Michal Švec

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Caniggia
Invaller
Berichten: 252
Lid geworden op: 01-05-2005 17:48
Locatie: ZEVENHUIZEN
Contacteer:

Michal Švec

Bericht door Caniggia »

Heerenveen haalt Tsjech Svec naar Friesland
31 januari 2008
Heerenveen heeft zich versterkt met de 20-jarige Tsjech Michal Svec van Slavia Praag. De jeugdinternational is een rechtsbenige allrounder die zowel in de defensie als op het middenveld uit de voeten kan. Michal Svec debuteerde op zestienjarige leeftijd in de hoofdmacht van Slavia Praag, de club die in augustus vorig jaar Ajax uitschakelde in de voorronde van de Champions League. Svec tekende voor 4,5 jaar in Friesland. Hij is de eerste Tsjech in Friese dienst.
Bron Sc Heerenveen.nl
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

Waarmee de rechtsbenige 'stand-in' voor Kristian Bak Nielsen ook is vastgelegd.. Benieuwd of hij Henrico Drost uit de basis gaat spelen, een beetje concurrentie is niet verkeerd. En hij kan kennelijk ook op het middenveld goed uit de voeten, wat een verhuur van Thomas Prager aan Santander mogelijk maakt?

Klinkt in ieder geval veelbelovend :D
In case of doubt, make it sound convincing
wikel
Jeugdspeler
Berichten: 24
Lid geworden op: 30-11-2007 13:13

Bericht door wikel »

mooie aanwinst voor sch. wist niet dat ze hier mee bezig waren. heb hem 2 jaar geleden op een jeugdtoernooi nog zien spelen en maakte toen een goede indruk. hoop dat hij zich staande weet in friesland. hij heeft de potentie er zeker wel voor.
Gebruikersavatar
BS
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 13-02-2007 16:54

Bericht door BS »

Altijd mooi om te zien hoe nieuwe spelers bij Heerenveen ineens uit de lucht komen vallen.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

wikel schreef:mooie aanwinst voor sch. wist niet dat ze hier mee bezig waren. heb hem 2 jaar geleden op een jeugdtoernooi nog zien spelen en maakte toen een goede indruk. hoop dat hij zich staande weet in friesland. hij heeft de potentie er zeker wel voor.
Laat dat nu juist onze kracht zijn. Doordat er nooit iets uitlekt (zoals bij andere clubs) Kunnen we hier in relatieve (alves) rust werken.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
massan
Selectiespeler
Berichten: 534
Lid geworden op: 21-09-2007 09:36

Bericht door massan »

Jeugdinternational, CL ervaring, 4,5 jaar contract..toe maar!
Gebruikersavatar
siesta
Wereldspeler
Berichten: 1283
Lid geworden op: 02-10-2005 13:30
Locatie: Amsterdam

Bericht door siesta »

netjes, compleet uit het niks ha ha! Heerenveen kennende weer een topper in spé
!
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Uhm, wie is dit nu weer? Nog nooit van de beste jongen gehoord maar zijn staat van dienst klinkt meer dan verdienstelijk. Heerenveen zit er niet vaak naast dus zal dit zeker weer een groeibriljantje zijn.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Met dit talent mogen we onszelf Svec-koper noemen. (/flauw) :wink:

Klinkt veelbelovend, verdedigend zit het nu wel goed lijkt me.
Gebruikersavatar
mart761
Basisspeler
Berichten: 985
Lid geworden op: 02-01-2006 21:52
Contacteer:

Bericht door mart761 »

http://www.slavia.cz/hrac.asp?id=940&menu=1

Hier staan wat foto's en een spelers profiel van hem! Ken deze speler niet maar hoop dat het net zo'n loopwonder is als mickey ov pranjic!!
FORZA SC HEERENVEEN
Gebruikersavatar
massan
Selectiespeler
Berichten: 534
Lid geworden op: 21-09-2007 09:36

Bericht door massan »

Ik hoop eigenlijk vooral dat hij sterk verdedigd :roll:

Zal wel aardig wat gekost hebben als zijn contract nog tot 2010 liep?
Gebruikersavatar
mart761
Basisspeler
Berichten: 985
Lid geworden op: 02-01-2006 21:52
Contacteer:

Bericht door mart761 »

JA idd ik dacht dat het een middenvelder was! Maar het is een verdediger die ook op het middenveld uit de voeten kan! Hij speelde wel tegen ajax! Zou hij direct inzetbaar zijn! Dan kan hij mooi op de plaats van drost spelen! Bak Nielsen verwacht ik voorlopig nog niet terug!

