Koos Formsma

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor Constantinovici » 26-07-2007 15:30

Als er nou eens een voorzitter komt die sponsors bind, die uit het hele land komen. Misschien dat we dan eens kampioen gaan worden. Niet alleen van die regio-sponsoren.

Maar ja, ik kan dit maar beter niet zeggen, want veel mensen zijn niet zo ambitieus en willen de club klein houden.
Constantinovici
Bankzitter
 
Berichten: 10
Geregistreerd op: 24-07-2007 14:55

Berichtdoor SCH-4-LIVE » 26-07-2007 15:44

Constantinovici schreef:Als er nou eens een voorzitter komt die sponsors bind, die uit het hele land komen. Misschien dat we dan eens kampioen gaan worden. Niet alleen van die regio-sponsoren.

Maar ja, ik kan dit maar beter niet zeggen, want veel mensen zijn niet zo ambitieus en willen de club klein houden.


Heerenveen heeft er ooit voor gekozen dat ze liever 10 sponsoren hebben die 25.000 euro betalen dan 1 die 250.000 euro betaald. Zo zou je de slechtere perioden beter kunnen opvangen. "Er kunnen beter 5 kleine sponsoren weggaan in plaats van 1 grote" dat is de hele filosofie erachter. Daardoor is het tevens mogelijk dat wij de grootste sponsorclub van de Eredivisie hebben. Maar qua sponsorinkomsten zijn wij nog ver verwijderd van de nummer 1.

Wat die ambities betreft, daar heb je wel gelijk in. Dat heb ik al eens ergens anders uitgesproken hier op dit forum. De club kijkt altijd terug naar hoe het was en pronkt altijd met datgene wat ze bereikt hebben. Maar je moet vooruit kijken en doelen stellen, en niet té voorzichtig. Afgelopen seizoen was de top 5 halen voor het eerst een doelstelling. Er hangt hier altijd een sfeertje van het hoeft niet, het mag wel minder en het is wel goed zo. Met zo'n instelling zullen clubs als Twente en Groningen ons inhalen omdat wij stil blijven staan.
SC Heerenveen: Grootse spitsen, ronde prijzen, hamsteren!!
SCH-4-LIVE
Basisspeler
 
Berichten: 578
Geregistreerd op: 16-12-2004 19:31

Berichtdoor BS » 26-07-2007 15:55

SCH-4-LIVE schreef:Wat die ambities betreft, daar heb je wel gelijk in. Dat heb ik al eens ergens anders uitgesproken hier op dit forum. De club kijkt altijd terug naar hoe het was en pronkt altijd met datgene wat ze bereikt hebben. Maar je moet vooruit kijken en doelen stellen, en niet té voorzichtig. Afgelopen seizoen was de top 5 halen voor het eerst een doelstelling. Er hangt hier altijd een sfeertje van het hoeft niet, het mag wel minder en het is wel goed zo. Met zo'n instelling zullen clubs als Twente en Groningen ons inhalen omdat wij stil blijven staan.


Dit vind ik altijd van die holle beweringen. Net alsof je zomaar even de top 3/4 kunt bestormen. Heerenveen heeft al een ongekende groei meegemaakt en is nu verreweg de meest stabiele subtopper van Nederland. Je kunt wel doodleuk verkondigen dat Heerenveen zich ambitieuzer op moet stellen, maar daar moet wel een basis voor zijn. Ik vraag me af hoe dat zou moeten, want we zullen nooit een grotere achterban krijgen dan de traditionele top 3 en we hebben ook geen rijke eigenaar. Datzelfde geldt voor clubs als Twente en Groningen, dus ik zie ook niet in waarom die ons ineens zouden inhalen.
Laatst bijgewerkt door BS op 26-07-2007 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
BS
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 13-02-2007 16:54

Berichtdoor ALS 26.000 » 26-07-2007 15:55

Neem van mij aan, als insider, dat je geen voorzitter van een club als Heerenveen kan worden als buitenstaander. Je moet de cultuur van club kennen en je moet er binnen passen. Dat is voor weinig mensen weggelegd.
Daarnaast ben je nog geen goede clubbestuurder als je een groot bedrijf hebt geleid. Er komt enorm veel bij kijken. Veel druk van supporters, sponsors, media. Elke dag in de spotlights als er gedoe is. Een hele moeilijke functie, zeker met een voorganger als Riemer en als die jou ook nog eens aan de poten gaat zagen....
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Skopperij » 26-07-2007 17:58

Zonet Riemer op Omrop Fryslân in het programma omtrent het Skûtsjesilen:

Riemer heeft het beleid van Formsma nooit 'gehekeld', hij had slechts op een bijeenkomst en Ureterp uitgelegd waarom hij aan de nieuwe directie moest wennen en de directie aan hem. De Leeuwarder Courant pakte daarna groot uit met een vreselijk overtrokken stuk. Riemer heeft dus echt niets te maken met het opstappen van Formsma.

