Geert Arend Roorda

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
g11
Basisspeler
Berichten: 768
Lid geworden op: 10-01-2005 22:26
Locatie: Heerenveen

Bericht door g11 »

Onze friese vriend viel vanavond niet verkeerd in.
Dacht zelfs eerst dat hij het derde doelpunt maakt.

Kwa uitstraling en lichaamsbouw doet hij me denken aan een speler uit de jeugd waarvan ik de naam even vergeten ben, maar die nu in Manchester speelt/op de bank/tribune zit.

Ben ik de enige??
Ik pas hier niet
feanfans
Wereldspeler
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22-12-2005 16:48

Bericht door feanfans »

g11 schreef:Onze friese vriend viel vanavond niet verkeerd in.
Dacht zelfs eerst dat hij het derde doelpunt maakt.

Kwa uitstraling en lichaamsbouw doet hij me denken aan een speler uit de jeugd waarvan ik de naam even vergeten ben, maar die nu in Manchester speelt/op de bank/tribune zit.

Ben ik de enige??
ik denk dat je Vincent van den Berg bedoelt maar die voetbalt nu voor Arsenal
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

:lol: Nee hij doelt op Samaras. Maar dat ligt vooral aan de haardracht neem ik aan.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Van mij mag hij de volgende wedstrijd in de basis. Het is een dynamische vrij sterke speler, die volgens mij ook nog eens wat groter is dan de gemiddelde middenvelder bij Heerenveen. Hij kan een goaltje maken (met of zonder hulp van een tegenstander)
Hij is me gister in positieve zin opgevallen!!
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Ik vond dat deze speler gister goed gedreven inviel en toch ook e.e.a. wel liet zien. Wat vaker met hem beginnen i.p.v. Bradley zou echt niet verkeerd zijn. Geert durft tenminste te voetballen en dat gevoel heb ik bij Bradley nou niet bepaald.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

Heerenveen heeft weer een Fries. Een heus talent, Geert Arend Roorda. Annie van der Velde kan het weten. "Als ik trainer was, zette ik Roorda direct in het eerste elftal. Een echte spelverdeler, een echte Fries bovendien." Zover is het nog niet. De 19-jarige Roorda maakte vorige week tegen Ajax zijn debuut voor Heerenveen. Een dag later reisde hij met Jong Heerenveen naar Rotterdam. Tegen Sparta was hij één van de uitblinkers. Gisteren mocht de geboren Heerenvener opnieuw invallen. Via een kopbal van Roorda kon Heerenveen nog een puntje bij schrijven.

Roorda, die de havo inmiddels afrondde, maakte in de voorbereiding al een goede indruk. Tegen het Turkse Sivasspor scoorde de middenvelder fraai uit een vrije trap. De middenvelder kende echter ook tegenslag. Kort na het hoogtepunt in zijn korte carrière, twee jaar geleden, het WK voor spelers onder 17 in Peru, scheurde hij zijn kniebanden op een gewone zaterdagmiddag tegen FC Groningen. Die blessure koste hem 10 voetballoze maanden. "Dan zit je daar alleen in jet krachtjonk in de zomervakantie", vertelt Roorda in de Leeuwarder Courant. "Dat is bikkelen hoor. Dan heb je echt momenten dat je denkt dat het niet meer goed komt. Dat is echt een hel."

Roorda kwam er bovenop, maar opnieuw leek het noodlot toe te slaan. Op het Eurovoetbaltoernooi kreeg hij een tik op zijn knie. "Ik had zoveel pijn, dat ging nergens over." Enkele dagen later onderging Roorda een kijkoperatie. De schade aan de knie leek mee te vallen. Roorda kon zijn schoolexamen vervolgen en ook gewoon op vakantie gaan.

Roorda weet dat hij het mooi voor elkaar heeft. Hij verdient geld met voetballen. "Een vriend van mij werkt in de supermarkt en een andere is nachtkoerier. Die jongens moeten echt hard werken voor hun centjes." De speler is nog wel een stukje van de top verwijderd. "Ik loop nog een stapje achter op de jongens van het eerste elftal. Het gaat om de kleine dingetjes. Om coaching, om op een bepaalde manier de bal vragen. Ik ben jong, dus ik altijd maar naar voren, altijd maar gaan. Ik moet nog leren doseren."

De middenvelder debuteerde tegen Ajax en lijkt nu al de voorkeur te krijgen boven Tomas Prager en Niek Loohuis. "Het is natuurlijk mooi te debuteren in een volle ArenA, maar ik had dat graag gedaan met een overwinning." Het wordt een mooi seizoen voor Roorda. "Ik moet proberen me aan te sluiten bij het eerste, de trainer moet niet om me heen kunnen. Maar ik leg mezelf niet teveel druk op. Dat heeft geen zin", aldus Roorda.
Oogje
Nieuw talent
Berichten: 71
Lid geworden op: 02-12-2002 22:55
Locatie: Sneek

Bericht door Oogje »

Geert was gister de enige positieve actie :roll: .
Hoop ook dat hij het ver gaat schoppen, aan enthousiasme
en wil ontbrak het in iedergeval niet :lol: .
teamplayer
Wereldspeler
Berichten: 1145
Lid geworden op: 06-09-2007 17:55
Locatie: makkum

