Arjen Bergsma

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Arjen Bergsma

Berichtdoor Theo » 05-04-2008 10:10

Aangezien er ook al een topic is van een Smarason, een onbekende Pool en nog een paar jeugdspelers hier het topic Bergsma. Wat kunnen we van deze jongen verwachten de komende jaren?

Bergsma hoopt op speelminuten

Arjen Bergsma zit vanavond, wanneer Heerenveen op bezoek gaat bij Willem II, voor het eerst op de bank. De A-junior, die inmiddels al acht jaar bij de jeugdopleiding van Heerenveen speelt, hoopt stiekem op speelminuten. "Ik ga nergens vanuit, maar hoop heb je altijd in zo’n situatie", zegt de verdediger zaterdag in de Leeuwarder Courant.

De 19-jarige Bergsma werd vrijdagmorgen door trainer Johnny Janssen uit bed gebeld met de boodschap dat hij zo snel mogelijk met de eerste selectie moest meetrainen. Bergsma: "Ik kon gisteren uitslapen en had me al ingesteld op de wedstrijd met de A’s tegen Feyenoord. En dat krijg je dit. Hier heb ik altijd van gedroomd en alles voor gegeven."
Theo
Superster
 
Berichten: 1641
Geregistreerd op: 07-05-2006 11:28

Re: Arjen Bergsma

Berichtdoor davp » 05-04-2008 11:07

Dit is heel erg leuk voor deze jongen. Persoonlijk vind ik dit voor mezelf nog een beetje speciaal ook :mrgreen: Aangezien ik toch een jaartje of 3 met hem samen gespeeld heb in de jeugd van Read Swart. Ik spreek Arjen zo nu en dan nog wel eens als ik hem tegen kom, en ik moet zeggen dat hij de laatste behoorlijk serieus met het voetbal omgaat. Goede zaak dat dit beloond wordt!
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Arjen Bergsma

Berichtdoor tds » 05-04-2008 12:37

Geweldig voor Arjen, zeker mooi omdat hij bij ons wegkomt :D Zet m op jonge!
tds
Selectiespeler
 
Berichten: 167
Geregistreerd op: 31-08-2005 13:42
Woonplaats: De Knipe

Re: Arjen Bergsma

Berichtdoor massan » 05-04-2008 13:45

davp schreef:en ik moet zeggen dat hij de laatste behoorlijk serieus met het voetbal omgaat.

Serieus? Dan zal ik hier maar geen foto plaatsen die ik toevallig tegenkwam gisteren :wink:

Vind het wel een beetje vreemd dat hij pas vrijdagmorgen te horen kreeg dat hij met het 1e mee moest trainen. Het was toch al langer bekend dat Gianni geschorst is en Henrico nog last heeft van zijn knie? Blijkbaar een last minute beslissing van Verbeek.
Avatar gebruiker
massan
Basisspeler
 
Berichten: 534
Geregistreerd op: 21-09-2007 08:36

Re: Arjen Bergsma

Berichtdoor tds » 05-04-2008 15:27

Wat wou je daarmee suggereren massan?

Je dreigt met het te tonen van een foto wat blijkbaar laat zien dat hij niet serieus bezig is met het voetbal?
Laat die jongen toch mooi :wink: bovendien een foto is een momentopname en niet een algeheel objectief beeld, wat wij als mede-inwoners van De Knipe wel hebben...

Ik weet ook niet wat er op de foto staat, hoef ik ook niet te weten. Maar ik vind je antwoord wel een beetje kinderachtig.

Voor veel friese jongens is het een droom om in het 1e elftal van Sc te mogen spelen. Vind dit nogmaals super voor hem !
tds
Selectiespeler
 
Berichten: 167
Geregistreerd op: 31-08-2005 13:42
Woonplaats: De Knipe

Re: Arjen Bergsma

Berichtdoor Skopperij » 05-04-2008 16:37

Voor Arjen Bergsma persoonlijk vind ik dit natuurlijk ook geweldig. Toch hoop ik dat hij geen minuut speelt dit seizoen. Dan zouden we namelijk wel eens hetzelfde verhaal kunnen krijgen als de laatste paar wedstrijden voor de winterstop met veel schorsingen enz. Nogmaals, ik vind het prachtig dat een Friese jongen mee mag, maar als je een A1-speler moet laten opdraven getuigt dat meestal niet van een luxe-probleem.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Arjen Bergsma

Berichtdoor Gekko » 05-04-2008 17:16

Ach, dat is Ajax ook overkomen in de jaren 70 en 90. Maak van de nood een deugd. Zo is ook Roorda gekomen waar hij nu staat. Prachtig: weer een jongen uit de regio die eraan komt.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Arjen Bergsma

Berichtdoor massan » 05-04-2008 17:57

tds schreef:Wat wou je daarmee suggereren massan?

