Christian Grindheim

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Christian Grindheim

Berichtdoor larsSCH » 11-06-2011 13:22

Skopperij schreef:Intrinsiek is Grindheim de beste speler van Heerenveen


Dat meen je toch niet serieus? Grindheim in goede doen, dus de 1e seizoenshelft, is een goede speler voor een subtopper in Nederland. Voor een echte stap hogerop mist Grindheim gewoon bepaalde kwaliteiten: te weinig scorend vermogen, matige passing en te weinig leiderschap. Intrinsiek zijn spelers als Assaidi, Narsingh en Roorda veel beter.
larsSCH
Nieuw talent
 
Berichten: 109
Geregistreerd op: 15-10-2006 12:19

Re: Christian Grindheim

Berichtdoor Stiffie » 11-06-2011 13:22

Skopperij schreef:Intrinsiek is Grindheim de beste speler van Heerenveen. Een box-to-box middenvelder met loopvermogen, drive, duelkracht en een fenomenaal spelinzicht. Hoezo voegt hij niets toe? Was dit seizoen verantwoordelijk voor 8 assists terwijl hij niet speelt als aanvallende middenvelder. Grindheim geeft meer nuttige passjes dan Väyrynen en Djuricic samen.


Haha, de beste speler? Loopt vaak als een kip zonder kop en loopt wat met zijn armen te zwaaien. Aardige speler, middelmaat, 12 in een dozijn speler, net zoals zijn maatje Bak Nielsen was. Grindheim heeft het elftal als ervaren international in wedstrijden tegen laagvliegers als Exelsior niet overeind kunnen houden door als 'leider' op te treden. Heb Mika, Roorda en Svec veel hoger zitten. Mag dus voor een acceptabel bod verkassen van mij.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Christian Grindheim

Berichtdoor Skopperij » 11-06-2011 13:30

Dat meen ik serieus. Grindheim een kip zonder kop noemen wil er bij mij werkelijk niet in. Balaannames zijn meteen goed, draait altijd goed open, de vervolgpass is altijd bruikbaar, nuttig en intelligent. Dat, gekoppeld aan veel loopvermogen en een uitstekende mentaliteit vind ik indrukwekkend.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Christian Grindheim

Berichtdoor larsSCH » 11-06-2011 13:42

De mentaliteit van Grindheim is inderdaad prima. Zijn loopvermogen is misschien wel zijn grootste wapen. Daardoor is Grindheim, mits goed gebruikt, een bruikbare speler. Het scorend vermogen is echter veel te laag, van een speler met veel diepgang mag je meer doelpunten verlangen (helemaal gezien het aantal doelpunten van Roorda in een half jaar Excelsior).

Grootste minpunten zijn het gebrek aan leiderschap en slechte passing. Een speler van 28, meervoudig international en voor het 4e jaar in de selectie zou een leider moeten zijn. Maar Grindheim heeft ons elftal ook niet kunnen sturen in de wedstrijden waarin het moeizaam ging, bijv. tegen Excelsior. Daarnaast is de passing slecht. Over kortere afstanden gaat het wel, maar zijn traptechniek over langere afstand is onvoldoende. Daardoor verdwijnt regelmatig de snelheid uit het spel. Naar mijn mening kan Roorda op deze positie veel meer waarde hebben dan dat Grindheim heeft gehad.
larsSCH
Nieuw talent
 
Berichten: 109
Geregistreerd op: 15-10-2006 12:19

Re: Christian Grindheim

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 11-06-2011 13:43

Skopperij schreef:Dat meen ik serieus. Grindheim een kip zonder kop noemen wil er bij mij werkelijk niet in. Balaannames zijn meteen goed, draait altijd goed open, de vervolgpass is altijd bruikbaar, nuttig en intelligent. Dat, gekoppeld aan veel loopvermogen en een uitstekende mentaliteit vind ik indrukwekkend.