Bericht door teamplayer »

hij mag van mij een basisplaats i.p.v. bradley en leuk interview trouwens. Nuchtere vent volgens mij.
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
joop
Selectiespeler
Berichten: 612
Lid geworden op: 07-11-2006 18:21

Bericht door joop »

Zo jong en al zo waardevol, wat gaan we daar nog plezier aan beleven :P
Jordi-SCH
Bankzitter
Berichten: 232
Lid geworden op: 26-08-2006 21:42
Locatie: Assen

Bericht door Jordi-SCH »

Fantastisch om weer eens een ECHT goede Fries te hebben!
Proud to be a Feanfan!
Gebruikersavatar
BS
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 13-02-2007 16:54

Bericht door BS »

Volgende wedstrijd maar in de basis. Dan Johansen eruit en Bak Nielsen naar de verdediging. Hopelijk heeft Verbeek dat nu eindelijk eens door.
Gebruikersavatar
Edmanian Devil
Basisspeler
Berichten: 868
Lid geworden op: 02-12-2002 19:42
Locatie: Zwolle

Bericht door Edmanian Devil »

Maakte gisteravond het verschil. Naast een goed overzicht, valt met name op, dat hij de bal zo aanneemt, dat ie meteen klaarligt voor de vervolgactie. Dat zorgt voor een meer snelheid in het spel en daarmee voor meer gevaar.
All clubs are equal, but some are more equal than others :-(
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

Inderdaad, Roorda is voetballend veel beter dan Bradley en Prager. Rustig aan de bal, niet te veel moeilijke combinaties op de vierkante meter, heel sterk in de passing. Ik zie deze jongen heel snel in de basis komen, ben erg positief over zijn potentieel ook. we zullen zien :D
SCHwolvegea
Jeugdspeler
Berichten: 5
Lid geworden op: 16-09-2007 21:48
Locatie: wolvega

Bericht door SCHwolvegea »

Heerenveen werd met Roorda tegen Excelsior een stuk beter. Met die opstelling moet het lukken tegen Helsingborg!
FCG - Kots van het noorden
pluisje
Invaller
Berichten: 276
Lid geworden op: 26-06-2007 11:26

Bericht door pluisje »

Tja, ik wete niet hoe ik het moet zeggen maar ik weet niet of GAR nu wel zo'n geweldige voetballer is. Maar er gebeurt wel iets met het team als hij meespeelt. Het team krijgt meer energie en de drive naar voren is veel groter. Dus als teamspeler vind ik hem geweldig zo te zeggen. Mag er van mij inblijven!!
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Heb je de wedstrijd van afgelopen zaterdag gezien pluisje? Hij was degene die het spel verdeelde, en hij zorgde persoonlijk voor de ommekeer in de wedstrijd. Nee, zoals hij afgelopen zaterdag speelde wordt hij nog heel belangrijk voor Heerenveen.
pluisje
Invaller
Berichten: 276
Lid geworden op: 26-06-2007 11:26

Bericht door pluisje »

Caspar schreef:Heb je de wedstrijd van afgelopen zaterdag gezien pluisje? Hij was degene die het spel verdeelde, en hij zorgde persoonlijk voor de ommekeer in de wedstrijd. Nee, zoals hij afgelopen zaterdag speelde wordt hij nog heel belangrijk voor Heerenveen.
Ja ik heb de hele wedstrijd gezien. Wat ik probeer te benadrukken is zijn invloed op het team. Er ging een hele positieve stimulans van uit. Laten we eerlijk zijn: Breuer is niet een veel betere linksback dan Johansson, dus daar kwam het denk ik niet van.

Volgens mij is GAR een goudhaantje voor Heerenveen, mits hij niet op routine begint te voetballen. Jeugdig enthousiasme behouden lijkt me voor het het belangrijkste advies.
pyter
Selectiespeler
Berichten: 561
Lid geworden op: 02-12-2002 16:49
Locatie: Amsterdam

Bericht door pyter »

Volgens mij hebben wij een geweldig groot talent in huis waar we nog veel plezier aan beleven. Die jongen is van jongs af aan al bij onze club, dus zal ons, mocht zijn ontwikkeling nog sneller gaan, niet erg snel gaan verlaten lijkt me. Hij is onze eigen Maduro. Dus Johansson maar lekker op de bank, Breuer op de back, Bak naar het centrum en Roorda naar het middenveld.
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Dan zijn we het eens pluisje. Ik snap alleen niet waarom je hem dan niet zo'n geweldige voetballer vind.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

We kunnen als het aan Verbeek licht binnenkort Geert Arend Roorda in de basisverwachten, omdat hij Fysiek nog niet helemaal 120% is heeft hij nog geen basisplaats. Maar Verbeek bekijkt de mogelijkheden om een plaats voor hem in te ruimen. En groot gelijk heeft hij, wat een geweldige kerel is dit zeg, hij is iemand die ook nog veel de bek open heeft, en hij is bovendien een goeie aardige kerel. Eindelijk, een Fries talent die de potentie heeft om een hele goeie speler te worden.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Hij heeft mij ook positief verrast moet ik zeggen. Qua voetbalstijl vind ik hem wel iets weg hebben van pieter Bijl. Laatst genoemde bleef echter altijd 'het eeuwige talent.'

Hopen dat Roorda wel doorbreekt!
Miereneukert!
Feankoorts
Nieuw talent
Berichten: 144
Lid geworden op: 12-07-2007 20:38

Bericht door Feankoorts »

Roorda erin was inderdaad een redelijke verbetering, maar Bak Nielsen naar het centrum was het belangrijkste puzzelstuk. Eindelijk weer een gecontroleerde opbouw. Bak is een speler die de positie centraal achterin volledig in de macht heeft. Roorda heeft het absoluut in zich om hetzelfde op het middenveld te bereiken.
Laatst gewijzigd door Feankoorts op 17-09-2007 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie niet scout wie niet wint!
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Tsja, alleen is het dan te hopen dat Verbeek dat ook ziet.... Hij is in staat weer Johanson vertrouwen te geven donderdag.
Nee, maar spelen met de opstelling die na de wissel ontstond en Henrique op de bank erbij.
Gebruikersavatar
BS
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 13-02-2007 16:54

Bericht door BS »

ALS 26.000 schreef:Tsja, alleen is het dan te hopen dat Verbeek dat ook ziet.... Hij is in staat weer Johanson vertrouwen te geven donderdag.
Nee, maar spelen met de opstelling die na de wissel ontstond en Henrique op de bank erbij.
Als ik af moet gaan op het stuk in de LC van gisteren, dan heb ik wel goede hoop dat Verbeek met Roorda in de basis en Bak Nielsen in de verdediging gaat starten.

Ik kan me zelfs van Verbeek niet voorstellen dat hij Johansen nu weer gaat opstellen in zo'n belangrijke wedstrijd. Het is alleen maar goed dat de jeugd een kans krijgt, maar als ze er nog niet klaar voor zijn, dan moet er gewoon ingegrepen worden. Johansen heeft nu genoeg kansen gehad tegen matige tegenstanders, dus nu is het tijd voor andere opties.
GMV
Invaller
Berichten: 317
Lid geworden op: 29-10-2006 12:10
Locatie: Joure

Bericht door GMV »

Jelmer schreef:er zat tegen Excelsior welgeteld 1 verdediger op de bank... zou het niet handiger zijn om een extra verdediger op de bank te zetten ipv Henrique?
Verbeek heeft na de wedstrijd uitgelegd waarom dat zo was. Hij zei dat hij verwachtte dat hij tegen excelsior eerder een extra aanvaller of middenveld nodig zou hebben dan een verdediger en dat hij daarom maar 1 verdediger mee had genomen naar excelsior.
Predatorfish
Invaller
Berichten: 455
Lid geworden op: 27-08-2007 13:13
Locatie: Amsterdam

Bericht door Predatorfish »

Jelmer schreef: Inderdaad... ik ga er vanuit dat het zinvol zou kunnen zijn om vanavond juist een verdediger meer op de bank te hebben, dus zou het op de bank zetten van Henrique ten koste moeten gaan van een andere aanvaller... Garcia?
Lijkt me een goede optie. Garcia laat het niet zien de laatste tijd, ook niet bij de beloften. Ik vind Gonzalo net zo'n voetballer als Medunjanin: technisch geweldig maar vaak weinig effectief en niet echt een teamspeler.
Gebruikersavatar
BS
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 13-02-2007 16:54

Bericht door BS »

Garcia Garcia moet leren om op sommige moment wat simpeler te spelen. Dan kan hij een hele goede speler worden voor Heerenveen. Gaat hij op deze voet door, dan zal het moelijk worden.
SUPER FRIES 23
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 05-06-2006 13:39

Bericht door SUPER FRIES 23 »

Roorda in de basis bij sc Heerenveen
SC Heerenveen-trainer Gertjan Verbeek ruimt voor het UEFA Cup-duel met Helsinborg een plekje in voor Geert Arend Roorda. De pas 18-jarige middenvelder moet voor meer creativiteit zorgen.

"Omdat Geert Arend voor meer creativiteit zorgt, speelt hij op het middenveld. Ik kijk in dit geval niet naar leeftijd, maar naar kwaliteit. Of je dan 18 of 21 bent, maakt niet uit", vertelde Verbeek over de debutant aan Telesport.

Roorda neemt de plek in van Michel Breuer, die tegen Helsinborg in de achterhoede zal spelen. Kristian-Bak Nielsen speelt als linksachter, terwijl Roy Beerens de voorkeur in de voorhoede krijgt boven Jakob Poulsen. Verbeek: "Roy is aanvallend sterker en heeft een actie in huis. En daar willen we tegen Helsingborg gebruik van maken."

Opstelling Heerenveen:
Vandenbussche; Zuiverloon, Dingsdag, Bak-Nielsen, Breuer; Roorda, Bradley, Pranjic, Beerens, Sibon, Sulejmani
Roorda in de basis !!!
Dan komt het wel goed ;) goeie voetballer, nu al
Plaats reactie