Trond Sollied

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Sollied en Heerenveen uit elkaar. Goede keuze?

Ja!
108
66%
Nee!
29
18%
Weet niet.
26
16%
 
Totaal aantal stemmen: 163

Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Bullshit, de huidige ellende is juist met Trond begonnen.
plebejer
Jeugdspeler
Berichten: 45
Lid geworden op: 25-10-2009 16:10

Bericht door plebejer »

Natuurlijk. En Jan de Jonge zit nu met een spelersgroep zonder vertrouwen en een conditionele achterstand. Dan kun je niet verwachten dat alles in één keer weer goed gaat, als je in de rokende puinhopen van Sollied terechtkomt.
Man, hoe die kerel alles tot as heeft platgebrand... Maar gelukkig worden er nu stapjes gemaakt! :roll:
Gebruikersavatar
davp
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1597
Lid geworden op: 22-06-2005 11:36
Locatie: De Knipe

Bericht door davp »

Ik weet niet wat ik er van moet denken.. Als we naar Sollied hadden geluisterd had in ieder geval Ruiz nu hier gespeeld. Wellicht had Sollied nog een paar van deze namen op papier? Nee, het ligt niet aan Sollied en de jonge kan er ook niet veel aan doen (de beste man is immers niet capabel voor de job), maar het bestuur is schuldig aan de huidige malaise.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Trond was zeker niet de ideale trainer voor onze club, hij bekommerde zich totaal niet om onze talenten. De ellende is wel degelijk begonnen met Trond aan het roer, vervolgens heeft zijn opvolger het niet beter gemaakt. En de tactische trucjes zijn we nu ook kwijt, waardoor we er per saldo nog minder op geworden zijn. Beide zijn dus niet geschikt voor onze club in mijn ogen.
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Preud'homme niet, Sollied is een optie

Wie wordt de opvolger van Dick Advocaat als bondscoach van de Rode Duivels? Michel Preud'homme prijkt bovenaan op de verlanglijst. AA Gent wenst zijn trainer echter niet te laten gaan.

Als de Buffalo's voet bij stuk houden, zal de voetbalbond contact opnemen met andere trainers. Op dat lijstje prijkt de naam van Trond Sollied. De Noor kreeg dit seizoen de bons bij Heerenveen en woont in het Gentse. Hij was trainer bij AA Gent en Club Brugge. Sollied sluit een avontuur bij de Rode Duivels niet uit. (voetbalbelgie.be)
Lijkt me een mooi baantje voor hem. Niet te vaak op het trainingsveld staan en puur op resultaat voetballen.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Trond Sollied gaat mogelijk alsnog aan de slag als hoofdtrainer van Lierse SK. In eerder stadium was de 51-jarige Noor al in beeld bij de Belgische club, destijds besloot hij echter om de interesse negatief te beantwoorden. Inmiddels is men echter gepromoveerd naar het hoogste niveau en zou hij opnieuw bovenaan het lijstje van eigenaar Maged Samy staan.

Op het moment staat Aimé Anthuenis nog op de loonlijst van Lierse SK als hoofdtrainer van het eerste team. Eigenaar Samy heeft in eerder stadium al laten weten dat een nieuw contract een serieuze optie is, maar dat is alweer enige tijd geleden en de vraag rijst dan ook of er wel een vervolg komt. Inmiddels zou de clubleiding al verder kijken en daarbij zou de naam van voormalig sc Heerenveen-trainer Sollied serieus zijn gevallen.

Sollied wil niet zeggen of hij eventueel Anthuenis, die zelf nog wel rekent op een langer verblijf, op zal volgen. “Het enige wat ik kwijt wil, is dat ik binnen een week of twee duidelijkheid hoop te hebben over mijn situatie”, reageert hij in Het Laatste Nieuws.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

AllardP schreef:Dezelfde ploeg die een jaar daarvoor vijfde werd en de beker won, moest daarna ineens tegen degradatie spelen. Er zat vorig jaar zo verschrikkelijk veel tegen dat de elfde plaats echt niet de beste indicatie is van de kwaliteit van de spelers.
Vorig jaar misten we Pranjic en Sollied. Sollied wist deze kwaliteitsarme selectie het jaar daarvoor nog in een tactisch keurslijf te persen waardoor er nog wat resultaten gehaald werden. Maar het voetbal was al niet om aan te zien.
Dan roepen dat het verschrikkelijk tegenzit is wel heel kortzichtig. We misten een leider, kwaliteit en mentaliteit.

Ik had gedacht en gehoopt dat deze selectie een behoorlijke kwaliteitsinjectie zou krijgen omdat er heel veel mist, maar de club denkt daar klaarblijkleijk anders over of ze hebben er zo wanboel van gemaakt dat er geen geld meer is.......

Ik vrees op deze manier weer een anoniem seizoen........
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Daar hebben we die verafgoding van Sollied weer! De man die in Dingsdag een middenvelder zag, Papadopoulos als linksbuiten opstelde, Breuer rijp vond voor Oranje en Djuric een goede verdediger vond. De man die ruzie maakte met zo'n beetje iedereen binnen de club en slechtere persconferenties gaf dan Jan de Jonge. Natuurlijk had hij zijn verdiensten, maar je kunt niet alle successen op zijn conto schrijven. Wat Pranjic betreft: inderdaad een zeer belangrijke speler, voor wie we geen goede opvolger hebben gevonden, maar ook weer niet het verschil tussen plaats 5 en 11.

Een mening die van de jouwe afwijkt is trouwens niet per definitie kortzichtig. Ik vind die term eerder op jouw post van toepassing.
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Ane Lenstra schreef:Zeiden ze vast bij Rosenborg, Brugge en Gent ook. Ondertussen pakt hij overal prijzen. Dat kan geen toeval zijn.
Zo ongeveer alle clubs zijn vervolgens ook in crisis terecht gekomen na het vertrek van Sollied, ook dat zal geen toeval zijn. Overigens heeft Voorstopper hier al voor gewaarschuwd, nog voor Sollied begon. Die had een vooruitziende blik.
Ladies and gentleman: We've got him!
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Daarnaast stuurde het bestuur Sollied weg omdat, deze niet in het plaatje zou passen...!? Een jaar later zijn ze zelf allemaal weg...! Vind ik persoonlijk wel een hele rare gewaarwordeing en valt niet rijmen met uitspraken van het bestuur.

Even terug komen op dit topic...

Ik hoop niet dat de overdereven positivo Jans ten onder gaat aan zijn eigen inzichten. Leuk meedoen is niet meer genoeg voor Heerenveen. We willen nu meer prijzen en niet alleen maar eens in de 10 jaar een KNVB beker!
Jans, moet gauw de zwakke plekken bloot leggen en gericht zoeken met het bestuur naar oplossingen.
Zachte heelmeesters maken....! Dat weten we nu wel hoe dat werkt.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Caspar schreef: Zo ongeveer alle clubs zijn vervolgens ook in crisis terecht gekomen na het vertrek van Sollied, ook dat zal geen toeval zijn. Overigens heeft Voorstopper hier al voor gewaarschuwd, nog voor Sollied begon. Die had een vooruitziende blik.
Dat is helemaal waar. Maar dat doet er nog steeds niks aan af dat hij een buitengewone prestatie heeft geleverd met die selectie. Dat er uberhaupt nog mensen zijn die dúrven te zeggen dat we gewoon wat pech hadden en nu zo weer bij de subtop aan kunnen haken met de huidige selectie...
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
Ironis
Wereldspeler
Berichten: 1438
Lid geworden op: 27-04-2009 11:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ironis »

Waatrom hebben we het nu weer over Sollied in Jans' topic? Snap de connectie wel, maar lijkt me de vergelijking totaal niet waard. Jans is een heel ander type trainer dan Sollied. Veel betrokkener bij zijn spelers. Niet slechts iemand die met schaakstenen loopt te schuiven om het tactisch kloppend te maken.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

AllardP schreef:Daar hebben we die verafgoding van Sollied weer! De man die in Dingsdag een middenvelder zag, Papadopoulos als linksbuiten opstelde, Breuer rijp vond voor Oranje en Djuric een goede verdediger vond. De man die ruzie maakte met zo'n beetje iedereen binnen de club en slechtere persconferenties gaf dan Jan de Jonge.
En de man die vijfde werd en de beker won........
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Ja maar...5de wil niet meer worden hoor! Nu maar eens een keer tweede ofzo... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

AllardP schreef:Daar hebben we die verafgoding van Sollied weer!
Sollied heeft een fantastische prestatie geleverd met een ontzettend matige selectie. Dat het niet altijd even sprankelend en leuk was om te zien, daar baalde ik ook van. Maar die man heeft ons wel de 1e prijs in de historie bezorgd.
Met de ploeg die hij ter beschikking had heeft hij het goed gedaan. Bovendien krijgt hij spelers in zijn maag gesplitst waar hij niks mee kon. De type spelers die we echt nodig hadden, wilde de directie niet halen.

