Radosław Matusiak

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
mart761
Basisspeler
Berichten: 985
Lid geworden op: 02-01-2006 21:52
Contacteer:

Bericht door mart761 »

Het zou maar zo kunnen dat Heerenveen hem verhuurt aan sparta samen met bijv prager! Ik zou dit alleen maar toe juichen! Vooral matusiak die in de filmpjes op yotube mooie dingen liet zien, maar bij heerenveen nog geen deuk in een pakje boter kan schoppen!
FORZA SC HEERENVEEN
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Mentale kwestie lijkt me. Hij lijkt het heilige vuur te missen. dat komt bijv naar voren als hij een tegenstander wil passeren. Hij zet wel een beweging in maar versnelt niet. Alles gaat in één tempo alsof er een soort grauwsluier over hem hangt. Ik heb hem vlak na zijn komst zien trainen en vond hem toen veel scherper, frisser en explosiever.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Zijn stijl doet wat dat betreft een beetje aan Selakovic denken.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Klopt, vind ik ook. Ook Selakovic was zo'n aardige jongen waar je de oorlog niet mee wint maar die je het beste gunt. Dat soort jongens is niet meedogenloos genoeg. Het verbaast me wel dat ze beiden bij goede clubs hebben gezeten en international zijn geweest.
Gebruikersavatar
Rumsas
Invaller
Berichten: 277
Lid geworden op: 03-07-2006 15:40

Bericht door Rumsas »

... De speler die zo graag wilde, maar het helaas niet waar heeft kunnen maken...
Trond Sollied is bezig aan met grote schoonmaak bij SC Heerenveen. Na Will Johnson, Thomas Prager en Jakob Poulsen heeft ook Radoslaw Matusiak van de oefenmeester te horen gekregen dat hij mag vertrekken uit Friesland. Poulsen heeft inmiddels al een nieuwe werkgever gevonden.

De Leeuwarder Courant weet dat de Deense middenvelder een contract zal tekenen in zijn vaderland bij AGF Aarhus. Poulsen vertrok gistermiddag naar Denemarken en praat momenteel over de laatste contractvoorwaarden. De toekomst van Johnson, Prager en Matusiak ligt nog in het ongewisse.

Voor Matusiak zal het nieuws hard aankomen. De spits, die vorig jaar werd overgenomen van Palermo, kon in Nederland nooit zijn draai vinden en werd in de winterstop verhuurd aan Wisła Kraków. Matusiak liet eerder weten de volgende kans bij Heerenveen te willen grijpen, maar Sollied stelt dat deze kans niet zal komen. “Het is beter dat Matusiak een club vindt waar hij speelt”, aldus de trainer. “Ik zie hier geen plaats voor hem.”
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Terecht dat hij wegmoet, hijheeft geen deuk in een pak boter geschopt, maar nu wordt het tijd dat Sollied het elftal op de rails krijgt na de blamage tegen Spakenburg. Want het lijkt nog nergens op!
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Spelers zonder uitzicht op een basisplaats halen in potentie het trainingsniveau ook naar beneden (minder scherpte). Schoonmaak klinkt lelijk maar is wel nodig om de lat hoog te laten liggen.
Predatorfish
Invaller
Berichten: 455
Lid geworden op: 27-08-2007 13:13
Locatie: Amsterdam

Bericht door Predatorfish »

Lijkt me terecht dat er voor Radek geen plaats meer is in de selectie. Had het in de voorbereiding tegen amateurs nog lastig. Helaas de grootste miskoop uit de heerenveen geschiedenis; dat krijg je met paniekaankopen van een dvd-tje
Gebruikersavatar
robke
Bankzitter
Berichten: 191
Lid geworden op: 02-06-2008 10:00

Bericht door robke »

Goh, die Sollied lijkt me toch een verstandig iemand. Ik heb Matusiak in Buitenpost zien spelen. Wat een drama. Ik hoop voor hem dat ie een leuke club vindt in Polen.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Helaas, Matusiak blijft gewoon een goede voetballer, maar past in dit systeem absoluut niet thuis.
Wat wij verwachten van Matusiak is iets wat hij totaal niet kan, maar met zijn reputatie in Polen kan hij daar gemakkelijk een nieuwe club vinden, hij word daar nog steeds als een grote voetballer gezien.
Gebruikersavatar
KingBee
Wereldspeler
Berichten: 1030
Lid geworden op: 10-01-2003 15:04
Locatie: Damwoude

Bericht door KingBee »

@Lipton

In welk systeem moet hij dan voetballen...???? Vorig jaar speelden we 4-4-2 en ook toen raakte hij geen pepernoot, nu 4-3-3 en het is nog steeds niks. Sneu voor die jongen maar hij kan het niveau lang niet aan.

Volgens mij is het een behoorlijk overschatte voetballer en zullen we hier weinig meer over horen in de toekomst.
Net fan dat benaude!
Gebruikersavatar
BS
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 13-02-2007 16:54

Bericht door BS »

Friend liet toen meer zien (ook bij Heracles) dan Matusiak heeft gedaan, dus dat vind ik niet echt een goede vergelijking. Matusiak heeft zo'n beetje elke wedstrijd teleurstellend gepresteerd. Friend hebben ze veel te vroeg verkocht, die hadden ze moeten houden toen het gedonder met Alves begon. Of ze hadden Marcus Berg moeten halen, die toen topscorer in Zweden was. Matusiak was een paniekaankoop en hopelijk hebben ze daarvan geleerd.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Tsja, ik en met mij vele anderen zagen het al heel lang niet meer zitten in deze jongen. Sommigen hebben hem altijd gezien als een potentële topper, dankzij een filmpje op Youtube met alle hoogtepunten, maar helaas. Matusiak is zoals hij nu speelde hooguit niveau Sparta.
JeroenDeBoer
Nieuw talent
Berichten: 88
Lid geworden op: 27-01-2004 17:08

Bericht door JeroenDeBoer »

Hij heeft wel 7 goals in 15 interlands gemaakt. Niet dat ik hem ga missen, maar hij heeft vast wel kwaliteiten.
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

Bij ons op het werk loopt een pool rond en die vertelde mij dat hij heel slecht is.
Dat het terecht is dat hij niet meer in het pools team speelt.
Laten we hopen dat hij nog een leuk e ploeg vind die hem een kans geeft.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Gebruikersavatar
pieterpieter
Selectiespeler
Berichten: 744
Lid geworden op: 19-10-2006 11:35

Bericht door pieterpieter »

wald pyk schreef:Bij ons op het werk loopt een pool rond en die vertelde mij dat hij heel slecht is.
Dat het terecht is dat hij niet meer in het pools team speelt.
Dat zal wel meevallen. Hij had geen basisplaats in het poolse elftal en scoort toch 7 keer in 15 wedstrijden. Heel slecht kun je dat niet zijn, lijkt me.
feanfans
Wereldspeler
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22-12-2005 16:48

Bericht door feanfans »

Ane Lenstra schreef:Hij heeft hier toch ook 6 goals in de voorbereiding?

Hij heeft inderdaad 6 goals gescoord in de voorbereiding maar deze maakte hij wel allemaal in de eerste oefenwedstrijden toen er werd geoefend tegen de amateurs.

Hij komt gewoon te kort voor het niveau wat heerenveen nastreeft. Dan is het heel simpel. Mischien dat hij verhuurd wordt en daar helemaal opbloeit. Dat is te hopen want anders is het wel gigantische kapitaalvernietiging. Anders gaat er gewoon 3 miljoen naar de kloten.
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Hij kan in elk geval niet zeggen dat Sollied hem geen kans heeft gegeven om zich te bewijzen. Hij heeft immers regelmatig in de basis gestaan. Helaas voor hem heeft hij zich hierin niet bewezen en mag hij nu vertrekken.
Gebruikersavatar
Hakansson
Invaller
Berichten: 372
Lid geworden op: 30-06-2004 13:12
Locatie: hindeloopen

Bericht door Hakansson »

Matusiak stopt met voetballen

30/08 (08:37) - Radoslaw Matusiak heeft zijn voetbalcarrère met onmiddellijke ingang beëindigd. De vader van de 26-jarige aanvaller heeft dat tegen Poolse media gezegd.

Matusiak kwam een jaar geleden voor twee miljoen euro over van Palermo. In de voorbereiding op het nieuwe seizoen maakte hij geen indruk op trainer Trond Sollied (nou ja, op wie wel eigenlijk?) en een basisplaats bij sc Heerenveen zit er zeker niet in. Hij mag vertrekken, maar kiest ervoor zijn voetballoopbaan te beëindigen en wil nu een eigen bedrijf beginnen.

sc Heerenveen leende hem het afgelopen half jaar uit aan Wisla Krakow. Voor sc Heerenveen maakte de 15-voudig Pools international één doelpunt. (abelenstra.com)
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Nou daar zijn we mooi klaar mee, weg transfergeld. :angry: Aparte beslissing van Matusiak om zijn carriere te beeindigen, toch had ik matusiak wel eens willen zien in zijn "topvorm". Dan bedoel ik de vorm die hij schijnbaar gehad heeft in de poolse competitie.
Op naar het volgende seizoen....
SCH-FAN
Wereldspeler
Berichten: 1109
Lid geworden op: 22-08-2007 15:21

Bericht door SCH-FAN »

Kan hij zomaar stoppen?? Hij heeft toch een voetbalcontract bij Heerenveen. Hij mag weg maar dat contract is niet ontbonden.
Twente heeft een Cheik maar wij hebben de Koning!
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

staat ook in de LC
Matusiak stopt met voetballen
HEERENVEEN – Radoslaw Matusiak heeft zijn voetbalcarrière met onmiddellijke ingang beëindigd. Dat verklaart de vader van de Poolse spits van SC Heerenveen in de Poolse media. De 26-jarige Matusiak, een jaar geleden voor circa €2 miljoen door Heerenveen overgenomen van het Italiaanse Palermo, wil een eigen bedrijf beginnen in zijn geboorteland. Vijftienvoudig international Matusiak keerde deze zomer terug bij Heerenveen, na een half jaar te zijn uitgeleend aan Wisla Krakow. De Pool mocht van trainer Trond Sollied vertrekken. Matusiak speelde in totaal tien wedstrijden voor Heerenveen (1 doelpunt).
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Even wat zoekwerk gedaan. De Poolse voetbalnieuwssite pilkanozna.pl maakt er melding van, in een nieuwsbericht van gisteren onder de kop "Matusiak zakonczyl kariere!".

Vertaling (met een vertaalmachine) van het artikel naar het Engels:
Radoslaw Matusiak ends his career

Radoslaw Matusiak announced that in the age of 26 years ends football career. Former Polish representative already solved by agreement of the parties contract with Heerenveen, where he last appeared, and then abandoned football.

"My son is now able businessman - said players' father, Janusz." Radek will not be commenting on this, because it is wrong for journalists who criticised him. He should be respected for what they did for representation.(http://www.pilkanozna.pl/news.php?ID=96837)
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Al met al een opmerkelijke stap.
Als speler zullen we er niet veel aan missen, transfersom was waarschijnlijk stiekem ook al afgeschreven.
Contract is contract, Matusiak zal er ongetwijfeld financieel een veer bij hebben moeten laten.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Verstandige beslissing. Dit geeft dus wel aan dat er heel wat meer aan de hand wat met Matusiak dan we altijd dachten. Het kón gewoon niet zo zijn dat dit de echte Matusiak was, in Polen moet het echt een hele goede spits (ook voor ons) zijn geweest. Als je buiten Polen niet kunt aarden of op een andere manier geen zin meer hebt in voetbal moet je er meteen mee stoppen. Dat is beter dan jarenlang meesukkelen op de bank.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Die 3 miljoen had Heerenveen een jaar geleden net zo goed in de sloot kunnen kieperen. Na Gusatu en Vieira de slechtse spits die we hier gehad hebben.
Gebruikersavatar
BS
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 13-02-2007 16:54

Bericht door BS »

Zo, toch wel erg verrassend zeg. Jammer van de transfersom, maar het bestuur zal nu wel geleerd hebben niet weer van dat soort paniekaankopen te doen. En niet meer luisteren naar Leo Beenhakker natuurlijk.
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Nieuws wordt nog niet op de off. Site vermeld. Zal nog wel het een en ander aan consequentie aan vast hangen denk ik.
Laatst gewijzigd door abegoal op 20-03-2009 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Na Gusatu en Viera de slechtste spits misschien, maar als je het afzet naar transferbedrag is dit echt wel de grootste miskleun uit de clubhistorie. 3 miljoen (?) down the drain...... Zo zie je maar weer wat een paniekaankoop kan doen. Nooit weer doen.

En nooit weer naar Leo luisteren.
Gebruikersavatar
JayT
Wereldspeler
Berichten: 1155
Lid geworden op: 22-06-2007 20:46

Bericht door JayT »

Ondanks dat radek een doorlopend contract had, mocht hij weg. Hij zal het contract toch af moeten kopen en wellicht dat club en speler hier zich nog in moeten vinden, al zal Heerenveen niet al te moeilijk doen...
Toch is het verrassend nieuws. Dan mag radek al jaren (?) het niet meer hebben, stoppen op zo'n jonge leeftijd zegt wel iets over zijn conditie, zowel fysiek als - ik denk dat het daar vooral aan ligt - mentaal.
Ik was blij toen hij hier kwam en het is, nouja...eerder was, een goede voetballer. Buitengewoon jammer dat we hem hier niet in goede vorm hebben mogen aanschouwen. Op basis van zijn vertoningen in het Heerenveentricot kun je stellen dat het helaas een miskoop is geweest, die de club dik 2 mln. heeft gekost en dat is jammer, maar ook dit kan gebeuren.
Desalniettemin gun ik Radek het allerbeste met zijn onderneming in zijn thuisland.
No offense, but....Defense! Defense!
Plaats reactie