Roy Beerens

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
joris
Jeugdspeler
Berichten: 16
Lid geworden op: 21-08-2011 20:56

Bericht door joris »

Heerenveen rules schreef:Door wie dan?
Misschien een idee om dit topic nog eens door te lezen?
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

joris schreef: Misschien een idee om dit topic nog eens door te lezen?
Jij hebt het over een niet zo lang geleden, maar kijk jij eens na de data van dit topic wanneer de supporters positief over hem waren. Het was al twee jaar onder de maat. Als ik twee jaar slecht presteer op mijn werk dan heeft dat ook gevolgen. Voor hem was het gevolg dat Narsingh hem uit de basis speelde. Een teken aan de wand, maar dat lag natuurlijk aan iedereen behalve Beerens zelf. Hij heeft geen enkele zelfkritiek.
multatuli
Nieuw talent
Berichten: 78
Lid geworden op: 28-12-2007 20:32

Bericht door multatuli »

@Joris heb jij weleens op de azfanpage gelezen hoe (veel) supporters daar met hun (oud)helden omgaan? compleet afgebrand en zelfs uitgescholden worden ze. als az supporter vind ik dat pas triest. De reacties op beerens hier vallen dan best mee.

ik ben overigens wel heel blij met beerens in alkmaar want
ik verwacht dat hij onder verbeek weer
helemaal opleeft. met hem en altidore hebben we dan weer een geweldige aanval.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

multatuli schreef:@Joris heb jij weleens op de azfanpage gelezen hoe (veel) supporters daar met hun (oud)helden omgaan? compleet afgebrand en zelfs uitgescholden worden ze. als az supporter vind ik dat pas triest. De reacties op beerens hier vallen dan best mee.

ik ben overigens wel heel blij met beerens in alkmaar want
ik verwacht dat hij onder verbeek weer
helemaal opleeft. met hem en altidore hebben we dan weer een geweldige aanval.
Multatuli, ik help het je hopen. Als Beerens dit seizoen meer dan 1 bal op het hoofd van Altidore kan leggen, dan is het al een prestatie. Beerens heeft hier de laatste tijd niks gepresteerd. Dat lag voor het grootste deel aan Beerens zelf. Misschien dat hij opleeft, dat kan, maar verwacht niet dat hij dat met vrachten goals en assists gaat bekronen.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6248
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

“Hij kan op een dubbeltje draaien, zoekt steeds zijn man op, is creatief, is goed in de kleine ruimte, komt in de eerste paar meters op snelheid steeds los van zijn tegenstander en heeft een goede voorzet”

Aldus Stewart
Dan vraag ik me echt af welke wedstrijden ze hebben gezien van Beerens.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Mwah, klopt allemaal ook wel behalve dat van die goede voorzet.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Beerens draait steeds als een dubbeltje als hij een tegenstander ziet terwijl hij er als een kwartje langs zou moeten gaan.
superkaas
Nieuw talent
Berichten: 111
Lid geworden op: 09-08-2011 23:05

Bericht door superkaas »

Ik snap niet dat zoveel Heerenveen fans zo negatief over Beerens waren. Misschien kwam het doordat de relatie met Jans compleet gebrouilleerd was, en dat Beerens daardoor bijna tot nooit speelde en niets goeds kon doen.

Want nu bij AZ is hij werkelijk FAN-TAS-TISCH, snel, acties, voorzetten en schoten vanaf 20 meter die gevaarlijk zijn. Werkelijk een openbaring, komt deels ook doordat zijn ''voorgangers'' (Benschop/Holman) niet al te soepel waren vanaf de rechterflank, maar hij doet het echt goed, een van de belangrijkere spelers van dit AZ nu al.

