Trond Sollied

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Sollied en Heerenveen uit elkaar. Goede keuze?

Ja!
108
66%
Nee!
29
18%
Weet niet.
26
16%
 
Totaal aantal stemmen : 163

Re: Trond Sollied

Berichtdoor Gekko » 30-08-2010 09:02

Denk ik ook. Hij is niet iemand van de intensieve communicatie die je als clubcoach moet voeren. Bij tijd en wijle de groep bij elkaar, niet te veel aandacht aan ontwikkelen en vormen besteden maar het team prepareren voor een of twee wedstrijden.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Trond Sollied

Berichtdoor Superfries88' » 30-08-2010 09:54

Tsja, dat is nu eenmaal het risico van het werken in die landen. Daar heb je veel meer te maken met mensen die macht uitoefenen en dat niet nalaten. Als trainer moet je zoiets nooit toestaan natuurlijk.

Afwachten wat hij nu gaat doen. Hij ambieert het bondscoachschap in elk geval wel, geloof ik.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Trond Sollied

Berichtdoor Vrieskist » 30-08-2010 11:00

Jurjenv schreef:Hij zal er financieel vast niet slechter van zijn geworden.

Precies, lekker geld gevangen daar in de zandbak.
Nu, met nog meer centjes op zak, weer een leuke club / land coachen.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Trond Sollied

Berichtdoor Ebiede » 20-12-2010 20:54

Lierse SK wil Van Meir vervangen door werkloze 'toptrainer' Sollied
Maandag, 20 december 2010 om 20:36
Trond Sollied gaat mogelijk snel weer aan de slag. De Noorse oefenmeester, die sinds zijn vertrek bij het Saoedische Al-Ahli Jeddah zonder werk zit, is in beeld om Eric Van Meir op te volgen bij Lierse SK. De promovendus laat op haar officiële website weten dat er inderdaad gesproken is met de voormalig oefenmeester van onder meer SC Heerenveen.

Van Meir mocht van het bestuur het lopende seizoen afmaken, maar de interim-trainer heeft laten weten dat hij toch liever terug wil treden. “Wij hebben toen op hem ingepraat om toch trainer te blijven en nu nog willen we Eric niet aan de kant schuiven”, zei technisch directeur Herman Helleputte. “De afspraak was duidelijk: als er een toptrainer in zijn plaats zou komen, zou Eric de fakkel doorgeven. Ik denk wel dat ik mag zeggen dat Trond Sollied een echte toptrainer is.”
Sollied is al bekend met het Belgische voetbal: hij tekende in 1998 een contract bij AA Gent, trainde later Club Brugge en keerde na een uitstapje bij Olympiakos Piraeus terug naar Gent. In de zomer van 2008 werd hij aangesteld als coach van Heerenveen, waarmee hij in het eerste jaar direct de KNVB-beker won. In het tweede seizoen in Friesland werd er echter al snel afscheid genomen van Sollied.


Begin van het succes voor Lierse, wellicht iets voor Djuric, Papadopulos en Elyounoussi!
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Trond Sollied

Berichtdoor Hielke » 30-12-2010 12:19

De kogel is door de kerk. Trond Sollied wordt de nieuwe trainer van Lierse SK, dat nu ongetwijfeld de beker wint en fysiek en disciplinair afglijdt. Vreemd dat die man geen bondscoach wordt. Daar vind ik hem véél geschikter voor dan clubtrainer.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Trond Sollied

Berichtdoor oldtimer » 30-12-2010 13:59

Ebiede schreef:Begin van het succes voor Lierse, wellicht iets voor Djuric, Papadopulos en Elyounoussi!


Ja, vooral Elyounoussi zal direct voor Sollied kiezen!
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Trond Sollied

Berichtdoor Jurjenv » 30-12-2010 14:02

Jammer, dit weekend bij Anderlecht - Lierse geweest. Had hem mooi kunnen onthalen met mijn SCH- Beveren sjaal.
Avatar gebruiker
Jurjenv
Superster
 
Berichten: 1980
Geregistreerd op: 20-08-2009 18:31

Re: Trond Sollied

Berichtdoor Superfries88' » 02-03-2011 23:28

Sollied lukt het dit seizoen eens niet, geen bekerfinale of zelfs bekerwinst deze keer. In de halve finale (twee duels) verloren van Westerlo, mede dankzij ene Paulo Henrique.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Trond Sollied

Berichtdoor Skopperij » 19-03-2011 10:51

Uit het interview met Armenteros in de Leeuwarder Courant bleek pijnlijk dat de beloften er onder Sollied maar wat bij bungelden. De beker was leuk en aardig, maar we moeten nooit meer zulke coaches hebben. Die maken op lange termijn meer kapot dan ze op korte termijn presteren. (los van het falende transferbeleid uiteraard).
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Trond Sollied

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 19-03-2011 13:57

Skopperij schreef:Uit het interview met Armenteros in de Leeuwarder Courant bleek pijnlijk dat de beloften er onder Sollied maar wat bij bungelden. De beker was leuk en aardig, maar we moeten nooit meer zulke coaches hebben. Die maken op lange termijn meer kapot dan ze op korte termijn presteren. (los van het falende transferbeleid uiteraard).


Las het inderdaad ook (mooi stuk overigens!). Sollied vind ik voetbaltechnisch een uitstekende trainer. Op dat vlak hebben we denk ik ook geen betere trainer gehad. Maar hij is denk ik alleen geschikt in een ideale wereld. Een wereld waar spelers uit zichzelf het maximale eruit halen, met verantwoordelijkheden om kunnen gaan, en dus ook zelf uit gaan lopen als dat op het programma staat. En een wereld waarin de tekortkomingen van Sollied op het gebied van beloften etc. door een andere trainer in de technische staf opgevuld zouden worden.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Trond Sollied

Berichtdoor Feanfan 1 » 20-03-2011 21:47

' schreef:Trond Sollied heeft met Lierse dankzij een 0-0 tegen Club Brugge verzekerd van nog een jaartje extra in de eerste klasse. Het mag daarvoor ook KV Mechelen bedanken, dat Lierses rechtstreekse concurrent Eupen opzijzette

Missie Sollied is dus geslaagd, met pijn en moeite
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Trond Sollied

Berichtdoor Gekko » 26-03-2011 14:59

Hij had er wel kijk op maar kon geen team en individuen coachen.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Trond Sollied

Berichtdoor Skopperij » 26-03-2011 17:34

Tactisch is hij inderdaad een geweldige coach. Niemand die een tegenstander zo goed kan ontrafelen en ontregelen als Sollied. Technisch was ik er niet van onder de indruk. Ruiz had iedereen hier graag gezien maar het geld was er domweg niet. Dat de directie dat geld heeft verbrast is een ander verhaal. Maar heeft Jans er ook kijk op als hij roept om spelers die niet haalbaar zijn? Ik houd meer van coaches die iets goeds doen voor de club.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Trond Sollied

Berichtdoor Gekko » 27-03-2011 08:59

Inderdaad: die iets maken van wat er is en niet zeuren over wat er niet is.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Trond Sollied

Berichtdoor Skopperij » 27-03-2011 11:03

Je kunt zeggen, goed gezien van Sollied. Ik denk daar totaal anders over. Sollied zijn kijk was er één van Football Manager 2010-achtige eenvoud: met één druk op de knop alle spelers halen die hij wil, zonder zich te bekommeren om transfersommen, salarissen enz.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Trond Sollied

Berichtdoor davp » 06-04-2011 23:24

Er was destijds zeker wel geld voor Ruiz, alleen vond de clubleiding het teveel geld. Ze waren niet zozeer van zijn kwaliteiten overtuigd dat ze een dergelijk groot bedrag wilden uittrekken. (Lees ze vonden de prijs/kwaliteit verhouding niet juist)
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Trond Sollied

Berichtdoor abegoal » 31-05-2011 10:47

In de zoektocht naar een nieuwe trainer is Gent bij een oude bekende terechtgekomen. De Noor Trond Sollied, momenteel aan het roer bij Lierse SK, is een van de kandidaten.

Sollied was al twee keer eerder trainer van Gent. In zijn eerste periode (1999-2000) loodste de Noor de club naar de derde plaats en in zijn tweede periode (2007-2008) verloor de ploeg onder zijn leiding de bekerfinale. 'Ik ga niet ontkennen dat Trond een kandidaat is', aldus voorzitter Ivan De Witte.

De voormalig trainer van SC Heerenveen (2008-2009) zegt zelf wel interesse te hebben in de baan. 'Ik heb nog steeds een uitstekende relatie met het Gentse bestuur', aldus Sollied in de Belgische media.

Overigens bestaat een langer verblijf bij Lierse eveneens tot de mogelijkheden. Sollied werd halverwege afgelopen seizoen aangesteld en loodste de club uit de degradatiezone.

Deze week staat een gesprek gepland tussen de clubleiding en de trainer. 'Ik wil in elk geval op korte termijn duidelijkheid over mijn toekomst', aldus Sollied. 'Misschien deze week al wel.'


Die heeft misschien ook weer onderdak gevonden.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Trond Sollied

Berichtdoor Sollied=GOD » 25-06-2011 15:57

Avatar gebruiker
Sollied=GOD
Nieuw talent
 
Berichten: 60
Geregistreerd op: 14-03-2009 20:31

Re: Trond Sollied

Berichtdoor Rednax » 27-10-2011 12:27

Sollied met AA Gent ook weer een ronde verder in de beker. Club Brugge werd in een zeer vermakelijk duel (4-4 na de reguliere speeltijd door de late gelijkmaker van Brugge spits Vleminckx in de 95e minuut) pas in de strafschoppenserie opzij gezet.
Gebruikt u plastabletten ? Of bent u van nature zo'n zeikerd ?
Avatar gebruiker
Rednax
Wereldspeler
 
Berichten: 1146
Geregistreerd op: 02-10-2006 10:45
Woonplaats: It Hearrenfean

Re: Trond Sollied

Berichtdoor Skopperij » 21-09-2012 10:01

Sporza:
Na het verlies tegen KV Mechelen gingen voorzitter Ivan De Witte en manager Michel Louwagie rond bij de spelers om te weten wat schort. Ook met coach Sollied zelf voerde de club een gesprek. In de kranten bijt Sollied fel van zich af, in zijn eigen gekende stijl. De Noor reageert op zijn "gebrek aan communicatie en "te slappe trainingen". Want dat is wat spelers hem verwijten.

Sollied haalt zijn munitie boven: "Jullie maken chaos van niks. Ik heb één ding geleerd in mijn leven: communiceer niet via de kranten. Dat de voorzitter het anders doet, is zijn zaak. Ik ben dan ook geen psycholoog. Slappe trainingen? De spelers zijn fout. Ik heb 46 jaar ervaring. Wat wonnen de spelers al die klagen? Niks. Zij moeten luisteren", vindt Sollied.

"Weet je wat vreemd is? Er is niemand die mij rechtstreeks zegt dat hij meer wil trainen. En gebrek aan communicatie? Ik train geen paarden, maar mensen. Mensen hebben een mond gekregen." Sollied geeft zijn spelers ervan langs. "Ik werk hier niet met mannen, maar met kinderen. Ik heb maar twee spelers boven de 30 jaar. Ik leid jongens op. Dan moet de club weten dat zoiets tijd vergt."

Er is druk op de ketel in Gent, maar Sollied vreest niet voor zijn toekomst. Integendeel. "Ik ben niet bang om ontslagen te worden. Morgen vind ik meteen een andere job. Ik bel en hop, ik heb een nieuwe club. Ik had van de week in de Champions League kunnen zitten, hé (Olympiakos, red). Maar ik wil niet weg. Ik zei al dat ik hier twee jaar mijn best wil doen. Ik geef erg veel voor AA Gent. Ik heb veel vrienden hier. Ach, ik weet goed genoeg hoe het spelletje werkt en ik weet hoe spelers denken.Maar Gent zal nog verliezen, met of zonder mij."

Die goeie ouwe Trond :D
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Trond Sollied

Berichtdoor Superfries88' » 23-10-2012 13:26

Sollied is vanmiddag ontslagen als trainer van AA Gent. Na het bovenstaande verhaal geen regelrechte verrassing.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Trond Sollied

Berichtdoor Superfean4 » 23-10-2012 14:49

wat is dat toch met oud trainers die worden ontslagen in deze 24 uur. Gertjan Verbeek vanmiddag ook nog?
JALALALALALALA .......SCHEISSE 04
Avatar gebruiker
Superfean4
Basisspeler
 
Berichten: 912
Geregistreerd op: 29-03-2011 16:39
Woonplaats: Langs de Luts

Vorige

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 27 gasten