Donovan Deekman

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Joho
Selectiespeler
Berichten: 661
Lid geworden op: 22-12-2004 20:52

Bericht door Joho »

Heerenveen zit er in dit soort keuzes niet vaak, of misschien wel nooit naast. Maar we zullen zien.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Heerenveen heeft ambities en doet alle middelmaat van de hand. Deekman speelt prima, maar waarschijnlijk vinden ze dat hij niet beter kan worden dan Beerens. Straks komen Djuricic en Fazli naar Heerenveen, het is logisch dat je zulke jongens onvoorwaardelijk de kans geeft als Deekman het niet in zich heeft. Doorselecteren is uitstekend.

Dat zie je aan Smárason. Geweldig sympathieke gast, uitblinker bij de beloften, maar reserve bij het eerste elftal. En met de huidige concurrentie op het middenveld blijft hij dat ook. Als Deekman ook zoiets staat te wachten kun je er beter meteen afscheid van nemen. Logisch toch?
El Blanquito
Nieuw talent
Berichten: 85
Lid geworden op: 08-01-2009 18:36

Bericht door El Blanquito »

makkingacity schreef:Ik ben niet echt blij met dit nieuws. Hij was toch 1 van de beteren bij de beloften met zijn razendsnelle acties. Ook in het 1e was hij niet onaardig. Zou het raar vinden als ze hem verkopen. Laat die jongen eerst een jaar bewijzen bij emmen en daarna evalueren of hij ons 1e zou kunnen halen
misschien wil hij dat zelf wel helemaal niet.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Denk dat sommige Deekman nogal overschatten. Heb hem meerdere wedstrijden zien spelen en hij kon mij telkens niet overtuigen. Veel snelheid, maar weinig techniek vind ik hem hebben. Afgelopen seizoen viel hij 1x prima in bij het eerste maar ik denk dat hij het verder niet gaat redden bij ons vanwege het gebrek aan een passeeractie/techniek.
Op naar het volgende seizoen....
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Deekman is al bijna 21 en heeft nog niet kunnen overtuigen, toch vindt ik het jammer dat hij niet naar Emmen gaat, de JL zou een leuke en goeie leerschool voor hem zijn geweest.
Peter
Basisspeler
Berichten: 810
Lid geworden op: 02-12-2002 19:40
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Peter »

Misschien zag hij een jaar bij Emmen niet zitten en vond Heerenveen hem nog niet goed genoeg om regelmatig in het eerste te spelen. Dan lijkt het me logisch dat je hem verkoopt. Nu staat hij, mede doordat hij in Toulon speelde, in de belangstelling.
Misschien dat Heerenveen bij verkoop wel een terugkoop clausule inbouwd. Zo'n speler moet wekenlijks spelen op een hoger niveau als het beloftenelftal wil hij ooit echt doorbreken. Lijkt me dus logisch om hem te verkopen (voor nu).
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Lipton schreef:Deekman is al bijna 21 en heeft nog niet kunnen overtuigen, toch vindt ik het jammer dat hij niet naar Emmen gaat, de JL zou een leuke en goeie leerschool voor hem zijn geweest.
1e Klasse in Belgie staat wat dat betreft wel gelijk aan het nivo van de JL hoor.
Zou me niets verbazen als Beveren eerdaags om de hoek komt kijken!
Miereneukert!
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Deekman heeft de tijd gehad om zich hier te ontwikkelen en nu loopt zijn contract af en kijk je of je met elkaar verder wilt. Hij heeft heerenveen nu niet veel gekost en hij heeft hier goede jongens voor zich in rang staan waardoor hij een kleine kans heeft om bij het eerste te komen. Wanneer hij dan liever naar België vertrekt kan het wel een mogelijkheid zijn om hem te laten gaan. Wanneer je het contract verlengt dan krijg je toch te maken met een speler die salarisverhoging wil zien en wie weet wat meer.
Bovendien was het in die wedstrijd tegen ADO wel duidelijk dat hij nog veel moet leren voor hij er echt staat en een vaste waarde kan worden.
GJ7300
Invaller
Berichten: 373
Lid geworden op: 15-05-2009 19:35

Bericht door GJ7300 »

Gaat nu echt naar Lokeren voor 3 jaar.
Aantal jaren geleden kon ene Elia er ook niet zoveel van..speelde toen op achteraf veldjes met ADO.
ff een seizoen in het eerste en hop, meteen naar Twente en de rest kunnen we nu.
Zou Deekman ook gewoon een laatbloeier zijn?
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

GJ7300 schreef:Gaat nu echt naar Lokeren voor 3 jaar.
Aantal jaren geleden kon ene Elia er ook niet zoveel van..speelde toen op achteraf veldjes met ADO.
ff een seizoen in het eerste en hop, meteen naar Twente en de rest kunnen we nu.
Zou Deekman ook gewoon een laatbloeier zijn?
Ach ja, de ene speler is de andere niet.

Elia was volgens mij altijd wel getalenteerd in zijn jeugd maar had grote problemen met zijn gedrag. Eerst was hij daar al voor weggestuurd in de jeugdopleiding bij Ajax, meende ik. Later bij ADO brak hij idd ook niet door maar volgens mij hadden zijn trainers er toen ook weinig kijk op. Bij Twente werd hij strak gehouden door Rutten.

Maar over Deekman: als ik hem zo zie lopen dan oogt hij fysiek wel erg zwak met die spillebeentjes ect. Nu hoeft dat niet allebepalend te zijn nog maar wat voor bijzondere kwaliteiten heeft hij dan? Als ik hem zo zie spelen vind ik het een doodnormale, gewone voetballer.

En je kan spelers hier trouwens ook niet voor een eeuwigheid houden. Hij heeft hier aardig wat tijd gehad om zich te bewijzen als een meerwaarde voor de eerste selectie. Ik had hem nog wel een seizoen bij Emmen gegund trouwens maar als Lokeren komt en je op het hoogste niveau in België kan spelen is die optie wellicht aantrekkelijker voor hem.

Toch veel succes gewenst bij Lokeren. Ik ben benieuwd hoe hij het daar gaat doen.
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Heerenveen raakt Deekman kwijt aan Lokeren
Donovan Deekman maakt vanaf volgend seizoen zijn opwachting voor KSC Lokeren. De aanvaller verlaat sc Heerenveen en tekent voor drie seizoenen bij de Belgische club.

In het contract is ook een optie voor nog een seizoen opgenomen. Deekman stond de afgelopen twee jaar onder contract in Friesland.

Vorig seizoen maakte hij zijn debuut in de hoofdmacht van Heerenveen in het competitieduel met ADO Den Haag (2-2). Bij dat ene optreden bleef het voor de 21-jarige Deekman
Ik snap Heerenveen niet ... dit is toch een talent die eraan komt? Speelde een superpot tegen ADO. Vreemd.
100% achter Marco van Basten!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

TWR22 schreef: Ik snap Heerenveen niet ... dit is toch een talent die eraan komt? Speelde een superpot tegen ADO. Vreemd.
Wat ben jij soms kortzichtig. Speelde een superpot tegen ADO volgens jou. :lol: Hij speelde volgens mij 20 min. en zorgde voor wat meer dreiging. Op basis daarvan wil jij hem hier houden? Want verder heeft die jongen totaal niet laten zien ooit een basiskracht te kunnen worden. De club wilde hem niet voor niets stallen bij Emmen......
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Naar mijn weten is het een talent wat aan het ontwikkelen is, en dan is verhuur prima, maar verkoop is weg. Ik had m een jaar gestald bij Emmen en dan maar eens zien. Kortzichtig misschien wel ja, maar zo zie ik het ...
100% achter Marco van Basten!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Er is natuurlijk maar één persoon die kan bepalen waar hij wil spelen en dat is Deekman zelf. Als hij een slecht gevoel bij Emmen heeft en een goed gevoel bij Lokeren, dan kun je hem niet dwingen om toch maar naar Emmen te gaan. Soms moet je respecteren dat een speler vertrekt vanwege een gebrek aan speelminuten, want de kans is klein dat hij dit seizoen opeens wel wekelijks mag opdraven. Beerens en Huntelaar hebben PSV ook verlaten voor Heerenveen om deze reden. Toen vonden we dat prachtig en nu is het even jammer, maar dat hoort er ook bij. Niet dat ik er lang om ga treuren trouwens, want ik betwijfel of hij ooit een vaste basisplaats bij ons kan veroveren.
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Het probleem is ook dat heerenveen heel veel talenten heeft rondlopen. Toen tegen ADO speelde hij heel goed.
Ik weet niet hoe hij het bij de beloften heeft gedaan verder maar in die wedstrijd tegen ADO had ik het idee dat hij zich nog wel echt een stuk zou moeten ontwikkelen om in het eerste te komen.
Natuurlijk is het jammer dat hij weg gaat maar voor hem is het wel een nieuwe uitdaging en wellicht dat hij daar wel in de basis van het eerste kan spelen. Kan de keuze van heerenveen wel begrijpen.
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Ik neem aan dat TWR22 'Donna' niet vaak heeft zien spelen bij de beloften? Leuke speler, maar niet dat supertalent wat je vast moet houden ten koste van alles. Als die jongen dan een 3+1-jarig contract kan tekenen in België, moet je hem gewoon laten gaan.
Gebruikersavatar
Eastermar
Wereldspeler
Berichten: 1415
Lid geworden op: 02-12-2002 14:53
Locatie: Heerenveen-centrum
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

Het huis van mijn buurman is inmiddels leeg. Ben benieuwd welke speler het huis van Deekman gaat krijgen.
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

Geen idee hoe hij het verder bij Lokeren doet, vanavond echter persoonlijk verantwoordelijk voor de overwinning op Paulo Henrique's Westerlo. Bij een 1-0 achterstand maakt Donovan Deekman de 1-1 (77') en 1-2 (90'). Daar zal vast een flesje open getrokken worden :wink:
In case of doubt, make it sound convincing
De Boer
Nieuw talent
Berichten: 94
Lid geworden op: 21-03-2008 21:00
Locatie: Fryslân / Amsterdam

Bericht door De Boer »

Henrique miste in die match nog dikke kansen en het waren twee intikkertjes van Deekman, maar die tellen ook naturlich.
Gebruikersavatar
Feantastisch|nl
Jeugdspeler
Berichten: 44
Lid geworden op: 16-05-2011 22:22
Locatie: Heerenveen e.o.
Contacteer:

Bericht door Feantastisch|nl »

Voetbal International over Deekman:
Deekman: 'Frustrerend en slecht voor je zelfvertrouwen'

Donovan Deekman lijkt bij het Belgische Lokeren op een dood spoor te zijn aanbeland. De Nederlandse aanvaller kan niet rekenen op speeltijd onder trainer Peter Maes en stuurt aan op een vertrek.


De geboren Amsterdammer kwam in de jeugd uit voor Ajax, stapte in 2005 over naar SC Heerenveen om na slechts een handvol Eredivisie-optredens in 2009 te verkassen naar Lokeren. Vorig seizoen beleefde Deekman zijn finest hour door op bezoek bij Westerlo met twee doelpunten een 1-0 achterstand om te buigen in een 2-1 voorsprong.

'Maar nu maak ik een mindere tijd door', vertelt Deekman in gesprek met Voetbal International. 'Ik krijg simpelweg de kans niet meer. De club heeft met Hamdi Harbaoui een nieuwe spits aangetrokken en daardoor kom ik niet meer in de plannen van de trainer voor, zo lijkt het.'

Deekman stelt behoorlijk gebukt te gaan onder het gebrek aan speeltijd. 'Het is erg zwaar, frustrerend en slecht voor je zelfvertrouwen als je niet speelt. Ik trainer wel met het eerste elftal, maar speel mijn wedstrijden in de beloftenploeg. Bij het eerste zit ik soms zelfs niet in bij de wedstrijdselectie.'

Het contract van Deekman loopt af na het seizoen, maar de speler sluit een vertrek in de winter niet uit. 'Ik heb een optie tot verlenging in mijn contract, maar dat gaat niet gebeuren als ik nooit speel. Ik wil niet nóg een jaar kwijtraken. Mijn zaakwaarnemer (Winnie Haatrecht, red.) moet de situatie maar eens bij de club op tafel gooien, misschien dat ik dan wel weg kan in de winterstop.'

Spijt heeft Deekman niet van zijn periode bij Lokeren. 'Spijt heb ik nooit, maar het is anders gelopen dan ik had verwacht. Het zijn wel goede levenslessen, mentaal ben ik sterker geworden. Maar ik ben 23 en wil gewoon voetballen. Ik zou wel graag terug naar Nederland willen, naar een leuke club in de Eredivisie.'

(Tom Wildvank)
Fantastisch medium voor supporters van sc Heerenveen
Plaats reactie