Roy Beerens

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

drika746 schreef:
Ook nilsson heeft weinig effectiviteit, maar in tegenstelling tot Beerens wel een goede voorzet/pass. Natuurlijk ben je afhankelijk van de spits die er staat, nilsson heeft met huntelaar en alves het niet al te moeilijk gehad, maar nilsson heeft wel degelijk een betere voorzet dan Beerens.
Wanneer is een voetballer in jouw ogen dan wel effectief?

Persoonlijk vind ik Nilsson ongelofelijk effectief. Zoveel goals en assists terwijl hij eigenlijk een matig voetballend seizoen draaide.
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Haha, hou toch op Drika. Nilsson heeft helemaal geen goede voorzet. Hoe vaak belanden voorzetten van Nilsson wel niet bij de 2e paal of achter de lijn?
Heb Beerens met Oranje <21 zien spelen tegen Engeland. Die jonge komt er wel.
SCH
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Als die bewuste middenvelder van Feanfevr nog komt en een spits is het ruim bemeten. Dan zal er vast nog e.e.a. vertrekken.
Ga er van uit dat Feanfever deze speler bedoelde.... geloof niet dat er nog een middenvelder komt. Hoop natuurlijk nog wel op opvolger Bosvelt...
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

Súrhusterfeanfans schreef:Haha, hou toch op Drika. Nilsson heeft helemaal geen goede voorzet. Hoe vaak belanden voorzetten van Nilsson wel niet bij de 2e paal of achter de lijn?
Heb Beerens met Oranje <21 zien spelen tegen Engeland. Die jonge komt er wel.
Zijn statistieken bewijzen het gewoon. Met alves en huntelaar heb je wel spitsen die het afmaken, maar hij weet wel elke keer de bal goed neer te leggen, de assist zal niet altijd een strakke voorzet van de achterlijn zijn, maar hij kan de bal goed voor de spits neerleggen. Bijvoorbeeld de goal tegen NAC thuis, dat Alves hem over de keeper wipt is een geweldige assist.
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

Jeroen schreef: Wanneer is een voetballer in jouw ogen dan wel effectief?

Persoonlijk vind ik Nilsson ongelofelijk effectief. Zoveel goals en assists terwijl hij eigenlijk een matig voetballend seizoen draaide.
\

Nilsson kun je niet effectief noemen, hij mist namelijk vaker als hij op de keeper afgaat, dan dat hij de bal scoort. Nilsson is met zijn snelheid veelvuldig in kansrijke positie en pakt daar inderdaad redelijk veel assist en goals uit, maar effectief is het niet, als je zijn goede tegenover zijn slechte acties afzet.
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

drika746 schreef:
Zijn statistieken bewijzen het gewoon. Met alves en huntelaar heb je wel spitsen die het afmaken, maar hij weet wel elke keer de bal goed neer te leggen, de assist zal niet altijd een strakke voorzet van de achterlijn zijn, maar hij kan de bal goed voor de spits neerleggen. Bijvoorbeeld de goal tegen NAC thuis, dat Alves hem over de keeper wipt is een geweldige assist.
Om te beoordelen of iemand een goede voorzet in huis heeft moet je niet alleen kijken naar het aantal doelpunten (of dat dan kwaliteit van de spits/afmaker is of gewoon een niet te missen voorzet) wat daaruit voort is gekomen, vergelijk dat ook eens met het aantal mislukte voorzetten, etc. Ik heb Lasse Nilsson dit seizoen zoveel mislukte acties zien maken en bar slechte voorzetten zien geven, dat ik me serieus afvraag of jij hem überhaupt in actie hebt gezien?? Zo ja, waar heb je op gelet?? En zo nee, hoe kun je hem dan beoordelen??

Overigens is dit het Roy Beerens-topic, zullen we de Nilsson-discussie elders gaan voeren?
In case of doubt, make it sound convincing
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

Om mijn mening over Nilsson en Beerens even samen te vatten:

Een speler zoals Alves is effectief, die haalt met minimale input het maximale resultaat. Nilsson en Beerens komen met hun snelheid vaak in kansrijke positie om te scoren, of om een assist te leveren. wanneer een speler zoals Nilsson, 10 goals en 10 assist maakt dan is dat wel een kwaliteit, maar geen effectiviteit gezien het aantal keren dat hij in kansrijke positie kwam. wat ik probeer te zeggen is dat Beerens wel de kwaliteit heeft om goed te worden, een goede actie en snelheid heeft, maar nog niet effectief genoeg. Kone heeft ook tijden gehad redelijk scoorde bij Roda, maar de effectiviteit was niet heel hoog. Bij psv heeft hij een hele tijd niet gescoord en dat verbaast mij ook niet, want zijn kwaliteit om het af te maken is niet bijzonder. Wanneer een speler als Nilsson of Beerens ook nog eens een zeer effectief is, zoals Christiano ronaldo(zij het op een lager niveau), die ook nog eens kan kopen, een goede afronding heeft en een geweldige pass dan heb je een dodelijke speler omdat hij en veel in kansrijke positie kan komen en zeer effectief is. die eefectiviteit is iets dat Christiano ronaldo heeft moeten bijleren bij MAN UTD, waar hij ook begon als ineffectieve dribbelaar. Effectiviteit kan Beerens ook bijleren en daarom heeft hij wel het potentieel om een zeer goede speler te worden maar vind ik hem dan nu nog niet!
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

diepFries schreef: Om te beoordelen of iemand een goede voorzet in huis heeft moet je niet alleen kijken naar het aantal doelpunten (of dat dan kwaliteit van de spits/afmaker is of gewoon een niet te missen voorzet) wat daaruit voort is gekomen, vergelijk dat ook eens met het aantal mislukte voorzetten, etc. Ik heb Lasse Nilsson dit seizoen zoveel mislukte acties zien maken en bar slechte voorzetten zien geven, dat ik me serieus afvraag of jij hem überhaupt in actie hebt gezien?? Zo ja, waar heb je op gelet?? En zo nee, hoe kun je hem dan beoordelen??

Overigens is dit het Roy Beerens-topic, zullen we de Nilsson-discussie elders gaan voeren?
Hij heeft laten zien het wel te kunnen, maar geen consistentie te hebben. dat bedoel ik met het gebrek aan affectiviteit, niet optimaal gebruik maken van de keren dat je in kansrijke positie komt.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

drika746 schreef:Hij heeft laten zien het wel te kunnen, maar geen consistentie te hebben. dat bedoel ik met het gebrek aan affectiviteit, niet optimaal gebruik maken van de keren dat je in kansrijke positie komt.
Affectiviteit is heel iets anders dan effectiviteit he. ;)

Maar ik begrijp je wel. Nilsson heeft m.i. ook teveel kansen gemist. Veel assists hoor, daar niet van, maar als je in een tweespitsensysteem speelt bij Heerenveen mag je er meer maken dan 9 per seizoen. Ondanks dat je Alves naast je hebt.

Beerens moet je daar niet mee vergelijken. Een pure vleugelspeler die wat actie en dynamiek in het spel brengt. Goede aankoop, nog geen absolute topper maar dat komt nog wel. Aankomend seizoen regelmatig invallen, seizoen daarop basisplaats (tussentijds contractje even verlengen) en seizoen daarop de nieuwe Robben.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Jeroen schreef:Persoonlijk vind ik Nilsson ongelofelijk effectief. Zoveel goals en assists terwijl hij eigenlijk een matig voetballend seizoen draaide.
Leg dat eens naast de ongelofelijk hoeveelheid mislukte acties en doelpogingen. Als Nilsson 1 op 1 komt te spelen weet je eigenlijk al 100% zeker dat de bal er niet in gaat.

Bovendien denk ik dat je met een Beerens een completere voetballer binnenhaalt die op (korte) termijn beter zal zijn dan Nilsson.
Beerens gezien hebbende durft hij wel een duel aan te gaan, Nilsson springt en hipt alleen maar als hij het duel aan moet gaan.

sc Heerenveen heeft hier een goede koop aan gedaan. Ze moeten nu nog 1 goeie beslissing nemen en dat is Nilsson verkopen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
J te S
Jeugdspeler
Berichten: 1
Lid geworden op: 05-07-2007 21:01
Locatie: Sneek

Bericht door J te S »

Ik denk ook dat heerenveen hier weer een goede nederlandse jeugdspeler binnen heeft gehaald.

In Eindhoven denken ze allemaal terug aan Huntelaar.
Gebruikersavatar
Niklas Tarvajärvi
Bankzitter
Berichten: 175
Lid geworden op: 01-12-2006 15:22
Locatie: Burgum

Bericht door Niklas Tarvajärvi »

Ben blij verrast met deze aankoop. Ik had dit werkelijk niet verwacht. Ik denk dat hij gehaald is als vervanger voor Ugur. Persoonlijk had ik, in tegenstelling tot enkele anderen op dit forum, het ook geen schande gevonden als De Ridder gekomen was. Ik heb alle duels van NL -21 gezien en hij heeft ook enkele hele goede dingen laten zien. Beerens is nog jong en kan een hele grote worden. Ik heb er wel vertrouwen in.Heerenveen heeft eerder bewezen een goed oog voor aanvallers te hebben. Het zal dus wel goed komen.
Niklasse spits!
Gebruikersavatar
Criz
Wereldspeler
Berichten: 1071
Lid geworden op: 09-08-2004 14:01

Bericht door Criz »

Hele goeie aankoop, opvolger van Ugur Yildirim lijkt me.

Afbeelding

De man hier rechts op de foto is de man die afgelopen Maandag bij de eerste training van Heerenveen aanwezig was. En wij maar denken dat het om de zaakwaarnemer van Zuiverloon ging.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

janneman schreef:Kijk, dat is weer het nadeel, er moet altijd iemand zijn die het niet met de rest eens is he drika. Maar hij heeft veel kwaliteit en zal zich dan ook zeker in de basis spelen.
Heb jij er moeite mee Janneman dat er mensen zijn met een andere mening dan jij?
Waarom is het een nadeel dat hij het niet met de rest eens is?

Ik zie Beerens ook niet als een superaankoop. Het is wel een speler met veel potentie. Dus een goede aankoop. Iemand die voor veel dreiging zorgt met z''n snelheid en acties.
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Het gevoel dat ik bij deze aankoop heb, is vergelijkbaar met het gevoel dat ik had toen Zuiverloon binnengehaald werd. Een jonge jongen met potentie, hart op de tong en hij past bij Heerenveen.

Ik ben beniewd wat er met Poulsen en Yildirim gaat gebeuren.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Poulsen moet wel speeltijd krijgen, ik zou er niet raar van op kijken als die bijvoorbeeld een jaartje verhuurd zou worden aan Sparta.
Yildirim wil dus graag naar Turkije, zoals Verbeek al melde het zou zomaar kunnen zijn dat er nog heel veel wisselingen gaan plaats vinden.
Gebruikersavatar
zweed1
Wereldspeler
Berichten: 2097
Lid geworden op: 05-05-2007 23:51
Locatie: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Bericht door zweed1 »

Prima gedaan van het bestuur, zeer goede aankoop daar gaan we wat aan hebben !
Gebruikersavatar
Kibalko
Invaller
Berichten: 250
Lid geworden op: 18-05-2005 19:11

Bericht door Kibalko »

Speelt ie vast aankomende zaterdag al mee.
Een jongens die in eerste instantie voor de breedte is gehaald naar mijn mening. Ik durf op voorhand niet te beweren dat hij een basisplaats zal veroveren in het begin van de competitie. Het is aan hem om dat uit te maken. In ieder geval, succes!
'Paulo? Die houdt altijd z'n hoofd koel en z'n voeten warm'.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Crash schreef: Ga er van uit dat Feanfever deze speler bedoelde.... geloof niet dat er nog een middenvelder komt. Hoop natuurlijk nog wel op opvolger Bosvelt...
Ja zo kan ik ook gokken, zeggen er komt een verdediger en mocht het dan een middenvelder zijn dan zeg ik snel dat hij ook in de verdediging kan spelen. :wink:
Op naar het volgende seizoen....
SCH-4-LIVE
Selectiespeler
Berichten: 578
Lid geworden op: 16-12-2004 19:31

Bericht door SCH-4-LIVE »

Afbeelding

Rugnummer 8 zo te zien. Misschien zegt dit iets over de plannen met Beerens. Aan de andere kant Hansen speelt met nummer 11 ( een nummer wat niet bij zijn positie past). En de lage nummers moeten ook gebruikt worden. Maar wie weet...
SC Heerenveen: Grootse spitsen, ronde prijzen, hamsteren!!
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Roy Beerens in zijn nopjes met Heerenveen
06 juli 2007
Roy Beerens zette gisteren zijn handtekening onder een contract dat hem voor drie seizoenen aan Heerenveen verbindt. De 19-jarige aanvaller, een talent uit de PSV-school, ziet de keus voor Heerenveen als een verstandige beslissing. ,,Ajax had ook belangstelling, maar die stap vond ik te groot.’’


Er was veel belangstelling voor de rappe aanvaller. De 19-jarige Brabander speelde zich het afgelopen halve jaar bij NEC, waar hij op huurbasis onderdak had gevonden, in de kijker. De aanvaller, Beerens kan zowel vanaf links als rechts en achter de spitsen uit de voeten, leverde bovendien tijdens het EK onder 21 een aantal goede invalbeurten af. Zo scoorde hij in de beslissende penaltyreeks tegen Jong Engeland twee maal vanaf de stip.

,,Het is snel gegaan,’’ aldus Roy Beerens. ,,Tijdens het EK heeft mijn zaakwaarnemer contacten gelegd. Ajax had interesse, PSV wilde verlengen en er was belangstelling uit Spanje. Toen Heerenveen zich melde was de keuze snel gemaakt. Ik wilde in Nederland blijven en Heerenveen is een mooie club. Na één gesprek wist ik genoeg. Ik heb ook niet meer met Ajax gesproken.’’

Beerens ziet de overgang naar Friesland als een logische stap in zijn carrière. ,,Bij NEC ben ik door veel te spelen 50 procent beter en sterker geworden. Bij Heerenveen kan ik mijn volgende stap maken. Als je meteen naar een grote club gaat kun je ver terugvallen. De club spreekt me aan. Ik ben prima ontvangen en weet wat ze in me zien. Bovendien denk ik dat Verbeek een trainer is die me nog beter kan maken. Hij werkt gericht met spelers. Dat spreekt me aan.’’

De nieuwe aanwinst speelt het liefst vanaf de rechterkant, maar heeft er geen moeite mee om op links of achter de spitsen te spelen. ,,Het belangrijkste is dat ik me goed ontwikkel en een basisplaats afdwing. Er zijn genoeg uitdagingen bij Heerenveen. We spelen Europees en er loopt veel kwaliteit rond. Ik hoop dat Alves blijft. Het lijkt me heerlijk met hem samen te spelen. Alle verdedigers in Nederland zijn bang voor hem en daardoor krijgen anderen meer ruimte.’’

Roy Beerens en zijn vriendin Richelle willen zo snel mogelijk woonruimte zoeken in Friesland, Hij ziet de overgang wel zitten. ,,Ik ken Gianni en Calvin natuurlijk van het EK en van vroeger ken ik de broertjes Drost nog. Ik denk dat ik me hier snel thuis zal voelen.’’ Komende maandag meldt Roy Beerens zich voor het eerst op de training. Dat is vrij snel na het EK, maar: ,,Ik ben fit en wil zo snel mogelijk aanschuiven zodat ik vlot kan inburgeren. Ik wil slagen bij Heerenveen en ga daar hard voor werken.’’
Dit verhaaltje maakt in eerste instantie wel veel duidelijk.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Rugnummer '8' was afgelopen seizoen vrij omdat Norregaard net voor de transferdeadline was vertrokken. Dus dat Beerens dat nummer nu krijgt wil niet meteen zeggen dat hij een basisplaats krijgt toebedeeld.

Ik ben wel blij met deze aankoop. Talentvolle speler én nederlands. Ik weet niet precies wat zijn kwaliteiten zijn, maar ik denk wel dat hij de potentie heeft om door te groeien en een belangrijke speler voor ons kan worden.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Criz schreef:Hele goeie aankoop, opvolger van Ugur Yildirim lijkt me.

Afbeelding

De man hier rechts op de foto is de man die afgelopen Maandag bij de eerste training van Heerenveen aanwezig was. En wij maar denken dat het om de zaakwaarnemer van Zuiverloon ging.
De zaakwaarnemer van Zuiverloon is oud-Heerenveenspeler Winnie Haatrecht en die is van Surinaamse afkomst dus die kon het nooit zijn. Ik vind wel dat er enige gelijkenis is met Guus Hiddink. Kon zo een broertje van hem zijn :D
sonnema
Selectiespeler
Berichten: 740
Lid geworden op: 04-06-2003 10:19

Bericht door sonnema »

Dacht eerst dat het Ron Brandsteder was, hahaha
Gebruikersavatar
West Indische Buurt
Jeugdspeler
Berichten: 44
Lid geworden op: 20-06-2005 11:04
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door West Indische Buurt »

Volgens mij is het Rob Oudkerk...
Leven en laten leven...
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Booijstra schreef:Beerens is een jeugdtalent van NEC die zijn opleidig bij PSV genoot. Tijdens het EK -21 was ie ook regelmatig actief. Onder welke steen heb je gezeten vorig seizoen Venderwel? :wink:
Onder welke rots het afgelopen jaar gelegen?

Jeugdtalent van NEC?
Hij staat onder contract bij PSV en is voor een half seizoen aan NEC verhuurd.
Jeugdtalent van PSV.
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

drika746 schreef:
Is dat niet precies wat ik zeg, het is geen topaankoop omdat hij simpelweg (nog) geen topper is. Hij kan misschien goed worden maar dan moet hij zich nog heel erg gaan ontwikkelen. Dreiging is leuk, maar is zie liever affectiviteit en dat ontbreekt er bij hem nog aan.
Dat ontbreekt er bij jou ook als voetballer aan Drika :wink: Maar zo hebben we op Alves na nog wel een paar spelers bij Heerenveen rondlopen. GGG is ook geen ster in de afronding. Ik hoop alleen dat Roy zich net zo stormachtig (zoals het weer van vandaag) ontwikkelt als Kaas Jan( als hij die vieze overtredingen maar laat) :upto:
scheerenveen.supporterswereld.nl
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

janneman schreef: Dat ontbreekt er bij jou ook als voetballer aan Drika :wink: Maar zo hebben we op Alves na nog wel een paar spelers bij Heerenveen rondlopen. GGG is ook geen ster in de afronding. Ik hoop alleen dat Roy zich net zo stormachtig (zoals het weer van vandaag) ontwikkelt als Kaas Jan( als hij die vieze overtredingen maar laat) :upto:
Ik heb EN geen dreiging EN geen effectiviteit :lol:

Garcia is ook niet effectief, maar die is meer technisch dan van de actie, en zou ik eerder achter de spits zetten. Beerens kun je (helaas :?: ) niet vergelijken met huntelaar, dat zijn 2 totaal verschillende speel typen. Huntelaar was is de jeugd al iemand die handig vrij liep en veel scoorde, beerens is meer van de actie.
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

"Huntelaar was iemand die in de jeugd al aardig vrij liep"

Jij hebt hem zeker als z'n hele jeugd gevolgt?
Jij weet precies wat de specifieke kwaliteiten van Beerens zijn?
En wat hij niet kan?

Beter word jij gewoon scout. Jij heb niet een bolwerk aan connecties. Maar een bolwerk in je hoofd, je kan gewoon zien wat iedereen niet kan en wel kan. Knap!!!!




Het is niet bedoeld om je aftezeiken, maar houd a.u.b je opmerkingen een beetje genuanceerder, het lijkt nu wel alsof jij overal verstand van hebt maar iemand anders niet.Bovendien weet jij precies te vertellen wat een speler wel en niet kan en dat is nogal irritant, als ik het zo mag stellen.


Ontopic: Beerens is een uitermate goeie aankoop. Iemand met explosiviteit.
Ik weet niet voor welke positie gehaald is, maar Pranjic aan de linker kant en Beerens aan de rechterkant heb je 2 goeie flanken. Met Sulejmani en Yildirim heb je ook nog 2 spelers voor de flanken. Sulejmani kan ik niet beoordelen, maar hoop dat ie flink gaat schitteren. Yildirim wordt mischien verkocht, maar anders heb je iemand met een geweldige voorzet hier nog. Beerens is iemand die het allemaal nog moet laten zien, maar heeft denk ik genoeg talent om door te breken.
Pranjic, moet nog 1x laten zien wat hij waard is.

En dan hoop ik dat wij het seizoen ernaar 2 hele goeie flanken hebben met: Sulejamani en Beerens.
Booijstra
Wereldspeler
Berichten: 1124
Lid geworden op: 06-02-2003 15:59
Locatie: Heerenveen

Bericht door Booijstra »

@Rick

Of ie nu eigendom was van PSV of NEC. Hij heeft toch zijn verdienste bewezen bij NEC en niet bij PSV.[/quote]
Plaats reactie