Helemaal mee eens. Dat hij het laatste half jaar slecht speelde zegt ook niet alles, want dat deed op 1 of 2 spelers na iedereen bij ons. Hij heeft misschien 2 acties uitgehaald waar frustratie bij kwam kijken, en dat wordt gelijk enorm uitvergroot. Dat blijft lang hangen. Prima, maar van elke speler kan ik er zo wel een paar momenten in zijn carriere opnoemen (Zidane bijvoorbeeld).

Ik vind het erg jammer dat hij weggaat, maar het was te verwachten. Verdiende met 5 ton boven gemiddeld dus als hij dan weg kan werkt de club natuurlijk wel mee. Toch hoop ik niet dat enkel onze dure basisspelers vertrekken, maar de (nog) dure/duurdere wisselspelers en tribuneklanten blijven. Dan lost het uiteindelijk nog niks op, omdat het maar afwachten is wat je ervoor terugkrijgt. Hopelijk kan Kums zijn plek opvullen. Want ik vond (met name zijn eerste jaar/jaren hier) het altijd geweldig om de afstandpegels van Grindheim te zien.

En ook Kopenhagen heeft hiermee een goede deal gesloten. 7,5 ton voor een Noors international in de leeftijd waarin de meeste spelers op hun best zijn, is zeker niet slecht. Ik weet niet wat voor spelers daar nog meer op het middenveld rondlopen, maar ik hoop voor Grindheim dat hij zich daar in de basis weet te spelen. Ik gun het hem van harte, ik heb hem nooit slecht over onze club horen praten.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Christian Grindheim

Berichtdoor Skopperij » 11-06-2011 13:48

larsSCH schreef:Het scorend vermogen is echter veel te laag, van een speler met veel diepgang mag je meer doelpunten verlangen (helemaal gezien het aantal doelpunten van Roorda in een half jaar Excelsior). (...) Grootste minpunten zijn het gebrek aan leiderschap en slechte passing.

Over leiderschap heb je gelijk. Dat Grindheim nooit een steunpilaar is geworden die het team op sleeptouw nam is me tegengevallen. Grindheim zijn taak bestaat echter niet uit het scoren van goals. Hij heeft 3 aanvallers voor zich en altijd 1 middenvelder (Djuricic of Väyrynen) die aanvallender speelt dan hij. En Roorda, tja. Dat is bij ons nooit een scorende middenvelder geweest. We moeten maar afwachten of hij datzelfde volgend seizoen weer kan brengen. Passing: dit seizoen 8 assists, tegenover 3 van Väyrynen die op dat punt een tikje wordt overschat. Grindheims functionele techniek is meer dan uitstekend. Daar kunnen Dost of Djuricic veel van leren.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Christian Grindheim

Berichtdoor oldtimer » 11-06-2011 13:57

Dat de ene speler 3 assisis heeft en de ander 8 zegt wel iets, maar ook niet meer dan dat.
Hoeveel goede assists worden er tenslotte niet verprutst en leveren dus geen goal op?
Terwijl de beslissende voor-actie prima was.
Je bent tenslotte ook aangewezen op iemand die hem er daadwerkelijk inschiet of inkopt.
Denk b.v aan die geweldige pass van Mika tegen Groningen, die Dost in zeer kansrijke positie bracht.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Christian Grindheim

Berichtdoor larsSCH » 11-06-2011 14:01

Roorda is bij ons nooit een scorende middenvelder geweest omdat Roorda bijna altijd als verdedigende middelvelder heeft gespeeld. In de jeugd scoorde Roorda wel regelmatig, en hij vindt zelf ook dat hij beter tot zijn recht komt in een meer aanvallende rol. Opzich ben ik het met je eens dat Grindheim zijn primaire taak niet scoren is. Toch vind ik wel dat een middenvelder met een redelijk aanvallende rol meer doelpunten kan, eigenlijk moet maken.

Over Grindheim zijn traptechniek verschillen we van mening. Over kortere afstand is die functioneel, vandaar ook zijn hoge aantal assists. Maar een mooie crosspass over 40 meter, zoals Roorda of Elm dat wel kunnen, heb ik Grindheim nooit zien geven. Hij probeert het wel, maar ze komen niet aan. Dat is een behoorlijke beperking, want als het lukt dan kan bijv. Assaidi veel makkelijker in een 1-1 situatie komen.
larsSCH
Nieuw talent
 
Berichten: 109
Geregistreerd op: 15-10-2006 12:19

Re: Christian Grindheim

Berichtdoor Gekko » 11-06-2011 15:14

Die crosspass heb ik hem wel regelmatig zien geven. Hij doet het alleen als het kan en zinvol is. Maar dan wel messcherp. Ik vind het een van de beste middenvelders die we bij Heerenveen hebben gehad. Helaas voor hem niet in de beste jaren en het beste team anders had hij een mooiere transfer gemaakt.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Christian Grindheim

Berichtdoor Skip » 12-06-2011 11:58

Zou een aderlating zijn als hij weg zou gaan. Vind de genoemde transfersom ook te laag. Grindheim is beslist een van de betere spelers van SCH. Sommigen hier hebben een geheugen van nogal korte termijn. Voor de winterstop was Grindheim bijna wekelijks de beste speler; zie MOTM. Bovendien een speler met passie, dat zie ik graag. Liever wat wisselvallig maar wel met vuur in de kont, dan de gelatenheid, voorspelbaarheid en/of egoisme van de Balkanboys, Breuer, JAP en Kruiswijk.
Skip
Selectiespeler
 
Berichten: 266
Geregistreerd op: 03-05-2004 14:28

Re: Christian Grindheim

Berichtdoor Janneman » 12-06-2011 13:48

Skip schreef:Zou een aderlating zijn als hij weg zou gaan. Vind de genoemde transfersom ook te laag. Grindheim is beslist een van de betere spelers van SCH.


Ik ben het met je eens maar Grindheim heeft zelf aangegeven aan een nieuwe uitdaging toe te zijn. En fc Kopenhagen is dan een team waar hij zo te zien graag naar toe wil. Kopenhagen speelt om het kampioneschap en deed het afgelopen seizoen goed mee in de CL.

Ik vind dat je dan Grindheim niet tegen moet houden als club. 750.000 euro is een redelijk bedrag voor nog 1 jaar contract al is hij meer waard. Maar Heerenveen kan, dankzij de vorige directie, het geld wel gebruiken en is niet instaat een bod te weigeren.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Christian Grindheim

Berichtdoor mitrita » 13-06-2011 10:48

In de huidige transfermarkt lijkt me 750K een redelijk prijs voor een speler als Grindheim als je daarin meeneemt dat hij volgend seizoen anders voor niets wegloopt. Aardige speler maar niet onmisbaar.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Christian Grindheim

Berichtdoor Wizard » 13-06-2011 12:32

mitrita schreef:In de huidige transfermarkt lijkt me 750K een redelijk prijs voor een speler als Grindheim als je daarin meeneemt dat hij volgend seizoen anders voor niets wegloopt. Aardige speler maar niet onmisbaar.


Sluit ik me volledig bij aan..
Bovendien heeft hij te kennen gegeven dat hij wil vertrekken; je hebt het volgende seizoen weinig aan een speler die eigenlijk al ergens had willen spelen. Bovendien moeten we nu verder: rust in de ploeg, dragende spelers / talenten behouden en verder met een team dat ook het teamgevoel uitstraalt..
Grindheim is een goede speler, maar voor SCH geen dragende speler die ons een top5 klassering gaat bezorgen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Christian Grindheim

Berichtdoor visje » 13-06-2011 15:17

+ met het vertrek van Grindheim komt er ook weer geld vrij voor salarisen van nieuwe spelers.
visje
Selectiespeler
 
Berichten: 424
Geregistreerd op: 16-01-2006 23:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Christian Grindheim

Berichtdoor Gekko » 13-06-2011 15:42

Concreet heb je per direct iets van een dikke miljoen bespaard/'verdiend' ten opzichte van de begroting voor 2011/12: 750.000 transfersom en een ton of wat salaris.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Christian Grindheim

Berichtdoor Gekko » 15-06-2011 11:49

'Kopenhagen moet Grindheim alleen nog medisch keuren'

Christian Grindheim lijkt zijn voetbalcarrière te vervolgen in de SAS Ligaen, de hoogste divisie van Denemarken. Volgens het Noorse TV2 staat de middenvelder van sc Heerenveen op het punt om een contract te tekenen bij FC Kopenhagen. Slechts een medische keuring zou nog roet in het eten kunnen gooien.

Grindheim werd eind vorige week al in verband gebracht met FC Kopenhagen. Ekstra Bladet maakte melding van een op handen zijnde overgang van de 43-voudig international van Noorwegen, inmiddels lijkt het erop dat de onderhandelingen het eindpunt naderen. De Deense topclub zou naar verluidt zes miljoenen kronen (ruim 800.000 euro) overmaken aan sc Heerenveen.
feanfan.nl
Mooi bedrag 6 miljoen..... :wink:
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Christian Grindheim

Berichtdoor Otsje P » 15-06-2011 14:37

Officiële site: Grindheim verkocht!

1 down, ......... to go.

(......= aantal zelf invullen)
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Christian Grindheim

Berichtdoor TWR22 » 15-06-2011 15:29

En dat is 1. Van mij hoefde juist deze niet weg moet ik zeggen, want wat we al zeiden: de goeie raak je kwijt, je blijft zitten met de puinzooi als Steppe, Djuric, Kopic en ga zo maar door. Als je ook nog Assaidi en Vayrynen kwijtraakt, dan bevestigt het nog meer die stelling. Wel creëert het ruimte voor Roorda (al zal Djuricic dat anders zien).

Van mij mogen per direct weg: Dost, Steppe, Djuric, Kopic, Beerens. Zeker Dost, die schiet nu op alles wat beweegt, Sprting Portugal, Feyenoord, het maakt geloof ik niet meer uit ... is Beerens niks voor Portugal?
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Christian Grindheim

Berichtdoor Skopperij » 15-06-2011 15:49

Kopenhagen kun je bekijken als een stapje vooruit: groot stadion, Europees voetbal (vaak Champions League) en ongetwijfeld een prima salaris. Toch vind ik het opmerkelijk dat in Grindheims goede periode geen leuke Duitse club voorbij is gekomen.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Christian Grindheim

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 15-06-2011 15:55

Skopperij schreef:Toch vind ik het opmerkelijk dat in Grindheims goede periode geen leuke Duitse club voorbij is gekomen.


Dat weet je natuurlijk nooit zeker natuurlijk. Wellicht was hij met een doorlopend contract nog te duur. In Duitsland zie je vaak niet extreem hoge bedragen voorbij komen bij aankopen (behalve Bayern).
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Christian Grindheim

Berichtdoor vak22erwin » 15-06-2011 15:56

Misschien omdat vele alleen het harde werken van hem zien maar scouts kijken naar meer.

Blijft een hele beperkte middenvelder en ben erg blij dat hij weg is.
Nu op naar de volgende prutser.
vak22erwin
Nieuw talent
 
Berichten: 147
Geregistreerd op: 22-12-2009 20:18

Re: Christian Grindheim

Berichtdoor Gekko » 15-06-2011 16:10

Wat een bijzondere mening. Deze man is aan de bal de beste middenvelder die we hadden. Handelingssnelheid, overzicht, direct spelen, steekpasses: alles in ruime mate aanwezig. Ik ben bang dat velen alleen zijn ruwe bolster zagen en dachten dat het een blinde voetballer is, een harde werker. Maar hij kan zoveel meer.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Christian Grindheim

Berichtdoor Lardy » 15-06-2011 16:14

Eens met Gekko, echt een geweldige speler die zoveel beter kon maar bij Heerenveen niet meer kon groeien.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Christian Grindheim

Berichtdoor Knipecity » 15-06-2011 16:22

Ik was liever middenvelders Elm, Haglund en zelfs Svec kwijt. Grindheim komt voor mij pas na die heren, maar misschien is het beter zo met een aflopend contract en de verversing die we nodig hebben.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Christian Grindheim

Berichtdoor Superfries88' » 15-06-2011 16:40

Grindheim is een onderschatte speler, maar tegelijkertijd mist hij wel een aantal belangrijke aspecten. Voor een offensief ingestelde middenvelder scoort hij echt te weinig. Daar komt bij dat Grindheim pure power nodig heeft om optimaal te kunnen presteren. Bepaalde spelers kunnen op 75% nog van waarde zijn, bij Grindheim schuift de ondergrens wel erg in het rood op zulke momenten. Dat zag je ook duidelijk terug in de tweede seizoenshelft. Hij had het eigenlijk wel gehad met de club, hij was niet topfit en het verschil met de eerste seizoenshelft was enorm. Voor de winterstop was hij misschien wel de beste speler, na de winterstop één van de minderen.

Het is gewoon een goede zaak dat Grindheim verkocht is. In zijn hoofd had hij al afscheid van de club genomen, het is maar de vraag of hij nog in staat was om een goed seizoen te draaien. Plus het feit dat de club de inkomsten wel kon gebruiken. Voor beide partijen is dit het beste. Extra voordeel is dat het al snel duidelijk is. Ook dat is voordelig voor beiden. Grindheim kan de accu nu volledig opladen, Heerenveen heeft enige ruimte om aan de slag te gaan.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Christian Grindheim

Berichtdoor Lipton » 15-06-2011 16:41

Mooi, daar zijn we vanaf. Gelukkig hebben we genoeg andere alternatieven dan Grindheim. Een van de grotere miskopen van de afgelopen jaren.
Te veel gekost, te weinig een toegevoegde waarde geweest. Gelukkig nog ruim 8 ton voor hem kunnen ontvangen.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Christian Grindheim

Berichtdoor Gekko » 15-06-2011 16:41

Voetbal is ook deels een denksport. Zit het tussen de oren niet helemaal lekker dan zie je dat terug in de prestaties. Deze transfer is goed voor Grindheim, mooi voor Kopenhagen en voor Heerenveen een kans om frisse winden te laten waaien.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Christian Grindheim

Berichtdoor Heerenveen rules » 15-06-2011 16:42

Lipton schreef:Een van de grotere miskopen van de afgelopen jaren.
.


Dit is natuurlijk totaal niet serieus bedoeld........
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Christian Grindheim

Berichtdoor Lipton » 15-06-2011 16:47

Miskoop is natuurlijk overdeven, maar echt een aankoop geweest waar we niks mee opgeschoten zijn.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Christian Grindheim

Berichtdoor 1983 » 15-06-2011 16:51

Grindheim kon je er best bij hebben en was zeker 1 van de beteren binnen onze selectie. Dat is natuurlijk bepaald geen prestatie. Maar toch, al met al best een aardige speler. M.i. niet zo goed als zijn grootste fan Gekko doet voorkomen overigens :wink:
Van mij hoefde hij opzich niet weg, in elk geval niet omwille van zijn prestaties want die waren met uitzondering van het laatste half jaar wel oke. Maar ik denk niet dat het een goed idee was om deze transfer tegen te houden. Niet alleen omdat hij dan volgend jaar gratis de deur uitloopt. Maar vooral omdat hij gewoon heel erg graag weg wou. Je zag het eigenlijk aan alles afgelopen half jaar dat hij hier nog tegen zijn zin rond liep. Het uitblijven van een transfer zou hem alleen maar verder hebben gefrustreerd en aan een gefrustreerde Grindheim heb je helemaal niks. Dat is een gevaar voor de eigen ploeg hebben we al een aantal keren kunnen zien.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten