Koos Formsma

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Arjen
Wereldspeler
Berichten: 2035
Lid geworden op: 03-12-2002 19:15
Locatie: Sneek

Koos Formsma

Bericht door Arjen »

De nieuwe voorzitter schijnt in de nieuwe feanfan gezegd te hebben dat wat hem betreft spreekkoren als : "Ron Jans neem je rotzooi mee" niet kunnen (zie ook bericht op abelenstra.com).
Ik dacht dat we met Riemer al iemand hadden die streng was ten opzichte van spreekkoren maar als dit al ontoelaatbaar is dan kunnen we het :stan: -vak na 2007 wel vergeten.
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Ik las het ook, ja. Hier staat de bewuste quote op abepuntcom. Is dit hockey-humor of zou het serieus bedoeld zijn? Als dat laatste het geval is, kunnen we onze lol nog op.
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Er mag al niet veel en in de toekomst zal dit als ik het verhaaltje lees alleen maar minder worden.

Waar hebben we hier mee te maken? Een voetbalclub of een bejaardensoos...? Kan me hier heel erg druk om maken, belachelijke uitspraak van deze man!
Sneeuwbal
Selectiespeler
Berichten: 500
Lid geworden op: 02-01-2005 23:21

Bericht door Sneeuwbal »

Op het NN forum had ik het ook al vermeld, maar dit is inderdaad een belachelijke uitspraak. Als dit serieus is dan kan het nog wat worden in de toekomst. Een echte moraalridder als je dat stukje zo leest!
BBB
Selectiespeler
Berichten: 643
Lid geworden op: 02-12-2002 14:06
Locatie: De Jouwer
Contacteer:

Bericht door BBB »

Hij kon wel door iemand geadviseerd zijn...
Ik ruik corruptie...
Romano for president
Selectiespeler
Berichten: 551
Lid geworden op: 22-05-2003 12:01
Locatie: Haarlem

Bericht door Romano for president »

Dat wordt dan elke week een overleg met deze man. Zoiets roepen is juist gappig en totaal niet beledigend. Anders moeten we maar een lijst samenstellen wat er allemaal geroepen kan worden en kan hij die goedkeuren.

Wat een grap!!!!!!!!!!!!!
Tink om de beam!!!!!
Gebruikersavatar
michel
Wereldspeler
Berichten: 1937
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48
Locatie: DKV

Bericht door michel »

Ron Jans neem je rotzooi mee mag niet? Ik neem aan dat dat een hockey-geintje is van
die kerel, zo niet dan neem ik 'm in ieder geval niet serieus...
Heerenveen: superbia ex septentrio
Joho
Selectiespeler
Berichten: 661
Lid geworden op: 22-12-2004 20:52

Bericht door Joho »

Hij zit nog in zijn inwerkperiode zullen we maar zeggen. Dit is natuurlijk iets te keurig. Ik vind dat de grens bij Heerenveen eigenlijk nooit wordt overschreden. Misschien het spandoek tegen Banik Ostrava.
Romano for president
Selectiespeler
Berichten: 551
Lid geworden op: 22-05-2003 12:01
Locatie: Haarlem

Bericht door Romano for president »

Hoop dat hij verder wel een beetje normaal is, want dit is geen goed begin.
Tink om de beam!!!!!
alfa
Nieuw talent
Berichten: 83
Lid geworden op: 13-12-2002 16:42
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door alfa »

Dit is het gehele citaat, zodat het wat beter in een context geplaatst kan worden:
"Heerenveen heeft de mooiste supporters van Nederland. En dat is fantastisch voor de club. Ik ben blij met het leven dat Nieuw Noord brengt tijdens de wedstrijden. Alhoewel ik daar wel kritisch op wil blijven. Het roepen bij de wedstrijd tegen Groningen 'Ron Jans neem je rotzooi mee' dat kan natuurlijk niet."
Blijft natuurlijk een opmerkelijke uitspraak, misschien kan hij zo snel geen ander voorbeeld bedenken?
9-5-2004! FOPPE FOREVER
Arjen
Wereldspeler
Berichten: 2035
Lid geworden op: 03-12-2002 19:15
Locatie: Sneek

Bericht door Arjen »

De context blijft wat mij betreft hetzelfde Alfa. Riemer en ook Koos willen blijkbaar het liefst een kerkkoor in het stadion hebben.
Ik hoop dat ze wel beseffen dat dit inderdaad geen hockeyclub is, dat voetbal emotie is en een geweldige uitlaatklep voor velen van ons en dat (ludieke) spreekkoren daar bij horen (uiteraard wel binnen bepaalde fatsoensgrenzen).
Als dit de toonzetting is van dhr. Formsma dan gaan we nog wat beleven.......
André
Wereldspeler
Berichten: 1349
Lid geworden op: 21-02-2003 17:19

Bericht door André »

Deksels nog an toe, wat een hondenlullo!

In de toekomst:
Hup Heerenveen, laat het net bollen!
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Beetje domme en overtrokken reacties hierzo allemaal. Deze man komt net kijken, en wil gewoon een keer wat zeggen. Een beginnersfoutje. Net zoals die Belgische minister afgelopen week.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Arjen schreef:Riemer en ook Koos willen blijkbaar het liefst een kerkkoor in het stadion hebben.
Ik zie niet helemaal in wat Riemer hier nou weer mee te maken heeft.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Arjen
Wereldspeler
Berichten: 2035
Lid geworden op: 03-12-2002 19:15
Locatie: Sneek

Bericht door Arjen »

Frisian Viking schreef: Ik zie niet helemaal in wat Riemer hier nou weer mee te maken heeft.
Dan kom je of net bij Heerenveen kijken (waar niets mis mee is), of je hebt nog nooit met Riemer over sfeer of het sfeervak gesproken, want dan kan je weten dat Riemer er precies zo over denkt als Formsma nu zegt. Het zijn dus twee handen op één buik zoals het nu lijkt...... (of zou Riemer iets ingefluisterd hebben zoals BBB al suggereert :wink: )

Formsma moet wat zeggen als het ergens op slaat en dat doet dit absoluut niet vind ik. Kortom de eerste "kennismaking" met dhr. Formsma is wat mij betreft zeker niet positief, als hij dit daadwerkelijk meent :urgs: !
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Koos heeft kennelijk de laatste jaren het hockey niet zo erg gevolgd of is niet bij wedstrijden geweest waar het nederlands elftal speelde, want ook daar vindt de "taalverruwing" plaats. Zelfs worden scheidsrechters uitgefloten. De tijd van "jongens, laat het net bollen" is in het hockey echt wel voorbij.
Misschien hadden ze "rommel" in plaats van "rotzooi" moeten roepen :?:
Romano for president
Selectiespeler
Berichten: 551
Lid geworden op: 22-05-2003 12:01
Locatie: Haarlem

Bericht door Romano for president »

Nieuwe songteksten:

Groningen, neem de punten maar mee......

Ron Jans, is een lieve man

Hij is een man met lang haar....(stijntje vreven)

.................................
Tink om de beam!!!!!
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Arjen schreef: Dan kom je of net bij Heerenveen kijken (waar niets mis mee is), of je hebt nog nooit met Riemer over sfeer of het sfeervak gesproken, want dan kan je weten dat Riemer er precies zo over denkt als Formsma nu zegt. Het zijn dus twee handen op één buik zoals het nu lijkt...... (of zou Riemer iets ingefluisterd hebben zoals BBB al suggereert :wink: )

Formsma moet wat zeggen als het ergens op slaat en dat doet dit absoluut niet vind ik. Kortom de eerste "kennismaking" met dhr. Formsma is wat mij betreft zeker niet positief, als hij dit daadwerkelijk meent :urgs: !
Zover gaat Riemer toch niet? Formsma wil gewoon de lijn van Riemer doorzetten, maar overdrijft het allemaal een beetje. Hij weet nog niet helemaal wat hij wel en niet moet zeggen en denken. Toch jammer dat we een ijshockeyer aan het roer krijgen. En het ergste vind ik nog dat deze man geen woord Fries spreekt.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
SpongeBob
Wereldspeler
Berichten: 1089
Lid geworden op: 26-10-2005 09:31
Locatie: Sneek
Contacteer:

Bericht door SpongeBob »

Romano for president schreef:Hoop dat hij verder wel een beetje normaal is, want dit is geen goed begin.
Nee precies..

Aan zo'n voorzitter hebben we niet echt veel..
Kan nog wel eens veel ellende achterweg komen als die "ron jans, neem je rotzooi mee" al niet vind kunnen....
Ik heb geen onderschrift nodig...
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Het is jammer dat er steeds meer mensen met een andere sportachtergrond in het voetbal terechtkomen. En als een hockeyer aan het roer komt dan kun je verwachten dat hij tegen beledigende teksten is. Maar het slaat werkelijk nergens op.
Johnny '86
Wereldspeler
Berichten: 1192
Lid geworden op: 18-09-2004 20:31

Bericht door Johnny '86 »

'Ron Jans neem je rotzooi mee', dat kan natuurlijk niet. Daarover zou ik wel in gesprek gaan.

Zum kotsen! Koos emotieloos! SCH is een VOETBALCLUB!
En Frisian Viking, waarom moet die man in godsnaam beslist Fries kunnen spreken? :urgs:
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Johnny '86 schreef:En Frisian Viking, waarom moet die man in godsnaam beslist Fries kunnen spreken? :urgs:
SC Heerenveen = Friesland. We zingen telkens het folksliet, de pompeblêden prijken trots op ons shirt. Wie denkt aan Friesland, denkt aan Heerenveen, en net andersom. Het is hetzelfde als met dat gedoe bij de Omrop, daar zit geloof ik ook een Hollander aan het hoofd.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

Johnny '86 schreef:En Frisian Viking, waarom moet die man in godsnaam beslist Fries kunnen spreken? :urgs:
Idd. grote onzin dan Fries, jullie spreken toch allemaal NL en helemaal die uitspraak...zo jaren 50.
Graaijax Hamsterdam!!
Johnny '86
Wereldspeler
Berichten: 1192
Lid geworden op: 18-09-2004 20:31

Bericht door Johnny '86 »

Frisian Viking schreef:Het is hetzelfde als met dat gedoe bij de Omrop, daar zit geloof ik ook een Hollander aan het hoofd.
Een Hollander? Je bedoelt een Nederlander, net als jij? Off-topic, excuses.

Koos maakt iig een behoorlijk valse start, en niet omdat ie geen Fries spreekt.
NNfanatic
Invaller
Berichten: 337
Lid geworden op: 16-02-2005 15:31

Bericht door NNfanatic »

Nou de eerste wedstrijd waarbij Formsma voorzitter is allemaal maar een pleister op de mond. Want anders is het snel afgelopen met ons vak :?
Gebruikersavatar
SpongeBob
Wereldspeler
Berichten: 1089
Lid geworden op: 26-10-2005 09:31
Locatie: Sneek
Contacteer:

Bericht door SpongeBob »

NNfanatic schreef:Nou de eerste wedstrijd waarbij Formsma voorzitter is allemaal maar een pleister op de mond. Want anders is het snel afgelopen met ons vak :?
Dat is misschien wel een goed idee... Gewoon 90 min. lang stil zijn..
Denk dat meneer Formsma dan snel van zijn stoere uitspraken terugkomt...
Ik heb geen onderschrift nodig...
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ik denk dat we maar naar teksten als 'keeper word niet zenuwachtig hi, ha ho' en 'schop die bal naar voren' moeten. Het moet niet te grof worden natuurlijk....... :stan:
SCH-4-LIVE
Selectiespeler
Berichten: 578
Lid geworden op: 16-12-2004 19:31

Bericht door SCH-4-LIVE »

Als we dit al niet meer mogen zingen. Ik zie dit als ludiek bedoeld, omdat we met 4-0 voor staan. Staan we met 1-0 voor dan hoor je dat niet. Als hij begint over "hoerejong" of dingen op het veld gooien dan heeft hij een punt. Maar dit... onvoorstelbaar.. :?

Als het zo door gaat zingen we straks lekker allemaal sesamstraat liedjes.
Plaats reactie