Agil Etemadi

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Velthuizen is geblesseerd en daarom is Etemadi geselecteerd. Ik verwacht dat hij nog afvalt, verder zijn Waterman, Krul en Vermeer geselecteerd. Maar wel leuk van Foppe dat hij gelijk even naar Heerenveen kijkt. :wink:
Op naar het volgende seizoen....
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

Garcia-Garcia schreef:Maar wel leuk van Foppe dat hij gelijk even naar Heerenveen kijkt. :wink:
Deed Van Basten dat maar eens. Dan zat Dingsdag al lang bij Oranje. Maar wat Garcia als zegt. Hij valt gewoon af voor het EK.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Er moeten trouwens 7 spelers afvallen, dus de kans is aanwezig dat Etemadi het niet gaat halen. Er zullen hooguit drie keepers geselecteerd worden. Om eerlijk te zijn maken Waterman, Vermeer en Krul daar meer kans op. Maargoed, je moet toch ergens beginnen :wink: .
Peter
Basisspeler
Berichten: 810
Lid geworden op: 02-12-2002 19:40
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Peter »

Weet ik niet direct of Etemadi direct afvalt. Een derde keeper heeft niet veel kans op speelminuten. Toch kan hij alvast wennen aan het niveau en de groep. Na dit EK zullen er wel weer diverse jongens afvallen, belangrijk is dan dat je de doorstroming al goed geregeld hebt. Verder zou het ook nog kunnen dat 1 van de andere 3 keepers niet mee zou mogen naar Peking. Ik zou niet verbaasd zijn als Krul af valt.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Gebruikersavatar
forza heerenveen
Selectiespeler
Berichten: 645
Lid geworden op: 20-04-2006 21:06
Locatie: reduzum

Bericht door forza heerenveen »

ik vind het vreemd dat vorm van utrecht er niet bij zit,want met alle respect voor etemadi maar vorm is tocht stukken beter.
natuurlijk wel mooi dat hij er nu bij zit,maar eerlijk gezegd denk ik niet dat hij het haalt.
Gebruikersavatar
Edmanian Devil
Basisspeler
Berichten: 868
Lid geworden op: 02-12-2002 19:42
Locatie: Zwolle

Bericht door Edmanian Devil »

Zal ongetwijfeld te oud voor dat elftal zijn, is van oktober 1983.
All clubs are equal, but some are more equal than others :-(
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Vorm is te oud, simpel dus. Etemadi zit er dan wel bij, maar dit is dus een voorlopige selectie. Dit:
Toch kan hij alvast wennen aan het niveau en de groep.
Zal dan ook niet van toepassing zijn.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Mag Foppe geen dispensatiespelers in zijn selectie opnemen? Voor het toernooi in Peking mag dat sowieso wél, dus ik vraag me af of het in dit geval ook is toegestaan.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Voor zover ik weet, mag dat niet tijdens een eindtoernooi.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Oké, maar waarom mag het in Peking wel? Volgens mij is dat ook een eindtoernooi namelijk. Voor dat toernooi mag iedere ploeg beschikken over drie dispensatiespelers. Een Van Nistelrooij mag je daar gewoon inzetten. Daarom ben ik wel benieuwd of het hier ook is toegestaan.
Gebruikersavatar
mechielz
Basisspeler
Berichten: 902
Lid geworden op: 08-09-2003 19:08
Contacteer:

Bericht door mechielz »

Dat zijn de Olympische spelen en dat is het enige landentoernooi waar je 3 spelers mee mag nemen die ouder dan de leeftijdsgrens zijn.
Op alle overige toernooien dien je je aan (indien aanwezig uiteraard) de leeftijdsgrens te houden.
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Dat heeft er ook mee te maken dat met het OS toernooi op die manier aantrekkelijk wil maken. Het grote publiek kent die jeugdige talenten vaak niet, de grote sterren wel. Vandaar dat dat mag.

Op een EK en WK, in welke leeftijdscategorie ook, mag dat niet.
hummelinho
Invaller
Berichten: 430
Lid geworden op: 30-01-2006 22:04

Bericht door hummelinho »

mechielz schreef:Dat zijn de Olympische spelen en dat is het enige landentoernooi waar je 3 spelers mee mag nemen die ouder dan de leeftijdsgrens zijn.
Op alle overige toernooien dien je je aan (indien aanwezig uiteraard) de leeftijdsgrens te houden.
Dat is niet helemaal waar, Romario wil binnenkort ook met een jeugdtoernooi meedoen als dispensatiespeler...
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Dat is niet helemaal waar, Romario wil binnenkort ook met een jeugdtoernooi meedoen als dispensatiespeler...
Ten eerste heeft hij dat niet bedacht zelf maar een of andere Braziliaanse burgemeester van Rio de Janiero en tweede wil dat voorstel niet zeggen dat dat ook mag. De CBF heeft dat plan dan ook getorpedeerd.
Gebruikersavatar
Criz
Wereldspeler
Berichten: 1071
Lid geworden op: 09-08-2004 14:01

Bericht door Criz »

Daniel de Ridder is ook geselecteerd en is volgens mij al ouder dan 21?
hummelinho
Invaller
Berichten: 430
Lid geworden op: 30-01-2006 22:04

Bericht door hummelinho »

Niels schreef: Ten eerste heeft hij dat niet bedacht zelf maar een of andere Braziliaanse burgemeester van Rio de Janiero en tweede wil dat voorstel niet zeggen dat dat ook mag. De CBF heeft dat plan dan ook getorpedeerd.
'Romario mag niet spelen met Brazilië -17'

10/5/2007 12:16

Romario is niet van de partij op de Pan-Amerikaanse Spelen, die van 13 tot en met 29 juli worden gehouden in Rio de Janeiro. César Maia, de burgemeester van Rio de Janeiro, had het idee geopperd om de 41-jarige spits toe te voegen aan de nationale ploeg voor spelers onder zeventien jaar.
De Braziliaanse voetbalbond (CBF) wil daar echter niets van weten, zo verzekerde CBF-voorzitter Ricardo Teixeira. En dus is O Baixinho (De Kleine) niet als een van de drie toegestane dispensatiespelers te bewonderen.

Maia hoopte met Romario een stormloop aan fans en media naar Maracanã te veroorzaken. En dat komt hem als gastheer van de spelen voor Noord-, Midden- en Zuid-Amerikaanse landen uiteraard goed uit.

Bovendien zou de ex-PSV'er er zijn voordeel mee kunnen doen. 'Het zou fantastisch zijn als Romario zijn duizendste doelpunt in Maracanã op de Pan zou maken', aldus Maia. Romario's teller staat op 999.

Romario heeft al eens laten weten zeker op een uitnodiging in te gaan. 'Daar hoef ik geen twee keer over na te denken.' Hij wil geen mogelijkheid laten liggen om op zijn gedroomde podium zijn mijlpaal te realiseren.

Het lijkt erop dat Romario moet wachten op een competitieduel van Vasco da Gama in Maracanã. De eerste kans is op 3 juni tegen Fluminense. In juni staan daarna nog de derby's tegen Botafogo (14e) en Flamengo (24ste) op het programma. Daarna is de eerstvolgende mogelijkheid pas op 2 september.

vi.nl
Force
Wereldspeler
Berichten: 1317
Lid geworden op: 31-10-2005 18:54

Bericht door Force »

Criz schreef:Daniel de Ridder is ook geselecteerd en is volgens mij al ouder dan 21?
Het gaat om de leeftijd die je hebt aan het begin van het kwalificatietoernooi, volgens mij. En toen had hij nog de toegestane leeftijd en dus mag hij ook op het eindtoernooi meedoen.
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Dat bericht is bekend.

Maar afijn, het doet ook helemaal niet terzake in deze. Tijdens het EK is het gewoon niet toegestaan.
Tman
Nieuw talent
Berichten: 90
Lid geworden op: 22-06-2006 20:57

Bericht door Tman »

AGOVV zoekt nog een keeper, misschien een idee om Etemadi te verhuren? Kan hij zo wat ervaring op doen!
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Daar zat ik ook al aan te denken, hij kan vast veel opsteken bij Agovv.
Je zag bijvoorbeeld met Vorm dat hij in de GGD veel leerde, want daar maakte hij niet echt een hele sterke indruk.
Maar toen hij terug was gekomen bij Utrecht bleek het een hele goeie keeper te zijn.

Het zou goed voor Egil zijn om naar de GGD te verhuizen, want voor de beloften hebben we Van Dijk en Zeinstra nog wel.
Ik meende dat de club hem wel zou willen verhuren, dat merkte ik eens op in een interview van VDB.
Tman
Nieuw talent
Berichten: 90
Lid geworden op: 22-06-2006 20:57

Bericht door Tman »

Nu moet alleen GJV en de technische staf op dit idee komen :P
SCH-FAN
Wereldspeler
Berichten: 1109
Lid geworden op: 22-08-2007 15:21

Bericht door SCH-FAN »

volgens de telegraaf gaat etemadi zijn contract verlengen.
HEERENVEEN - Heerenveen heeft een mondeling akkoord bereikt met Agil Etemadi (20) over het verlengen van zijn aflopende contract. De talentvolle doelman zet in januari zijn handtekening onder een verbintenis tot 2010. ,,Uit de aanbieding sprak veel vertrouwen", aldus de keeper van Jong Heerenveen en het Nederlands elftal onder 20 jaar.

Etemadi is een product van de voetbalschool van SC Heerenveen en speelt al sinds zijn zevende bij de club. ,,Ik begon als spits, maar ben me gaan toeleggen op het keepen. En niet zonder succes."
vind ik een goede keeper, hij moet allen wel worden verhuurd want hij moet minuten gaan maken.
Hij heeft de potentie om in het elftal van heerenveen te kunnen komen.
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

SCH-FAN schreef:volgens de telegraaf gaat etemadi zijn contract verlengen. vind ik een goede keeper, hij moet allen wel worden verhuurd want hij moet minuten gaan maken. Hij heeft de potentie om in het elftal van heerenveen te kunnen komen.
Qua keeperspotentieel heeft Heerenveen weinig reden tot klagen. Als VdB zijn vorm als tegen Vitesse vasthoud hebben we weer een goede en betrouwbare doelman. Met van Dijk hebben we een degelijke stand-in en met Etemadi een groot talent. Ik zie helemaal geen problemen wat onze keepers aangaan.

Het wordt misschien een tijd dat Etemadi VdB eens mag vervangen bij diens afwezigheid.
scheerenveen.supporterswereld.nl
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

Etemadi, van vluchteling tot international

Agil Etemadi kwam deze week volop in het nieuws. De 20-jarige doelman verlengde zijn contract bij SC Heerenveen, waar hij momenteel uitkomt voor het reserveteam. Jong
Heerenveen veroverde afgelopen seizoen het landskampioenschap en de KNVB Beker voor beloftenteams. Dit seizoen is Jong Heerenveen verassend genoeg een van de ploegen die zich wist te plaatsen voor de vierde ronde van de KNVB Beker. Voor VoetbalPrimeur reden genoeg om eens contact op te nemen met de doelman, die recent met Oranje onder de 21 jaar deelnam aan het Internationale jeugdtoernooi in Toulon.

Door: Edwin Radstaat

Agil Etemadi kwam in februari 1993 vanuit Iran samen met zijn vader, moeder en broer Zabih naar Nederland. Via het asielzoekerscentrum van Hooghalen kwam men in Grou terecht. Nu ruim veertien jaar later runt de moeder van Agil twee kapsalons annex schoonheidssalons, Zabih studeert rechten, terwijl Agil aan het begin van een veelbelovende voetbalcarrière staat.

Op zeer jonge leeftijd werd Agil al gescout door SC Heerenveen, echter destijds wel in de positie van aanvaller. “Ik ben ooit gescout door SC Heerenveen als spits. Toen mocht ik iedere woensdag bij de voetbalschool meetrainen. Daarna kreeg ik te horen dat ik in het D1 elftal mocht gaan spelen van de club. Ik speelde daar toen samen met Geert Arend Roorda in de spits(!). Tot de C1 speelde ik door op de positie van aanvaller maar toen bleek dat ik daarvoor echt tekort kwam. E club had me al gezegd dat ik het daaropvolgende jaar af zou vallen. Ik had in die tijd veel last van mijn knie waardoor ik op de training een keer als keeper op doel ging staan. Vervolgens was trainer Henk Herder naar mijn vader toegelopen en had hem gezegd dat ik beter keeper kon worden. Zo werd ik een week later keeper bij Heerenveen in plaats van aanvaller.”



Agil moet momenteel genoegen nemen met de positie van derde doelman bij Sc Heerenveen achter Brian Vandenbussche en Rob van Dijk. De doelman is wel een van de steunpilaren van Jong Heerenveen dat door wist te stoten naar de vierde ronde van de KNVB Beker. In de tweede ronde werd verloren van PSV, maar aangezien de Eindhovenaren een niet speelgerechtigde speler in het veld hadden staan mochten de talenten van SC Heerenveen doorbekeren. “Toen we hoorden dat we in de eerste ronde van de KNVB Beker moesten spelen tegen PSV spraken we met elkaar af dat we van de wedstrijd zouden gaan genieten. We verloren de wedstrijd vervolgens met 0-3. De dag na de wedstrijd hoorden we dat we toch door waren naar de volgende ronde. Iedereen dacht eerst dat de trainer een grap maakte! Nadat we hoorden dat we in de ronde daarna tegen ADO Den Haag moesten spelen kregen we echt het gevoel dat we ver konden komen. Nu wacht Quick Boys in de volgende ronde.”

Agil moet momenteel genoegen nemen met de positie van derde doelman bij Sc Heerenveen achter Brian Vandenbussche en Rob van Dijk. De doelman is wel een van de steunpilaren van Jong Heerenveen dat door wist te stoten naar de vierde ronde van de KNVB Beker. In de tweede ronde werd verloren van PSV, maar aangezien de Eindhovenaren een niet speelgerechtigde speler in het veld hadden staan mochten de talenten van SC Heerenveen doorbekeren. “Toen we hoorden dat we in de eerste ronde van de KNVB Beker moesten spelen tegen PSV spraken we met elkaar af dat we van de wedstrijd zouden gaan genieten. We verloren de wedstrijd vervolgens met 0-3. De dag na de wedstrijd hoorden we dat we toch door waren naar de volgende ronde. Iedereen dacht eerst dat de trainer een grap maakte! Nadat we hoorden dat we in de ronde daarna tegen ADO Den Haag moesten spelen kregen we echt het gevoel dat we ver konden komen. Nu wacht Quick Boys in de volgende ronde.”



De wedstrijd tegen Quick Boys ziet Agil met veel vertrouwen tegemoet. “Nu we Quick Boys hebben geloot is er zeker een kans om door te gaan naar de kwartfinale. We zullen tempo moeten maken want ze zullen fysiek sterker zijn. Onderschatten doen we ze daarom zeker niet. Het is wel zo dat de tegenstander ons ook niet moet onderschatten want we hebben dit jaar weer een heel sterk elftal. Hopelijk zorgen we voor een stunt en gaan we met het belofte-elftal Europa in”, lacht Etemadi.

De doelman zal in de nabije toekomst een keuze moeten maken wat betreft het spelen voor Nederland of zijn geboorteland Iran. Vanuit het laatstgenoemde land ontving Agil al eens een uitnodiging om deel te nemen aan een trainingsstage. “Ik heb vorig jaar een uitnodiging voor Jong Iran ontvangen voor een trainingsstage. Deze stage was een voorbereiding op een toernooi dat gespeeld zou worden in Qatar. Foppe de Haan was toen op dat toernooi tijdelijk de bondscoach van Indonesië. Ik kwam toen ook al uit voor het Nederlands jeugdelftal waardoor voor mij de keuze lastig werd. Ik heb toen een gesprek gehad met mijn trainer Gert-Jan Verbeek die me vertelde dat het beter was als ik me zou ontwikkelen hier in Nederland en dan later alsnog kon kiezen voor Iran.”

Etemadi zal in april van het komende jaar zijn definitieve keuze moeten maken: “Ik heb nu nog geen keuze gemaakt tussen Nederland of Iran. Natuurlijk denk je er wel eens over na wat je droom is of je gevoel. Zolang ik geen keuze moet maken doe ik dat ook niet. Ik zal de keuze pas moeten maken in April van het komende jaar omdat ik dan de 21 jaar zal worden. Het hoogtepunt uit mijn carrière tot nu toe is wel mijn debuut voor het Nederlands elftal voor spelers onder de 21-jaar. Ik speelde mijn eerste wedstrijd voor Oranje tijdens een jeugdtoernooi in Toulon tegen Ghana.”
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

Gistermiddag kort met Agil's broer Zabih gesproken. Na de hernia heeft Agil inmiddels het trainen weer hervat. Hopelijk kan hij na de zomerstop weer volop meestrijden wat betreft een plaatsje onder de Heerenveense lat 8)
In case of doubt, make it sound convincing
Gebruikersavatar
Hank
Bankzitter
Berichten: 212
Lid geworden op: 15-11-2008 21:15
Contacteer:

Bericht door Hank »

Heerenveen-goalie stapt over naar FC Emmen
Geschreven op donderdag, 18 juni om 15:05

Agil Etemadi komt in het nieuwe seizoen uit voor FC Emmen. De overgang van de 22-jarige doelman van SC Heereveen vloeit voort uit het samenwerkingsverband tussen de Friese club en de Drentse Eerstedivisionist. Etemadi staat nog tot de zomer van 2010 op de loonlijst in het Abe Lenstra Stadion. Xander Houtkoop (20) en Michel Poldervaart (21) komen in het nieuwe seizoen ook uit voor de Emmenaren. Beide spelers maakten afgelopen seizoen net als Etemadi deel uit van het beloftenteam van Heerenveen. Zowel Houtkoop als oud-Feyenoorder Poldervaart, die in 2008 overkwam, zijn op het middenveld inzetbaar.

Het is de bedoeling dat in de komende zomerse periode nog drie jonge talenten van Heerenveen de overstap naar Emmen maakt. De opleidingen schuiven met ingang van het nieuwe seizoen ineen. Beide clubs gaan met D- en C-junioren in de competitie spelen. Er komt één B- en één A-junioren team, die in Friesland trainen en spelen.
aldus voetbalzone
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Een goede stap voor Etemadi als voor Heerenveen. Ik heb hem een paar keer zien keepen maar vind er net wat te veel show bij komen kijken en zo nu en dan lijkt hij mij wat te gefocust. Nu kan Heerenveen gaan zoeken om een derde doelman maar met de huidige keeper van jong Heerenveen (bangma of zoiets??) hebben we ook een meer dan uitstekende derde doelman.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Gaat het om huur of om "koop", dat wordt uit het bericht niet echt duidelijk. Gezien het aantal talentvolle jongens dat we in de A-junioren op doel hebben staan denk ik het laatste, als we überhaupt iets voor hem gevangen hebbben.
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Als ik het stuk zo lees gaat het om huur aangezien hij genoemd wordt in het rijtje Houtkoop en poldervaart :wink:
Bovendien staat in het stuk dat hij tot zomer 2010 op de loonlijst staat van heerenveen.
Plaats reactie