Geert Arend Roorda

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Glick
Selectiespeler
Berichten: 502
Lid geworden op: 14-01-2003 15:43
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Glick »

Ik hoop dat hij zich kan blijven ontwikkelen en veel speeltijd krijgt. Er zit veel potentie in maar hij zal er hard aan moeten werken. Gisteren vond ik hem redelijk spelen, had geniale oplossingen en was sterk aan de bal, maar liet soms ook nog zien dat hij nog weinig ervaring had. Maar deze jongen komt er wel.
Legendarysk
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Redelijk? Hij was erg goed vond ik, tuurlijk wel wat fouten hier en daar, maar als je het even in verhouding bekijkt leeftijd en ervaring, dan heeft hij het erg goed gedaan!
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Roorda speelde gisteravond zeer sterk. Die ene bal (soort volley) op Pranjic was inderdaad heel fraai en hij had ook enkele redelijke schoten. Natuurlijk maakt hij ook fouten, maar dat mag niemand hem echt verwijten. Iemand op die leeftijd mag ook nog wel fouten maken.

Roorda moet natuurlijk rustig de tijd krijgen en hij zal ook vast wel eens een tegenslagje krijgen. Ik denk dat hij over 1 á 2 seizoenen hier gewoon volwaardig basisspeler zou kunnen zijn. Misschien zelfs dit seizoen nog wel, maar ja, zoals ik al zei: de druk moet nu ook nog niet té groot worden.
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Supervoetballer! Geweldig! Die gaat ver komen, moet je zien hoe hij zich tot nu toe ontwikkelt heeft? Voor mij dé openbaring van dit seizoen ...

En toch hoop ik dat we Garcia Garcia ergens kunnen inpassen in het elftal ... type speler dat tijd nodig heeft om er te komen maar het echt in zich heeft. Vind ik.
100% achter Marco van Basten!
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Heerenveen zonder Roorda tegen Argon
25/09/2007 14:02

Geert Arend Roorda ontbreekt als SC Heerenveen het woensdag in het toernooi om de KNVB-beker opneemt tegen Argon. De middenvelder kampt met een liesblessure, die hij opliep tijdens het competitieduel met FC Utrecht van afgelopen zondag.

Heerenveen moet woensdag op bezoek bij de algeheel Nederlands amateurkampioen uit Mijdrecht. Coach Gertjan Verbeek zal dan Thomas Prager opstellen als vervanger van Roorda, die de laatste twee wedstrijden (tegen Helsingborgs IF en FC Utrecht) in de basis was begonnen. (Bron VI.nl)
scheerenveen.supporterswereld.nl
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Hoewel ik het sneu vind voor Roorda, denk ik dat deze blessure op een goed moment komt. Het is duidelijk dat het verdedigend nog niet staat zoals het moet staan. De afgelopen wedstrijden speelden we in principe met een aanvallend middenveld. Prager is meer een slot op de deur, dit zal Bradley ook mee vrijheid geven.

Puntje is wel dat je de vraag kan stellen of een pot tegen de algehele amateurkampioen, met alle respect, een goede graadmeter is.
Gebruikersavatar
AldeboarNN Fans
Basisspeler
Berichten: 795
Lid geworden op: 20-12-2004 18:08
Locatie: Aldeboarn

Bericht door AldeboarNN Fans »

Flying Frisian schreef:Hoewel ik het sneu vind voor Roorda, denk ik dat deze blessure op een goed moment komt. Het is duidelijk dat het verdedigend nog niet staat zoals het moet staan. De afgelopen wedstrijden speelden we in principe met een aanvallend middenveld. Prager is meer een slot op de deur, dit zal Bradley ook mee vrijheid geven.
Ben ik niet met je eens. Bradley werd pas gevaarlijk toen Roorda bij Excelsior inviel.
Door meer druk naar voren, komt Bradley vaker voor de goal. En hij scoort prompt 4x in de laatste 3 wedstrijden. Prager is wat verdedigender ingesteld net als bak Nielsen was.
Daardoor krijgt Bradley minder ruimte voor de goal.
Ken-nie Steppe, wel keepen
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Met Bradley en Roorda heb je (vergeef me de term) twee penetrerende spelers, die om beurten komen. Hardstikke lastig te verdedigen. Prager beweegt zich meer in een cirkel rond de middenlijn en is dus minder verrassend en makkelijker te bestrijden.
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Gekko schreef:Met Bradley en Roorda heb je (vergeef me de term) twee penetrerende spelers, die om beurten komen. Hardstikke lastig te verdedigen. Prager beweegt zich meer in een cirkel rond de middenlijn en is dus minder verrassend en makkelijker te bestrijden.
Maar geen balans is meer tegendoelpunten. Het elftal voetbald denk ik nog beter MET Prager dan zonder Prager!!
scheerenveen.supporterswereld.nl
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Mij staat het beeld bij dat de doelpunten veelal ontstaan doordat over de as van het veld spelers van de tegnpartij oprukken. Dat zegt iets over ons centrale middenveld maar ook over de zijkanten van onze verdediging. Tegen Helsingborg stonden onze vleugelverdedigers vaak erg breed terwijl aan de zijkanten het gevaar minder direct is. Leuk idee voor dit forum: een videoanalyse met commentaar van onze technische staf.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Roorda is volgens Voetbalprimeur.nl geselecteerd voor Jong Oranje :) .
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Klopt en ik ga er ook van uit dat hij gelijk zal spelen:


Goal: Velthuizen

Rechtsback: Zuiverloon

Centraal duo: V/d wiel en koenders

Linksback: Davids of JAP

Verdedigende middenvelders: Sno en Roorda

Rechts mid: Beerens

Linksmid: Drenthe

10: Aissati

Spits: Janssen

Keep
Rechstback Centraal Centraal Linksback

Vd/Mid Vd/Mid

Rechtsmid de 10 Linksmid

Spits

In dit systeem zal denk ik weer gevoetbald worden net zoals voorgande keren.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Oorzaken vele tegengoals:

Naar mijn idee oorzaak nummer 1
- Veel offensief ingestelde spelers in team. Er zijn slechts 3 veldspelers primair met verdedigen bezig, want zelfs Zuiverloon is erg aanvallend ingesteld. Hierdoor zijn vaak teveel mensen voor de bal bij balverlies en de druk op Bak, Dingsdag en Breuer wordt dan erg groot. Een middenveld met Pranjic, Roorda, Bradley en Beerens is veel te aanvallend. Prager ipv Roorda of Bradley is al beter. Pranjic en Beerens staan naar mijn idee buiten elke discussie, die zijn gewoon erg belangrijk op die vleugels.
- Bak en Dingsdag zijn nog niet aan elkaar gewend. Dingsdag speelt voor het eerst sinds een jaar matige wedstrijden. Dit komt doordat men moet wennen.
- VDB is uit vorm en maakt vaak verkeerde beslissingen, vooral bij wel of niet uit de goal komen.
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

De oorzaak is gewoon, niet scherp zijn. En nog niet gewend zijn aan de taken.
Tegen Helsingborg krijg je 2 persoonlijke fouten om je oren, heeft dus niks te maken met meer verdedigers de ja of de nee. Als Bak dat niet fout deed hadden we maar 1 tegen gehad. en 5 tegen 1 is nou niet echt slecht te noemen. Tegen Utrecht weer idem dito met bak nielsen weer slecht verdedigings werk en slecht keepers werk, die 2de had nooit ten nimmer mogen vallen. en bij die eerste werd ook al slecht verdedigt door volgens mij weer bak nielsen en de keeper zag er ook niet goed uit, en die 3 de was gewoon puur geluk. Tsja veel kan je er ook niet over zeggen. opscherpen en een goeie balvaste spits als Alves naast sulejmani en dan is het probleem opgelost. Net als Feyenoord vorig jaar ze hadden geen balvaste spitsen dus kwam er veel druk op de verdediging met veel persoonlijke fouten. Kwesti van tijd dit.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Ik weet niet of het allemaal wel zo aanvallend is met Roorda en Bradley op het middenveld, het is ook maar net met wat voor opdracht je ze het veld in stuurd. Veel tegengoals vielen ook op momenten dat Heerenveen niet scherp genoeg was, zoals de 2-3 van Utrecht, dat was gewoon pech, of slecht of hoe je het ook maar wilt noemen.

En beide goals tegen Exelsior waren ook resultaat van slecht verdedigens werk, en dat lag ook niet echt aan Roorda of Bradley.

Volgens mij kan Roorda ook prima in de rol spelen zoals Prager dat doet, maar is hij misschien niet de gene die alles dicht loopt, dat kan Bradley dan wel weer doen.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Ben het er niet helemaal mee eens. Het lijkt misschien niet scherp zijn, maar we krijgen gewoon veel meer kansen tegen dan voorheen. We hadden vorige jaren soms thuiswedstrijden met 1 of 2 kansen tegen. Dat is momenteel niet het geval. En als je veel op je af krijgt als verdediging dan is de kans op een foutje ook wat groter.

Dus deels vor, deels onkunde, maar ook groot deel het vele weggeven van kansen.
En verdedigen begint al voorin...
Gebruikersavatar
BS
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 13-02-2007 16:54

Bericht door BS »

ALS 26.000 schreef:Ben het er niet helemaal mee eens. Het lijkt misschien niet scherp zijn, maar we krijgen gewoon veel meer kansen tegen dan voorheen. We hadden vorige jaren soms thuiswedstrijden met 1 of 2 kansen tegen. Dat is momenteel niet het geval. En als je veel op je af krijgt als verdediging dan is de kans op een foutje ook wat groter.

Dus deels vor, deels onkunde, maar ook groot deel het vele weggeven van kansen.
En verdedigen begint al voorin...
We kregen er anders ook veel doelpunten te incasseren in de verdedigende opstelling hoor; Sparta, Ajax en het eerste gedeelte van Excelsior.

De verdediging staat gewoon nog niet zoals het hoort. Als ze in de achterhoede iets minder fouten maken en zich niet zo makkelijk laten aftroeven, dan zou het al een stuk beter gaan.

Wees blij dat we eindelijk weer eens wat spektakel van Heerenveen hebben kunnen zien.
Gebruikersavatar
Korneev
Selectiespeler
Berichten: 522
Lid geworden op: 25-02-2006 16:32
Locatie: Damwâld
Contacteer:

Bericht door Korneev »

De Haan haalt vier debutanten bij voorselectie
Geschreven door Matthijs van Laar op vrijdag, 28 september om 15:33

Foppe de Haan heeft vier debutanten opgenomen in de voorlopige selectie van Jong Oranje voor de EK-kwalificatiewedstrijd tegen Estland, op 12 oktober in Tallinn. Geert-Arend Roorda (Heerenveen), Stefan Nijland (FC Groningen), Niels Fleuren (VVV Venlo) en Koen Stam (Excelsior) mogen allen hoop koesteren op een definitieve uitnodiging van de bondscoach.


Ryan Donk en Erik Pieters ontbreken wegens schorsingen. Het tweetal ontving in het laatste duel van Jong Oranje met Noorwegen (0-1 winst) een tweede gele kaart, en is zodoende automatische uitgesloten van deelnaam aan de eerstvolgende wedstrijd.

De volledige selectie:

Doel: Piet Velthuizen (Vitesse), Tim Krul (Falkirk) en Kenneth Vermeer (Willem II)

Verdediging: Jeffrey Altheer (Excelsior), Lorenzo Davids (NEC), Gianni Zuiverloon (Heerenveen), Henrico Drost (sc Heerenveen), Jeroen Drost (sc Heerenveen), Niels Fleuren (VVV-Venlo), Jens Janse (Willem II), Calvin Jong-A-Pin (sc Heerenveen), Milano Koenders (AZ), Dirk Marcellis (PSV), Koen Stam (Excelsior) en Gregory van der Wiel (Ajax)

Middenveld: Kemy Agustien (AZ), Ismaïl Aissati (PSV), Wout Brama (FC Twente), Luigi Bruins (Feyenoord), Mitchell Donald (Ajax), Royston Drenthe (Real Madrid), Dominique Kivuvu (NEC), Kees Luijckx (Excelsior), Geert Arend Roorda (sc Heerenveen) en Evander Sno (Celtic)

Aanval: Nordin Amrabat (VVV-Venlo), Roy Beerens (sc Heerenveen), Eljero Elia (FC Twente), Leroy George (FC Utrecht), Tim Janssen (NEC), Stefan Nijland (FC Groningen), Rydell Poepon (Willem II).

SCH HOFLEVERANCIER!!!!!!! Hoezo gaat het niet goed met Heerenveen?!?!?
Geert-ARend uit Noordbergum op het middenveld met Royston Drenthe van REAL MADRID ... Respect!
Een goeie De Haan kraait twee keer!!
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

Korneev schreef: SCH HOFLEVERANCIER!!!!!!! Hoezo gaat het niet goed met Heerenveen?!?!?!
Dat van Basten alleen maar Ajacieden of ex-Ajacieden opstelt valt op...Dat de de Haan kiest voor Heerenveenspelers is net zo opvallend.
Graaijax Hamsterdam!!
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Tsja, hij ziet de spelers van Heerenveen natuurlijk ook het meest. En meeste spelers zijn terecht. Heerenveens belofteteam werd kampioen wat getuigt van veel talent. Ook hebben we in de basis dit seizoen al paar keer 5 spelers gehad van net 20 of jonger...
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

Wat die tweeling in dat 11-tal moet??? Beerens en Zuiverloon zijn terecht. Over Roorda kan ik niet oordelen en Jong- a- Pin is een twijfelgeval.
Graaijax Hamsterdam!!
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Een troost, Poenkt: Nijland mag ook mee.
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

Net als Rydell Poepon ....om nog 1 te noemen. Volgens mij ging het over de vele Heerenveen-spelers die de Haan in zijn selektie had en niet over FC Groningen, oldtimer.
Graaijax Hamsterdam!!
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Heel ernstig hoor, Heerenveen spelers in de selectie van Jong Oranje, Heel ernstig. Ten eerste gaat het om een voorlopige selectie, de kans is aardig aanwezig dat beide drostjes niet geselecteerd worden. Maar dan nog, net of de drostjes prutsers zijn of zo, Henrico is een klap beter dan die Stam van Exelsior (die lekker wissel speler was bij cambuur..)
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Wie zijn er dan beter poenkt dan de drost broertjes?
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

Jongens volgens mij heeft poenkt toch echt wel een punt over de drost broeders. Die vind ik nou ook niet echt goed genoeg voor het NL elftal. Als er geen beter spelers zijn okay dan heb ik niks gezegt maar er zijn vast spelers die beter zijn dan die 2. We zijn dan wel sch supporter maar poenkt heeft wel een punt dat foppe sneller een heerenveen speler opneemt. Etamadie was vorig jaar ook z'n geval. Hij heeft alleen mee getraint in de voorbereiding op het ek. maar dat was toch ook niet terecht of wel soms
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Ik ben het ook wel met je eens dat de broertjes drost niet het niveau hebben van het Nederlands elftal maar op dit moment zijn er eigenlijk geen verdedigers die het niveau van de gebroeders Drost kunnen ontstijgen.
Op naar het volgende seizoen....
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Om weer ontopic te gaan, Geert is weer topfit en zit in de selectie voor de wedstrijd tegen Helsingborg.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Currahee schreef:Jongens volgens mij heeft poenkt toch echt wel een punt over de drost broeders. Die vind ik nou ook niet echt goed genoeg voor het NL elftal. Als er geen beter spelers zijn okay dan heb ik niks gezegt maar er zijn vast spelers die beter zijn dan die 2. We zijn dan wel sch supporter maar poenkt heeft wel een punt dat foppe sneller een heerenveen speler opneemt. Etamadie was vorig jaar ook z'n geval. Hij heeft alleen mee getraint in de voorbereiding op het ek. maar dat was toch ook niet terecht of wel soms
Natuurlijk heeft Poenkt wel een punt: Jerrell Wolfgang zat er b.v ook zo maar bij destijds.
Enkel en alleen op basis van het feit dat hij Heerenveenspeler was. En waar speelt die nu?
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Ik kan me best voorstellen dat Henrico er bij zit. Die heeft vorig jaar toch een heel seizoen keurig meegedraaid op eredivisieniveau onder lastige omstandigheden. Jeroen is een ander verhaal, maar het zou kunnen dat linksbacks een beetje schaars zijn. Hij is in elk geval niet meer dan derde keus.
Plaats reactie