Directie & Raad van Commissarissen (Kuiper e.a.)

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

De directie (Kuiper, Van Erve en Hoekstra)...

moet blijven, want doet het uitstekend.
8
4%
moet blijven, al overtuigen ze niet - maar aftreden levert al helemaal niks op.
32
16%
moet blijven, maar eindelijk eens open kaart spelen naar de achterban.
17
9%
mag blijven, maar dan op de achtergrond.
35
18%
mag blijven, maar wel zonder Kuiper.
13
7%
moet z'n conclusies trekken en in zijn geheel vertrekken, vandaag nog.
77
39%
... Hebben we een directie dan?
15
8%
 
Totaal aantal stemmen: 197

Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Tjaarda is geregeld het toneel van zulke ontmoetingen. We moesten maar eens een undercover-mannetje hebben daar. :mrgreen:
Gebruikersavatar
appelscha
Invaller
Berichten: 418
Lid geworden op: 16-10-2007 01:03
Locatie: Appelscha

Bericht door appelscha »

Dus wie offert zich op om de hele dag op het terras te zitten, bier te drinken? :mrgreen:
APPELSCHA
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

appelscha schreef:Dus wie offert zich op om de hele dag op het terras te zitten, bier te drinken? :mrgreen:
Nou vooruit.. Ik offer me op. Ben wel benieuwd wie er dan komt te kijken.
Ik gok..... NIEMAND! :lol:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
cross'79
Bankzitter
Berichten: 212
Lid geworden op: 26-08-2006 00:25
Locatie: Heerenveen

Bericht door cross'79 »

Skopperij schreef:De club Heerenveen heeft Jans gehaald. Niet de RvC, niet Riemer, niet Yme. Dat is een gezamenlijk verhaal.
Dan heb jij je huiswerk niet gedaan? Jans vertelde in meerdere intervieuws dat bij de eerste 2 gesprekken de voorzitter van de RvC en Riemer erbij waren, van de directie was Yme erbij, wie denk je dat de stempel gedrukt heeft?
Geeft Jans het zelf uit? Heerenveen had hoe dan ook interesse in Dost en Kruiswijk; Jans is ingezet als joker om ze over de streep te trekken. Onder Sollied zijn er genoeg spelers gekomen, óók spelers (Elyounoussi, Steppe) waarvan ik denk dat ze niet waren gekomen als Sollied geen trainer was geweest.
Jans geeft het geld idd niet uit. Maar hij heeft wel aangegeven dat hij wel naar Heerenveen wou onder de voorwaarde dat er schoonmaak werd gehouden, en dat hij versterkingen mocht halen,
Sollied heeft daarintegen maar 1 gehaald en dat was de gebleseerde Steppe, de rest heeft de club gehaald.
In de intervieuws met Sollied kon je lezen dat hij wekelijks bij het bestuur kwam met de vraag en melding dat er gevestigde spelers moesten komen een ruiz bijvoorbeeld en nog enkelen, Yme hield zn portomonee gesloten en vond dat het met die groep kon, en ze niet voor twente onderdeden.
Twente haalde ruiz, en werd kampioen, en wij werden met geluk elfde, dus aub doe je huiswerk voor je hier een reactie neerzet.
Ik ben blij dat ze nu uitblinken in heel normaal gedrag. Vroege transfers, simpele jongens, geen gekke dingen. Ze hebben ineens het licht gezien en daar ben ik blij om. ;)
3 jaar vreemd beleid en ineens een omslag, is het een verhaal van de kat in het nauw, of zitten er ineens andere mensen achter waar wij geen weet van hebben?
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

cross'79 schreef:Dan heb jij je huiswerk niet gedaan? Jans vertelde in meerdere intervieuws dat bij de eerste 2 gesprekken de voorzitter van de RvC en Riemer erbij waren, van de directie was Yme erbij, wie denk je dat de stempel gedrukt heeft?
"Ik heb twee gesprekken gehad met Heerenveen", laat FC Groningen-trainer Jans weten. "Een oriënterend gesprek met de voltallige directie en Klaas de Leeuw van de Raad van Commissarissen. Dat was een heel relaxed gesprek. Daarna ben ik uitgenodigd voor een tweede gesprek waarbij Yme Kuiper, Riemer van der Velde en Bart van der Meer, de voorzitter van de Raad van Commissarissen, aanwezig waren.