Jammer dat we dit niet kunnen lezen,http://www.slavia.cz/novinka.asp?id=13962&typ= ben benieuwd wat hij gekost heeft
FORZA SC HEERENVEEN
Gebruikersavatar
Rednax
Wereldspeler
Berichten: 1146
Lid geworden op: 02-10-2006 11:45
Locatie: It Hearrenfean

Bericht door Rednax »

Of ze hebben alvast een voorschot genomen op de Alves miljoenen om deze speler te halen. :lol:
Gebruikt u plastabletten ? Of bent u van nature zo'n zeikerd ?
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Een investering voor de toekomst en een aankoop die gezien zijn 'staat van dienst' er direct kan staan. Kan meerdere dingen betekenen. Of ze hebben weinig vertrouwen in Zuiverloon of Bak Nielsen zijn blessure is toch behoorlijk ernstig. Of ze willen gewoon meer concurentie...... :mrgreen:

Het lijkt erop dat de club goed bezig is!
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Heerenveen rules schreef:
Het lijkt erop dat de club goed bezig is!
Dat zijn we toch al jaren. Ik heb nog niet gelezen dat Prager definitief vertrokken is.

Is dit een extra of wordt er bij vertrek van Prager nog iemand gehaald?
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

JOEHOE de vervanger van Zuiverloon is binnen tralala!

Nee ff serieus: hij kan nu al spelen op de plek van Bak Nielsen en inderdaad daarna rechtsback worden. Ik denk dat Zuiverloon nerveus is nu?

Het kan ook zorgen dat een speler scherper wordt. Poulsen speelt beter dan ooit nu hij Beerens uit de basis moet spelen ...
100% achter Marco van Basten!
Gebruikersavatar
JayT
Wereldspeler
Berichten: 1155
Lid geworden op: 22-06-2007 20:46

Bericht door JayT »

sowieso is concurrentie voor zuiverloon goed. Hij wist hiervoor dat hij eerste en enige keus is/was.
Nu mag hij zichzelf gaan bewijzen. En alleen maar mooier dat deze jongen ook centraal uit de voeten kan, evenals het middenveld. Mocht bijv. Bradley en/ of roorda er niet zijn is hij ook een optie, naast ook nog eens grindheim...kortom: beter kan haast niet! :D

ik denk trouwens niet dat prager weggaat, en als ie al weggaat...zal der geen vervanger komen. Prager is toch vrijwel bankzitter en we hebben grindheim nog, plus dat deze jongen er ook al uit de voeten kan.
No offense, but....Defense! Defense!
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Dit lijkt me een Bradley-achtige aankoop. Yme Kuiper zei op de radio dat 'ie eigenlijk verdedigende middenvelder is (net als Bradley toen 'ie kwam) maar dat 'ie ook rechtsback, centraal en rechtshalf kan spelen. Ideaal dus, dit seizoen zoveel mogelijk minuten meepakken op diverse posities en volgend seizoen langzaam richting basisplaats. Net als ze met Bradley gedaan hebben.
Jarno!
Nieuw talent
Berichten: 89
Lid geworden op: 13-09-2007 12:37
Locatie: Muscat
Contacteer:

Bericht door Jarno! »

Het meest positieve is natuurlijk dat de 3 punten tegen Ajax nu zeker weten binnen zijn ;)
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Die Tsjechiche 'reaguurders' hebben het over 50 miljoen koruna, dat komt neer op ongeveer 1,8 miljoen euro...

Lijkt me een goede speler, in Tsjechië weten ze wel hoe er verdedigd moet worden...
SCH-FAN
Wereldspeler
Berichten: 1109
Lid geworden op: 22-08-2007 15:21

Bericht door SCH-FAN »

On topic: volgens diverse media in Tsjechië heeft Heerenveen € 3,75 milj. voor Svec betaalt.
deze bovenstaande quote heb ik van iemand die op voetbalzone reageerde, als dat waar is, 3,75 milj. is wel een heel groot bedrag, ik weet natuurlijk niet of hetwaar is.
lijkt me trouwens best een goede speler, hij is lang en staat in de basis in de 4 champions league wedstrijden, dus moet hij best een goede speler zijn.
Gebruikersavatar
JayT
Wereldspeler
Berichten: 1155
Lid geworden op: 22-06-2007 20:46

Bericht door JayT »

SCH-FAN schreef: deze bovenstaande quote heb ik van iemand die op voetbalzone reageerde, als dat waar is, 3,75 milj. is wel een heel groot bedrag, ik weet natuurlijk niet of hetwaar is.
lijkt me trouwens best een goede speler, hij is lang en staat in de basis in de 4 champions league wedstrijden, dus moet hij best een goede speler zijn.
zouden de miljoenen van ene AA hier inzitten?
No offense, but....Defense! Defense!
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Prachtig nieuws, een nieuwe Breuer! Maar gezien het transferbedrag zal hij wel wat beter zijn dan Breuer.

Heerlijk weer dit, iedereen roept vannalles en Heerenveen komt weer met een totaal onbekende speler aanzetten. Zo gaat het altijd en het is ook eigenlijk wel het mooiste. :lol:
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Garcia-Garcia schreef:Prachtig nieuws, een nieuwe Breuer! Maar gezien het transferbedrag zal hij wel wat beter zijn dan Breuer.

Heerlijk weer dit, iedereen roept vannalles en Heerenveen komt weer met een totaal onbekende speler aanzetten. Zo gaat het altijd en het is ook eigenlijk wel het mooiste. :lol:
Inderdaad. A la Roy Beerens, die kwam ook vanuit het niets. Weer een mooi staaltje van Heerenveen. En als je op je twintigste al zoveel wedstrijden hebt gespeelt zul je wel geen koekebakker zijn.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
JayT
Wereldspeler
Berichten: 1155
Lid geworden op: 22-06-2007 20:46

Bericht door JayT »

Heerenveen heeft zich versterkt met de 20-jarige Tsjech Michal Svec van Slavia Praag. De jeugdinternational is een rechtsbenige allrounder die zowel in de defensie als op het middenveld uit de voeten kan. Michal Svec debuteerde op zestienjarige leeftijd in de hoofdmacht van Slavia Praag, de club die in augustus vorig jaar Ajax uitschakelde in de voorronde van de Champions League. Svec tekende voor 4,5 jaar in Friesland. Hij is de eerste Tsjech in Friese dienst.

Heerenveen volgt Michal Svec al geruime tijd. Vertegenwoordigers van de club zagen de rechtspoot meerdere malen aan het werk. De jonge Tsjech speelt bij Slavia Praag rechts op het middenveld, maar fungeert bij Tsjechië onder 21 als rechtsback. Svec kan echter ook in het centrum van de defensie uit de voeten.

De 1.81 lange en 69 kilogram zware Michal Svec is een taakbewuste allrounder met een groot loopvermogen. Bij Slavia Praag kwam Svec tot 59 duels waarin hij twee maal wist te scoren. Svec heeft de nodige internationale ervaring. Hij kwam met Slavia Praag in de Champions League onder meer uit tegen Arsenal, Sevilla en Steaua Boekarest. Slavia Praag is momenteel koploper in de Tsjechische competitie.

Michal Svec is blij met de kans die Heerenveen hem biedt. ,,Heerenveen is een goede en ambitieuze club die jonge spelers een kans biedt en grote namen onder contract heeft gehad. Ook dit jaar doet Heerenveen het weer goed.’’ Svec omschrijft zichzelf als een dienende speler. ,,Ik zorg dat de aanvallers hun werk kunnen doen en laat anderen beter functioneren.’’

Michal Svec ziet zijn nieuwe toekomst in Friesland helemaal zitten.

Michal Svec heeft ondanks zijn jonge leeftijd de nodige Europese ervaring. De middenvelder keerde gisteren met Slavia Praag terug van een trainingskamp in Dubai en is direct inzetbaar. Michal Svec vliegt vanavond terug naar Tsjechië om zich maandag weer in Heerenveen te melden.

De middenvelder hoopt zich Friesland verder te kunnen ontwikkelen, maar blijft realistisch. ,,Ik moet me bewijzen en een basisplaats veroveren. Natuurlijk heb ik ambitie, maar ik denk niet aan andere clubs. Stap voor stap is beter dan grote sprongen willen maken. Ik ben nog jong en heb de tijd. Als ik bij Heerenveen presteer, komen mijn kansen vanzelf.’’
No offense, but....Defense! Defense!
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Zag net een intervieuw met hem op de off site! Spreek OOK geen engels! Waar kennen we dat toch van?!?!? :shock:
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Baggerraartje schreef:Zag net een intervieuw met hem op de off site! Spreek OOK geen engels! Waar kennen we dat toch van?!?!? :shock:
Eerst eens naar je eigen taal kijken voordat je over die van anderen begint.... :mrgreen:

Anyway, zijn plenty spelers bij Heerenveen gelukt die geen Engels spraken, dus vind dit een beetje een gezochte opmerking.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Wel eens op vakantie geweest in Tsjechië? Ze spreken daar allemaal geen engels, ze leren dat gewoon niet op school. Hij krijgt echt wel engelse/nederlandse les. Dus dat zal wel loslopen.
Op naar het volgende seizoen....
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

Baggerraartje schreef:Zag net een intervieuw met hem op de off site! Spreek OOK geen engels! Waar kennen we dat toch van?!?!? :shock:
Alves heeft toch wel aardig bij ons gevoetbald.
Plaats reactie