Geert Arend Roorda

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Iemand zei het hierboven heel treffend: ga je voor een groep van 100 voetbalkenners staan en je noemt geen naam, maar slechts een opsomming van de feiten (blessures, salaris (!), brengt niks extra''s, wel veel balgevoel etc), dan zal 90% zeggen "" niet verlengen". Maar Roorda = emotie en dus kunnen wij dat gewoon moeilijk. Dat Bradley weggaat balen we van maar ok het is zo. Vayrynen heeft mega veel voor deze club betekent maar je leest echt amper iets over zijn vertrek afgelopen zomer wat toch ook vreemd ging. Vayrynen heb ik echt wel wat plaatsen hoger staan dan Roorda persoonlijk trouwens, maar Roorda is emotie omdat ie Fries is, omdat hij door velen bestempeld is als een enorm talent, een leider ... alleen ik zie het gewoon niet gebeuren.

Ik gun hem een andere club. Ik gun dat hij daar excelleert en laat zien dat hij het echt goed kan en dan baal ik niet dat ie weg is, dan ben ik " trots" dat ie uit onze school komt. Deze keuze moet je zakelijk maken en dan is het voor mij eigenlijk heel simpel: niet verlengen, afscheid nemen.
100% achter Marco van Basten!
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

TWR22 schreef:Iemand zei het hierboven heel treffend: ga je voor een groep van 100 voetbalkenners staan en je noemt geen naam, maar slechts een opsomming van de feiten (blessures, salaris (!), brengt niks extra''s, wel veel balgevoel etc), dan zal 90% zeggen "" niet verlengen". Maar Roorda = emotie en dus kunnen wij dat gewoon moeilijk. Dat Bradley weggaat balen we van maar ok het is zo. Vayrynen heeft mega veel voor deze club betekent maar je leest echt amper iets over zijn vertrek afgelopen zomer wat toch ook vreemd ging. Vayrynen heb ik echt wel wat plaatsen hoger staan dan Roorda persoonlijk trouwens, maar Roorda is emotie omdat ie Fries is, omdat hij door velen bestempeld is als een enorm talent, een leider ... alleen ik zie het gewoon niet gebeuren.

Ik gun hem een andere club. Ik gun dat hij daar excelleert en laat zien dat hij het echt goed kan en dan baal ik niet dat ie weg is, dan ben ik " trots" dat ie uit onze school komt. Deze keuze moet je zakelijk maken en dan is het voor mij eigenlijk heel simpel: niet verlengen, afscheid nemen.
Hier ga je natuurlijk behoorlijk de fout in. Je noemt een opsomming van de feiten, maar noemt vervolgens niet alleen maar feiten. Brengt niks extra's is namelijk een mening. Je moet het die 100 voetbalkenners niet opsommen, maar je moet het ze laten zien. En dan zul je ontdekken dat die kenners door zijn loopje heen prikken. En een intelligente speler zien met een bovengemiddeld inzicht, die het aanvalsspel kan regisseren en verdelen.

Maar goed, ik zie ook wel dat dit geen gelukkig huwelijk meer is. Ben echter wel benieuwd wat San M. er van vindt.

Ik denk eerlijk gezegd dat Verbeek en AZ op het vinkentouw zitten. GJ is vast nog niet vergeten hoe belangrijk Roorda in zijn debuutjaar al voor zijn ploeg was.
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Otsje P, je bent duidelijk een fan en dat mag. Ik heb niks tegen Roorda en de opsomming waren wat voorbeeldjes slechts ... er staat ook een positief iets achter :-).

Vind jij dan dat ie dit seizoen wat extra''s gebracht heeft, als wisselspeler of als basisspeler? Ik zou t echt graag zien, geloof me, niks beter dan dat het er wel was, los van de blessure historie want wie weet is dat echt helemaal verleden tijd. En zijn loopje, daar heb je ook gelijk in, echter is het niet alleen zijn loopje hoor. Hij wandelde in de 1e helft hele stukken en dat zie echt geen enkele andere speler doen. Ik vind hem gewoon niet fel genoeg, niet scherp in de duels. Man zet m eens naast een Kums bijvoorbeeld. En dan klagen we hier over Elm maar die gaat toch echt harder een duel aan dan Roorda. Ik vind het jammer want het zit er wel in bij hem, dat zie ik ook, alleen hoe lang ga je nog de tijd geven om het er uit te laten komen? Wanneer zeg je "" genoeg zo, we gaan uit elkaar"". En vergis je niet: zou voor hem ook beter zijn. Laat AZ maar komen, zou ik mooi vinden als ie het daar goed doet. Je kan geen speler houden die t net niet heeft onder t mom van "" ja maar straks gaat t bij AZ wel goed"". Als Verbeek daar weggaat stort t alsnog in misschien (en de directie is zeer boos op Verbeek weet ik uit een goed geinformeerde Alkmaar bron, ze zijn zijn gedrag naast t veld meer dan zat, ook AFAS is er helemaal klaar mee).
100% achter Marco van Basten!
Gebruikersavatar
Zola
Selectiespeler
Berichten: 638
Lid geworden op: 01-03-2006 16:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Zola »

"En dan zul je ontdekken dat die kenners door zijn loopje heen prikken. En een intelligente speler zien met een bovengemiddeld inzicht, die het aanvalsspel kan regisseren en verdelen."

Is ook slechts een mening en geen waarheid.
En dat debuutjaar....hoeveel jaar en blessures terug was dat... niet meer relevant.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Het verhuren van Roorda was verstandig, hem te weinig laten spelen in de voorbereiding van dat seizoen niet want een fitte Roorda met ritme heeft veel dynamiek, wint duels, verplaatst het spel, brengt aanvallers in stelling. Inmiddels zijn we meer dan een jaar verder en is dat fitte wel weer terug maar dat ritme nog maar beperkt. En daarin zit de onzekerheid. Daarbij heb je de keuze uit twee risico's: het eerste dat het fitte niet blijft en/of het ritme niet terug komt. Het tweede is dat je afscheid neemt en achteraf blijkt dat beide wel structureel terug kwamen. Het eerste risico kost geld, het tweede is gratis (al moet je in principe wel iemand anders betalen die zijn plaats in de selectie overneemt, zelfs als je het hebt over de positie van wisselspeler). Het feit dat het een jongen uit de eigen regio is maakt die agweging nog lastiger omdat het pijnlijk zou zijn als hij bij AZ of Excelsior (noem even twee uitersten) volgend seizoen de pannen van het dak speelt.
Op basis van bovenstaande afweging kan ik me voorstellen dat de club voor het gratis risico kiest. Ik vind het zelf lastig want in aanleg is het een mooie voetballer.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

TWR22 schreef: Vind jij dan dat ie dit seizoen wat extra''s gebracht heeft, als wisselspeler of als basisspeler? Ik zou t echt graag zien, geloof me, niks beter dan dat het er wel was, los van de blessure historie want wie weet is dat echt helemaal verleden tijd. En zijn loopje, daar heb je ook gelijk in, echter is het niet alleen zijn loopje hoor. Hij wandelde in de 1e helft hele stukken en dat zie echt geen enkele andere speler doen. Ik vind hem gewoon niet fel genoeg, niet scherp in de duels. Man zet m eens naast een Kums bijvoorbeeld.
Ja, ik vind dat hij zaterdag wel degelijk iets extra's bracht. In de eerste helft, waarin we veel op de helft van Excelsior speelden was Roorda prima op dreef in de combinatie en in de passing.

En dat wandelen zie je juist heel veel andere spelers doen, alleen let je dan niet op hen omdat je de bal aan het volgen bent. Je kunt ook aan de andere (aanvallende) spelers zien dat ze het prettig vinden om met hem te spelen. Assaidi en Duricic gaan met hem combineren, terwijl ze anders vaker voor de dribbel gaan.

Ook ik vind hem nog niet fel genoeg, ook ik vind dat hij er harder op moet klappen. De vergelijking met Kums heeft echter weer weinig zin. Kums speelt op een hele andere positie waar ook hele andere dingen van je gevraagd worden. Ik vind Kums fantastisch, zijn loopvermogen en werklust zou ik graag bij een aantal andere spelers willen zien. Ook bij Roorda. Maar het zijn gewoon heel verschillende spelers.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Tegen een ploeg als Excelsior kan hij prima meekomen, met de bal een de voet is hij goed want hij heeft goede passing en goed overzicht. Echter heb je als Heerenveen zijnde de bal ook wel eens niet, tegen Excelsior kwam je nauwelijks onder druk te staan en hield Roorda zich prima staande.

Echter als je ploegen treft met diepgang vanuit het middenveld. Middenvelders die continue over hun man heen gaan, dan moet je absoluut Roorda niet opstellen, daar is hij erg kwetsbaar is. Hij heeft niet de felheid om mee te gaan met zijn man.

En AZ en Roorda, denk het niet. Vanaf 1 januari kan AZ Roorda al een voorstel doen en dat is dus nog niet gebeurd. Als ze hem echt zo graag willen hebben had hij daar al lang getekend.

En AZ niet blij met Verbeek? Daarom hebben ze onlangs zijn contract zeker verlengt.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Het blijft een gok waarvan je niet weet hoe die uitpakt. Doorslaggevend voor 'ja' kan zijn: we moeten veel transfervrije spelers vervangen, als Roorda wil blijven tegen een bescheiden contract heb je één positie ingevuld. Voor 'nee': zijn blessureverleden en huidige vorm. Al vind ik de reacties na zijn wedstrijd tegen Excelsior wel heel rigide. Die jongen is er tijden uit geweest en is net weer op de weg terug.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6248
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Dat de reacties na zijn lange blessure niet heel positief zijn heeft naar mijn idee te maken met Roorda zijn gedrag.

Wanneer hij altijd had uitgestraald dat Heerenveen zijn grote liefde is en dat hij niets liever wil dan bij Heerenveen blijven, prima, dan heb je krediet.

Echter in de voorbereiding loopt hij openlijk te flirten met Utrecht en Luik. Dan moet je nu ook accepteren dan mensen jou ook niet zo graag meer hebben.

Hansma zegt het treffend: Roorda liet ons wachten, nu wacht Roorda maar op ons.
Spijt heb je morgen maar!
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Ebiede schreef:Dat de reacties na zijn lange blessure niet heel positief zijn heeft naar mijn idee te maken met Roorda zijn gedrag.

Wanneer hij altijd had uitgestraald dat Heerenveen zijn grote liefde is en dat hij niets liever wil dan bij Heerenveen blijven, prima, dan heb je krediet.

Echter in de voorbereiding loopt hij openlijk te flirten met Utrecht en Luik. Dan moet je nu ook accepteren dan mensen jou ook niet zo graag meer hebben.

Hansma zegt het treffend: Roorda liet ons wachten, nu wacht Roorda maar op ons.
Klopt.
Al kan ik me de gedachtegang van hem ook goed voorstellen.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Net stukje op VI-radio over Djuricic en ook Roorda kwam even aan bod. David de Vries, Heerenveen-watcher gaf aan dat Roorda al maanden loopt te klagen dat hij geen nieuw contract aangeboden krijgt, waar hij zelf aan het begin vh seizoen weigerde bij te tekenen. De club is echter ontevreden over zijn ontwikkeling en lijkt, mede op aanraden van Van Basten, Roorda gewoon te laten vertrekken, transfervrij.

Over Djuricic staat deze week een stuk in de VI. Hij was erg te spreken over de aanpak van Hansma. Die had hem doen overtuigen dat hij hier toch belangrijk kon zijn. Gelukkig noemde David de Vries ook, de vaak onderbelichte, Kums, die echt de smeerolie van het elftal is en anderen beter laat voetballen.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Henk Hoekstra en Yme kuiper wouden hem al verkopen omdat hij altijd geblesseerd was en als hij speelde dit niet boven modaal deed. De situatie is nu niet veranderd behoudens dat hij niet geblesseerd is. Zijn houding en gesjok over het veld
zijn inderdaad geen contract waard. Schouders en hoofd omlaag, als een slungel. Laat hem een voorbeeld nemen aan Dost.
Hier heb ik geen woorden voor
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Tsja. Als de vorg zo in de steel steekt, dan wordt het nog lastig voor Roorda. Had hij zich maar loyaler moeten opstellen. De club (en supporters) hebben hem altijd gesteund.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Roorda was al rond met Luik (meen ik) en ging daar gewoon heen tot het mis ging.
Toch vind ik dat geen argument. Ik zie gewoon niet iemand op het veld lopen die een tandje extra bijschakelt, die wat extra''s laat zien en mij en de club - en niet te vergeten de trainer en het team - wil overtuigen. Het zit er wel in, dat is zeker, maar het gaat er bij ons niet uitkomen ...
100% achter Marco van Basten!
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Lardy schreef:Tegen een ploeg als Excelsior kan hij prima meekomen, met de bal een de voet is hij goed want hij heeft goede passing en goed overzicht.
Vond je dat? Ik vond dat hij wel 'mee kon komen', maar hij kon zijn stempel niet drukken. Vaak onzuivere passes tot passes in de voeten bij de tegenstander, en dat terwijl het hele elftal 'groot/breed' staat. Daarnaast viel me op dat hij heel erg vaak wou crossen, terwijl er een veel simpelere oplossing dichterbij was.
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

Fanatic 4-ever schreef:. Daarnaast viel me op dat hij heel erg vaak wou crossen, terwijl er een veel simpelere oplossing dichterbij was.
Dit was tegen ADO ook het probleem. Vaak gaan voor de moeilijke bal. Maar misschien is dat ook wel met de insteek moet je eens zien hoe goed ik kan voetballen en wat voor wereldballen ik kan geven. Komen ze aan dan is het een genot om naar te kijken en kun je het spel versnellen. Maar hij doet het bijna bij elke bal en hierdoor gaat 90% de mist in en komt het er helemaal niet uit en wordt het een ergernis.

Maar is dit omdat hij zich te graag wil bewijzen?
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Currahee schreef: Maar is dit omdat hij zich te graag wil bewijzen?
Dat vraag ik me af, als je nagaat hoe hij achter zijn tegenstander aan 'sjokt' bij balverlies. Het lijkt me dat als je jezelf wilt bewijzen je daar ook wel wat meer inzet toont. Of hij is dusdanig labiel dat hij na een pass die fout gaat helemaal in de put zit :wink:
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

hehe nou jah ik was ook niet echt blij met zijn inzet al heeft hij zijn houding wel wat tegen. Echteld had dat ook altijd zeg maar. ;)
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Roorda werd bij Luik medisch getest en ongeschikt bevonden, dat heb ik hem zelf horen vertellen tegen een ex-medespeler en een huidige vriend. Hoe hard hij dat ook ontkent.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Calimero schreef:Roorda werd bij Luik medisch getest en ongeschikt bevonden, dat heb ik hem zelf horen vertellen tegen een ex-medespeler en een huidige vriend. Hoe hard hij dat ook ontkent.
Dat was toch wel bekend dat hij niet door de medische keuring was gekomen? Bij mij iig wel.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

In de officiële verhalen werd dat steeds ontkend, maar bijna iedereen (zeker mensen die er dicht bovenop zitten) weet wel dat het niet doorging omdat hij niet door de medische keuring kwam. Om die jongen niet verder te 'beschadigen' hebben ze er maar een andere draai aan gegeven.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Schijnt weer eens geblesseerd te zijn geraakt op de training. Schijnt een "paardenkus" opgelopen te hebben. Twijfelachtg of hij bij de selectie zit.
Desondanks kan ik me niet voorstellen dat hij een nieuw contract krijgt
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Wat een verrassing, weer een blessure voor GAR.
Zeg maar niks!
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Roorda yn wachtkeamer

SC Hearrenfean fuotballer Geert Arend Roorda hat tiisdei te hearren krigen dat syn ôfrinnende kontrakt foaralsnoch net ferlingd wurde sil. Technysk direkteur Johan Hansma wol it definitive beslút hjiroer noch in pear wiken nei foaren ta skowe.

Tiisdei hat Hansma ek noch petearen mei Michel Breuer, oanfierder Viktor Elm en Gerald Sibon oer harren takomst.
Alle ballen op Henkie!
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Zelf heeft hij zijn zinnen op een vertrek gezet. Toekomen aan spelen, een basisplaats is nu prioriteit nummer 1 voor hem. Ik heb er een hard hoofd in of hem dat gaat lukken, hij brengt een flink blessure risico met zich mee.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Als Roorda vertrekt verwacht ik dat hij naar Roda JC gaat. Die hebben de afgelopen jaren wel meer van zulke spelers weten te strikken, niet doorbreken bij de top/sub-top en vervolgens transfervrij ophalen. Datzelfde pad verwacht ik ook van Breuer.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

NAC heeft ook vaak dat soort spelers, maar die hebben helemaal geen geld momenteel.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

In een nieuwe, frisse omgeving zal hij denk ik opbloeien. Zijn heldenstatus als enige Fries in de selectie heeft er volgens mij voor gezorgd dat het allemaal te vanzelfsprekend werd. Ik mis, als ik het van een afstandje bekijk, de echte gedrevenheid. Al is het natuurlijk wel bewonderenswaardig hoe hij steeds weer is teruggekomen van zijn talloze blessures.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Hij wordt vooralsnog niet verlengd. Vreemd besluit. Of wel of niet..... Lekker duidelijk dit. Verder helemaal eens met alle beslissingen aangaande de spelers van wie de contracten aflopen al klinkt het bij Breuer ook vreemd. Alleen als de zoektocht niet slaagt naar nieuwe backs dan mag hij blijven. Spelers worden wel wat aan het lijntje gehouden.
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Money money money....
Alle ballen op Henkie!
Plaats reactie