Je dreigt met het te tonen van een foto wat blijkbaar laat zien dat hij niet serieus bezig is met het voetbal?
Laat die jongen toch mooi :wink: bovendien een foto is een momentopname en niet een algeheel objectief beeld, wat wij als mede-inwoners van De Knipe wel hebben...

Ik weet ook niet wat er op de foto staat, hoef ik ook niet te weten. Maar ik vind je antwoord wel een beetje kinderachtig.

Voor veel friese jongens is het een droom om in het 1e elftal van Sc te mogen spelen. Vind dit nogmaals super voor hem !

Natuurlijk, ik vind het ook super voor hem! Zet vooral het vinkje weg voor ''disable smilies''.
Avatar gebruiker
massan
Basisspeler
 
Berichten: 534
Geregistreerd op: 21-09-2007 08:36

Re: Arjen Bergsma

Berichtdoor rjb » 24-11-2008 13:59

Zou het niet eens tijd worden dat Arjen speeltijd krijgt in de gammele Heerenveen defensie?
De rechtsbackpositie is niet de best ingevulde positie tot nu toe lijkt mij.
rjb
Nieuw talent
 
Berichten: 103
Geregistreerd op: 09-05-2006 20:19

Re: Arjen Bergsma

Berichtdoor davp » 24-11-2008 15:30

Zullen we eerst maar even afwachten hoe Janmaat zich ontwikkeld? Hij speelt pas net weer, dus geef hem eerst maar een kans.
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Arjen Bergsma

Berichtdoor boy waterman » 24-11-2008 16:56

rjb schreef:Zou het niet eens tijd worden dat Arjen speeltijd krijgt in de gammele Heerenveen defensie?
De rechtsbackpositie is niet de best ingevulde positie tot nu toe lijkt mij.


kijk je wel eens naar de beloften elftal en kun je zien dat deze jongen nog veel kwaliteit mist voor goeie back.
gaat vooral om snelheid en weinig body.
nooit tevreden met 1 punt uit breda!
boy waterman
Basisspeler
 
Berichten: 737
Geregistreerd op: 01-06-2004 11:37
Woonplaats: drachten

Re: Arjen Bergsma

Berichtdoor rjb » 24-11-2008 16:59

Ik kijk inderdaad niet vaak bij de beloftes, dus daar kan ik niet over oordelen. Wel heb ik hem in de voorbereiding een aantal prima (halve) wedstrijden zien spelen. Vandaar ook mijn vraag. Misschien had Janmaar een slechte dag, net als de rest van Heerenveen. Maar tegen een echte links buiten had hij het iig knap lastig.
rjb
Nieuw talent
 
Berichten: 103
Geregistreerd op: 09-05-2006 20:19

Re: Arjen Bergsma

Berichtdoor forca hveen » 24-11-2008 17:02

Denk dat wanneer hij er echt aan toe was geweest hij wel zou hebben gespeeld in de tijd dat Janmaat geblesseerd was. Janmaat is pas net weer terug, mag hij eerst ook wat ritme opdoen zoals vele anderen in het team? Dat de verdediging er snel een stuk beter moet staan is een feit, maar denk niet dat je dat verbeterd door een arjen bergsma er nu maar een keer in te zetten. Hij heeft immers nog geen eredivisie gespeeld en zal dus niet het grote verschil maken in de verdediging. Hij zal nog even geduld moeten worden, wanneer hij goed is komt hij vanzelf aan de beurt bij Sollied, kijk ook maar naar die pool woichichowskie (sorry weet nog niet hoe je de naam schrijft)
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Arjen Bergsma

Berichtdoor Lipton » 31-03-2010 10:48

Mag na dit seizoen vertrekken bij sc Heerenveen, wel jammer want in de jeugdopleiding was hij altijd een van de betere verdedigers.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Arjen Bergsma

Berichtdoor Flying Frisian » 12-05-2010 18:40

Arjen Bergsma speelt vanaf komend seizoen voor de Harkemase Boys. De aflopende verbintenis van de verdediger wordt door SC Heerenveen niet verlengd. Bergsma doorliep de gehele jeugdopleiding van Heerenveen en speelde het afgelopen seizoen op huurbasis voor FC Emmen.

'Harkemase Boys is een mooie warme club met een fanatieke aanhang', zegt Bergsma. 'De nieuwe Topklasse is een mooie uitdaging, ik hoop dat ik me daarin kan etaleren.'

Bron: FeanOnline
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26


Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten