Christian Grindheim

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Christian Grindheim

Berichtdoor Calimero » 15-06-2011 16:57

Op naar oud-spelers dus met dit topic. Ik heb genoten van zijn diensten voor onze club, maar hij is zeker niet onvervangbaar.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Christian Grindheim

Berichtdoor Stiffie » 15-06-2011 18:10

Gekko schreef:Wat een bijzondere mening. Deze man is aan de bal de beste middenvelder die we hadden. Handelingssnelheid, overzicht, direct spelen, steekpasses: alles in ruime mate aanwezig. Ik ben bang dat velen alleen zijn ruwe bolster zagen en dachten dat het een blinde voetballer is, een harde werker. Maar hij kan zoveel meer.


Van der Gijp moest ook altijd lachen om Grindheim, zou bij Dordrecht niet opvallen zei hij. Dat is wat overdreven maar veel meer dan een dom dravende neushoorn heb ik in Grindheim niet gezien. Ja, hij kon ook nog een beetje voetballen maar dat mag je ook wel verwachten als je boven in de subtop mee wilt doen. Heb Mika en Roorda veel hoge zitten. Mooi dat hij verkocht is voor een redelijk bedrag.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Christian Grindheim

Berichtdoor Knipecity » 15-06-2011 18:16

Mensen die de klasse van Grindheim niet zagen hebben hem of te weinig gezien, of hebben een totaal verkeerd beeld van hem. In de 1e seizoenshelft was hij misschien wel onze beste man, maar dat schijnen veel alweer vergeten te zijn. Kan me ook zijn 1e helft in de bekerfinale herinneren. Ik zag het al in de warming-up vlak voor me, hij was zo scherp als een mes. Schoot ook op de lat en was echt beresterk. De 2e helft was het tankje leeg.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Christian Grindheim

Berichtdoor Stiffie » 15-06-2011 19:16

Knipecity schreef: De 2e helft was het tankje leeg.


Het tankje was vaak leeg.....
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Christian Grindheim

Berichtdoor vak22erwin » 15-06-2011 19:23

Beste knipecity maar het was svec die op de lat schoot.

En ik kan je met harte zeggen dat ik veel op hem heb gelet en ik blijf erbij dat ik hem waardeloos vind.
vak22erwin
Nieuw talent
 
Berichten: 147
Geregistreerd op: 22-12-2009 20:18

Re: Christian Grindheim

Berichtdoor Superfries88' » 15-06-2011 19:30

vak22erwin schreef:Beste knipecity maar het was svec die op de lat schoot.


Knipecity heeft gelijk. Grindheim schoot op de lat, Svec op de vuisten van Boschker.

Voor de verandering ben ik het sowieso wel eens met die post. Grindheim is een goede voetballer, voor de winterstop misschien wel de beste speler, maar na de winterstop was het echt op. Gezien zijn contractstatus is deze transfer logisch.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Christian Grindheim

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 15-06-2011 19:44

Je hoeft Grindheim geen goede voetballer te vinden, maar hoe hij hier door sommigen afgeschilderd wordt lijkt ook nergens op. Heeft zich volgens mij altijd keurig opgesteld naar onze club, en is zeker van toegevoegde waarde geweest. Dat hij het laatste half jaar slecht speelde klopt, maar wie deed dat niet (op Gouweleeuw, Janmaat en een bevlieging van Assaidi na)? Een beetje meer respect is wel op zijn plaats.

Ik blijf het trouwens onbegrijpelijk vinden dat hij steeds minder gebruik ging maken van zijn sterkste wapen: schot. In zijn beginperiode (bekerfinale en Groningen-uit bijvoorbeeld) zag je soms pegels van afstand die in een rechte lijn op doel afvlogen. Waarom zagen we dat dit seizoen niet of nauwelijks terug?
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Christian Grindheim

Berichtdoor feanfans » 15-06-2011 20:14

Fanatic 4-ever schreef:Ik blijf het trouwens onbegrijpelijk vinden dat hij steeds minder gebruik ging maken van zijn sterkste wapen: schot. In zijn beginperiode (bekerfinale en Groningen-uit bijvoorbeeld) zag je soms pegels van afstand die in een rechte lijn op doel afvlogen. Waarom zagen we dat dit seizoen niet of nauwelijks terug?


Mee eens. Ik heb dit onderdeel ook al eens aangestipt. Volgens mij ligt het aan de trainer. Buiten het zesienmetergebied wordt amper nog op doel geschoten. Bij Groningen gebeurde dit ook altijd veel te weinig toen Ron Jans daar nog trainer was.

Ik begrijp het niet want het levert regelmatig goals op of indirict door een rebound.
feanfans
Superster
 
Berichten: 2186
Geregistreerd op: 22-12-2005 16:48

Re: Christian Grindheim

Berichtdoor Lipton » 16-06-2011 11:59

Grindheim is echt z'n net niet voetballer. Hij heeft wel kwaliteiten maar heeft deze gewoon te weinig benut. Ook kan hij te weinig het verschil maken. Kijk eens naar een Roorda of Vayrynen die scoren in 1 seizoen evenveel als hij deed in zijn hele Heerenveen periode.
Misschien past hij niet helemaal in het systeem wat wij bij Heerenveen spelen.

Helaas is het er te weinig uit gekomen bij Grindheim, anders hadden we hem nu voor een hoger bedrag kunnen verkopen.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Christian Grindheim

Berichtdoor Riverside » 16-06-2011 12:36

Grindheim is alleen van toegevoegde waarde geweest in het seizoen dat Sollied hier de scepter zwaaide. Dat seizoen was hij zeker één van de beteren en onomstreden op het middenveld. Zijn kwaliteiten kwamen duidelijk tot uiting.

De laatste twee seizoenen speelde Grindheim te vaak onder zijn kunnen en verloor hij geregeld zijn zelfbeheersing. Het is goed dat de wegen nu scheiden, want ik geloof niet dat we volgend seizoen een goede Grindheim te zien hadden gekregen. Ik denk dat de club en de speler tevreden zijn met deze transfer; Grindheim een leuke club en wij nog wat centen.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Christian Grindheim

Berichtdoor Skopperij » 17-06-2011 16:48

Schitterend filmpje over Grindheim op de officiële site. Veel scoorde hij niet maar elk doelpunt is heel bekeken: mooie loopacties, goed geplaatste kopballen of verwoestende uithalen.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Christian Grindheim

Berichtdoor Frisian Viking » 17-06-2011 17:48

Waarom schiet je niet vaker op goal als je zo'n schot in je poten hebt?
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Christian Grindheim

Berichtdoor Flamingo » 17-06-2011 18:35

Omdat zijn teamgenoten zijn loop actie vaak neit zagen of begrepen. Daarmee wil ik niet ontkennen dat hij
wel wat beter had mogen spelen.
Flamingo
Selectiespeler
 
Berichten: 370
Geregistreerd op: 12-11-2008 10:28

Re: Christian Grindheim

Berichtdoor Lardy » 21-06-2011 10:40

Mooi dat filmpje op de clubsite over Grindheim, dan zie je dat hij veel betekend heeft voor Heerenveen. Ik vind het een HELD!
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Christian Grindheim

Berichtdoor Stiffie » 21-06-2011 20:47

Lardy schreef:Mooi dat filmpje op de clubsite over Grindheim, dan zie je dat hij veel betekend heeft voor Heerenveen. Ik vind het een HELD!


Houd toch op man. Verbeek, Maarten de Jong, Camataru, Klompe, Huntelaar, Pranjic etc. Dat waren helden.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Christian Grindheim

Berichtdoor NN19 » 22-06-2011 12:18

Grindheim is gewoon een nuttige middenvelder niks meer niks minder. Hij heeft nog nooit echt een wedstrijd bepaald.
Bekijk het positief nu krijgt/moet roorda een basisplek krijgen.
Avatar gebruiker
NN19
Basisspeler
 
Berichten: 515
Geregistreerd op: 24-08-2009 19:40

Re: Christian Grindheim

Berichtdoor Gekko » 05-05-2013 20:20

• Christian Grindheim (29) keert per direct terug bij Vålerengen IF • De middenvelder wordt door FC Kopenhagen tot 1 juli verhuurd aan de Noorse club, die hij in 2008 verliet om bij SC Heerenveen zijn carrière voort te zetten • In 2011 streek hij neer bij FC Kopenhagen •
bron: vi.nl
Was mij totaal ontgaan...
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Christian Grindheim

Berichtdoor rottevalle » 23-04-2014 17:00

De bekerfinale had wel negatieve gevolgen voor de competitie, vond Grindheim. "Toen we de halve finale van Volendam hadden gewonnen, ging het in de competitie verkeerd. We hadden kampioen kunnen worden, maar de spelers dachten te veel aan de finale. Er was angst voor blessures."


Lees verder: http://www.soccernews.nl/news/247967/So ... z2zj3IPrf8

Uhhh kampioen in dat seizoen?
Dat kan ik me niet herinneren. We speelden die hele competitie erg matig toch :o
Alderaarst!
Avatar gebruiker
rottevalle
Wereldspeler
 
Berichten: 1157
Geregistreerd op: 01-09-2003 14:39
Woonplaats: Rottevalle

Re: Christian Grindheim

Berichtdoor Superfries88' » 23-04-2014 22:47

Heerenveen verspeelde na de bekerwedstrijd in Volendam zeven punten, waar AZ als kampioen zo'n twintig punten meer behaalde. Dat klopt feitelijk niet, dat seizoen waren we ook niet goed genoeg. Misschien verwarde hij dat seizoen met de laatste onder Verbeek. Toen had het eventueel gekund, al denk ik niet dat we het ooit echt hebben laten liggen.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Vorige

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten

cron