Na de winst van de beker zijn alle spelers lovend over hem en na zijn ontslag draaien ze als een blad aan een boom om.
Je kunt Sollied de schuld geven, maar de schuld van het afgelopen seizoen moet je voor de volle 100% bij de directie leggen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Flying Tilster schreef:Je kunt Sollied de schuld geven, maar de schuld van het afgelopen seizoen moet je voor de volle 100% bij de directie leggen.
Totaal niet mee eens. Natuurlijk heeft de directie fouten gemaakt en ja, dat kan op de ranglijst absoluut gevolgen hebben gehad. Maar ondanks de diverse zwakke plekken had je met dat materiaal nooit zo'n seizoen mogen draaien. Dat valt zowel de selectie als technische staf gewoon zwaar aan te rekenen. Ik geloof er bijvoorbeeld geen barst van dat een normale Nederlandse middenmoter in Europese uitwedstrijden tegen PAOK, Hertha en Sporting ongeslagen kan blijven. Met dat materiaal had je in elk geval play-offs moeten halen wat mij betreft. Ik weiger te geloven dat we alleen dankzij Sollied en Pranjic een seizoen eerder vijfde plus bekerwinnaar zijn geworden.

Sollied is naar mijn mening volkomen terecht ontslagen. Vanaf De Graafschap-uit van een seizoen eerder leek het op een enkele wedstrijd na helemaal nergens meer naar. In de voorbereiding ging het nog even, maar toen de competitiestart naderde kakte het weer helemaal in. Fysiek was het ook gewoon een drama. Vlak na zijn komst bleek dat heel duidelijk uit de woorden van De Jonge (die inderdaad net zo goed faalde uiteindelijk). Die wilde Sollied niet afkraken, maar je merkte aan zijn hele houding dat hij zich kapot was geschrokken van de conditie. Dat valt ook prima te rijmen met de mening van Foppe over de trainingen. Die noemde het geloof ik 'bezigheidstherapie'. Ik kan me ook herinneren dat Hielke op dit forum na, ik dacht, Mechelen-uit al zijn verbazing uitsprak over de fysieke arbeid die de ploeg daar moest leveren. Dit alles zag ik ook wel terug in de wedstrijden.

Naar mijn mening heeft Sollied het eerste seizoen voor een groot deel geteerd op de uitstekende basis die Verbeek heeft achtergelaten. Natuurlijk heeft hij een rol gespeeld in de prima resultaten (en hij krijgt van mij daarvoor ook de credits), maar ik verwijt hem net zo goed de chaos van het tweede seizoen. Zoals gezegd viel het niveau toen al enorm tegen, fysiek stond het er niet best op, spelers zijn niet beter geworden over hem, intern waren er allerlei relletjes, hij gooide voor Heerenveen-begrippen enorm veel informatie de buitenwereld in en ga zo maar door. Hij heeft daarmee gewoon voor een onwerkbare situatie gezorgd. Ik had zelf ook niet de indruk dat hij wist hoe hij het moest herstellen. Dan is ontslag de enige juiste optie.

Ik ben en blijf Sollied dankbaar voor o.a. de bekerwinst, maar door de bank genomen was hij gewoon niet de juiste trainer voor Heerenveen. Waar hij complimenten hoort te krijgen voor hetgeen hij goed heeft gedaan, daar moet je hem ook afrekenen op de dingen die fout zijn gegaan. En ik heb genoeg voorbeelden daarvan gezien.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Een rijtje posts met Trond Sollied als onderwerp, afkomstig uit het topic van Ron Jans, heb ik hierheen verplaatst.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Hij zit nog regelmatig bij Sportstad op het terras. Hij is niet weg te slaan uit dit in veler ogen saaie dorp.
Gebruikersavatar
Ironis
Wereldspeler
Berichten: 1438
Lid geworden op: 27-04-2009 11:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ironis »

Hij zal het naar zijn zin hebben. Hij heeft vast een leuke duit meegekregen bij zijn ontslag, lijkt me. Waar denk je dat die post reorganisatiekosten vandaan komt? Dat is voor een groot deel de afkoopsom van Sollied en Kalou geweest.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Hij zal zijn volledige salaris ontvangen hebben, neem ik aan.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Sollied schept oliedollars in Saoedi-Arabië
Trond Sollied (51) gaat aan het werk in Saoedi-Arabië. De Noor wordt de nieuwe coach van Al Ahli, waar hij de Braziliaan Sergio Farias opvolgt. De ex-roerganger van Club Brugge en AA Gent moet Al Ahli weer laten aanknopen met succes. De laatste titel van de club dateert al van 1984. Vorig seizoen eindigde Al Ahli derde. Sollied, sinds augustus 2009 zonder job na een ontslag bij Heerenveen, zal in de oliestaat samenwerken met een oude bekende: de Braziliaanse spits Victor Simoes, ex-Club Brugge en Germinal Beerschot.
Muck
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 09-07-2007 21:28
Locatie: Heerenveen

Bericht door Muck »

Altijd leuk, zo'n sportieve uitdaging!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Sollied zal in anderhalf jaar trouwens zo'n 1,5 miljoen euro gaan verdienen, aldus de LC.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Het is wel duidelijk dat hij zijn alcoholprobleem definitief achter zich gelaten heeft, anders zou hij niet in de drooggelegde zandbak neerstrijken. En zeg nou zelf, voor zo'n salaris neem je een dagelijks glaasje rozenwater op de koop toe.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Je kunt het ook zien als een therapeutische werkplek....
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Hielke schreef:Het is wel duidelijk dat hij zijn alcoholprobleem definitief achter zich gelaten heeft, anders zou hij niet in de drooggelegde zandbak neerstrijken. En zeg nou zelf, voor zo'n salaris neem je een dagelijks glaasje rozenwater op de koop toe.
Ik heb 7 jaar in het midden-oosten gewerkt...Dubai, Bahrein, Doha, Abu-Dabi...en nergens ter wereld heb ik meer drank en publieke vrouwen mee gemaakt dan daar in die regio! Dus Sollied kan zijn hobby rustig voort zetten, alleen in SA niet in het openbaar! Maar, de meeste acoholisten zijn zijn toch stiekume drinkers! :mrgreen:
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Trond Sollied is na slechts twee maanden ontslagen bij het Saudische Al Ahli. 'Een indianenverhaal' en een discussie met de prins over de opstelling hebben Sollied de das om gedaan. De Noor coachte Al Ahli pas drie duels. Naast Sollied is ook zijn assistent Herman Vermeulen ontslagen.

De voormalig trainer van SC Heerenveen leidde Al Ahli in 3 duels naar een zege en twee nederlagen. Bij één van die nederlagen gaf zijn ploeg een 1-3 voorsprong bij de rust weg. Volgens enkele verhalen zou Sollied bij rust een verdediger hebben gewisseld voor een aanvaller.

'Dat klopt niet', zegt Sollied in de Belgische krant Het Laatste Nieuws. 'Ik wil wel altijd winnen en aanvallen, maar ik gok niet.' Assistent Vermeulen vult aan: 'Omdat je de taal niet spreekt, hoor je dat soort verhalen als laatste. Er zijn hier zo veel indianenverhalen. Saudi-Arabië is dan ook het land van de sprookjes.'

'Er was gaan directie om over ons te beslissen. Dat deed slechts een man: de prins', zegt Sollied over de prins van Al Ahli. 'De prins wilde dat bepaalde spelers in de basis stonden. Maar ik ben een coach, geen man die vriendjes opstelt. Als hij zijn mannetjes in de ploeg wil, moet hij inderdaad een andere coach nemen. Dit moest wel gebeuren, daarom is het beter nu dan later.'

Sollied en zijn assistent onderhandelen momenteel over hun ontslagregeling. 'De prins wil een minnelijke schikking, maar we hebben klare contractuele afspraken. We zullen wel zien', zegt Vermeulen.
feanonline.nl
Gebruikersavatar
Jurjenv
Wereldspeler
Berichten: 1980
Lid geworden op: 20-08-2009 19:31

Bericht door Jurjenv »

Hij zal er financieel vast niet slechter van zijn geworden.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Zou hij weer in Oudehaske opduiken of wordt het nu toch echt België?
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Blijf het een rare vogel vinden, die man. Niettemin hoop ik dat hij, met volle zakken, nog een leuke baan vindt. Sollied lijkt me een ideale bondscoach.
Plaats reactie