Ik denk ook, zoals we op het forum ook al geconstateerd hadden, dat de LC te vaak aan sensatiejournalistiek doet. Na het opstappen van Formsma, na de transfer-Ari, na het gedoe met Riemer... ik neem de LC niet meer serieus met zulksoort geruchtmakende stukken betreffende het beleid. Men spreekt ook consequent over 'een miljoen te veel voor Bak Nielsen' terwijl ze niet eens weten waarom men dat zo gedaan heeft. Allemaal paniekerige en suggestieve artikelen. Wat er over Heerenveen geschreven wordt is meestal niet van meer waarde dan wat op voetbalprimeur.nl staat.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Berichtdoor Makkum8 » 26-07-2007 18:03

rodion schreef:Klopt, maar zoals ik een tijdje geleden al schreef, zijn er al diverse sponsors overgestapt naar Cambuur sinds Formsma aan de macht is. Hij heeft hem hier weinig om bekommerd in tegenstelling tot Riemer, die hier altijd veel aan heeft gedaan.


Als dat zo is (ik twijfel niet aan deze bewering Rodion) dan weten wij nu ook precies wat de club aan deze sponsers gehad heeft.

Als ze ooit weer sponser willen worden van Heerenveen dan kunnen ze mooi op een wachtlijst geplaatst worden van pak'm beet 4 jaar zoals bij het gewone volk het geval is.
Als Koos dé reden is om over te stappen naar dat akelige 058, waar hebben wij het dan in godsnaam over......
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Avatar gebruiker
Makkum8
Basisspeler
 
Berichten: 938
Geregistreerd op: 11-04-2005 22:11
Woonplaats: Makkum

Berichtdoor Theo » 26-07-2007 18:39

Skopperij schreef:Ik denk ook, zoals we op het forum ook al geconstateerd hadden, dat de LC te vaak aan sensatiejournalistiek doet.


De LC doet inderdaad aan sensatiejournalistiek. Vandaag kreeg ik toevallig te horen dat er slechts 3 a 4 sponsors zijn overgestapt terug naar Leeuwarden. De LC smeert dat heel breed uit. Ook kwam je in de LC afgelopen weken deze dingen tegen als:
"Hy wie as foarsitter mear in man fan it folk as de nije man Koos Formsa."
Dit ging over de oefenwedstrijd die Heerenveen speelde in Sloten. Dat verhaal was één grote onzin. Toch staat het in de krant. Ook dat verhaal wat hij aanhaalt over Riemer in de LC, ook één grote leugen. En vandaag weer dat Heerenveen één miljoen te veel zou hebben betaald voor Bak Nielsen. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Theo
Superster
 
Berichten: 1641
Geregistreerd op: 07-05-2006 11:28

Berichtdoor ItFean82 » 26-07-2007 18:48

De opmerking van Riemer tegen Klaas Jansma op zijn vraag of riemer niet een betere speler kan vinden dan Michael Mols. Riemer antwoorde: Och ik vind er zo honderd. :D
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Berichtdoor Eastermar » 26-07-2007 20:10

Hy wie as foarsitter mear in man fan it folk as de nije man Koos Formsa

Dit klopt als een bus. Koos heeft nog nooit voor een aanvang van een wedstrijd of tijdens een wedstrijd een bezoek gebracht aan de Noordtribune. Laat staan dat hij in het NN-vak is geweest.
Avatar gebruiker
Eastermar
Wereldspeler
 
Berichten: 1415
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:53
Woonplaats: Heerenveen-centrum

Berichtdoor Mackan68 » 26-07-2007 20:10

Onedayflyer schreef:
Wel leuk overigens de quote van die Cambuur voorzitter, 'de onrust is gunstig voor ons, de sponsoren komen onze kant alweer op' :lol:


Die sponsor is dan waarschijnlijk Koos Formsma zelf. Het is en blijft natuurlijk een echte Liwwadder! :lol:
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Berichtdoor Theo » 26-07-2007 20:17

Eastermar schreef:Dit klopt als een bus. Koos heeft nog nooit voor een aanvang van een wedstrijd of tijdens een wedstrijd een bezoek gebracht aan de Noordtribune. Laat staan dat hij in het NN-vak is geweest.


Dat kan wel zijn, maar dat verhaal in de LC klopte voor geen meter, alleen die quote was correct.
Theo
Superster
 
Berichten: 1641
Geregistreerd op: 07-05-2006 11:28

Berichtdoor ItFean82 » 26-07-2007 20:25

Eastermar schreef:Dit klopt als een bus. Koos heeft nog nooit voor een aanvang van een wedstrijd of tijdens een wedstrijd een bezoek gebracht aan de Noordtribune. Laat staan dat hij in het NN-vak is geweest.


Ik vind ook niet dat een voorzitter dat hoeft te doen, zolang hij zijn werk maar goed doet. Kan me echt geen reet schelen of een voorzitter wel of niet tussen de supporters verschijnt. Beter een kundige voorzitter dan een publieke joker.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Berichtdoor Mackan68 » 26-07-2007 20:34

Dan zeg je dus dat je er geen punt van maakt dat er een voorzitter is die totaal geen binding heeft met het publiek.
Dat is voor mij de reden om er geen moment rouwig om te zijn dat hij opgestapt is.....
Totaal geen respect en waardering!
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Berichtdoor ItFean82 » 26-07-2007 20:38

Mackan68 schreef:Dan zeg je dus dat je er geen punt van maakt dat er een voorzitter


Nee dat zeg ik niet. Een voorzitter heeft dus volgens jou alleen binding met de supporters als hij er tussen staat op de tribune. Volgens mij zijn inspraakavonden (Zoals NN had met Formsma) wel genoeg. Op die manier weet de voorzitter echt wel wat er leeft onder het publiek. Hij hoeft niet als een "joker" tussen de supporters plaats te nemen.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Berichtdoor Mackan68 » 26-07-2007 20:46

Af en toe eens in de media zeggen dat de club een fantastische supportersgroep heeft en dat je daar als voorzitter trots op bent is heel wat anders en beter dan na 3 maanden zeggen dat de supporters niet teveel verwend moeten worden terwijl dat al minimaal 2 seizoenen al niet meer gebeurde. Maar misschien heeft hij zich teveel laten verleiden door de woorden van Verbeek dat het hem totaal niet intresseerde wat de supporters vonden. Dat hij wekelijks in het NN of welk ander vak zou moeten aantreden hoeft helemaal niet eens. Riemer zag je bijvoorbeeld wel af en toe in de oude supporterskantine. (Bij de fanshop de trap op) mocht je het niet (meer) weten.
Maar dat zal wel met het meer zakenman zijn van Formsma te maken hebben. Is gewoon veel te formeel voor een club met zo'n uitstraling als Heerenveen.
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Berichtdoor Eastermar » 26-07-2007 20:47

Hij hoeft niet als een "joker" tussen de supporters plaats te nemen.

Wat een onzin kraam je uit. Een voorzitter moet mijn inziens 'oog' hebben voor zijn supporters. Zo nu en dan een praatje, even langskomen in het vak, na afloop wellicht even naar Funplaza, etc. Zo nu en dan je gezicht even laten zien. Niet alleen in de VIP-ruimtes verkeren en vanuit daar de club besturen. Die club is namelijk meer dan sponsors alleen.
Avatar gebruiker
Eastermar
Wereldspeler
 
Berichten: 1415
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:53
Woonplaats: Heerenveen-centrum

Berichtdoor Gekko » 27-07-2007 07:29

Was eens komen kijken bij bijv Jong Heerenveen. Dan had je geweten dat Formsma een heel aardige kerel is met ook voor supporters. Daar was Formsma atijd en ook altijd in contact met supporters (die dus niet alleen naar het eerste elftal komen).
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor vak-27 » 27-07-2007 08:05

Gekko schreef:Was eens komen kijken bij bijv Jong Heerenveen. Dan had je geweten dat Formsma een heel aardige kerel is met ook voor supporters. Daar was Formsma atijd en ook altijd in contact met supporters (die dus niet alleen naar het eerste elftal komen).


Nog even een aanvulling hierop, waar je Riemer bij Jong Heerenveen altijd gelijk de trap op zag lopen naar de tribune, daar liep Formsma altijd langs het veld en was voor iedereen aanspreekbaar.

Voor veel mensen op dit forum was het beter geweest dat niet Formsma maar een kloon van Riemer voorzitter was geworden. Nieuwe bezems vegen schoon en het kan geen kwaad om een frisse wind door de bestuurskamer te laten waaien. Ik hoor niemand erover dat Formsma mede is aangesteld op voorspraak van Riemer................foutje van Riemer :wink: ????
Avatar gebruiker
vak-27
Selectiespeler
 
Berichten: 284
Geregistreerd op: 11-08-2006 12:00

Berichtdoor Jeroen » 27-07-2007 08:17

Dat laatste is onjuist. Hij is voorgedragen door de Raad van Commissarissen.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor oldtimer » 27-07-2007 08:24

Jeroen schreef:Dat laatste is onjuist. Hij is voorgedragen door de Raad van Commissarissen.


Natuurlijk, maar iemand zal hen toch op Formsma attent hebben gemaakt.
Voor de hand ligt dan Riemer.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Berichtdoor Jeroen » 27-07-2007 08:37

Koos was zelf commissaris, dus ik ga ervanuit dat zijn mede-commissarissen hem reeds kenden. :D
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor rodion » 27-07-2007 09:06

Klopt, Jeroen heeft gelijk.
rodion
Basisspeler
 
Berichten: 803
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:05

Berichtdoor ItFean82 » 27-07-2007 09:46

vak-27 schreef:Voor veel mensen op dit forum was het beter geweest dat niet Formsma maar een kloon van Riemer voorzitter was geworden.


Dat probeerde ik dus ook al te zeggen, een nieuwe Riemer krijgen we niet dus om een nieuwe voorzitter op de verschillen af te rekenen is niet eerlijk. Het probleem bij vervanging is dat je altijd gaat idealiseren. Nu was Riemer ook een fantastische voorzitter, maar het was ook bij hem niet altijd rozengeur. Dat wordt voor het gemak door sommigen nu vergeten.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Berichtdoor Korneev » 27-07-2007 09:53

Wat een oznin hiero.. hoezo moet Formsma in vak NN geweest zijn? hij is ook niet bij in vak 10 geweest toch...
ik snap niet wat NN voor heeft op de rest ....
Een goeie De Haan kraait twee keer!!
Avatar gebruiker
Korneev
Basisspeler
 
Berichten: 522
Geregistreerd op: 25-02-2006 16:32
Woonplaats: Damwâld

Berichtdoor SpongeBob » 27-07-2007 10:20

Foppe is momenteel toch beschikbaar?? :wink:
Peking duurt nog wel even, dus zolang kan hij de honneurs binnen de gelederen wel even waarnemen dacht ik zo...
Ik heb geen onderschrift nodig...
Avatar gebruiker
SpongeBob
Wereldspeler
 
Berichten: 1089
Geregistreerd op: 26-10-2005 08:31
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Jeroen » 27-07-2007 10:22

Korneev schreef:Wat een oznin hiero.. hoezo moet Formsma in vak NN geweest zijn? hij is ook niet bij in vak 10 geweest toch...
ik snap niet wat NN voor heeft op de rest ....


Voor NN kan je elk ander vaknummer lezen, of voor mijn part Funplaza.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor oldtimer » 27-07-2007 10:42

Jeroen schreef:Koos was zelf commissaris, dus ik ga ervanuit dat zijn mede-commissarissen hem reeds kenden. :D


Probeer ik het nog een keer: misschien heeft Riemer hem wel voorgedragen voor deze Raad van Commissarissen :D
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Berichtdoor JayT » 27-07-2007 10:50

Sjongejonge...wat boeit het nou of Riemer hem heeft voorgesteld of de rvc, het gaat helemaal nergens meer over....
Formsma is er niet meer, wat voor hem jammer is en wellicht ook voor de club en voor ons...Het lijkt mij dat deze topic zo langzamerhand een slotje verdiend.......
No offense, but....Defense! Defense!
Avatar gebruiker
JayT
Wereldspeler
 
Berichten: 1155
Geregistreerd op: 22-06-2007 19:46

Berichtdoor Frisian Viking » 27-07-2007 11:05

Mackan68 schreef:Af en toe eens in de media zeggen dat de club een fantastische supportersgroep heeft en dat je daar als voorzitter trots op bent is heel wat anders en beter dan na 3 maanden zeggen dat de supporters niet teveel verwend moeten worden terwijl dat al minimaal 2 seizoenen al niet meer gebeurde.

Tuurlijk. Vier jaar op rij voetbal, maar we raken niet verwend. Kuch.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten