Harmen Kuperus

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Harmen Kuperus

Bericht door Lipton »

Kuperus doelman bij Heerenveen
30 januari 2008
Harmen Kuperus wordt de nieuwe derde doelman van sc Heerenveen. Daarmee komt een einde aan de zoektocht van de Friese club naar een vervanger voor Agil Etemadi. Heerenveen huurt Kuperus voor de rest van het seizoen van eerstedivisionist FC Zwolle.


Harmen Kuperus is oorspronkelijk afkomstig uit Sneek. De dertigjarige goalie keepte onder meer voor hoofdklasser ONS en Stormvogels Telstar. Bij de eerstedivisionist uit IJmuiden stond Kuperus 27 maal onder de lat. De goalie stond sinds afgelopen zomer bij FC Zwolle onder contract.

Met de komst van Kuperus komt een einde aan de zoektocht van Heerenveen naar een derde keeper. De komst van een goalie was nodig omdat de keeper van het beloftenteam, Agil Etemadi, herstelt van een hernia. Verbeek had alleen de beschikking over Vandenbussche en Van Dijk. ,,En dat is aan de krappe kant oor een club met ambitie’’, aldus de trainer.
feanfans
Wereldspeler
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22-12-2005 16:48

Bericht door feanfans »

Prima, zal waarschijnlijk geen wedstrijden voor het 1e gaan keepen. Zal z'n wedstrijden bij de beloften afwisselen met de 2e keeper. Ik verwacht dat hij volgend jaar weer op zoek mag naar een nieuwe club.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Harmen is een Superfries zullen we maar zeggen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Predatorfish
Invaller
Berichten: 455
Lid geworden op: 27-08-2007 13:13
Locatie: Amsterdam

Bericht door Predatorfish »

Altijd goed om weer een Fries in de selectie te hebben. Ik hoop alleen dat we hem in het eerste niet al te hard nodig zullen hebben. Los daarvan. Veel succes!
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Ik kan het citaat van 'een club met ambitie' en deze 'aankoop' niet echt rijmen.

Waarom geen keeper die mag concurreren met VDB? Dit is weer een nieuwe naam in het lange rijtje van keepers die slechts een half jaar hier actief waren.
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Gearard schreef:Ik kan het citaat van 'een club met ambitie' en deze 'aankoop' niet echt rijmen.

Waarom geen keeper die mag concurreren met VDB? Dit is weer een nieuwe naam in het lange rijtje van keepers die slechts een half jaar hier actief waren.
Van Dijk is de keeper die concureert met VDB...
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Volgens Verbeek staat een fitte VDB gegarandeerd op doel, dus dat noem ik geen concurrentie.
Gebruikersavatar
mart761
Basisspeler
Berichten: 985
Lid geworden op: 02-01-2006 21:52
Contacteer:

Bericht door mart761 »

Beetje jammer dit! Waarom halen ze nou niet een talentvolle doelman, di VDB wat meer concurentie kan bieden! Voor de toekomst hebben we echt een probleem twee van die oude dertigers als reserve doelmannen :roll:

Een reserve keeper van Zwolle halen :angry: Had dan die Zwarthoed gehaald dat is een talentvolle keeper die wekelijks speelt! Dit is een keeper die het hele seizoen amper heeft gekeept :?
FORZA SC HEERENVEEN
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Het mocht weer eens weinig kosten zeker? :|

Ze zullen Harmen Kuperus echt puur als derde doelman hebben gehaald. Voor het geval er iets met Van Dijk gebeurt willen ze iemand achter de hand hebben. Laatst waren er geruchten over die Darley. Ik had eerder zoiets verwacht: een piepjonge Braziliaan die als moet in het eerste kan, en anders heb je de opvolger van Vdb al in huis.

Toch wens ik deze Fries (ook niet onbelangrijk) bijzonder veel succes toe bij onze club!
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Wat een gejammer. Die kerel komt hier gewoon een half jaar keepen en zal waarschijnlijk nooit minuten in het eerste maken. En waarom een keeper halen voor de toekomst? Ik ga er vanuit dat Etamadi word gezien als doelman voor de toekomst.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Persoonlijk begrijp ik die negatieve reacties niet zo. Waarom zou je voor enkele maanden een keeper kopen, terwijl je al drie keepers hebt? Daarmee doel ik op de langere termijn (dus incl. komend seizoen). Je hebt dan Vandenbussche, Van Dijk, Etemadi en ik weet niet in hoeverre die Zeinstra een optie is. Dus je hebt dan al 3 á 4 opties voor één positie. Ik ben daar wel content mee. Kuperus huren om nu een extra stand-in te hebben zie ik eveneens als een goede zet.

Heerenveen heeft m.i. met Van Dijk en Etemadi twee goede stand-ins voor Vandenbussche. Op dit moment zie ik geen aanleiding om het anders te doen. Ik denk dat Heerenveen vooral moet kijken naar komend seizoen en het seizoen daarop.
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Verbeek heeft al een paar keer in de media aangegeven dat de zoektocht naar een extra doelman bijzonder moeizaam verliep. Dan ben ik blij dat er in ieder geval een derde keeper bij komt, die zeer waarschijnlijk alleen maar bij de beloften keept. VDB is weer fit en Van Dijk doet het meer dan prima.

Kuperus, welkom!
Ladies and gentleman: We've got him!
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Gearard schreef:Ik kan het citaat van 'een club met ambitie' en deze 'aankoop' niet echt rijmen.

Waarom geen keeper die mag concurreren met VDB? Dit is weer een nieuwe naam in het lange rijtje van keepers die slechts een half jaar hier actief waren.
Ik sluit me hier dus helemaal bij aan. Op VdB na is Heerenveen niet echt gelukkig met het maken van keuzes voor keepers. Van Dijk doet het goed maar is al 39 en nu hebben we weer een keeper voor een kwartje. Getuigd niet echt van goed keepersbeleid.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Gebruikersavatar
zweed1
Wereldspeler
Berichten: 2097
Lid geworden op: 05-05-2007 23:51
Locatie: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Bericht door zweed1 »

Heeft als voordeel dat hij goedkoop is, verder nog nooit van gehoord.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Necece schreef:Ik sluit me hier dus helemaal bij aan. Op VdB na is Heerenveen niet echt gelukkig met het maken van keuzes voor keepers. Van Dijk doet het goed maar is al 39 en nu hebben we weer een keeper voor een kwartje. Getuigd niet echt van goed keepersbeleid.
En wanneer dacht jij Etamadi een kans te geven?
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
axl
Nieuw talent
Berichten: 87
Lid geworden op: 14-08-2005 22:37

Bericht door axl »

Harmen Kuperus. Een eerlijke en superfanatieke kerel. Vroeger nadat hij uit school kwam ging ie altijd al neer de Sportclub om te trainen. Dit op de velden van het oude stadion. Dat was ook lekker dicht bij zijn school aan de buitenbaan in Heerenveen.

Hij is zo gek van zijn sport dat ie altijd is blijven vechten om zo hoog mogelijk te voetballen. Ik gun het Harmen van harte.
Leeroy Echteld is een superheld!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

** Zucht ** Ik dacht dat men op zoek was naar een goede keeper. Dan verwacht je toch wel wat anders dan dit.
Jammer... maar ik zie dit op dit moment als regelrechte miskoop. Zal ook wel puur bedoeld zijn dat ze voor de beloften ook een reservekeeper hebben.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Flying Tilster schreef:** Zucht ** Ik dacht dat men op zoek was naar een goede keeper. Dan verwacht je toch wel wat anders dan dit.
Als je had opgelet (staat zelfs hier boven) had je geweten dat het lastig was om een keeper te vinden.
Flying Tilster schreef:Jammer... maar ik zie dit op dit moment als regelrechte miskoop.
Gelukkig is hij gehuurt.
Flying Tilster schreef:Zal ook wel puur bedoeld zijn dat ze voor de beloften ook een reservekeeper hebben.
Bingo!

Oftwel: denk even na voor je iets post!
Ladies and gentleman: We've got him!
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Caspar schreef:Oftwel: denk even na voor je iets post![/b]
Zal ik zelf even bepalen of ik hem een goede of slechte keeper vindt? Nou.. dan maak ik er toch mishuur van.
Dat het moeilijk is een 3e keeper binnen te halen kan ik me voorstellen. Maar ik kan me absoluut niet voorstellen dat Kuperus iets gaat toevoegen bij de beloften. Hoop dus van harte dat VDB als Van Dijk niet tegelijk geblesseerd raken.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Kuperus is inderdaad een noodoplossing, hopen dat het een goede is. Wanneer ik Etemadi een kans wil geven? Als hij fit is en die pakt!! We zijn een voetbalclub en geen filantropische instelling. Ik hoop, net als Flying Tilster, dat geen of beide andere keepers geblesseerd raakt.... want dan komt de 2de keeper van Zwolle in de goal.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Ach, Vandenbussche is binnenkort weer 100% (heb liever van Dijk op 1) en dan staan er weer gewoon 2 keepers van eredivisie niveau. Hoe vaak komt het voor dat je een 3de keeper in moet zetten? Die kans is gering.
Ik ken deze keeper trouwens niet, wel leuk dat het een Fries is :asian:
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Prima tussenoplossing.

Wees blij dat we Waterman iig niet hebben. :D :wink:
Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

Ik mis amper de samenvattingen van de Jupiler League, ook vorig seizoen niet. En Kuperus viel me wel op in positieve zin. Ik vond hem het altijd aardig doen bij Telstar. Dit seizoen was hij ineens verdwenen, naar Zwolle op de bank dus. Leuk voor deze jongen dat hij deze kans opnieuw krijgt. Ik begrijp Heerenveen wel....
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

In principe speelt Kuperus geen enkele minuut in het eerste elftal, want dan zouden zowel Vandenbussche als Van Dijk niet inzetbaar zijn. Hoe groot is die kans nou? Gewoon een extra optie voor het geval dat, niets meer en niets minder. Laten we nou niet iemand al direct omschrijven als ‘mishuur’. Dat hij 2e doelman is bij Zwolle zegt mij niets, of zijn we alweer vergeten dat Vandenbussche 2e doelman was bij Sparta?
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Flying Tilster schreef:Zal ik zelf even bepalen of ik hem een goede of slechte keeper vindt? Nou.. dan maak ik er toch mishuur van.
Dat het moeilijk is een 3e keeper binnen te halen kan ik me voorstellen. Maar ik kan me absoluut niet voorstellen dat Kuperus iets gaat toevoegen bij de beloften. Hoop dus van harte dat VDB als Van Dijk niet tegelijk geblesseerd raken.
Ja, natuurlijk mag je in principe je eigen mening bepalen. Maar wat snap je niet aan: 'Verdomde lastig om een derde keeper te halen'. Dit was blijkbaar het beste wat er te halen valt als tussenoplossing naar de zomer toe. Zoals al eerder aangegeven speelt deze jongen waarschijnlijk geen minuut. Ik vind het heel raar dat je hier van een 'mishuur' spreekt en 'ontevreden' bent als je bovenstaande informatie meeneemtn. Had je Gomes als aankoop verwacht ofzo?
Ladies and gentleman: We've got him!
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Ane Lenstra schreef:Weinig mensen hebben hem nauwlettend in de gaten gehouden bij Telstar. De club zal wel weten wat ze in huis halen
Ik denk persoonlijk dat de club al lang blij is een 3de keeper te hebben. Want, zoals Caspar aangeeft, was het een hels karwei een 3de doelman te vinden. Als je echt naat kwaliteit gaat kijken denk ik dat Kuperus geen toekomst heeft bij Heerenveen en dat Etemadi 2de doelman is vanaf komend seizoen.
scheerenveen.supporterswereld.nl
DE ZUID
Basisspeler
Berichten: 996
Lid geworden op: 02-12-2002 17:12
Locatie: 24 km van DKV

Bericht door DE ZUID »

Ach, een derde doelman, waar maken mensen zich druk om. Ik had liever een nieuwe meevoetballende keeper gehad, die vdB eruit werkt. brian heeft teveel blunders.
Harmen, welkom en maak er een mooi half jaar van.
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
elp
Selectiespeler
Berichten: 697
Lid geworden op: 09-01-2006 07:52
Locatie: Lemmer
Contacteer:

Bericht door elp »

DE ZUID schreef:Ach, een derde doelman, waar maken mensen zich druk om. Ik had liever een nieuwe meevoetballende keeper gehad, die vdB eruit werkt. brian heeft teveel blunders.
Harmen, welkom en maak er een mooi half jaar van.
Brian heeft teveel blunders? Ik vind VdB een prima keeper voor ons. Dat er zo lovend over Vorm wordt gesproken snap ik in deze discussie dan ook niet. Bij Utrecht heeft hij het nu ook moeilijk en maakt hij ook blunders. Hetzelfde geldt voor Waterman en Stekelenburg (vorig seizoen). Dan vind ik dat het met VdB zeker wel meevalt. Natuurlijk staan zijn prestaties voorop maar daarnaast heb ik het gevoel dat hij begaan is met Heerenveen en dat vind ik ook wat waard. Als VdB straks weer onder de lat staat dan hebben we een prima keeper. Dan kun je wel roepen om Velthuizen maar dat lijkt me onzin, die verruilt Vitesse echt niet voor Heerenveen. Dat Kuperus nu als derde doelman is gehaald lijkt me ook geen slechte zet. op de korte termijn moest er een keeper gehaald worden die waarschijnlijk geen wedstrijd zal spelen in het eerste. Dan is Kuperus een prima tussenoplossing. Voor volgend seizoen zal er wellicht iets moeten gebeuren mist R. v. Dijk mag vertrekken of stopt. Daar acht ik de scouting capabel genoeg voor.
Eala Frisia!
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Caspar schreef:Verdomde lastig om een derde keeper te halen'. Dit was blijkbaar het beste wat er te halen valt als tussenoplossing naar de zomer toe
Oké, had die ene post over de 3e keeper even gemist, sorry. Wat ik niet snap is dat men niet bezig lijkt met een volwaardige concurrent voor VDB aan te trekken. Van Dijk is ook de jongste niet meer (al doet hij het momenteel goed en is voor de verdediging wat rustiger in doen en laten dan VDB) en zal niet heel lang meer doorgaan.
Ik ben dus eigenlijk gewoon nieuwsgierig of sc Heerenveen al bezig is met een goede doelman er bij te halen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Van Dijk laten staan. Die is een stuk rustiger als keeper en dat geeft de verdediging ook rust. Ze kunnen nu weer een bal terugspelen.
Plaats reactie