Agil Etemadi

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

sc-heerenveen.nl schreef: Contract doelman Harm Zeinstra met jaar verlengd
18 juni 2009
sc Heerenveen heeft het contract van doelman Harm Zeinstra verlengd tot de zomer van 2010. De 19-jarige Zeinstra was afgelopen seizoen doelman van jong sc Heerenveen en werd door Trond Sollied een aantal malen opgenomen in de selectie van het eerste team. Zo mocht Harm Zeinstra mee naar de uitwedstrijd tegen het Engelse Portsmouth (UEFA Cup) en was hij van de partij tijdens het trainingskamp in Turkije. Bovendien zat hij bij een aantal competitieduels, onder meer de beide wedstrijden tegen FC Groningen, op de bank.


Harm Zeinstra is bijzonder ingenomen met de contractverlenging. ,, Afgelopen seizoen was door de vele wisselingen en blessures bij de keepers een apart jaar. In het begin keepte ik weinig, maar nadat Etemadi geblesseerd raakte, kreeg ik meer speeltijd. Ik ben blij met deze nieuwe kans. Ik wil me laten zien en hoop in ieder geval derde doelman te worden. Daar zijn, nu Vonk en Etemadi weg zijn, mogelijkheden voor, maar dan moet ik wel goed presteren natuurlijk. Aan de andere kant heb ik de tijd. Volgende maand word ik twintig, Voor een keeper is dat nog erg jong.’’
Het vertrek van Etemadi kan er ook mee te maken hebben dat doelman Zeinstra zich ook bijzonder goed ontwikkeld....
scheerenveen.supporterswereld.nl
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Nee, want Zeinstra moest al weg bij Heerenveen, maar op dat besluit is men terug gekomen.
Voor Etemadi is het wel goed dat hij eindelijk ergens aan keepen toe komt, de JL is een goeie leerschool voor hem.
Ik wens hem minder blessureleed toe dan afgelopen seizoenen, deze jongen heeft veel pech gehad!
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Ook voor Agil is het einde verhaal na dit seizoen. Was in de jeugd ook altijd een hele talentvolle keeper.
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Lipton schreef:Ook voor Agil is het einde verhaal na dit seizoen. Was in de jeugd ook altijd een hele talentvolle keeper.
Inderdaad, hij is enkele jaren derde doelman geweest bij het eerste, maar heeft nooit zijn debuut kunnen maken in de hoofdmacht. Athletische jongen met stijlvolle reddingen en veel gevoel voor show, maar is helaas voorbij gestoken door andere keepers in de jeugdopleiding. Ook bij FC Emmen is Zeinstra is een betere doelman gebleken, maar dat heeft misschien ook met mentaliteit te maken. Agil zal komende zomer waarschijnlijk een hernieuwde poging wagen in Iran aan de slag te komen om op die manier in beeld te komen voor het nationale team.
johnemmen
Nieuw talent
Berichten: 84
Lid geworden op: 04-09-2009 18:26

Bericht door johnemmen »

Flying Frisian schreef: Inderdaad, hij is enkele jaren derde doelman geweest bij het eerste, maar heeft nooit zijn debuut kunnen maken in de hoofdmacht. Athletische jongen met stijlvolle reddingen en veel gevoel voor show, maar is helaas voorbij gestoken door andere keepers in de jeugdopleiding. Ook bij FC Emmen is Zeinstra is een betere doelman gebleken, maar dat heeft misschien ook met mentaliteit te maken. Agil zal komende zomer waarschijnlijk een hernieuwde poging wagen in Iran aan de slag te komen om op die manier in beeld te komen voor het nationale team.
Deze jongen was een en al show binnen FC Emmen. Allerlei fopduiken, haar moest goed zitten, mooi op de foto staan, maar vooral veel stomme fouten. Hij heeft een paar goede wedstrijden gespeeld in de voorbereiding (o.a. tegen FC Groningen) maar daar bleef het bij. Harm Zeinstra is hem denk ik heel dankbaar. Met Harm hebben we iig een veel betere keeper gekregen die wel de nodige punten voor ons heeft gepakt.

Ik denk dat Agil zich beter in de spiegel kan kijken ipv dat hij pogingen gaat wagen voor het nationale team van Iran (al ben ik niet op de hoogte van het niveau van de keepers in Iran).
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Agil keek toch al te veel in de spiegel? Zijn profcarriere lijkt in ieder geval voorbij. Goede keeper voor Sneek of Harkemase Boys.
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

Gekko schreef:Agil keek toch al te veel in de spiegel? Zijn profcarriere lijkt in ieder geval voorbij. Goede keeper voor Sneek of Harkemase Boys.
toch gaat hij het weer proberen:
Agil Etemadi heeft van BV Veendam een kans gekregen om zijn profcarrière een vervolg te geven. De Iraniër meldt zich aankomende maandag bij de Jupiler League-formatie, waar hij op amateurbasis mag aansluiten bij de selectie. Dat laat BV Veendam weten op de eigen officiële website.

Etemadi kan zich echter niet vanaf het eerste moment onderscheiden van de concurrentie. De 23-jarige goalie heeft nog te kampen met wat fysieke problemen en is nog niet in staat om op het trainingsveld aan de slag te gaan. “Agil moet eerst fit worden, voordat hij zich als derde keeper kan aansluiten bij de selectie”, aldus Jan Korte, verantwoordelijk voor de voetbaltechnische zaken in Veendam.

Met Etemadi heeft trainer Joop Gall eindelijk zijn gehoopte drie doelmannen binnen weten te halen. “Die heb je absoluut nodig. Als er nu iets met Van der Vlag zou gebeuren, dan had ik maar één doelman tot mijn beschikking gehad”, aldus Gall. Etemadi kwam eerder uit voor SC Heerenveen en FC Emmen.
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Doelman Groningen laat kans niet schieten en kiest voor droomtransfer
Vrijdag, 16 december 2011 om 15:13

Agil Etemadi verlaat FC Groningen en tekent maandag een contract bij Traktor Sazi FC, een topclub uit zijn vaderland Iran. De 24-jarige Etemadi, de derde doelman van de noorderlingen, tekent maandag in Tabriz een contract voor anderhalf jaa. Etemadi stond pas een half jaar onder contract in Euroborg. "Maar deze kans kon ik niet laten schieten", benadrukt de sluitpost via de officiële kanalen.

Etemadi zegt met pijn in het hart Groningen te verlaten. "Ik ben hier maar een half jaar geweest, maar in die korte periode heb ik een enorm goed gevoel gekregen bij de club en de mensen met wie ik hier heb gewerkt. Ik had het uitstekend naar mijn zin, maar dit is een droomtransfer."

Volgens Etemadi is zijn nieuwe club qua niveau te vergelijken met de middenmoot van de Eredivisie. "Maar Traktor Sazi is een topclub in Iran. Ze spelen de thuiswedstrijden voor 70.000 tot 80.000 mensen. Ze nemen deel aan de Aziatische Champions League, al zijn ze daar dit jaar al in uitgeschakeld. Via de competitie moet nieuwe deelname worden gerealiseerd. Het is een prachtig avontuur en ik ben heel benieuwd wat ik daar allemaal ga aantreffen."
Uiteindelijk komt hij toch in Iran terecht.
Plaats reactie