Tjerk Bogtstra

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor davp » 13-06-2007 16:03

rodion schreef:Let op mijn woorden


Zal ik doen, kunnen we waarschijnlijk binnenkort weer lachen. Maar ik hoop dat dit stukje tekst voor de verandering wel op waarheid berust en wij volgend seizoen wederom een aantal top-aankopen in onze selectie hebben.
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Berichtdoor Edmanian Devil » 13-06-2007 17:55

pyter schreef:Je moet natuurlijk niet te snel conclusies trekken, maar je zou bijna denken dat Bogstra er alleen bij is gekomen om de kennis de Gertjan ontbeert op te vullen.

Zoals ik gisteravond van Bogtstra bij Na de wedstrijden en op Langs de Lijn begreep, gaat hij zich maar zijdelings met de eerste selectie bezighouden; Jong Heerenveen en de rest van de opleiding zullen het speerpunt zijn.
All clubs are equal, but some are more equal than others :-(
Avatar gebruiker
Edmanian Devil
Basisspeler
 
Berichten: 868
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:42
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor Janneman » 13-06-2007 22:37

Leuke aanstelling en het is handig expertise op te doen vanuit andere sporten maar we moeten natuurlijk wel afwachtten of het aanslaat.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Berichtdoor Venderwel » 14-06-2007 09:06

Waren toch in de media van oa oud spelers geluiden van: Eindelijk dat een Nederlandse club zoiets doet!

Zal wel positief zijn dan, als spelers dat al zeggen!
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Berichtdoor Lipton » 14-06-2007 10:19

van Halst gaf aan dat hij in zijn carriere wel eens een Bogstra nodig zou hebben gehad.
Voor bijvoorbeeld een buitenlands talent die zich niet helemaal thuis voelt kan Tjerk heel nuttig zijn lijkt mij.
Maar ook voor de trainers kan hij voor meerwaarde zijn, moet ik deze jongen wat achter de broek zitten, of juist niet?
Volgens mij kan Verbeek zich dan ook net wat meer richten op het voetballen, en misschien kunnen spelers wat sneller hun hart luchten.

Ja, ik zie het helemaal zitten, want Tjerk is na mijn mening een hele slimme man
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor Heerenveen rules » 06-08-2007 08:24

En hij is alweer vertrokken staat vanochtend in het AD te lezen. Hij ziet geen toekomst meer in de functie die hij heeft aanvaard. Of er een verband is met het vertrek van Formsma is niet bekend.....
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Berichtdoor Jordi-SCH » 06-08-2007 08:26

Pff,volgens mij is het een grote puinzooi op het moment binnen Heerenveen.. :?
Proud to be a Feanfan!
Jordi-SCH
Selectiespeler
 
Berichten: 232
Geregistreerd op: 26-08-2006 20:42
Woonplaats: Assen

Berichtdoor drika746 » 06-08-2007 08:34

www.sc-heerenveen.nl schreef:
Tjerk Bogtstra niet aan de slag bij sc Heerenveen
06 augustus 2007
De directie van sc Heerenveen maakt bekend dat de voorgenomen indiensttreding van Tjerk Bogtstra geen doorgang zal vinden.

Bogtstra zou vanaf 1 augustus bij sc Heerenveen de nieuwe functie van personal coach gaan vervullen, dit in nauwe samenwerking met voorzitter Koos Formsma. Door het aftreden van Formsma 24 juli jl. ontstond een gewijzigde situatie.

Na enkele gesprekken tussen de clubleiding en Bogtstra concluderen partijen dat de basis voor een verantwoorde start in deze nieuwe functie te smal is. Bogtstra gaat nu op zoek naar een andere uitdaging in de sportwereld. Tjerk Bogtstra en de directie van sc Heerenveen zijn overeengekomen over de achtergronden van het besluit geen nadere mededelingen te doen.


Vrij logisch dus
drika746
Superster
 
Berichten: 2580
Geregistreerd op: 05-01-2007 21:37

Berichtdoor pluisje » 06-08-2007 08:40

Jordi-SCH schreef:Pff,volgens mij is het een grote puinzooi op het moment binnen Heerenveen.. :?


Tja, dat is nu precuies wat ik eigenlijk niet wil geloven. Ik denk dat er op dit moment schoon schip wordt gemaakt met het verleden.

Het tijdperk Riemer en Annie wordt nu definitief afgesloten en zelfs de tussenpaus is verdwenen. Tijd dus voor een echte voorzitter en een echt bestuur (zonder de lakeien te zijn van Riemer). Ook het vertrek van Bogstra past in dit straatje. Het is een keuze en aanstelling van de tussenpaus geweest. Er ontstaat wat rumoer over en de zaak wordt prima afgehandeld.
Ik moet zeggen dat ikhet bestuur nu prima en sterk vind overkomen. Van mij mogen ze dit jaar rustig zo volhouden. Geen overhaaste beslissingen en geen paniek-voetbal (zoals makkelijk zou kunnen in de zaak Alves). Ik zoualleen graag wel naast het bestuur een Technisch Directeur willen zien......
pluisje
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 26-06-2007 10:26

Berichtdoor BS » 06-08-2007 08:51

pluisje schreef:Tja, dat is nu precuies wat ik eigenlijk niet wil geloven. Ik denk dat er op dit moment schoon schip wordt gemaakt met het verleden.

Het tijdperk Riemer en Annie wordt nu definitief afgesloten en zelfs de tussenpaus is verdwenen. Tijd dus voor een echte voorzitter en een echt bestuur (zonder de lakeien te zijn van Riemer). Ook het vertrek van Bogstra past in dit straatje. Het is een keuze en aanstelling van de tussenpaus geweest. Er ontstaat wat rumoer over en de zaak wordt prima afgehandeld.
Ik moet zeggen dat ikhet bestuur nu prima en sterk vind overkomen. Van mij mogen ze dit jaar rustig zo volhouden. Geen overhaaste beslissingen en geen paniek-voetbal (zoals makkelijk zou kunnen in de zaak Alves). Ik zoualleen graag wel naast het bestuur een Technisch Directeur willen zien......


Volgens mij heeft Bogtstra niets met Riemer te maken hoor. Het komt op mij nu ook wel een beetje over als een grote rotzooi binnen Heerenveen. Riemer is nog maar net weg en meteen stort de hele organisatie als een kaartenhuis in elkaar. Niet echt hoopvol voor de toekomst zoals het er nu aan toegaat.
Avatar gebruiker
BS
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 13-02-2007 16:54

Berichtdoor Rick » 06-08-2007 08:55

Tjerk weg, Koos weg, rumour rond Alves wat gaat er gebeuren.
Riemer paar keer Koos lelijk in het daglicht gezet.
Wie word de opvolger.
Nilsson wil weg.

Vind ook dat het bestuur sterk handelt in deze situaties.
Maar het verloopt niet lekker op dit moment in Heerenveen.
Stel Alves gaat weg, en dan opeens komt er een club die 7 miljoen wil betalen voor Nilsson. Dan ha wie een probleem. Maar goed het is altijd stel als. Ik voorzie een goede afloop, dat is immer altijd zo in Heerenveen.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Berichtdoor pluisje » 06-08-2007 08:57

BS schreef:Volgens mij heeft Bogtstra niets met Riemer te maken hoor. .


Dat is ook precies wat ik NIET heb gezegd. Bogstra is een product van de tussenpaus (Formsma).... :wink:
pluisje
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 26-06-2007 10:26

Berichtdoor Makkum8 » 06-08-2007 09:02

Heerenveen heeft nog steeds een capabel bestuur hoor mensen. De rvc weet echt wel wat ze doet en nog moet doen. Je kunt aan het vertrek van Bogstra wel afleiden dat deze puur op voorhand van Koos is binnengehaald. Nu deze weg is werd de vertrouwensband naar Tjerk te smal....

Ik vermoed dat Riemer de rvc bijstaat in al haar besluiten. Ik hoop dat de "zaak Alves" op een goede manier afgehandelt wordt (gewoon goed cashen) en dat verder de rust binnen de club behouden blijft. Er is leven na Koos, Tjerk en Alves :!:
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Avatar gebruiker
Makkum8
Basisspeler
 
Berichten: 938
Geregistreerd op: 11-04-2005 22:11
Woonplaats: Makkum

Berichtdoor Gekko » 06-08-2007 09:04

Als degene die je haalt en met je aan de slag wil, vertrekt is inderdaad een belangrijke basis weg. Dan nog had Bogstra kunnen zeggen 'ik maak er wat van'. Hij had aan kunnen haken bij de technische staf die op zich wel open staat voor coaching. Het kan ook zijn dat achter de schermen al namen circuleren van een nieuwe directeur waar Bogstra niet mee wil of kan samenwerken. We zullen het wellicht nooit weten.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor JayT » 06-08-2007 09:10

Tuurlijk is er leven na tjerk, alves en koos...

Je kunt wel nagaan dat Tjerk door Koos is gehaald en ik vind het nog steeds een bijzonder goed initiatief. Derhalve vind ik het extra jammer dat hij weggaat. Juist dit getuige van Koos zijn visie en dat hij echt wel vooruit wilde. Jammer dat er nu dus geen plaats meer is voor Tjerk, ondanks dat ik mij kan herinneren dat Koos en Tjerk toch ook elkaar (goed?) kennen en dat ook daardoor Tjerk gehaald is....
Organisatorisch denk ik - weet bijna zeker - dat er niets tot niet veel veranderd. Een soort van psycholoog voor de hele staf (spelers) zal niet weg zijn en denk dat zo iemand een extra stimulans is meer uit de spelers te halen. Maargoed. Tjerk, het ga je goed! (coach van micha kraai misschien????:P)
No offense, but....Defense! Defense!
Avatar gebruiker
JayT
Wereldspeler
 
Berichten: 1155
Geregistreerd op: 22-06-2007 19:46

Berichtdoor klaas kist » 06-08-2007 09:15

we zullen nu dus nooit weten wat bogstra toe had kunnen voegen
dat is wel jammer

het zal toch niet zo zijn, dat binnen sc heerenveen mensen zonder ideeën de mensen met nieuwe ideeën voor de voeten hebben gelopen met slechts verwijzingen naar het oude.
als de nieuwe ideeën slecht zijn is dat een goede zaak, maar als het vooruitgang tegenhoud? stilstaand water is namelijk dood water!

(natte vingerwerk)
klaas kist
Selectiespeler
 
Berichten: 208
Geregistreerd op: 06-07-2007 16:46

Berichtdoor Squerrel » 06-08-2007 09:19

Er was dus in de organisatie te weinig draagkracht voor Bogstra. Wat zou er zijn gebeurt als Koos niet weg was gegaan en dus Bogstra gewoon aan zijn job was begonnen? Scheve gezichten, machtsstrijd, onderlinge conflicten?

Goed dat er nu vanaf wordt gezien dus.
Laatst bijgewerkt door Squerrel op 06-08-2007 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Berichtdoor BS » 06-08-2007 09:31

Ik vind het zo ontzettend onprofessioneel over komen, als er één persoon weggaat, dat dan meteen Bogtstra Heerenveen ook verlaat. Was Formsma dan de enige die hem wilde hebben? Daar is toch met meer mensen over gesproken, mag ik hopen, en er zal toch wel een breder draagvlak voor Bogtstra zijn geweest? Vreemd hoor.
Avatar gebruiker
BS
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 13-02-2007 16:54

Berichtdoor Skopperij » 06-08-2007 09:37

Ik vind het juist zeer professioneel. Als je merkt dat er op wat voor manier dan ook geen basis (meer) is moet je eerlijk tegenover elkaar zijn. In dit geval wenst Heerenveen daar geen verdere mededelingen over te doen. Dat het iets met Formsma te maken heeft is logisch. Maar verder is het een gesloten boek waar we nooit de achtergronden van zullen weten. Klaar.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Berichtdoor BS » 06-08-2007 09:41

Skopperij schreef:Ik vind het juist zeer professioneel. Als je merkt dat er op wat voor manier dan ook geen basis (meer) is moet je eerlijk tegenover elkaar zijn. In dit geval wenst Heerenveen daar geen verdere mededelingen over te doen. Dat het iets met Formsma te maken heeft is logisch. Maar verder is het een gesloten boek waar we nooit de achtergronden van zullen weten. Klaar.


Daar is niets professioneels aan, want dat betekent juist dat Formsma de enige was die Bogtstra er graag bij wilde hebben. Blijkbaar zat niemand anders in de organisatie op hem te wachten. Dat lijkt me geen goede basis voor succesvol samenwerken. Een mislukte eenmansactie van Formsma dus.
Avatar gebruiker
BS
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 13-02-2007 16:54

Berichtdoor Skopperij » 06-08-2007 09:45

Dat is een heel ander punt. Natuurlijk moet je je afvragen of het wel handig is om zo iemand te halen als daar niet meer draagvlak voor is dan alleen de voorzitter. Dat ben ik met je eens, maar daar gaat het niet om.

Het gaat om het hier en nu, en in dat licht bekeken vind ik het verstandig en wél professioneel dat Bogtstra opstapt. Ik bedoel, we worden er ook niet beter van als de beste man z'n centjes opstrijkt hier en verder niks toevoegt. ;)
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Berichtdoor Gekko » 06-08-2007 09:47

De opzet was blijkbaar dat Koos met Bogstra samen de nieuwe coaching/begeleiding op zou zetten. Het is nu vrouwen en kinderen eerst, oftewel er is geen tijd/ruimte om nieuwe initiatieven op te pakken. In de prioriteitstelling heeft dit dus een lage prioriteit gekregen.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor BS » 06-08-2007 09:50

Skopperij schreef:Het gaat om het hier en nu, en in dat licht bekeken vind ik het verstandig en wél professioneel dat Bogtstra opstapt. Ik bedoel, we worden er ook niet beter van als de beste man z'n centjes opstrijkt hier en verder niks toevoegt. ;)


Dat vind ik ook niet meer dan logisch, ja. Maar ik ging even terug naar de basis van het besluit om Bogtstra aan te trekken. Hier blijkt maar weer uit dat Formsma misschien ook wel dictatoriale neigingen had en zijn mening er doorgedrukt heeft, dat zal ook wel iets te maken hebben met zijn vertrek.
Avatar gebruiker
BS
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 13-02-2007 16:54

Berichtdoor Lipton » 06-08-2007 11:18

Volgens mij had Bogstra zeker wel van meerwaarde kunnen zijn, want eigenlijk iedereen was positief over zijn komt behalve de directie.
Proberen kost niets, je kan altijd na een bepaalde peiode evalueren en kijken of je wel of niet door moet gaan.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor H-J » 06-08-2007 11:52

Als Bogtstra (of zijn functie) volgens het gehele bestuur een meerwaarde zou hebben, had men hem die tijd wel gegeven of aangegeven dat hij op een rustiger moment terugkomt.

Wellicht dat Bogtstra (zijn functie) door de overige bestuursleden niet als gewenst werd beschouwd, maar alleen een idee van Formsma. Gezien het vage vertrek van Formsma, vermoed ik dan ook dat de gedachten van Formsma (over meerdere zaken) niet stroken met die van de rest van het bestuur.
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Berichtdoor hm_DR88 » 06-08-2007 12:34

BS schreef:Ik vind het zo ontzettend onprofessioneel over komen, als er één persoon weggaat, dat dan meteen Bogtstra Heerenveen ook verlaat. Was Formsma dan de enige die hem wilde hebben? Daar is toch met meer mensen over gesproken, mag ik hopen, en er zal toch wel een breder draagvlak voor Bogtstra zijn geweest? Vreemd hoor.


Helemaal mee eens. Het lijkt erop dat het bestuur hier niet met één visie heeft gewerkt. Het wel of niet werken met een personal coach voor de spelers is niet een detail. Het is een bewuste keuze waarop je met spelers (in relatie met de technische staf) omgaat. Door nu even een wending van 180 graden te maken, doet het lijken dat deze visie er niet is. Ik hoop dat het bestuur de komende weken de zaken op de rit gaat krijgen. Het runnen van een BVO is geen sinecure.
Het is duidelijk dat Sc Heerenveen op bestuurlijk vlak een moeilijke periode achter de rug heeft. Logisch na het vertrek van een voorzitter die zolang en zo dominant een prachtige rol heeft gespeeld. Alleen de club moet nu wel verder. Reden tot paniek is er in mijn ogen niet maar ik hoop wel dat we over een jaar kunnen zeggen dat dit slechts een kleine rimpeling in de anders zo rustige vijver van Heerenveen is geweest.
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Berichtdoor ItFean82 » 06-08-2007 15:48

Is misschien niet dat het probleem gewoon, Formsma deed gewoon wat hij wou. Toen het bestuur Formsma op het matje geroepen heeft, is hij opgestapt.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Berichtdoor BS » 06-08-2007 15:59

Garcia-Garcia schreef:Is misschien niet dat het probleem gewoon, Formsma deed gewoon wat hij wou. Toen het bestuur Formsma op het matje geroepen heeft, is hij opgestapt.


Dat is inderdaad ook een optie, dat Formsma dictatoriale neigingen kreeg. Maar dan zijn die verhalen over die zogenaamde professionalisering van hem ook gelul in ruimte geweest.
Avatar gebruiker
BS
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 13-02-2007 16:54

Vorige

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 41 gasten