Rob van Dijk

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
KingBee
Wereldspeler
Berichten: 1030
Lid geworden op: 10-01-2003 15:04
Locatie: Damwoude

Bericht door KingBee »

Wat maakt dat nou uit, je kunt ook achter elke keuze van het bestuur iets negatiefs zoeken...... bekijk het positief! Een goede, ervaren tweede keeper en direct een keeperstrainer!

het glas is halfvol of halfleeg....
Net fan dat benaude!
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

Lipton schreef:Wat een onzin Theo...

Rob is geen wereld keeper, dat is hij ook nooit geweest maar hij heeft wel een schat aan ervaring, hopelijk is hij een betere keepers trainer dan we tot nu toe gehad hebben.
Ben overigens benieuwd wat er met Etemadi gaat gebeuren, ik meende dat ze die het liefst zouden willen verhuren.
Ik zeg toch ook helemaal niet dat Rob een slechte keeper is, maar ik vind het vreemd dat ze hem ook een contract aan bieden als keeperstrainer. En daarmee doel ik ook op Koos zijn gierigheid. Hij vond Ari te duur en wil met weinig uitgeven naar de top. Iets wat natuurlijk prima is, maar onmogelijk in mijn ogen.
Gebruikersavatar
Ruud Huntbäck
Basisspeler
Berichten: 805
Lid geworden op: 18-01-2006 13:51
Locatie: Heerenveen

Bericht door Ruud Huntbäck »

@ Theo
Ik snap de driespalk "keeperstrainer, gierigheid en Ari" niet zo, wil je hiermee aangeven dat er een andere (extra) keeperstrainer had moet komen, dat Ari wel gekocht had moeten worden tegen een (te) hoge prijs of ja wat eigenlijk?
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

Oke ik zal het even uitleggen.

Dat Koos Ari te duur vind snap ik niet. Riemer en de scouting hadden graag gezien dat Ari deze kant op kwam. Of Riemer Ari te duur vond weet ik niet, maar dat Koos Kanarie te duur vond is wel duidelijk. Ikzelf kan daar niet bij. Hij heeft de balen verstand van voetbal en dan gaat hij doodleuk roepen dat Ari niks is. Natuurlijk hebben we Nilsson en Alves nog, maar kom dan niet met zo'n dom excuus. Ook binnen de club schijnt Koos twee keer erger te zijn dan Riemer. Met weinig risico's en geen grote aankopen wil Koos met Heerenveen naar de top. Hij wil dus een soort Riemer 2 worden, of dit waar is weet ik natuurlijk niet, maar deze verhalen gaan ten ronde. Wat de keeperstrainer betreft. Ik had als club zijnde gewoon een nieuwe keeperstrainer gehaald, want Koos heeft het tenslotte of professionalisme. En met een Rob van Dijk als trainer en speler komt dat in mijn ogen niet echt professioneel over.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Van Dijk blijft heus niet voor een appel en een ei.
Waarom zou je hem zich dan ook niet op een andere manier nuttig laten maken?
Zeker gezien zijn leeftijd en ervaring.
In het geval van een jiongere 2e doelman had dat anders gelegen.
Maar ik vind dit geen kwestie van "gierigheid "of gebrek aan professionaliteit.
Je kunt wel overal wat achter gaan zoeken.
Gebruikersavatar
Rednax
Wereldspeler
Berichten: 1146
Lid geworden op: 02-10-2006 11:45
Locatie: It Hearrenfean

Bericht door Rednax »

Prima dat het contract met Van Dijk verlengd is.

Heb hem afgelopen seizoen zien keepen bij de beloften, er zijn wel matiger keepers te vinden die bij andere eredivisie clubs zelfs in de basis staan.

Schat aan ervaring, kan hij mooi de jonkies ondersteunen/adviseren.
Gebruikt u plastabletten ? Of bent u van nature zo'n zeikerd ?
Gebruikersavatar
Ruud Huntbäck
Basisspeler
Berichten: 805
Lid geworden op: 18-01-2006 13:51
Locatie: Heerenveen

Bericht door Ruud Huntbäck »

Theo schreef:Oke ik zal het even uitleggen.
Juist heel professioneel om een eigen speler als keeperstrainer toe te voegen aan je selectie, heeft al een band met de club, heeft veel ervaring op het hoogste niveau en zal zich zonder probleem schikken als tweede danwel derde keeper.

Dat Ari te duur is, snap ik wel, als het balletje éénmaal op rood valt, wil niet zeggen dat het de tweede keer ook op rood valt. We hebben het hier wel over een bedrag van 3 tot 5 miljoen euro en om dat aan een speler uit tegeven die waarschijnlijk nooit en te nimmer aan Alves zijn afgelopen seizoen kan tippen, iets waar hij naar alle waarschijnlijkheid wel op wordt afgerekend (zelfs bij AZ).

Ik vind het (laat ik zeggen) meer doordacht.

Btw waar moet de club dat bedrag vandaan halen voordat ze een Alves en/of Nilsson hebben verkocht. Volgens mij staat er ook nog een beste rekening in Arnhem open, die rond deze tijd betaald moet worden, zijn er geen spelers verkocht voor behoorlijke bedragen en zal er van de club ook nog verwacht worden dat er in de breedte wordt geinvesteerd.

Gierigheid slaat m.i. op geen van beide.

Ieder zijn mening, beter deze discussie, dan over "het systeem" :wink:
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Let er op dat we niet te ver afdwalen naar Ali en de transferperikelen. Daarvoor zijn andere topics!

Het lijkt me overigens verstandig om hem in ieder geval langer bij de club te houden. Hoe zijn rol als keeperstrainer uit de verf komt zien we dan wel.

Edit: Voor de duidelijkheid, een kleine link naar de transfer van Ari is prima, maar ik heb ondertussen 2 reacties verwijderd die alleen over Ari gingen.
Swollenaer
Invaller
Berichten: 279
Lid geworden op: 12-07-2004 22:16
Locatie: Zwolle

Bericht door Swollenaer »

Prima keuze. Ervaren en zeker geen slechte keeper.. Daarnaast is het beter een ervaren rot op de bank te hebben, dan een talent dat eigenlijk wekelijks moet spelen. Ethemadi verhuren lijkt mij ook een goede keuze dan. Weet niet wat het plan met hem is aankomend seizoen.
Euh.... who's our man, who can do what no one can?
DE ZUID
Basisspeler
Berichten: 996
Lid geworden op: 02-12-2002 17:12
Locatie: 24 km van DKV

Bericht door DE ZUID »

Heeee, iets van beleid zichtbaar??
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
Tman
Nieuw talent
Berichten: 90
Lid geworden op: 22-06-2006 20:57

Bericht door Tman »

Rob van Dijk is bij de start van het nieuwe seizoen de oudste speler in de Eredivisie. De doelman van sc Heerenveen is woensdag 38 jaar en 216 dagen oud."
Bron: Voetbal.nl
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Doelman Rob van Dijk is mondeling akkoord over een nieuw eenjarig contract. ,,Stoppen kan altijd nog'', zegt de 39-jarige Van Dijk, de oudste prof van ons land. Een interview met Rob van Dijk zaterdag in de papieren LC.
Bron: website LC
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Dat zou kunnen betekenen dat er dus GEEN nieuwe keeper bij zal komen.
Althans niet iemand voor de eerste selectie.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Waarom niet, misschien wordt Van Dijk wel 3de keeper.
Op naar het volgende seizoen....
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Het is goed dat van Dijk bij Heerenveen blijft, want zo ruim zitten we niet in de keepers.
Ook kan de aanwezigheid van Rob een positieve bijdrage hebben op onze jeugdige keepers.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Heb even het één en ander verwijderd. Hier graag over Rob van Dijk, randzaken zijn niet relevant.
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

Met VdB, Agil Etemadi en van Dijk hebben we dan in principe 3 keepers voor volgend seizoen. Van Dijk zal best als 3e keeper kunnen/willen functioneren, mocht er een nieuwe keeper worden aangetrokken dan gaat dat ten koste van VdB of Etemadi. Vraag is natuurlijk in hoeverre deze laatste hersteld is van z'n hernia en wat de plannen van de clubleiding zijn, misschien wordt hij verhuurd?

Met z'n ervaring kan Van Dijk de 'jonkies' het een en ander leren nog. Het niveau van een vaste plek onder de lat haalt hij niet meer, de jaren gaan tellen. Nog een jaar erbij (als derde keeper) kan ik me best in vinden.
In case of doubt, make it sound convincing
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Misschien niet inhoudelijk een interresante post, maar ik vind het toch wel echt effe grote klasse dat je dalijk op je 40e nog onder de lat staat bij een topclub als Heerenveen...waarvoor hulde!
Miereneukert!
Gebruikersavatar
cross
Selectiespeler
Berichten: 572
Lid geworden op: 27-04-2006 17:34
Locatie: heerenveen

Bericht door cross »

Doelman Rob van Dijk vertrekt naar Feyenoord
01 september 2008

Doelman Rob van Dijk vertrekt naar Feyenoord. De Rotterdamse club was na het vertrek van Ekramy naar Turkije op zoek naar een tweede doelman achter Henk Timmer. De 39-jarige Rob van Dijk keert daarmee terug naar de club waar zijn voetbalcarrière ooit begon. De doelman stond van 1992 tot 1996 bij Feyenoord onder contract en keepte later voor RKC Waalwijk, De Graafschap en PSV.

Rob van Dijk wordt in Rotterdam herenigd met Verbeek met wie hij de afgelopen twee seizoenen bij sc Heerenveen werkte. In die twee jaar stond hij vijftien maal onder de lat bij sc Heerenveen. Rob van Dijk heeft in totaal 299 eredivisiewedstrijden achter zijn naam staan.
Cross-Side on tour
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Een ruil met poldervaart misschien?
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
BS
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 13-02-2007 16:54

Bericht door BS »

De gemiddelde leeftijd was bij Feyenoord nog niet hoog genoeg?

Nu wij Steppe hebben, is hij overbodig geworden. Ik wens hem veel succes.
vandenbusschefan
Nieuw talent
Berichten: 121
Lid geworden op: 26-10-2005 23:05
Locatie: Haskerdijken

Bericht door vandenbusschefan »

Verstandige actie van Heerenveen. v. Dijk was na de komst van Steppe eigenlijk "totaal" overbodig.
Nu heb je met Vandenbussche, Steppe, Etemadi, Zeinstra, lijkt mij genoeg.
Feyenoord had nog een keeper nodig dit is mooi zaken doen. Wij van een overbodige speler af en hun een versterking er bij.
Heerenveen on-tour!
feanfans
Wereldspeler
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22-12-2005 16:48

Bericht door feanfans »

Dit was voor hem het moment om te vertekken. Er was gewoon geen plaats meer voor hem.
Als hij was gebleven had hij alleen de talenten maar in de weg gezeten. In de beloften hoort ook geen keeper te staan die zo oud al is.
Raider
Basisspeler
Berichten: 885
Lid geworden op: 06-12-2002 22:59
Locatie: Damwoude

Bericht door Raider »

Prachtig om het Feyenoord forum te lezen,ze vragen zich af waar ze daar mee bezig zijn.Of het niet wat is om Eddy Treytel weer terug te halen.
thestreets
Invaller
Berichten: 258
Lid geworden op: 31-08-2007 20:01

Bericht door thestreets »

De voorsprong groeit, wij kopen talent, Feyenoord bijna 40-ers..

NIks ten nadele van van Dijk, voorbeeldig persoon, redelijke keeper, maar wat moet Feyenoord met zo iemand?
Habemus san Marco!
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Liever van Dijk op goal dan die Ekramy, keuze lijkt mij logisch, bovendien is Rob iemand die zowat in elke groep goed ligt.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Voor Heerenveen is dit goed natuurlijk, en voor Van Dijk zelf ook. Fantastisch dat hij deze stap nog even een keer kan maken op zijn 39e. Heeft het toch niet onaardig gedaan vorig seizoen bij ons.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Goede stand in, mooi voor hem dat hij naar Feyenoord gaat. Succes en bedankt!
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Heel neutraal gezien kun je zeggen dat Van Dijk afgelopen seizoen een goede stand-in is gebleken voor de nummer vijf van de afgelopen competitie, dus deze rol nu bij de nummer zes ook moet kunnen waarmaken.

Zo werkt de praktijk niet. Dat de Feyenoord-supporters nu boos zijn op het bestuur kan ik best begrijpen, zij worden bij de koffie-automaat uigelachen om de nieuwste aankoop van bijna veertig. Maar voor Van Dijk is dit inderdaad een prachtige afsluiter, De Kuip heeft nou eenmaal toch mooiere dug-outs dan het Abe Lenstra stadion. En ik zie hem bij Feyenoord ook nog eerder aan speelminuten toekomen dan bij ons, met alleen Henk Timmer voor hem.
Jarno!
Nieuw talent
Berichten: 89
Lid geworden op: 13-09-2007 12:37
Locatie: Muscat
Contacteer:

Bericht door Jarno! »

Als ik het gedeelte wat jij post zo lees dan heeft Rob van Dijk aardig gelijk :-)
Plaats reactie