Volgens mij heeft niemand zijn stempel gedrukt.
Jans geeft het geld idd niet uit. Maar hij heeft wel aangegeven dat hij wel naar Heerenveen wou onder de voorwaarde dat er schoonmaak werd gehouden, en dat hij versterkingen mocht halen,
Dat is mij onbekend. Waar heb je dat gelezen?
cross'79
Bankzitter
Berichten: 212
Lid geworden op: 26-08-2006 00:25
Locatie: Heerenveen

Bericht door cross'79 »

niet gelezen maar gehoord van de zoon van Jans ;)
en het derde gesprek was het etentje in de grote draaiende toren ;)
scfan
Nieuw talent
Berichten: 104
Lid geworden op: 17-05-2009 08:07

Bericht door scfan »

Heerenveen verschaft duidelijkheid over directiestructuur

Over een kleine maand begint voor sc Heerenveen de voorbereiding op het nieuwe voetbalseizoen. Binnen zowel de technische staf als de selectie zijn diverse wijzigingen doorgevoerd en er staan er nog een aantal op de rol. Daar blijft het echter niet bij, ook binnen de clubleiding zal er immers het één en ander aangepast worden. Over de directiestructuur zal Bart van der Meer, voorzitter van de raad van commissarissen, woensdagmiddag middels een persconferentie meer duidelijkheid verschaffen.

Het is een publiek geheim dat sc Heerenveen nog deze maand een nieuwe algemeen directeur, die boven de huidige driekoppige directie komt te staan, hoopt te presenteren. Of dit woensdag al zal gaan gebeuren is niet bekend.

Bron: feanfan.nl
Ben erg nieuwsgierig wat ons allemaal nog te wachten staat :wink:
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Woensdag persco, dan had Gekko misschien toch beter op dat terras plaats kunnen nemen. Dan hadden we het nu al geweten. :wink:
Op naar het volgende seizoen....
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

En iedereen maar denken dat ik hardlopend langs Tjaarda kwam... en niet even een uurtje met de drie Musketiers en Ron Jans heb gesproken. Alleen Mitrita wist wel beter....
Maar serieus: mochten de drie blijven zitten en er een vierde boven komen dan hebben we een tamelijk zware directie. Bijna net zoveel directieleden als gesjeesde assistent trainers. Kunnen ze mooi vier tegen vier spelen. Ik ben benieuwd!
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Vind wel raar dat velen het over een zware directie hebben, nu er 1 mannetje bijkomt!
Als Formsma nu was gebleven...had je ook een 4 mans directie!
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Gekko schreef: Alleen Mitrita wist wel beter....
Eh, heb ik iets gemist .... :?:
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

mitrita schreef: Eh, heb ik iets gemist .... :?:
Een inside-joke die je zelf niet begrijpt, dat ik vind ik dan weer grappig :lol:

Mocht er vanmiddag een nieuwe voorzitter worden voorgedragen, dan gaan we hier op het forum een aantal dingen veranderen. Er komt een nieuwe versie van dit topic, wat zal gaan over de nieuwe directie en de RvC omdat ook daar de komende jaren veel verandering in zal komen. Dit oude topic zal worden verplaatst naar de sectie voor oud-Heerenveeners.

Weet iemand hoe laat de persconferentie is?
Ladies and gentleman: We've got him!
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Hij staat gepland voor 13.00 uur.
teamplayer
Wereldspeler
Berichten: 1145
Lid geworden op: 06-09-2007 17:55
Locatie: makkum

Bericht door teamplayer »

In de tijd van Riemer waren ook er ook meerdere mensen dicht betrokken bij het beleid van de club, maar heten ze nog niet directeur.
De 4 kerntaken van een BVO worden nu allen gesplits: Technisch beleid, Financieel beleid, Genereren van nieuwe inkomsten(sponsoring) en wat er verder nog is+ overkoepellend(Algemeen)
Maar kunnen deze 4 goed samenwerken?Want je komt snel bij elkaar in het vaarwater of je hebt elkaar nodig.
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Pietje Paaltjens
Selectiespeler
Berichten: 555
Lid geworden op: 25-02-2009 16:20

Bericht door Pietje Paaltjens »

1300 uur is het uur U. Als Yme besluit om op te stappen (wat ik niet hoop) dan zou het ook maar zo kunnen zijn dat Jans het ook voor gezien houdt, omdat hij zich in de media heeft uitgesproken vóór het aanblijven van Yme. Je zou het dan zo kunnen lezen dat hij zich aan Yme heft gecommitteerd. Hopelijk gaat dit allemaal niet gebeuren en blijft Yme gewoon...en dus ook Jans.
.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Jans is inderdaad wel heel erg Yme-minded in de media. Het lijkt erop dat ze gezamenlijk Dost en Kruiswijk binnen hebben gevist. Maar goed, zo'n vaart zal het niet lopen. De advertentie goed lezende kun je tot één conclusie komen: ze zoeken een doodeenvoudige huis-tuin-en-keuken-bestuurder. Met andere woorden, Yme blijft gewoon aan.
makkingacity
Bankzitter
Berichten: 216
Lid geworden op: 31-08-2006 09:40
Locatie: makkinga

Bericht door makkingacity »

Waar is het te volgen dan, Omrop Fryslân?
Gebruikersavatar
Pietje Paaltjens
Selectiespeler
Berichten: 555
Lid geworden op: 25-02-2009 16:20

Bericht door Pietje Paaltjens »

Skopperij schreef:Jans is inderdaad wel heel erg Yme-minded in de media. Het lijkt erop dat ze gezamenlijk Dost en Kruiswijk binnen hebben gevist. Maar goed, zo'n vaart zal het niet lopen. De advertentie goed lezende kun je tot één conclusie komen: ze zoeken een doodeenvoudige huis-tuin-en-keuken-bestuurder. Met andere woorden, Yme blijft gewoon aan.
Ik ben er nog niet zo zeker van of Yme inderdaad ook aanblijft. Het broeit al een lange tijd enorm en de wederzijdse onvrede over elkaars functioneren (directie/RvC) is overduidelijk. Het zou vandaag best eens tot een climax kunnen komen, waarbij er iemand (of een aantal personen) zal opstappen. Áls Yme besluit om op te stappen, dan ben ik benieuwd wat de overige beide directieleden gaan doen. Hoe dan ook: het is nu nog wat koffiedik kijken, dat realiseer ik me ook wel. Over ruim 2 uren is er hopelijk duidelijkheid. Ik hoop met jou van harte dat Yme gewoon aanblijft.
.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

makkingacity schreef:Waar is het te volgen dan, Omrop Fryslân?
Waarschijnlijk nergens. Als Heerenveen een live-persconferentie geeft moeten de rapen goed gaar zijn.
TheArjan
Bankzitter
Berichten: 177
Lid geworden op: 08-10-2004 10:21

Bericht door TheArjan »

teamplayer schreef:In de tijd van Riemer waren ook er ook meerdere mensen dicht betrokken bij het beleid van de club, maar heten ze nog niet directeur.
De 4 kerntaken van een BVO worden nu allen gesplits: Technisch beleid, Financieel beleid, Genereren van nieuwe inkomsten(sponsoring) en wat er verder nog is+ overkoepellend(Algemeen)
Maar kunnen deze 4 goed samenwerken?Want je komt snel bij elkaar in het vaarwater of je hebt elkaar nodig.
Ik hoop vooral dat er eens iemand bijkomt voor Technisch beleid met ook daadwerkelijk meer voetbalinzicht. Op dit moment doet Yme die afdeling en dit is nou juist precies waar hij tekort in geschoten is. Volgens mij is Yme een prima bestuurder voor de club, maar moet hij zich meer bezighouden met algemene dingen en niet te veel met de selectie.

Oftewel om het te vertalen naar bovenstaande rolverdeling:
Algemeen: Yme
Technisch: Nieuwe voetbal man
Financieel & Commercieel zoals het nu is

We zullen het zien vanmiddag :)
scfan
Nieuw talent
Berichten: 104
Lid geworden op: 17-05-2009 08:07

Bericht door scfan »

Ik verwacht niet dat Yme gaat stoppen. Dat is zó'n Heerenveen man... Het zal er ook van af hangen hoe goed ze het met elkaar kunnen vinden. Wat er wordt gezegd op het forum dat Jans zijn lot aan Yme heeft verbonden heb ik nog nergens gelezen. Hij hoopt alleen dat Yme blijft.

Vanmiddag 13:00 uur, ben benieuwd.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Yme wil geen afscheid nemen maar Heerenveen maar kan zich gedwongen voelen door de aanstelling van de sterke man. Veel zal afhangen of die een klik met elkaar hebben.
Gebruikersavatar
hilbi
Invaller
Berichten: 453
Lid geworden op: 15-06-2009 17:00

Bericht door hilbi »

ik luister omrop fryslan en die meldt voor de pers conferentie de nieuwe man, Robert Veenstra.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Verder over Robert Veenstra in het nieuwe directie topic.
Ladies and gentleman: We've got him!
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Wonderlijk. Henk Hoekstra werkt tegenwoordig voor ijshockeyclub de Friesland Flyers. Hij heeft het trucje van Riemer goed afgekeken: Friese vlag in het logo, tenue in blauw/wit met rode accenten en geen sponsor maar Friesland in de naam.

Zou Igor Djuric kunnen ijshockeyen?
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Feanatieke schreef:Kunnen ze die ijshockeyclub ook niet gewoon 'sc Heerenveen' noemen? Sc staat immers voor sportclub en niet voor voetbalclub. Volgens mij doet FC Twente dat op dit moment toch ook? Zoveel mogelijk sporttakken onder de naam FC Twente? Was toen bij zo'n speech van Munstermannetje.
Toen Riemer van der Velde nog voorzitter was, heeft Danny Micola dat al eens voorgesteld, maar daar zag eerstgenoemde geen brood in.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Feanatieke schreef:Kunnen ze die ijshockeyclub ook niet gewoon 'sc Heerenveen' noemen? Sc staat immers voor sportclub en niet voor voetbalclub. Volgens mij doet FC Twente dat op dit moment toch ook? Zoveel mogelijk sporttakken onder de naam FC Twente? Was toen bij zo'n speech van Munstermannetje.
Kost alleen maar geld..
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Duidelijke woorden van Heida:
In juni 2010 nam de toenmalige directie van sc Heerenveen een zeer verrassende beslissing. Na een dienstverband van liefst zestien jaar werd Joop Heida, elftalleider en teammanager, plotseling op straat gezet. Nog altijd heeft Heida moeite met de manier waarop zijn vertrek tot stand is gekomen.

Na de opening van het nieuwe Abe Lenstra Stadion in 1994 kwam Heida in dienst van sc Heerenveen. In die periode groeide hij uit tot een zeer belangrijke kracht. "Er was een tijd dat Riemer, Foppe en ik alles met ons drieën regelden", vertelt de oud-werknemer van de Friese eredivisionist in de Leeuwarder Courant. "Ik voelde me als een vis in het water. Een wereldbaan. Ik zag mezelf er tot aan mijn pensioen zitten."

In de zomer van 2010, op het moment dat de voorbereidingen al gaande waren, kreeg Heida van de toenmalige directie te horen dat de samenwerking zou worden verbroken. "Dat was wel een klap, ja", zegt Heida, die naar verluidt de kant van oud-voorzitter Riemer van der Velde had gekozen. "Ik was het niet eens met de gang van zaken. Verder is het heel simpel, net zoals in het gewone bedrijfsleven: als er een nieuwe directeur komt, wordt er overal aan de stoelpoten gezaagd."

De pas aangetrokken trainer Ron Jans betreurde het plotselinge vertrek van de teammanager. "Hij was zestien jaar ervaring kwijt." Heida zegt na een moeizame periode verder te zijn gegaan, al is het nooit tot een terugkeer in het Abe Lenstra Stadion gekomen. "Het gaat niet goed. Echt heel jammer. Zo'n fantastische club. Commerciële mensen die geen verstand van de sport hebben, krijgen het voor het zeggen. Het begin van het einde."

Ondanks de beschrijving van 'wereldbaan' heeft Heida een naar smaakje overgehouden aan de periode bij Heerenveen en aan het voetbal in het algemeen. "Wat is de hele voetballerij eigenlijk een 'eng wereldje'. Als je er middenin zit, zie je het uiteraard niet. Zo gaat het met alle sporten waar een hoop geld in omgaat."
(Feanfan.nl)
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6248
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Er zullen vast kernen van waarheid in zitten. Ik denk echter ook dat mes aan twee kanten snijd en dat er van rancune ook enige sprake is.

Dat er enkele commerciële mensen aan de touwtjes trekken is natuurlijk onzin. Kijk maar naar de benoeming van Hansma.

Wat ik wel en nog steeds spijtig vind is het vertrek van Pfeijfers. Dat is doodzonde.
Spijt heb je morgen maar!
Plaats reactie