En met het AZ middenveld is hij als een vis in water, hoe hij dan ook gelanceerd wordt! Hopelijk voor Heerenveen (en niet voor mij) heeft Heerenveen een 'hoog' doorverkoop percentage weten af te dingen.
superkaas
Nieuw talent
Berichten: 111
Lid geworden op: 09-08-2011 23:05

Bericht door superkaas »

Ebiede schreef: Dan vraag ik me echt af welke wedstrijden ze hebben gezien van Beerens.
Beerens speelt de laatste 4 wedstrijden die hij meedeed bij AZ, precies zoals Stewart hierboven zei. Dus wat dat betreft, is hij weer helemaal opgeleefd onder Verbeek. Een frisse start deed/doet hem blijkbaar goed.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

superkaas schreef:Ik snap niet dat zoveel Heerenveen fans zo negatief over Beerens waren.
Je geeft zelf het antwoord:
superkaas schreef:Dus wat dat betreft, is hij weer helemaal opgeleefd onder Verbeek. Een frisse start deed/doet hem blijkbaar goed.
Voor een speler met de kwaliteiten van Beerens heeft hij vorig seizoen afgrijselijk slecht gepresteerd. Eén veldgoal en volledig terecht uit de basis gespeeld door Narsingh. Mooi voor hem dat het bij AZ goed gaat, maar het geeft te denken dat hij in vier jaar tijd niets is opgeschoten. Het AZ van nu is het Heerenveen van toen. Ik betwijfel of hij ooit de top gaat halen. Ik denk het niet: zodra het team goed draait kan Beerens inderdaad fantastisch voetballen. Als het wat minder gaat, trekt Beerens je niet uit het slop zoals Assaidi dat bijvoorbeeld wel kan.
superkaas
Nieuw talent
Berichten: 111
Lid geworden op: 09-08-2011 23:05

Bericht door superkaas »

Skopperij schreef: Het AZ van nu is het Heerenveen van toen.

Sorry, als dit arrogant overkomt. Maar zelfs toen Heerenveen stukken beter draaide 3-4 jaar terug, speelde AZ ook een stuk beter. Vooral omdat we toen nog onder Van Gaal speelde en goed positie voetbal speelden.

Beerens komt nu in een geoliede machine binnen........ook is AZ op minimaal 9 posities kwalitatief beter dan het Heerenveen van nu.
Keeper
Verdediging
MIddenveld
Alleen jullie hebben een beter linksbuiten (Assaidi, misschien wel beste linksbuiten in Nederland) en Dost kan even goed zijn als Altidore (of beter) als hij in vorm is.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

superkaas schreef:Maar zelfs toen Heerenveen stukken beter draaide 3-4 jaar terug, speelde AZ ook een stuk beter. Vooral omdat we toen nog onder Van Gaal speelde en goed positie voetbal speelden.
Het maakt toch niet uit hoe AZ toen speelde? Het gaat om Heerenveen toen en AZ nu. Hij kwam van NEC > Heerenveen en die stap is ongeveer vergelijkbaar met Heerenveen > AZ in 2011. Daarom mijn conclusie: hij is in al die jaren geen meter opgeschoten. Met je analyse ben ik het overigens eens; daaruit kun je opmaken dat Beerens (in vorm) een prima voetballer is die meespeelt, maar of hij er zodanig met kop en schouders bovenuit gaat steken dat hij hogerop kan weet ik niet.
superkaas
Nieuw talent
Berichten: 111
Lid geworden op: 09-08-2011 23:05

Bericht door superkaas »

Skopperij schreef: maar of hij er zodanig met kop en schouders bovenuit gaat steken dat hij hogerop kan weet ik niet.
De essentie waarom AZ fans (waaronder ik zelf) nu al zo lyrisch over hem zijn, is dat hij überhaupt zijn mannetje voorbij komt (of überhaupt bezig houdt).

Want de afgelopen 1,5 jaar zijn wij gewend Holman daar te zien, die knuppel komt geen lantaarnpaal voorbij. En iemand als Beerens houdt toch al snel 2 mensen bezig (rugdekking) dus daar boek je sowieso al winst. Iedere assist en/of goal die hij mee pikt zijn alleen maar meegenomen.
En niemand verwacht dat hij met kop en schouders er bovenuit gaat steken, want dit AZ draait om het ''team'' en niet om het individu (Hamdaoui in kampioensjaar bijvoorbeeld en het team was ook om Schaars heen gebouwd).
Het team bestaat uit allemaal spelers die werk voor elkaar (willen) verzetten.

Dus Beerens komt in geoliede machine binnen, met een stabiele keeper, degelijke verdediger en een van de betere (mijn mening) middenvelden van Nederland (Elm, Wernbloom + Martens (of Maher).
Silver

Bericht door Silver »

Even wat anders: krijgt hij nog een afscheid? Was vandaag toch wel goed moment geweest, hij heeft gister al gespeeld?
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

superkaas schreef:Misschien kwam het doordat de relatie met Jans compleet gebrouilleerd was, en dat Beerens daardoor bijna tot nooit speelde en niets goeds kon doen.
Absoluut niet. Onder Sollied (vanaf ongeveer februari 2009), De Jonge én Everse haalde hij hetzelfde niveau als onder Jans. Als onder vier trainers hetzelfde probleem ontstaan is het probleem dus niet de trainer. Zijn voorzet was bovendien in de periode onder Verbeek ook al ondermaats. Dat is nog nooit zijn kwaliteit geweest. Een mannetje uitspelen kan hij best, maar daarna stokt het vaak. Beerens heeft zichzelf veel wijsgemaakt, maar moet vooral zijn mond houden en het over een lange periode laten zien.

Overigens moet ik wel zeggen dat AZ me voetballend ontzettend kan bekoren. Een elftal wat zo ontzettend in balans is. Spelers met fysieke kracht, goede dosis mentaliteit, loopvermogen, goede en snelle passing, spelers die goals kunnen maken. Als je de totale kwaliteiten even buiten beschouwing neemt is AZ misschien wel de Eredivisieploeg die het best in elkaar steekt.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Leuk voor hem dat hij goed start bij AZ, maar hij mag zich wel eens achter zijn oren krabben dat hij nu in een paar wedstrijdjes al meer heeft laten zien dan bij Heerenveen in de afgelopen 2,5 jaar. Dat lag aan helemaal niemand anders dan meneertje Beerens zelf, al zal hij zelf het omgekeerde wel beweren.
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Ik had niet anders verwacht, Verbeek geeft hem het vertrouwen wat ie nodig heeft. Jaar 1 was ie bij ons ook top, dus of hij houdt dit vast of het is na een jaar weer klaar. Maar goed, dit jaar zal ie top spelen en dat gun ik hem, waarom niet?
100% achter Marco van Basten!
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Hier kreeg hij ook vertrouwen, maar hij presteerde een lange periode onder de maat. Dan is het logisch dat het vertrouwen op een gegeven moment minder wordt en de trainer wat anders gaat proberen, Narsingh heeft zijn kans gegrepen en kreeg (terecht) de voorkeur boven Beerens. Ondertussen geeft hij alles en iedereen daar de schuld van behalve hemzelf.
Die jongen zou eens goed in de spiegel moeten kijken, aan een gebrek aan vertrouwen van de trainer(s) heeft het niet gelegen. Nu gaat het misschien leuk, maar als hij onder Verbeek ook zo'n periode zo dramatisch presteerd staat hij er ook bij hem naast. Mits er een alternatief voor hem is.
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Voor sommige mensen moeilijk om toe te geven dat Beerens gewoon een goede voetballer is met een enorme potentie. Die gast kan gewoon echt goed voetballen en laat dat nu weer zien.
Bedankt Torcida:-)
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Ja dat za allemaall wel, maar waarom liet hij dat hier in de afgelopen 2,5 jaar totaal niet zien dan?
De kritiek die hij hier kreeg was volkomen terecht. En als hij een beetje zelfkritisch zou zijn zou hij, in plaats van het op een gebrek aan vertrouwen te gooien, moeten toegeven dat hij met de potentie die hij zeker heeft eigenlijk schandalig zwak heeft gepresteerd de afgelopen jaren.
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Superfries1983 schreef:Ja dat za allemaall wel, maar waarom liet hij dat hier in de afgelopen 2,5 jaar totaal niet zien dan?
Motivatie problemen? Trainers? Matige medespelers? Geen zin meer? Een combinatie van dit alles?
Bedankt Torcida:-)
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Bij AZ proberen ze ook te voetballen. Dat is voor een buiten ook wel gemakkelijk.
Hij staat daar veel vaker 1 op 1 en hoeft niet net zoals bij Heerenveen acties over 60 meter te maken maar over kortere afstanden.
AZ is qua voetbal veel verder dan Heerenveen. Ze spelen daar ook aanvallend voetbal.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Beerens is een leuke voetballer, maar was en blijft beperkt. Het is ook geen toeval dat zijn vorm samenhangt met de vorm van de ploeg. Kortom: je kan hem er best bij hebben als het goed draait, zodra het niet draait zal hij zelden het verschil maken. Daar mist hij bepaalde kwaliteiten voor (waaronder een goede dosis zelfkritiek). Daarin legt hij het echt af tegen Assaidi en in mindere mate Narsingh. Die zijn namelijk nog wél in staat om iets te forceren als de rest niet draait.
Alfred
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Alfred »

Squerel heeft gelijk. Beerens is gewoon een goede rechtsbuiten. En zo slecht heeft hij bij ons niet gespeeld de laatste 2 jaar, wordt allemaal enorm overdreven.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6248
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Stiffie schreef:Squerel heeft gelijk. Beerens is gewoon een goede rechtsbuiten. En zo slecht heeft hij bij ons niet gespeeld de laatste 2 jaar, wordt allemaal enorm overdreven.
Nee, hoe komen we erbij, heeft als speler die al vier jaar bij ons speelt de ploeg bij de hand genomen, en met geweldige actie en goals ons team keer op keer over het dode punt heen geholpen. Als het tegen zat ging Beerens voorop in de strijd. Hij wist heel namelijk heel goed dat je bij tegenslag nog harder moet werken om er bovenop te komen. Wanneer het niet goed ging (en dat valt hem te prijzen) dan keek hij altijd eerst naar zichzelf voordat de schuld bij een ander werd gelegd.

Echt doodzonde dat we deze teamspeler en assist- en doelpuntenmachine kwijt zijn.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

De post drie keer met verbazing doorgelezen voordat ik er pas achter kwam dat je het cynisch bedoelde, maar je hebt helemaal gelijk :D
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Squerrel schreef:Voor sommige mensen moeilijk om toe te geven dat Beerens gewoon een goede voetballer is met een enorme potentie. Die gast kan gewoon echt goed voetballen en laat dat nu weer zien.
Volgens mij is er niemand die ontkent dat Beerens fantastisch kan ballen. Hij deed het hier alleen niet meer. Vind het wel mooi voor hem en AZ dat hij het daar schijnbaar wel heeft gevonden.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
rust
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 10-04-2009 12:13

Bericht door rust »

Jammer dat deze lieve aardige jongen bij AZ ook niet uit de verf meer komt. Hij moet het toch nog wel kunnen? Hopelijk haalt verbeek het nog uit deze lieve man. Is superlieve jongen die altijd gewoon is gebleven. Jammer trouwens van die oerlelijke schwalbe!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Ik heb vanmiddag even op Beerens zitten letten tijdens AZ - Feyenoord. Hij oogt frisser dan bij Heerenveen, mede door de speelstijl van AZ (minder gedwongen aan de zijkant). Maar ik raakte verder niet onder de indruk van hem. Tegenstanders blijven hem relatief makkelijk van de bal zetten, veel voorzetten komen niet aan en een beslissende speler is hij tot op heden zeker niet. Die actie waar de bal voorlangs gaat terwijl Altidore goed meeloopt was m.i. typerend voor zijn spel.

Ook de vorige wedstrijden zag ik herkenbare momenten, negatieve welteverstaan. In de wetenschap dat hij zichzelf enthousiast aan het presenteren is (blijkbaar is hij hier tevreden mee) zeg ik: relatief gezien is hij nog niets opgeschoten, terwijl de omstandigheden beter zijn. Nu wil ik hem niet direct afserveren, misschien heeft hij de tijd nodig, maar ik zie nog steeds te weinig momenten waardoor ik zeg: hij is op de goede weg.
rust
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 10-04-2009 12:13

Bericht door rust »

Wel zonde ja! je gunt die jongen het beste, dus ik lette vooral op de positieve punten. Er komt echter maar bar weinig uit. Ik had van Verbeek verwacht dat hij die jongen weer aan de praat zou krijgen. Misschien ooit...
Plaats reactie