Cecilio Lopes

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Tsja, dat heb ik steeds geroepen. Onze club is wel van de miskopen dit jaar......
Onedayflyer
Basisspeler
Berichten: 858
Lid geworden op: 06-09-2005 21:43

Bericht door Onedayflyer »

ALS 26.000 schreef:Tsja, dat heb ik steeds geroepen. Onze club is wel van de miskopen dit jaar......
En dan te bedenken dat hij vorig jaar al is gekocht :wink:
SIG is leeg. PM me wanneer je hier reclame wil :-)
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

ALS 26.000 schreef:Tsja, dat heb ik steeds geroepen. Onze club is wel van de miskopen dit jaar......
Ach ja, die 75.000 euro zal de club ook wakker van liggen..........
Ik ben nog steeds van mening dat die zware blessure hem gewoon klote uit kwam, want hij had in de eerste divisie en bij Sparta een goeie serie staan.........
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Eerstedivisie ja, je zegt het goed. En Sparta was al weinig bijzonder en is ook nog altijd een flinke stap lager dan Heerenveen.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Bij FC Dordrecht verscheen donderdagochtend een bekend gezicht op de training. Cecilio Lopes, die in het verleden furore maakte bij de eerstedivisionist, heeft zich gemeld bij de selectie van Gert Kruys. De aanvaller houdt in Dordrecht zijn conditie op peil.

Lopes begon dit seizoen bij FC Volendam, dat de aanvaller huurde van SC Heerenveen. Lang duurde de samenwerking echter niet. Lopes botste met trainer Frans Adelaar, die de 29-jarige Rotterdammer niet meer bij zijn selectie wilde hebben. Lopes, die vier keer in actie kwam voor de Noord-Hollanders, werd verbannen uit het palingdorp.

De aanvaller werd teruggestuurd naar SC Heerenveen, dat hem echter niet nodig heeft. Lopes traint nu mee bij FC Dordrecht, zo meldt RTV Rijnmond. Bij de eerstedivisionist is de behendige spits een oude bekende: in anderhalf jaar tijd maakte hij 35 doelpunten voor Dordrecht. Dit leverde hem een transfer naar Heerenveen op.
Bron: Voetbalzone.nl
Flamingo
Invaller
Berichten: 370
Lid geworden op: 12-11-2008 10:28

Bericht door Flamingo »

Verdorie, net wat wij nodig hebben een scorende spits, en ja ik weet dat het voor lopes erg hooggegrepen is echter vind ik dat we genoodzaakt zijn hem een kans te geven, want geloof dat het bij volendam aan adelaar lag en niet aan lopes zelf. Haal hem gewoon terug en geef hem een kans echt waar, hij zal iedereen doen verbazen.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Flamingo schreef:Verdorie, net wat wij nodig hebben een scorende spits, en ja ik weet dat het voor lopes erg hooggegrepen is echter vind ik dat we genoodzaakt zijn hem een kans te geven, want geloof dat het bij volendam aan adelaar lag en niet aan lopes zelf. Haal hem gewoon terug en geef hem een kans echt waar, hij zal iedereen doen verbazen.
:urgs:

We hebben al zoveel net-niet aanvallers. Geef dan die peperdure Elyounoussi of anders Beda onvoorwaardelijk het vertrouwen.
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Excelsior schijnt interesse te hebben in Lopes. Lijkt me een prima club voor hem.
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Lopes is echt NIKS voor ons, niks voor de Eredivisie.
100% achter Marco van Basten!
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Volgens mij mat Lopes dit seizoen toch al niet meer voetballen, behalve voor Heerenveen en Volendam.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Lipton schreef:Volgens mij mat Lopes dit seizoen toch al niet meer voetballen, behalve voor Heerenveen en Volendam.
Jawel. Per seizoen mag je voor twee clubs in actie komen, bij drie clubs mag je onder contract staan. Lopes kan dus in januari naar een nieuwe club vertrekken.
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Voetbalprimeur:
Cecilio Lopes ziet af van Griekenland

Cecilio Lopes zal zijn voetbalcarrière niet vervolgen in Griekenland. De verbannen aanvaller liep vorige week stage bij Panserraikos, maar ziet af van een transfer.

Lopes ziet een overgang naar Panserraikos, dat uitkomt in de hoogste Griekse voetbalcompetitie, niet zitten. Dat heeft te maken met de trainer, die deze week werd ontslagen. Volgens RTV Rijnmond traint hij nu weer met FC Dordrecht mee.

De 29-jarige spits werd dit seizoen door sc Heerenveen verhuurd aan FC Volendam, maar wegens wangedrag werd hij daar weggestuurd. Volgens de regionale zender is Lopes nu clubloos.
Raar bericht. Hoe kan hij clubloos zijn als hij in feite nog bij Heerenveen onder contract staat?
Ladies and gentleman: We've got him!
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Het contract kan ontbonden zijn zonder dat daar bericht van is gemaakt.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Lopes gaat op huurbasis naar Dordrecht, aldus de officiële site.
Gebruikersavatar
Casual
Jeugdspeler
Berichten: 47
Lid geworden op: 14-12-2008 16:07

Bericht door Casual »

Laat hem daar lekker blijven. Heb nooit deze aankoop begrepen van Heerenveen. Leuke speler voor een club in de Jupiler league.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Waarom doen ze hem niet gewoon van de hand? Voor elke club in de JL kan het een versterking zijn, dus hij is wel te slijten zou je denken. Nooit begrepen waarom ze hem haalden.

Of zouden ze bij Heerenveen nog steeds denken dat het wat wordt met deze jongen?
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2022
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Cecilio Lopes koos voor het goede gevoel bij FC Dordrecht

De 29-jarige Rotterdammer, die voor de rest van het seizoen wordt gehuurd van Heerenveen, heeft voor zichzelf één duidelijke huiswerkopdracht geformuleerd: ,,Dordrecht van de negentiende plaats weg krijgen,’’ vertelt de centrumspits. ,,Ik hoop dat ik daarvoor kan zorgen met mijn doelpunten. Samen met de straks weer fitte Marcel van der Sloot en mijn persoontje denk ik wel dat het team er op vooruit gaat. Persoonlijk wil ik eindelijk weer eens lekker aan voetballen toekomen. Na mijn achillespeesblessure en mijn vervelende tijd bij FC Volendam snak ik naar het spelen van wedstrijden waarin het erom gaat.’’

De voormalige aanvoerder van FC Dordrecht - waar hij in anderhalf jaar tijd liefst 35 competitietreffers produceerde - tekende in de winterstop van het seizoen 2006-2007 een contract bij de Friezen. Hij werd direct verhuurd aan Sparta Rotterdam, met de bedoeling om een half jaar later in de voorbereiding aan te haken bij de selectie van Heerenveen. Maar omdat Lopes op het Kasteel zijn rechterachillespees afscheurde, kwam daar niets van terecht.

Pas in februari van dit jaar was hij weer geheel fit, maar een kans kreeg hij vervolgens niet van toenmalig oefenmeester Gertjan Verbeek. Promovendus FC Volendam huurde Lopes - die nog anderhalf jaar onder contract staat in Heerenveen - voor dit seizoen, maar zijn avontuur in het vissersdorp liep uit op één grote teleurstelling. ,,Het voetballen werd me daar door de trainer (Frans Adelaar, JDV) onmogelijk gemaakt. Het klikte totaal niet met hem, het had niet eens met mijn voetbalkwaliteiten te maken. Dat gaf ’ie zelf ook toe. Het waren pure machtsspelletjes van zijn kant,’’ beweert de routinier. ,,Na al het blessureleed kon dat er ook nog wel bij. Ik heb dit seizoen twee wedstrijden gespeeld, tegen PSV en ADO Den Haag. Ik heb nu weinig ritme. Ik hoop dat in januari snel terug te vinden, al zal dat denk ik best even duren.’’

Tussen alle sportieve ellende die in 2008 op het pad kwam van de Kaapverdiaanse Nederlander, zat ook één lichtpunt. Samen met zijn toekomstig ploeggenoot, landgenoot én zwager Guy Ramos, maakte hij in juni van dit jaar zijn interlanddebuut voor de Kaapverdische Eilanden. Op de Nederlandse velden staat de doelpuntenteller door alle tegenslagen inmiddels al anderhalf jaar stil.

Voor Lopes waren diverse clubs uit binnen- en buitenland in de running, maar uiteindelijk bracht het goede gevoel de aanvaller bij FC Dordrecht. ,,Ik ken de club, net als veel spelers en de mensen daar omheen. Ik denk dat die dingen in mijn voordeel zijn als ik snel weer terug wil keren naar een club in de eredivisie,’’ voorspelt Lopes, die vanaf half november al zijn conditie op peil hield in het keurkorps van trainer Gert Kruys. ,,Want dat is wel wat ik uiteindelijk wil, spelen op het hoogste niveau. Afgelopen zomer zat ik op negentig procent en voelde ik dat ik klaar was voor het spelen in de eredivisie. Maar eerst weer volledig wedstrijdfit raken en belangrijk zijn voor FC Dordrecht,’’ aldus Lopes, die een terugkeer naar het inmiddels door Trond Sollied getrainde Heerenveen vrijwel uitsluit. ,,Het is in principe de bedoeling dat ik komende zomer word verkocht.’’
Bron: AD Sportwereld
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Ach man dé miskoop van de laatste jaren. Gelijk verkopen, 20.000 euro is al veel als je het er voor krijgt. Zet ook een advertentie op Marktplaats.
100% achter Marco van Basten!
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

TWR22 schreef:Ach man dé miskoop van de laatste jaren. Gelijk verkopen, 20.000 euro is al veel als je het er voor krijgt. Zet ook een advertentie op Marktplaats.
Hij is gewild door 80% van de JL clubs. Helaas voor ons kon geen van deze clubs hem nu betalen.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

TWR22 schreef:Ach man dé miskoop van de laatste jaren. Gelijk verkopen, 20.000 euro is al veel als je het er voor krijgt. Zet ook een advertentie op Marktplaats.
Ach het liep door die blessure anders dan geplanned, maar van die 75.000 euro liggen we echt niet wakker van hoor...
:roll:
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Heb vanaf moment van aantrekken gezegd dat hij niets voor ons was. Als je zo oud bent en nog nooit op eredvisieniveau hebt gepresteerd is de kans erg klein dat je dat ineens wel gaat doen.

Slotje op dit topic. Die jongen is de moeite van het bepraten niet waard. Heeft niks voor ons kunnen betekenen. Zelfs niet voor de beloftes.
feanfans
Wereldspeler
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22-12-2005 16:48

Bericht door feanfans »

Sinds Lopes bij Dordrecht zit zijn ze gaan winnen. En dat winnen gaat maar door. Ze hebben zelfs een periodetitel gepakt en wonnen gister hun 1e duel tegen MVV. Waar gaat dit eindigen? Lopes volgend jaar terug in de eredivisie met Dordrecht? :wink:
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

feanfans schreef:Sinds Lopes bij Dordrecht zit zijn ze gaan winnen. En dat winnen gaat maar door. Ze hebben zelfs een periodetitel gepakt en wonnen gister hun 1e duel tegen MVV. Waar gaat dit eindigen? Lopes volgend jaar terug in de eredivisie met Dordrecht? :wink:
Je kon wel bij SC-heerenveen.nl werken..

Dordt won gisteren in en tegen Oss met 2-0, MVV speelde 0-0 tegen Telstar.
Spijt heb je morgen maar!
feanfans
Wereldspeler
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22-12-2005 16:48

Bericht door feanfans »

Ebiede schreef:Je kon wel bij SC-heerenveen.nl werken..

Dordt won gisteren in en tegen Oss met 2-0, MVV speelde 0-0 tegen Telstar.
Zover ben ik nog niet. Ik ben niet meer dan een student :wink:

Je hebt wel gelijk trouwens.
9 wedstrijden op rij achter elkaar hebben ze gewonnen. 20 januari hebben ze verloren van de Graafschap in de beker en in de daarop volgende 17 wedstrijden maar 1 keer verloren.

Lopes: 17 wedstrijden, 12 goals. Hij is topscorer. Onbegrijpelijk dat hij hier zelfs in het 2e niets liet zien.
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Den Ouden en Lopes in gesprek met Maltezer club
Geert den Ouden (De Graafschap) en Cecilio Lopes (FC Dordrecht) zijn in gesprek met FC Valletta. De topclub van Malta, die getraind wordt door Tom Caanen en Jordi Cruijff, richt zich voor komend seizoen op de Nederlandse transfermarkt. Caanen wil volgens AD/Sportwereld één Nederlandse spits aantrekken. Ook met Rick Hoogendorp en Kevin Vink (RKC Waalwijk) is dinsdag contact gelegd. Leon Kantelberg (VVV-Venlo) en oud-Spartaan Sidney Sendley Bito zijn al op proef. Volgens Caanen krijgen zij waarschijnlijk een contract aangeboden op het eiland.

Caanen en Cruijff tekenden begin juni voor drie jaar. Caanen wordt hoofdtrainer, terwijl assistent Cruijff in het eerste seizoen ook nog op het veld actief zal zijn. Het tweetal werkte in Oekraïne bij Metalurg Donetsk al samen. Caanen was eerder in beeld in Rusland bij bij een van de door Guus Hiddink geïnitieerde voetbalcentra.
Bron: AD/Sportwereld/www.voetbalzone.nl
Arjen
Wereldspeler
Berichten: 2035
Lid geworden op: 03-12-2002 19:15
Locatie: Sneek

Bericht door Arjen »

Definitief vertrokken volgens voetbalzone. Was een leuke gok die niet geslaagd is.
Heerenveen neemt definitief afscheid van Lopes
Geschreven op maandag, 22 juni om 13:38

SC Heerenveen en Cecilio Lopes hebben vanaf heden niks meer met elkaar te maken. Na goed overleg is besloten het nog tot 2010 doorlopende contract van de aanvaller te ontbinden. De dertigjarige Kaapverdiaan mag dan ook op zoek naar een nieuwe club. In Friesland speelde hij, mede door blessureleed, geen enkel officieel duel.(voetbalzone.nl)
Flamingo
Invaller
Berichten: 370
Lid geworden op: 12-11-2008 10:28

Bericht door Flamingo »

Volgens voetbalprimeur is lopes in beeld om bij sparta aan de slag te gaan. Het komt helemaal goed met sparta, dat moet wel met een trainer als everse en een ervaren spits als cecilio.
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

In de Eerste Divisie kan Lopes uitstekend van waarde zijn voor Sparta, hij zou eventueel kunnen functioneren als leermeester van een talentvolle spits.
Plaats reactie