Radosław Matusiak

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

joop
Selectiespeler
Berichten: 612
Lid geworden op: 07-11-2006 18:21

Bericht door joop »

weer eens goed nieuws, aldus de officiele site:

Matusiak scoort voor Polen
27 mei 2008
Dankzij een doelpunt van Radek Matusiak heeft Polen maandagavond de oefeninterland tegen Macedonië met een 1-1 gelijkspel afgesloten. Petrov scoorde voor de Macedoniërs en Matusiak zorgde voor de gelijkmaker. Polen komt vanavond alweer in actie. Het elftal van trainer Leo Beenhakker oefent dan tegen Albanië.,
...
Gebruikersavatar
Rumsas
Invaller
Berichten: 277
Lid geworden op: 03-07-2006 15:40

Bericht door Rumsas »

Doelpunt werd echter wel gemaakt uit een penalty... (klein smetje)
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2024
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Video penalty, straalt wel een stuk opluchting van af.. Volgens mij heeft hij bij Wisla (?) ook nog niet weten te scoren, dus dan is zo'n reactie ook wel logisch. Mooi dat ie in het nationale elftal nog wel weet te scoren.. :)
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Hij heeft wel degelijk gescoord voor Wisla.. :roll:
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Toch is hij hoofdzakelijk wisselspeler in Krakow. De meeste indruk maakt hij tot nu toe in het Poolse elftal.

Matusiak komt natuurlijk sowieso terug naar Heerenveen, maar daar zijn ze in Krakow ook niet verdrietig om. Wisla wil een vaste Champions League-deelnemer worden, ze hebben veel geld te besteden en willen dus veel spelers van hoge kwaliteit halen. Matusiak is gewogen en te licht bevonden.
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

Polen speelde met een B-elftal.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Nee, ik kijk niet wekelijks naar Wisla. En uit mijn post wil ik ook zeker niet naar voren laten komen dat Matusiak een miskoop is. Wél dat Wisla Krakow hem te licht vindt voor het niveau dat zij nastreven. En dat die club bovendien een flinke zak geld heeft waarmee ze 'absolute top' willen aantrekken. Dat kun je voor Matusiak zeker een verzachtende omstandigheid noemen.

Maar ik kan me heel goed voorstellen dat mijn post wat wonderlijk overkomt. Daarom een kleine toelichting. Sinds zich hier een Poolse journalist meldde om te informeren naar Matusiak heb ik mailcontact met hem. Hij ziet wel wekelijks Wisla spelen en weet redelijk wat er voor en achter de schermen speelt. Vandaar.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Matusiak mag dan niet goed genoeg zijn voor Wizla, maar dat zegt niet heel veel, volgens mij is Wizla een team die misschien wel even veel of meer kwaliteiten heeft dan Heerenveen.
Matusiak moet er gewoon voor zorgen dat hij zijn kans pakt als Sibon naar de OS is, want ik blijf van mening dat dit een goeie voetballer is.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

ik heb ook de indruk dat dit een speler is die alles tegen had: halsoverkop gekocht, onbekend bij de trainer, geen wedstrijdritme. Ik zou hem mooi de voorbereiding mee laten draaien. Eind augustus is wel duidelijk of hij van waarde voor ons kan zijn. Zo niet, kun je altijd nog verkopen of verhuren.
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Wie weet komt hij onder de nieuwe trainer wel volledig tot bloei :)
Ik zou het deze jongen van harte gunnen, wie weet wat hij ons komend jaar gaat brengen.
Wanneer hij ook daadwerkelijk een kans heeft gehad kunnen we pas gaan oordelen of het een miskoop is geweest of toch weer eens een goede koop.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Hij valt af voor de EK selectie. Jammer.
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

KSI
Bankzitter
Berichten: 210
Lid geworden op: 02-12-2002 12:23

Bericht door KSI »

Niet leuk voor hem maar wel voor Heerenveen. Kan hij nu op vakantie en daarna gewoon de hele voorbereiding van Heerenveen meedoen en dan maar kijken als hij de kans pakt.
Gebruikersavatar
zweed1
Wereldspeler
Berichten: 2097
Lid geworden op: 05-05-2007 23:51
Locatie: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Bericht door zweed1 »

KSI schreef:Niet leuk voor hem maar wel voor Heerenveen. Kan hij nu op vakantie en daarna gewoon de hele voorbereiding van Heerenveen meedoen en dan maar kijken als hij de kans pakt.
Ook niet leuk voor Heerenveen, met een aardig EK hadden we misschien nog wat kunnen vangen. Nu zal het weer verhuren worden.

Komt naar mijn mening veel tekort.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Ik ben hartstikke blij voor Matusiak dat hij er vanaf het begin van de voorbereiding bij is. Hij scoort wat goaltjes en hopelijk gaat het elke wedstrijd beter. Want wees nu eerlijk, hij kwam er vorig seizoen wel erg sneu vanaf. Op een ongelukkig moment gehaald, geblesseerd en nooit een kans gekregen om te excelleren.

Nu kunnen we zien wat hij kan. En als het onder de maat blijft dan zijn er ook geen excuses meer. Toch hoop ik van harte dat het goed komt. Prima gepresteerd in Polen en onze veelgeprezen scouting zal toch niet voor niks zo veel hebben uitgegeven?
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Ane Lenstra schreef:Begint die Matusiak eindelijk te scoren, is er nog gezeik op hem :roll: Het is ook nooit goed
Jij bent tevreden met een spits die af en toe eens succesvol tegen een bal loopt? Drie doelpunten in twee wedstrijden tegen amateurs is absoluut niet indrukwekkend voor een centrumspits. Als hij nou het doelpuntengemiddelde van Alves zou halen hoor je mij niet, maar dat is vooralsnog absoluut niet het geval.

Gisteravond was ik er niet bij, maar in Oudemirdum was Matusiak gewoon slecht. Simpel zat. Daar doet zijn betrokkenheid bij twee doelpunten niets aan af. Teveel balverlies, teveel acties die mislukken en ook liet hij een aantal kansen onbenut.

Nu heb ik nog wel vertrouwen in Matusiak, want op de één of andere manier zie ik wel toekomst in hem. Alleen moet hij zich wel bewijzen en dat doet hij niet door eens een doelpuntje te maken tegen amateurploegjes. Als je niet eens een amateur voorbij komt, dan moet er nog heel veel werk verzet worden.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Ane Lenstra schreef: En nee, het interesseert mij niet hoe hij speelt zolang hij maar 1 of 2 x per wedstrijd een doelpuntje maakt ben ik tevreden.
Mij wel en ik ben ongetwijfeld niet de enige. Leuk als een speler regelmatig een doelpunt scoort, maar ben je een goede spits als je 15x scoort en verder niet echt kan voetballen? Ik betwijfel het. Als je een garantie voor goals bent (Huntelaar, Alves) kan ik er wel mee leven, maar Matusiak heeft dat niet bewezen. Bij Palermo heeft hij het niet gered, in Polen heeft hij het niet geweldig gedaan en bij Heerenveen komt hij ook niet verder dan een paar goede momenten. Dat is gewoon te weinig.

Ik schrijf Matusiak niet af, maar op dit moment ben ik gewoon ontevreden over Matusiak. Alleen als hij goed gaat voetballen of heel veel gaat scoren ben ik tevreden. In Oudemirdum was het in ieder geval niet best. Verre van zelf.
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

De discussie Matusiak zal nog wel even voortduren. En wat mij betreft terecht dat er kritiek is. Hij mist naar mijn mening op te veel punten kwaliteit. Dat wil niet zeggen dat hij geen goede centrumspits zou kunnen zijn, maar voetballend vind ik hem geen meerwaarde voor ons elftal. Mocht Matusiak voor Sollied 1e keus worden in ons elftal, dan zal hij als diepe nummer 9 aan het einde van de ketting komen. Vechten voor elke van de hopelijk vele voorzetten en dan een aantal ballen binnenwerken...

Mijn voornaamste kritiekpunten:
- mist pure snelheid (is dit trainbaar? volgens mij is iedereen trainbaar op de 1e meters, maar over langere afstand zal hij toch lanzgaam blijven)
- handelingssnelheid aanwezig? (het lijkt wel also Radek pas na gaat denken over volgende stappen als hij de bal aangenomen heeft, juist als je langzaam bent moet je je winst halen bij het vooruitdenken, zie Sibon.)
- kopkracht / krachtpatser (hij heeft toch een aardig postuur om de beuk erin te kunnen gooien in de 16, ik mis voorlopig de uitstraling van een winnaar, kan echterm et vertrouwen te maken hebben)

Ik moet wel zeggen dat ik de afgelopen oefenpotjes niet gezien heb. Heb wel gehoord dat hij een amateurvoetballer niet of nauwelijks voorbij kan komen. Dan mis je voetballend wel wat. Dat je dan een paar goals scoort zegt niks, vorig jaar werd in de voorbereiding bij FC Groningen een 18-jarige jongen van het tweede topscorer, die hebben we verder ook niet meer gezien.

Ik hoop uiteraard dat Radek naar zijn mogelijkheden een plekje weet te verwerven voorin en de criticasters weet te verrassen, hij zou zomaar 15/20 goals kunnen maken dit seizoen. In het aanvallerstopic werd Inzaghi al genoemd, die doet ook niks meer dan slim staan en intikken. Als het voetbal goed is en er veel voorzetten komen zal ook Matusiak vanzelf een aantal afronden.
The two most powerful warriors are patience and time.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Ane Lenstra schreef:Dan ben je een goede spits ja! Middenvelders en buitenspelers die de acties maken, voorgeven en de spits die hem erin scoort. Perfecte combinatie toch? Het is welliswaar een mankement áls hij een speler niet uit kan spelen, maar zolang hij er 15-20 in schiet hebben we niks te klagen dacht ik.
15 á 20 doelpunten is een prima aantal, maar is dat bij Heerenveen voldoende als je geen extra kwaliteiten hebt? Je bent dan nog geen echte goalmachine en hebt dan ook niet dezelfde ‘rechten’ als Huntelaar en Alves. Dat waren duidelijke goalgetters en dan kan ik leven met een gebrek aan bepaalde kwaliteiten.

Het is óf een hoge doelputenproductie (rond de 30 goals) óf meevoetballend goed (rond de 15-20 goals). Dan ben ik tevreden over een Heerenveen-spits. Bijna alle geslaagde Heerenveen-spits had wel één van deze kwaliteiten. Huntelaar reken ik daarin mee, aangezien hij in zijn laatste half jaar uitstekend op weg was. Bij Ajax heeft hij dat sowieso laten zien.

Als Matusiak op 15-20 doelpunten blijft hangen dit seizoen en hij doet het voetballend niet goed, dan is het niet meer dan een redelijke spits. En ik heb liever een goede spits. Een Sibon heeft uiteindelijk veel meer waarde. Die scoort misschien ook maar 15x, maar hij heeft ook nog andere kwaliteiten. Daarom ben ik over een Sibon ook tevreden.
Zeg nu zelf, heeft hij hier een kans gehad?
Natuurlijk. Het was een moeilijke kans, maar nu krijgt hij een één-tegen-één kans. Het is aan hem om die kans te benutten.
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Hoop van Harte dat Matusiak het dit seizoen laat seizoen zien, dat hij die 3 miljoen meer dan waard is.
Sibon is de 1ste maand op olympische spelen, hij heeft dus een tijdje om te laten zien dat Sibon genoegen moet nemen als Wissel speler. Ben benieuwd wat hij ervan gaat bakken :lol:
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Als de competitie begint zijn de OS al afgelopen hoor.
Gebruikersavatar
NN4ever
Selectiespeler
Berichten: 508
Lid geworden op: 10-10-2006 18:48
Locatie: Sneek

Bericht door NN4ever »

Wat mij betreft verkopen we hem; maakt eigenlijk nooit een actie, traag, scoort weinig en bovendien hebben we met de komst van Kalou genoeg spitsen. En ze zijn nog opzoek naar een andere spits dacht ik dus een beetje overbodig deze man.
1. Heerenveen
2. Familie
Muck
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 09-07-2007 21:28
Locatie: Heerenveen

Bericht door Muck »

Ane Lenstra schreef: Ja maar die spelers zullen ook nog wel een week of 2 vrijaf krijgen?
Waarom? Die spelers hebben al vakantie gehad. Hun voorbereiding op de competitie doen ze in China. Misschien een paar dagen aangepast trainen om te acclimatiseren en om de jetlag kwijt te raken.
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

Is de beste man geblesseerd of heb ik iets gemist, dat hij op de bank moet voor Deekman en Reza ..
Gebruikersavatar
BS
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 13-02-2007 16:54

Bericht door BS »

Volgens de LC is de rol van Matusiak onder Sollied ook al uitgespeeld. Nu moet je de LC niet al te serieus nemen in deze, maar ik zie het somber in voor hem.
André
Wereldspeler
Berichten: 1349
Lid geworden op: 21-02-2003 17:19

Bericht door André »

Als hij, zoals gisteren, bij afwezigheid van Sibon niet in de basis mag beginnen zou natuurlijk een teken aan de wand kunnen zijn dat zijn rol inderdaad is uitgespeeld.
Als één man achter onze trots!
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

oke, bedankt voor de info. Dan vrees ik dat dit de snelst afgeschreven miljoenen in de clubhistorie zijn .. :lol:
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Hij speelt echt helemaal niet, zeker weten dat hij niet geblesseerd is?
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Misschien wil Sollied alleen spelen met jongens waar hij toekomst in ziet?
Gebruikersavatar
zweed1
Wereldspeler
Berichten: 2097
Lid geworden op: 05-05-2007 23:51
Locatie: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Bericht door zweed1 »

drika746 schreef:oke, bedankt voor de info. Dan vrees ik dat dit de snelst afgeschreven miljoenen in de clubhistorie zijn .. :lol:
Mee eens, soms heb je ook wel eens een misser ! Verlies nemen is soms niet erg. Is vorig jaar in blinde paniek aangeschaft toen Alves kuren ging vertonen.

Zelfde soort geval als Mark de Vries, was ook een noodgreep. Alles wat je voor Matusiak krijgt is meegenomen.
Plaats reactie