Roy Beerens

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Beerens heeft een korte opleving gehad maar wordt nu al wat meer de Heerenveen Beerens. Tegen RKC werd hij na 65 minuten gewisseld, tegen Groningen was het niet best en ook gisteren speelde hij weer niet groots. Na 3 weken is hij weer de oude Beerens zoals wij hem hier kennen de laatste 2 jaar.
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

En dan dat interview dat ik op voetbalprimeur las. Wat een zelfoverschatting zeg.
Ik heb gisteren de wedstrijd van Az tegen Feyenoord gezien. Het eerste dat me opviel; de voorzetten die geen enkele keer aankwamen!
Er is niks veranderd.
SCH
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Zoals ik in mijn vorige post al memoreerde; de voorzetten komen niet aan.
Vandaag is het weer niet anders. Met enig leedvermaak kijk ik dan ook naar zijn optredens.
SCH
Gebruikersavatar
Ruud Huntbäck
Basisspeler
Berichten: 805
Lid geworden op: 18-01-2006 13:51
Locatie: Heerenveen

Bericht door Ruud Huntbäck »

Surhuisterveen schreef:Met enig leedvermaak kijk ik dan ook naar zijn optredens.
Bij Heerenveen stond ie er zowiezo naast, nu speelt ie in ieder geval nog eens, al is het dan bij de koploper.
joris
Jeugdspeler
Berichten: 16
Lid geworden op: 21-08-2011 20:56

Bericht door joris »

Mooi om te zien hoe jullie je best doen om als miskoop van AZ te kwalificeren. Ik ben het met een aantal dingen eens, maar een groot aantal dingen ook niet. Zijn rendement moet hoger, zowel qua voorzet als doelpunten. Z'n rendement in het veld is ontzettend hoog. Door de druk die Beerens voortdurend op de verdediging van tegenstander zet kan AZ het geliefde spelletje met opkomende backs spelen. Blijkbaar heerst bij sommigen hier de opvatting dat voetbal een individuele sport is (hetgeen me gezien het spel van Heeerenveen ook niet verbaast :wink: ) Beerens is voor AZ een speler die het team sterker maakt en daarom volledig op z'n plaats is.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Beerens heeft inderdaad een positieve intentie, maar dat is ook wel het minste dat je mag vragen van een speler die er pas net is. Dat is dus niet zo relevant. Het gaat uiteindelijk maar om één aspect: de eigen prestaties, getoetst aan de hand van rendement. Zoals je al aangeeft is dat rendement nog steeds onvoldoende. Kijk bijvoorbeeld eens naar de 0-3 van Poulsen, dat is zo'n typische voorzet van Beerens (totaal niet geplaatst). Zolang hij dat aspect niet onder de knie heeft en ook niet compenseert met voldoende treffers blijf ik hem tegenvallend vinden. Dat is namelijk hét kwalitatieve aspect waar je hem op moet beoordelen.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

joris schreef:Z'n rendement in het veld is ontzettend hoog. Door de druk die Beerens voortdurend op de verdediging van tegenstander zet kan AZ het geliefde spelletje met opkomende backs spelen.
Dat doet hij inderdaad goed, maar dat doen zo'n beetje alle spelers van AZ. Dat is puur de verdienste van Verbeek en zijn speelwijze. Dat druk zetten deed Roy bij Heerenveen bijvoorbeeld niet. Verder vind ik dat als dat het enige is wat hij brengt, dat dat voor een aanvaller wel erg mager is. Zeker met de potentie die hij zonder meer in zich heeft. Die jongen zou veel meer assists moeten geven en veel meer moeten scoren. In 4 seizoenen Heerenveen heeft hij op het gebied van voorzetten en afronding geen enkele stap gezet, ik ben benieuwd of hij bij AZ die stappen op die punten wel kan maken. Ik betwijfel het.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

joris schreef:Mooi om te zien hoe jullie je best doen om als miskoop van AZ te kwalificeren.
Een miskoop is het beslist niet, maar de lyrische reacties van AZ-fans na de transfer waren ook enorm overtrokken. Dat wordt hier bedoeld. Beerens is een nuttige teamspeler in het uitstekende collectief van Verbeek; niets meer, niets minder.
joris
Jeugdspeler
Berichten: 16
Lid geworden op: 21-08-2011 20:56

Bericht door joris »

Skopperij schreef:Een miskoop is het beslist niet, maar de lyrische reacties van AZ-fans na de transfer waren ook enorm overtrokken. Dat wordt hier bedoeld. Beerens is een nuttige teamspeler in het uitstekende collectief van Verbeek; niets meer, niets minder.
Grotendeels eens met maar één toevoeging. Een meer dan nuttige speler. Hij is door z'n snelheid en druk naar voren een constante aandachtstrekker waardoor AZ z'n favoriete spel kan spelen. Zonder Beerens lukte dit nog niet. Door de beweeglijkheid van Holman en Beerens komt er vroeg of laat in de wedstrijd een moment dat de tegenstander 'breekt'. Ben benieuwd of hij zich individueel verder ontwikkelt met assists en doelpunten. De grote man achter het succes is inderdaad Verbeek. I.t.t. vorig jaar heeft hij nu iedereen op de goeie plaats staan.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

joris schreef:Een meer dan nuttige speler. Hij is door z'n snelheid en druk naar voren een constante aandachtstrekker waardoor AZ z'n favoriete spel kan spelen. Zonder Beerens lukte dit nog niet.
Ik vind het een 'gewoon' nuttige speler. :wink: Beerens is een echte vleugelspeler (die hadden jullie eerst niet) en puur door de aanwezigheid daarvan kan het favoriete spel worden gespeeld. Met Steve de Ridder had dat heus ook gekund.
Ben benieuwd of hij zich individueel verder ontwikkelt met assists en doelpunten.
Ik ook. Toen hij net bij Heerenveen was voorzagen we een mooie stap binnen enkele jaren. Na vier seizoenen ploeteren en zwoegen is dat niet helemaal uitgekomen, al hoe goed AZ momenteel ook speelt. Grotere clubs als PSV, Ajax en Fiorentina hebben het nooit écht aangedurfd met hem. Misschien is over een halfjaar de conclusie dat dit het gewoon is voor Beerens: subtop Eredivisie, tegen de top aan (mits in vorm).
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Ik verwacht wel dat Verbeek hem weer aan de praat krijgt. Hoewel ik ook betwijfel of Beerens zo goed zal worden of wij ooit dachten denk ik dat hij na AZ best nog een stapje kan maken. Duitse middenmoot ofzo, dat is wel wat voor hem.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Hij had wel een nieuwe uitdaging nodig. Sportief een mooie stap omhoog voor hem, zo eerlijk moeten we zijn. Overigens denk ik wel dat dit zijn plafond is en daar is niets mis mee. Achteraf hebben we hem wel te laat verkocht, dat is jammer. Maar ja, het is nu makkelijk praten.

Ik vind zijn vervanger Narsingh trouwens net wat completer. Wat dat betreft ben ik er niet rouwig om dat hij weg is. Verder gun ik het hem van harte, want Roy is volgens mij geen vervelende jongen.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Blizzard schreef:Achteraf hebben we hem wel te laat verkocht, dat is jammer.
Wiens 'schuld' is dat? Beerens heeft achteraf maar een habbekrats opgeleverd en ik heb niet het idee dat er nou veel betere biedingen zijn geweest door de jaren heen. Al helemaal niet op het moment dat de club sportief aan het wegzakken was. Er zijn ook relatief weinig geruchten geweest tot aan het moment dat AZ aanklopte. Een heel goede status had hij dus toch al niet, zo mag je wel concluderen.
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Wiens 'schuld' is dat?
Zij die verantwoordelijk zijn voor het aan- en verkoopbeleid. In dit geval ga ik overigens niemand de schuld geven. Het is gewoon een constatering achteraf.
Beerens heeft achteraf maar een habbekrats opgeleverd en ik heb niet het idee dat er nou veel betere biedingen zijn geweest door de jaren heen. Al helemaal niet op het moment dat de club sportief aan het wegzakken was. Er zijn ook relatief weinig geruchten geweest tot aan het moment dat AZ aanklopte. Een heel goede status had hij dus toch al niet, zo mag je wel concluderen.
Er kwam inderdaad niet zoveel naar buiten maar volgens mij zijn er door de jaren heen toch best een aantal clubs geïnteresseerd geweest. Het is natuurlijk de vraag of het echt concreet was maar ik heb idee dat Heerenveen altijd de hoofdprijs wou hebben. Dat schrikt clubs af. Op zich is het niet verkeerd om de hoofdprijs te vragen, alleen zit er nog steeds een behoorlijk verschil tussen de hoofdprijs en 1.5 miljoen.

Beerens had/heeft ook altijd wel een goede naam gehad. Ik vond overigens wel dat hij door de media etc altijd beter werd gemaakt dan hij in werkelijkheid was. Prima Eredivisiespeler hoor maar ook niet veel meer dan dat.

Maar nogmaals, men moest Beerens wel verkopen. Je kon moeilijk met een grootverdiener blijven zitten die ontevreden zou zijn en waarschijnlijk niet eens de voorkeur op zijn positie zou krijgen.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

In mijn ogen ligt het vooral aan Beerens zelf. Er zijn hier en daar geruchten geweest, maar dat is naar mijn weten vooral bij belangstelling gebleven. Laat staan dat er serieus is onderhandeld. Daarnaast heeft Beerens in aanloop naar de bekerfinale verlengd tot 2013 en er is toen een gelimiteerde transfersom in het contract opgenomen die te billijken was. Uiteindelijk heeft hij ongeveer drie keer zo weinig opgeleverd. Dan kan het haast niet anders of Beerens is niet goed genoeg bevonden om een stevig miljoenenbedrag aan uit te geven. Dan kan je als club ook niet heel veel beginnen, of je moet zeggen: we willen van je af en laten je voor een zacht prijsje gaan. Maar was Beerens dan echt opgebloeid bij een andere club, dan had je weer de kritiek gehad van 'veel te makkelijk laten gaan'. Het is vooral zo gelopen omdat de (niet onrealistische) verwachtingen niet zijn uitgekomen. Dat kan gebeuren in het voetbal.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6248
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Voor alle AZ-fans hier. Ik ben blij dat we hem kwijt zijn en jullie blij dat jullie hem hebben. Prachtig mooi! Laten we over anderhalf jaar de meningen nogmaals naast elkaar leggen.
Spijt heb je morgen maar!
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Misschien heeft de club Roy wel te laat verkocht. Bradley kon toen ook voor 6.5M naar Everton maar men koos hem te houden. 2 maand later ging hij voor 2,5 maar BMG.
Eigenlijk is het zelfde het geval met Beerens daar zijn echt wel hogere biedingen van 1,5M voor geweest.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Lipton schreef:Eigenlijk is het zelfde het geval met Beerens daar zijn echt wel hogere biedingen van 1,5M voor geweest.
Denk of weet je dat? Ik heb juist het gevoel dat veel clubs interesse hadden, maar dat geen enkele durfde door te pakken.
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Gaat lekker :D
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Nam het hier al vaak op voor Beerens, maar velen vonden Beerens niks meer, een juffertje. Let maar op, Beerens komt nog bij Oranje.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Beerens in Oranje... Ik krijg spontaan medelijden met Huntelaar, die het dan alleen maar lastiger gaat krijgen. Beerens is nog steeds erg zwak in de voortzetting (zijn productie is ook bij AZ niet overtuigend) en daar draait het toch om. Ik blijf het een zwaar overschatte speler vinden. Zijn goal tegen Ajax was trouwens prima, maar laten we het ook niet groter maken dan het is. Hij kan vrijuit doorlopen richting Vermeer, als prof mág je dan ook niet missen.
rust
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 10-04-2009 12:13

Bericht door rust »

Knipecity schreef:Nam het hier al vaak op voor Beerens, maar velen vonden Beerens niks meer, een juffertje. Let maar op, Beerens komt nog bij Oranje.
Ik hoop het! Hij had een leuke goal gister! Op stap in Hveen was hij nooit beroerd om ff een praatje te maken, heel vriendelijke jongen. Alleen daarom hoop ik dat Verbeek flink blijft doorzeuren om Beerens in Oranje te krijgen.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Superfries88' schreef:Beerens in Oranje... Ik krijg spontaan medelijden met Huntelaar, die het dan alleen maar lastiger gaat krijgen. Beerens is nog steeds erg zwak in de voortzetting (zijn productie is ook bij AZ niet overtuigend) en daar draait het toch om. Ik blijf het een zwaar overschatte speler vinden. Zijn goal tegen Ajax was trouwens prima, maar laten we het ook niet groter maken dan het is. Hij kan vrijuit doorlopen richting Vermeer, als prof mág je dan ook niet missen.
Ach je kan wel blijven volhouden maar Beerens in zijn goede tijd bij ons en nu bij AZ is gewoon een speler die het verschil kan maken omdat hij mensen uit kan spelen en dat soort spelers zijn er te weinig.
Ik zou hier graag met Beerens op rechts, Narsingh op links en Assaidi achter de spitsen spelen, maar goed we kregen onder Jans Beerens niet meer aan de praat zoals hij nu speelt.
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Kijk jij wel hele wedstrijden van Beerens of alleen samenvattingen? Tegen Ajax heb ik 'm behalve zijn goal en assist (belangrijk, ja inderdaad) ook niet veel gezien. Leuke speler hoor, maar zeker geen speler waarvan we er meerdere in (vooral) Nederland hebben rondlopen.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Eric schreef:Kijk jij wel hele wedstrijden van Beerens of alleen samenvattingen? Tegen Ajax heb ik 'm behalve zijn goal en assist (belangrijk, ja inderdaad) ook niet veel gezien. Leuke speler hoor, maar zeker geen speler waarvan we er meerdere in (vooral) Nederland hebben rondlopen.
Ik ken de Beerens ook van zijn tijd hier en dat was lange tijd goed. Hij heeft gewoon veel potentie.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Knipecity schreef:Ach je kan wel blijven volhouden maar Beerens in zijn goede tijd bij ons en nu bij AZ is gewoon een speler die het verschil kan maken omdat hij mensen uit kan spelen en dat soort spelers zijn er te weinig.
Voetbal is toch geen jurysport? Je kunt op de eigen achterlijn een solo beginnen en alle elf tegenstanders uitspelen, maar als je vervolgens een kansloze pass geeft heb je er geen ruk aan. Die actie is totaal niet relevant zodra het niet gekoppeld kan worden aan effectiviteit (goal of assist). Beerens heeft een aardige actie, maar is gemiddeld genomen niet effectief. Assaidi is daar veel verder in. Die staat op vijf goals, twee assists en heeft nog tig kansen gecreëerd. En dan te bedenken dat er nog heel veel te verbeteren valt. Dát is kwaliteit, niet dat eindeloze geklooi van Beerens. Zijn rendement is dusdanig laag dat ik hem niet reken tot een speler die het verschil maakt.
joris
Jeugdspeler
Berichten: 16
Lid geworden op: 21-08-2011 20:56

Bericht door joris »

Superfries88' schreef: Voetbal is toch geen jurysport? Je kunt op de eigen achterlijn een solo beginnen en alle elf tegenstanders uitspelen, maar als je vervolgens een kansloze pass geeft heb je er geen ruk aan. Die actie is totaal niet relevant zodra het niet gekoppeld kan worden aan effectiviteit (goal of assist). Beerens heeft een aardige actie, maar is gemiddeld genomen niet effectief. Assaidi is daar veel verder in. Die staat op vijf goals, twee assists en heeft nog tig kansen gecreëerd. En dan te bedenken dat er nog heel veel te verbeteren valt. Dát is kwaliteit, niet dat eindeloze geklooi van Beerens. Zijn rendement is dusdanig laag dat ik hem niet reken tot een speler die het verschil maakt.
Eerst roepen dat het geen jurysport is en vervolgens kwaliteit afmeten aan alleen goals en assists? Getuigt van weinig voetbalintellect. Kwaliteit is ook wisselwerking met je back zodat deze kan opkomen. Kwaliteit is ook de vrije ruimte zoeken buitenom of binnendoor. Kwaliteit is ook direct druk zetten op de tegenstander waardoor deze balverlies leidt. Natuurlijk noem ik deze eigenschappen niet voor niets. Beerens is hier namelijk meester in. Goals en assists zijn belangrijk en hoe meer hoe beter, maar uiteindelijk levert een TEAMspeler het meeste rendement op. Ik ken Assaidi onvoldoende om te bepalen op hij zo'n TEAMspeler is maar uit de discussies hier over het functioneren van Dost durf ik af te leiden dat het niet altijd het geval is.
rust
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 10-04-2009 12:13

Bericht door rust »

Beerens moet gewoon nog even die goal van zaterdag herhalen in de finale tegen Duitsland!
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

joris schreef:Kwaliteit is ook direct druk zetten op de tegenstander waardoor deze balverlies leidt. Natuurlijk noem ik deze eigenschappen niet voor niets. Beerens is hier namelijk meester in.
Pardon! Beerens is daar meester in? :lol:
Nu hij net bij AZ speelt zal dat inderdaad zo zijn. Zolang het team draait zal Beerens ook draaien. Als je team totaal niet draait dan heb je geen fluit aan Beerens. Is een leuke voetballer met aardige acties, maar eerlijk gezegd niet meer dan dat.
Wat ook wel handig zou zijn is dat als je zelf balverlies lijdt, dat je dan gelijk druk zet.. dat heeft Beerens hier de afgelopen 2 jaar niet of nauwelijks gedaan. Bij AZ in de 1e paar wedstrijden heb ik hem dat wel zien doen, maar dat gaat bij hem vanzelf weer over :wink:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

joris schreef:Eerst roepen dat het geen jurysport is en vervolgens kwaliteit afmeten aan alleen goals en assists? Getuigt van weinig voetbalintellect.
Onzin. Beerens omschrijft zichzelf als een echte buitenspeler en op die manier speelt hij ook. Spelers zoals hij worden in eerste instantie beoordeeld op het maken van acties om er vervolgens een goed vervolg aan te geven. In zijn geval valt dat m.i. gewoon tegen, al jaren. Af en toe komt er best iets goeds uit (de voorzet op Holman plus de goal), maar gemiddeld genomen blijf ik het pover vinden. Zijn statistieken bewijzen dat. Assaidi en Narsingh zijn dit seizoen nog niet in topvorm en spelen in een minder team, maar kunnen toch betere statistieken weerleggen. Dat is echt geen toeval.
Kwaliteit is ook wisselwerking met je back zodat deze kan opkomen. Kwaliteit is ook de vrije ruimte zoeken buitenom of binnendoor. Kwaliteit is ook direct druk zetten op de tegenstander waardoor deze balverlies leidt. Natuurlijk noem ik deze eigenschappen niet voor niets. Beerens is hier namelijk meester in.
Bedoel je niet: Beerens kan deze opdrachten van Verbeek goed uitvoeren? Bij Heerenveen was hij daar helemaal geen meester in namelijk. Ik heb me vaak geërgerd aan zijn houding bij balverlies. Dit is meer een verdienste van Verbeek en zijn team dan van Beerens zelf. Als het echt een kwaliteit van hem is, waarom deed hij het dan niet of onvoldoende bij ons?
Plaats reactie