo'n passje op Pranjic wordt in de Zondag reserves ook wel gedaan maar dan ziet niemand het of het is geluk. Wees eens realistisch
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor pieterpieter » 18-11-2008 21:44

Lardy schreef:Wat een optimisme over Sibon, zo'n passje op Pranjic wordt in de Zondag reserves ook wel gedaan maar dan ziet niemand het of het is geluk. Wees eens realistisch

Haha moet hier nog serieus op gereageerd worden? Kom op, zo kun je alles wel kapot relativeren. Ah die van Nistelrooy kan er ook niks van, heeft gewoon mazzel elke goal die die maakt! In de zondag reserves zijn er ook wel jongens die 25 goals per seizoen maken!
Avatar gebruiker
pieterpieter
Basisspeler
 
Berichten: 744
Geregistreerd op: 19-10-2006 10:35

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor Lardy » 18-11-2008 22:07

pieterpieter schreef:
Lardy schreef:Wat een optimisme over Sibon, zo'n passje op Pranjic wordt in de Zondag reserves ook wel gedaan maar dan ziet niemand het of het is geluk. Wees eens realistisch

Haha moet hier nog serieus op gereageerd worden? Kom op, zo kun je alles wel kapot relativeren. Ah die van Nistelrooy kan er ook niks van, heeft gewoon mazzel elke goal die die maakt! In de zondag reserves zijn er ook wel jongens die 25 goals per seizoen maken!


Dat jij hier verkeerde concludeerd moet je zelf weten, daar ga ik dan niet serieus op reageren.

Ik zeg alleen dat zo'n passje niet opgehemeld hoeft te worden. Ik vondt het allemaal wel meevallen. De verhoudingen tussen Sibon en amateurs zijn er uiteraard. Hij is profs en speelt tegen Profs, wij zijn amateurs en spelen ook tegen mensen van ons niveau, dusja.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor ALS 26.000 » 18-11-2008 22:35

Sibon wordt echt enorm onderschat! En om Sibon te vrvangen moet Beda eerst maar eens in de spits blijven staan als aanspeelpunt ipv over het hele veld te zwerven.
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor Blizzard » 18-11-2008 22:43

ipv over het hele veld te zwerven.


Dat doet Sibon ook, ik zie Sibon overal rondlopen (zelfs op de flank(!)), behalve voor het doel om voorzetten in te knikken. Met name als hij het moeilijk heeft in de duels heeft hij de neiging om zich een behoorlijk eind terug te laten zakken.

Ik zeg trouwens niet dat per sé Beda erin moet. Ik zeg alleen dat als hij erin zou moeten (omdat hij zo goed zou zijn), voor wie dat dan moet gebeuren en dan is dat naar mijn mening Sibon.
Laatst bijgewerkt door Blizzard op 18-11-2008 22:50, in het totaal 2 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Pedro Henrique (Beda)

Berichtdoor ALS 26.000 » 18-11-2008 22:47

Sibon is wel ons aanspeelpunt, BEda speelt meer als middenvelder. Maar goed, ik weet toevallig dat de technische mensen nog niet tevreden over hem zijn.
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten