Cecilio Lopes

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Edmanian Devil
Basisspeler
Berichten: 868
Lid geworden op: 02-12-2002 19:42
Locatie: Zwolle

Cecilio Lopes

Bericht door Edmanian Devil »

Berichtje op Telegraaf.nl:
Heerenveen wil Lopes ook

HEERENVEEN - RKC Waalwijk heeft in de strijd om de gunst van FC Dordrecht-spits Cecilio Lopes (27) onverwacht concurrentie gekregen van SC Heerenveen. De Friezen voerden woensdag een gesprek met de goaltjesdief en willen hem voor de gelimiteerde transfersom van 75.000 euro per direct overnemen. Het is dan de bedoeling dat Lopes eerst een jaar wordt verhuurd aan Sparta, dat na het plotselinge vertrek van Ivan Cvetkov op zoek is naar een spits. Ook Derby County en Watford hengelen naar de diensten van de Rotterdammer, die dit seizoen in 24 duels al achttien keer scoorde.
All clubs are equal, but some are more equal than others :-(
makkingacity
Bankzitter
Berichten: 216
Lid geworden op: 31-08-2006 09:40
Locatie: makkinga

Bericht door makkingacity »

ja zag het ook. we hebben deze speler niet nodig ja
Gebruikersavatar
KingBee
Wereldspeler
Berichten: 1030
Lid geworden op: 10-01-2003 15:04
Locatie: Damwoude

Bericht door KingBee »

Het is een goede voetballer, maar ik snap niet waarom je een speler van 27 koopt om hem direct te verhuren.... Als je 27 bent hoef je volgens mij niet meer ergens anders ervaring op te doen.

Maar misschien is het een 'vriendendienst' richting Sparta en is er één of andere afspraak gemaakt, over een speler in de huidige Sparta slectie die Heerenveen in de toekomst wil ofzo.
Net fan dat benaude!
HUNTELAAR
Basisspeler
Berichten: 831
Lid geworden op: 25-02-2005 19:49

Bericht door HUNTELAAR »

Dat denk ik ook, en op deze manier afwachten of hij het op het hoogste nieveau aankan. In eerste instantie dacht ik dat het om een verhuur van een half jaar zou gaan, en op deze manier inspringen op een mogelijk vetrek van Nilsson.
Maar dat is natuurlijk koffiedik kijken, en dan met grove maling
Gebruikersavatar
cross
Selectiespeler
Berichten: 572
Lid geworden op: 27-04-2006 17:34
Locatie: heerenveen

Bericht door cross »

Moeten we nu van elke speler een speciaal topic openen. Omdat volgens de media Heerenveen een speler wil aantrekken.
Misscihen verstandig om eerst bij geruchten te doen en als er daadwerkelijk een contract is getekend een eigen topic?

Overigens heb ik liever Powel dan Lopes
Cross-Side on tour
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Bij de 'misschien iets voor ons'geruchten sneeuwen de 'echte' geruchten nogal onder tussen de mensen die maar lukraak wat namen roepen. Met een fatsoenlijke bron is een eigen topic per speler veel overzichtelijker. En als hij tekent verplaatsen we dit topic gewoon naar 'spelers en staf'.
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

camataru schreef:Zal toch niet, we gaan spelers kopen voor Sparta, die lopes is natuurlijk nooit goed genoeg voor ons.
tenzij we Sparta zo te vriend willen houden, zij hebben een spits verkocht en heerenveen kan voor een paar centen (75.000 euro) Sparta gelukkig maken.
En zo dus Sparta tegemoet komen, mocht dan ooit een tallent bij sparta doorkomen dan kunnen wij die halen.
Waarom niet? Voor dat geld wil een andere club, mocht hij mislukken, hem wel overnemen. Ik vind het ook niet zo'n schokkend bedrag om evt 'kwijt' te raken. Lopes doet het al een tijdje goed in de eerste divisie, op deze manier kan Heerenveen kijken of hij zich ook staande houdt in de eredivisie. Hij zal bij Sparta ook meer tijd krijgen om zich te bewijzen en dat kan hij daarnaast doen in een voor hem bekende omgeving. Prima constructie wat mij betreft.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Ik snap niet dat Heerenveen geïnteresseerd is in Lopes. Het is een leuke eerste divisie voetballer, maar ook niet meer dan dat. Bovendien is hij al 27 jaar.

Heb veel liever spelers als McDonald, Duplan of Martha.
Gebruikersavatar
Sito
Bankzitter
Berichten: 205
Lid geworden op: 07-11-2005 08:30

Bericht door Sito »

Of Sparta doet de aankoop via Heerenveen in het teken van de samenwerking. Een 'contract' bij Heerenveen klinkt op dit moment beter dan een contract bij Sparta. Mocht hij de eredivisie aankunnen, trekt Heerenveen hem bij de selectie.
Ik lach om mijn 'avatar'...
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Stel je eens voor dat heerenveen hem vast legt voor 75.000 euro, en hij blinkt helemaal uit bij Sparta, dan heb je toch wat achter de hand.

En kom nou, wat is 75.000 euro, het is wel het probleren waard vind ik!
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Lipton schreef:En kom nou, wat is 75.000 euro
Voor een student, heel veel. :wink:

Maakt mij weinig uit dat hij zo goedkoop is, maar ik geloof gewoon niet dat deze jongen een versterking zou zijn voor ons. Want als je iemand van 27 jaar aantrekt is dat omdat je iemand wilt die er direct staat. Lopes zie ik niet als een directe versterking voor ons en aangezien hij al jaren wat ronddoolt in de eerste divisie, verwacht ik ook niet dat dat ooit zal gebeuren.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Hmm, het kan toch best zo zijn dat Lopes zich kan bewijzen bij sparta.

Iemand die 27 is hoeft niet gelijk afgeschreven te worden, dit seizoen en ook vorig seizoen scoorde hij toch heel veel, laat bloeiers zijn er altijd, en het kan best zo zijn dat hij er een is, bewijzevan :wink:

En nog even dit:
,,We zijn met Lopes in gesprek'', aldus voorzitter Koos Formsma van Heerenveen vanochtend.
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Ach voor 75 000 E kan je het altijd proberen. Verhuren aan Sparta, gaat hij schitteren, kan hij mooi naar Heerenveen. Doet ie dat niet, dan kan eventueel Sparta/RKC of een buitenlandse club hem wel overnemen.

Het kan nooit een miskoop worden.
Onedayflyer
Basisspeler
Berichten: 858
Lid geworden op: 06-09-2005 21:43

Bericht door Onedayflyer »

Volgens de LC is het zo goed als rond. De rest van het seizoen naar Sparta en daarna naar Heerenveen.

Heerenveen had vroeger ook al eens belangstelling getoond, en hij heeft nu ?18? treffers op zijn naam, niet erg slecht volgens mij. Hoewel Alves heeft er 1 meer :wink:
SIG is leeg. PM me wanneer je hier reclame wil :-)
TheArjan
Bankzitter
Berichten: 177
Lid geworden op: 08-10-2004 10:21

Bericht door TheArjan »

Waarom kijken mensen altijd zo naar leeftijd?

Het is niet zo dat groeimogelijkheden altijd samenhangen met leeftijd. Iemand van 27 (of ouder) kan op een hoger niveau zich nog enorm doorontwikkelen, terwijl het heel goed kan dat een jongen van 19 blijft stilstaan. Natuurlijk is het vaak zo dat jongeren nog veel beter worden maar ik zie een overdreven reactie op leeftijden. Zowel bij clubs als bij de reacties hier. Kijk naar een Jeroen Drost, ook hij blijft nu al een tijdje stilstaan en ontwikkelt zich niet duidelijk verder, terwijl een 27jarige met de mogelijkheden die Heerenveen biedt misschien nog wel enorm kan groeien.

Oftewel: mooie aankoop, denk dat je hier geen miskoop aan kan hebben met zo'n lage transfersom.
DE ZUID
Basisspeler
Berichten: 996
Lid geworden op: 02-12-2002 17:12
Locatie: 24 km van DKV

Bericht door DE ZUID »

Ach voor 75 000 E kan je het altijd proberen.
Goeie investering dacht ik zo. Ook al zal ie nooit in het pompeblede shirt spelen, als ie doorgaat met scoren is er altijd wel een ploeg ergens in europa die ongeveer € 1.000.000 neer wil leggen.
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
Gebruikersavatar
davp
Wereldspeler
Berichten: 1595
Lid geworden op: 22-06-2005 11:36
Locatie: De Knipe

Bericht door davp »

misschien is de vergelijking wat scheef, maar Allback was ook niet meer de jongste toen hij hierheen kwam. wie weet hoe deze jonge zich op hoger niveau door ontwikkeld.
Gebruikersavatar
Marça
Wereldspeler
Berichten: 2013
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Een laatste update van de LC:
SC Heerenveen wacht af wat Lopes doet

HEERENVEEN - SC Heerenveen wil Cecilio Lopes graag overnemen van FC Dordrecht - waarbij onmiddellijk verhuren aan Sparta een optie is - maar de club moet afwachten wat de aanvaller van plan is. Lopes staat ook in de belangstelling van enkele Engelse clubs, ,,en daar kunnen wij qua salaris niet tegenop'', aldus Heerenveen-voorzitter Koos Formsma. ,,Wij hebben hem een uiterste bod aan gedaan en wachten nu af.''
Gebruikersavatar
Rednax
Wereldspeler
Berichten: 1146
Lid geworden op: 02-10-2006 11:45
Locatie: It Hearrenfean

Bericht door Rednax »

Gister de samenvatting van de wedstrijd van Dordrecht gezien. Die Lopes kan wel leuk ballen zeg.

Nou zegt zo'n samenvatting natuurlijk niet alles, maar je let toch op 'm omdat z'n naam in verbinding wordt gebracht met Heerenveen. Hij scoorde een prachtig doelpunt en had ook een fraaie assist (hakje).

Als ze deze speler voor 75000 euris kunnen krijgen, altijd doen lijkt mij.

Maar volgens Van Gaal ben ik maar een leek. :wink:
Gebruikt u plastabletten ? Of bent u van nature zo'n zeikerd ?
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2864
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Ik denk dat Van Gaal tegen jou zou zeggen, dat is pure samenvatting journalistiek. :mrgreen:
Anti anti. :)
Gebruikersavatar
cross
Selectiespeler
Berichten: 572
Lid geworden op: 27-04-2006 17:34
Locatie: heerenveen

Bericht door cross »

ben het wel met rednax eens. hij speelt elke week leuk.
Cross-Side on tour
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Lopes zou voor ons een prima versteking zijn voor de breedte van de selectie.
Helaas zullen we na een eventueel vertek van Alves wel in de middenmoot belanden, maar daar is met het beleid dat SC Heerenveen voert natuurlijk een aanwezig risico.

Zolang Formsma en co. met namen als Loohuis, Lip en Lopes op de proppen komen kun je ze moeilijk serieus nemen wanneer ze daarnaast nog schreeuwen dat ze AZ willen achterhalen.

Als je je wilt versterken dan dien o.a. ook af en toe spelers te halen bij je potentiele concurrenten. Hiermee versterk je jezelf en en verzwak je de concurtrent tegelijkertijd. Zolang Heerenveen niet bij machte is spelers van andere subtoppers zoals Roda, Utrecht, Groningen, FC Twente en Feyenoord kan wegkopen zal dit toch nooit gebeuren.
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Maar waar komt Huntelaar weg? Waar komt Yildirim weg? Waar komt Breuer weg? Waar komt Garcia weg?
Alleen van Huntelaar is gebleken dat hij het niveau van heerenveen is ontstegen.
Breuer, Yildirim en Garcia mogen allen blij zijn dat ze bij Heerenveen spelen. Wil Heerenveen een stap omhoog doen dan zijn dit juist de eerste spelers die dienen af te vallen!
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Wat een kortzichtig geleuter. Ik wil graag ook nog even Hansma, Lurling, Van Nistelrooy en Talan aan het rijtje toevoegen van spelers die Heerenveen uit de eerste divisie heeft gescout. Huntelaar met een beetje goede wil ook. Ook big spending AZ heeft spelers als De Zeeuw (Go Ahead) en Koevermans (Sparta) uit de Jupiler geplukt, dus waarom zou het niet kunnen?

Ik heb liever dat we goed scouten bij de kleinere clubs dan ons arm kopen bij onze concurrenten (die dat geld dan weer kunnen investeren). Dingsdag vind ik dan wel een geslaagde transfer, maar we moeten toch niet echt vijf miljoen voor Zomer gaan neertellen? En joost mag weten hoeveel Groningen voor bijvoorbeeld Sankoh vraagt, terwijl ze die zelf bijna gratis bij Telstar hebben opgehaald.

On-topic: mysterieus wat Heerenveen met Lopes wil, want we zitten erg ruim in de (goede) aanvallers. Kan natuurlijk zijn dat het een uniek laatbloeierstalent is (veel blessures gehad) en een dure gok is het ook weer niet.
Peter
Basisspeler
Berichten: 809
Lid geworden op: 02-12-2002 19:40
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Peter »

Was een week of 3 geleden op TV Rijnmond een interview met Cecilio Lopes. Toen gaf hij aan dat er nogal wat clubs belangstelling voor hem hadden. Niet alleen buitenlandse clubs (vooral Engelse clubs) maar ook meerdere clubs uit het linkerrijtje van de Eredivisie. Daar waren ook clubs (!) uit de top 4 (nouja inclusief AZ tegenwoordig) bij.

Hij gaf zelfs aan dat die clubs al meerdere jaren hem volgden.

Ik moet zeggen ik volg de speler alleen bij samenvattingen op Tv. Het lijkt me wel een aardige voetballer. Als hij naar Heerenveen gaat weet je het maar nooit, misschien is hij volgend jaar wel Europees topscorer rond deze tijd.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ane Lenstra schreef:Nou dat vind ik niet.
Ik vind dat Ugur Yildirim toch wel bij de beste spelers van Heerenveen hoort. Hij doet het dit seizoen nog beter dan in 2004 en ik ben blij dat hij van Heerenveen is.
Hoeveel wedstrijden heeft Yildirim dit seizoen gespeeld? Bijzonder om dan te zeggen dat hij het beter doet dan in 2004.

Dordrecht heeft al een vervanger gehaald voor Lopes, dus dan is een transfer aanstaande lijkt me......
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Met vertrek van Alves in middenmoot belanden? Hoezo, dat dachten we na vertrek Huntelaar en Samaras ook, maar we haalden wel Europees. Er staat altijd wel weer een nieuwe op. Misschien doen dan Sulejmani en Nilsson of Trava en Nilsson of Nilsson en Lopes het wel heel erg goed samen en wordt de teamprestatie weer beter. Het is nu veel gericht op Alves, dat verandert dan.
Niemand is onmisbaar.... Ik ben daar altijd heel makkelijk in. Als je voor 1 speler 15 miljoen of meer kan vangen, kan je daar weer 4 of 5 hele aardige spelers van halen en dat maakt het hele team sterker.

Je moet nu gestaag proberen het team te verbeteren want er zitten toch nog enkele zwakke punten in, zoals de backposities omdat daar geen echte backs voor zijn, hoewel Jong A Pin of Jeroen Drost dat op links zou moeten kunnen en spelers als Hanssen maken ons denk ik niet beter en ook Bosvelt niet meer, maar die stopt straks.
Laatst gewijzigd door ALS 26.000 op 28-01-2007 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
geert23
Invaller
Berichten: 423
Lid geworden op: 17-06-2006 09:55

Bericht door geert23 »

van mij mag heerenveen hem halen maar we hebben al veel aanvallers dan denk ik dat yildirim wel weg kan!!
Arjen
Wereldspeler
Berichten: 2035
Lid geworden op: 03-12-2002 19:15
Locatie: Sneek

Bericht door Arjen »

Volgens teletekst heeft Lopes voor 3.5 jaar getekend en zal hij zoals verwacht een half jaar verhuurd worden aan Sparta.

Weer een typische aankoop voor Heerenveen. Niet duur en mooi ervaring laten opdoen en dan volgend seizoen kijken hoe ver hij is. Goede zet van Formsma en co.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Op zich slim gedaan, maar hebben we straks nog wel iets achter de hand in de spits als Friend ook verhuurd wordt? Tarva is 3/4 van de wedstrijden tot nu toe niet beschikbaar geweest.
Plaats reactie