Niek Loohuis

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Ja daar heb je gelijk in .... een zwaluw maakt nog geen zomer.

Deze wedstrijd was ie goed, en verder is het gewoon een vreselijk aardige gozer en ik gun hem het beste. Als Bradley vertrekt, hebben we een goede opvolger in huis míts hij zich zo door ontwikkelt.
100% achter Marco van Basten!
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Nou nogmaals hij is er nog lang niet. Prager is wel man vd wedstrijd geweest, laatst nog. Dat zie ik Niek nog niet worden voorlopig. Hij kreeg in Telegraaf ook laagste cijfer een 6 en daar ben ik het wel mee eens.
Het verwachtingspatroon rond zo'n jongen is nog niet hoog, dus is men snel tevreden, maar als Prager zo had gespeeld had ie niet goed gespeeld. Vooral de handelingssnelheid is ver onder de maat.
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

TWR22 schreef:Ja daar heb je gelijk in .... een zwaluw maakt nog geen zomer.

Deze wedstrijd was ie goed, en verder is het gewoon een vreselijk aardige gozer en ik gun hem het beste. Als Bradley vertrekt, hebben we een goede opvolger in huis míts hij zich zo door ontwikkelt.
Wat wel een nadeel voor Loohuis kan worden is dat al zijn volgende wedstrijden met deze vergeleken gaan worden. Hierdoor kan hij weleens verkeerd beoordeeld worden want een speler is niet iedere wedstrijd goed. Loohuis moet gewoon voorzichtig gebracht worden en is volgens mij volgend jaar goed genoeg om te strijden voor een basisplek.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Loohuis is kwalitatief niet de beste, maar gisteren was hij m.i. één van de uitblinkers. Als je debuteert tegen de koploper van Nederland, dat speelt met De Guzman-Van Bronckhorst-Sahin-Bruins en je blijft op die manier overeind, dan is een groot compliment heel terecht. Wat mij betreft minimaal een 7 waard.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

ALS 26.000 schreef:Hij kreeg in Telegraaf ook laagste cijfer een 6 en daar ben ik het wel mee eens.
Blijkt dus maar weer eens wat voor niet-kwaliteitskrant de Telegraaf is, is eerder een roddelkrant. Loohuis speelde gisteren een goede wedstrijd. Hij verdient wat mij betreft toch minimaal een 7 en tegen een 8 aan.
Wat er in de evt. volgende wedstrijden gaat gebeuren zien we dan wel weer. Ik beoordeel hem op de wedstrijd die hij nu gespeeld heeft en dan zit die achterlijke roddelkrant toch te laag met zijn cijfer.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Gelukkig zijn meerderen het met mij eens ...

In diezelfde krant krijgt Van Bronkhorst het één-na hoogste Feyenoord-cijfer en Bahia het hoogste. Heb je die gezien?
Sowieso verschillen de cijfers van de Feyenoorders amper met die van ons!

Is dat dan terecht? Denk het niet!
100% achter Marco van Basten!
Monster
Nieuw talent
Berichten: 94
Lid geworden op: 25-11-2006 11:30

Bericht door Monster »

Snap het niet helemaal dat niet iedereen lyrisch is over Niek. Ga er maar aanstaan, van te voren werd Heerenveen geen kans geacht Feyenoord te verslaan met alle afwezigen, daarbij een Feyenoord dat kan aantreden met misschien wel het beste middenveld van Nederland, en dan moet je als jong broekje het veld in. Vind dat hij het formidabel heeft gedaan, ben trots dat onze selectie zo groot en breed is, dat we niet meer afhankelijk zijn van de eerste 12/13 jongens, maar dat de gehele selectie zó in de basis gezet kan worden. Wederom een groot compliment aan de scouting!
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Monster, dit is één wedstrijd, waarbij je niet veel verwacht van Loohuis. Op langere termijn kan hij het nog niet aan. Zijn handelingssnelheid is duidelijk nog te laag. Met name de eerste helft hadden hij, JAP en Drost soms onzekerheidjes achterin in de passing die voor onrust zorgden.
OOST-
Jeugdspeler
Berichten: 16
Lid geworden op: 17-11-2007 14:49
Locatie: HEERENVEEN

Bericht door OOST- »

het is inderdaad zo dat ik hem niet als blijvertje zie, verder vind ik wel dat hij een uitstekende indruk heeft nagelaten, het is wel een werker en iemand die voorop in de strijd gaat, het type bak nielsen. Jammer dat het niet een echt snelle jongen is maarja mischien kunnen we nog wat plezier van 'm beleven
UNITED WE STAND!
NIEUWNOORD WE ARE!
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Laten we (ook op dit forum) nou eens kijken naar wat een speler wèl kan in plaats van wat hij niet kan. Loohuis is een fysiek sterke jongen die spelers die 'voetballend' wat meer keer kunnen, heel hard nodig hebben.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Klopt helemaal Gekko, maar in die rol van breker vind ik jongens als Prager en ook Hanssen als ie fit is gewoon een stuk verder.
Bradley of Roorda hoeven we het niet over te hebben, maar dat zijn alweer andere spelers met veel meer voetballend vermogen.

Hij moet gewoon hard trainen, enorm zijn best doen en misschien dat hij het dan kan redden. 1 wedstrijd is net als die ene zwaluw. Het hele team was fantastisch en dan is het gemakkelijker functioneren.
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

ALS 26.000 schreef:Klopt helemaal Gekko, maar in die rol van breker vind ik jongens als Prager en ook Hanssen als ie fit is gewoon een stuk verder.
Waarom? Waarom zijn Hanssen en Prager verder? Hanssen is een klein mannetje en Prager heeft veel kaarten nodig, wat ons ook nog wel eens een wedstrijd gekost heeft. Loohuis heeft het afgelopen zondag uitstekend gedaan zonder een kaart te pakken.
Ladies and gentleman: We've got him!
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Even in de nuance: Loohuis is fysiek en in de lucht het sterkst, Hanssen voegt aanvallend/opbouwend het meest toe van de drie en Prager heeft het beste loopvermogen. Afhankelijk van de rest van je opstelling of de tegenstander kun je dus ook nog kiezen wie daar het best bij past. (als je tenminste kunt kiezen en dat kon zondag niet)
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Pfff, ik heb geen zin om Loohuis af te vallen, maar in de 1e helft zei ik nog tegen mijn buurman en die was het er roerend mee eens, dat Loohuis nog weinig kon overtuigen en dat hij het moeilijk had. Zeker in de 1e helft was dat zo. De 2e helft, dat deel wat hij speelde was al wat beter, maar nog altijd was hij objectief gezien de minste speler van Heerenveen. Hoe goed hij het dan misschien ook doet.

Ik bedoel maar, Prager kan je er al inzetten en die is al meerdere malen m vd wedstrijd geweest. Zo ver is Loohuis bij lange na nog niet. Let maar op, als iedereen weer fit is zie je hem voorlopig ook niet meer.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

@ ALS 26.000: je hoeft je mening over Loohuis niet 10x te melden. Jij mag Loohuis één van de minderen vinden. Kwalitatief is dat momenteel ook wel zo, maar dat is ook niet meer dan logisch. Als je alleen eerste divisie en beloftenteam-ervaring hebt en je speelt een De Guzman uit de wedstrijd, dan ben je wat mij betreft zeker één van de uitblinkers.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Neuh, gaat mij er meer om dat er mensen zijn die hem al beter vinden dan Prager en dat is natuurlijk onzin.
Maar goed, is misschien dom van mij om steeds op mensen te reageren die zo opportuun zijn.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

ALS 26.000 schreef:Klopt helemaal Gekko, maar in die rol van breker vind ik jongens als Prager en ook Hanssen als ie fit is gewoon een stuk verder.
Bradley of Roorda hoeven we het niet over te hebben, maar dat zijn alweer andere spelers met veel meer voetballend vermogen.

Hij moet gewoon hard trainen, enorm zijn best doen en misschien dat hij het dan kan redden. 1 wedstrijd is net als die ene zwaluw. Het hele team was fantastisch en dan is het gemakkelijker functioneren.

Volgens mij moet iedereen hard trainen en werken. Ook een Bradley en een Roorda. Het is alleen heel makkelijk om die jongen na 1 wedstrijd te beoordelen of het een goede speler gaat worden. Tegen Feyenoord is het een kunstgreep van Verbeek geweest i.v.m. de vele blessures die fantastisch is uitgepakt.
Hij speelde een goede wedstrijd en wat er hierna gaat gebeuren zien we dan wel weer...

Hem beoordelen n.a.v. de wedstrijden in de beloftes heeft geen enkele zin. Daar staan ook andere jongens om je heen en worden er andere dingen van Loohuis verwacht. We moeten hem wedstrijd per wedstrijd beoordelen, maar hij is voor mij zeker een versterking erbij.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Wat wel hoopgevend is, is de instelling waarmee hij speelde. Onervaard, durven voetballen maar geen geke dingen doen.
hummelinho
Invaller
Berichten: 430
Lid geworden op: 30-01-2006 22:04

Bericht door hummelinho »

Ik vond hem zondag erg sterk, vooral als debutant zijnde.. Om mij heen vroegen mensen zich af waarom hij niet man van de wedstrijd geworden was... Bij de beloften vind ik hem altijd ook erg goed spelen...

Mijn trainer moest voor zijn trainerscursus ook een verslag schrijven over sc Heerenveen en hij vond Loohuis een groter talent als Roorda..
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

hummelinho schreef: Mijn trainer moest voor zijn trainerscursus ook een verslag schrijven over sc Heerenveen en hij vond Loohuis een groter talent als Roorda..
Dan heeft hij vrij weinig verstand van voetballen.
Laatst gewijzigd door ItFean82 op 02-01-2008 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Op naar het volgende seizoen....
hummelinho
Invaller
Berichten: 430
Lid geworden op: 30-01-2006 22:04

Bericht door hummelinho »

En dat weet jij na één beoordeling van een speler.. Knap hoor!
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Ik heb zowel Loohuis alsmede Roorda meerdere malen zien voetballen dus ik basseer dit zeker niet op 1 wedstrijdje van Loohuis.
Op naar het volgende seizoen....
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Garcia-Garcia schreef: Dan heeft hij vrij weinig verstand van voetballen.
Hij moet het toch nog leren, hij zit nog op de cursus! :D
Gebruikersavatar
massan
Selectiespeler
Berichten: 534
Lid geworden op: 21-09-2007 09:36

Bericht door massan »

Gekko schreef:Wat wel hoopgevend is, is de instelling waarmee hij speelde. Onervaard, durven voetballen maar geen geke dingen doen.
Denk dat hij dat ook drufde te doen omdat zijn ploeggenoten hem (naar mijn idee) flink steunden. Ook al gaf hij een verkeerde pass, dan nog zag ik Michael Dingsdag én Gerald Sibon hem roepen en een duimpje opsteken!
hummelinho
Invaller
Berichten: 430
Lid geworden op: 30-01-2006 22:04

Bericht door hummelinho »

Garcia-Garcia schreef:Ik heb zowel Loohuis alsmede Roorda meerdere malen zien voetballen dus ik basseer dit zeker niet op 1 wedstrijdje van Loohuis.
Ik bedoelde na één beoordeling van mijn trainer weet je al hoeveel voetbalverstand hij heeft, ik denk dat hij meer heeft gepresteerd dan jij ooit zal doen als trainer...

Maargoed, over de vergelijking Roorda-Loohuis moet natuurlijk ook gezegd worden dat ze in principe op twee verschillende posities spelen.. Loohuis is meer verdedigend ingesteld als Roorda..
sjoerdy88
Bankzitter
Berichten: 168
Lid geworden op: 10-09-2007 21:25

Bericht door sjoerdy88 »

Loohuis speelde een hele aardige wedstrijd tegen Feyenoord en er zit zeker toekomst in.

Maar af het de speler is die we altijd miste weet ik zo net nog niet.
Het is een harde werker en een sterke jongen in het veld. Wint veel duels en gaat voor elke bal.
Prager wint geen duels (de laatste tijd) en dan kan je beter iemand als Loohuis hebben die er vol in gaat als een net-niet als Prager.
Stand your ground and fight
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Gisteren was hij weer aanvoerder en stond centraal achterin, en met zijn kapsel leek hij van afstand ook wel wat op Hansson. Hij speelde opzich wel goed, maar hij werd er toch vaak uitgelopen door de spitsen van AZ, hij komt net een klein beetje snelheid en power tekort. Hij compenseert dat trouwens wel weer door ze zoveel mogelijk naar buiten te drijven of kleine overtredingen, maar op deze positie is hij denk ik nog (lang) niet klaar voor het eerste. Daar worden dat soort foutjes of gebreken hard afgestraft, al gun ik hem het beste gezien hij wel altijd keihard werkt en een uitstekende mentaliteit heeft.
Corruption is everywhere, fight it!
Wiggs
Wereldspeler
Berichten: 1315
Lid geworden op: 03-12-2006 17:24

Bericht door Wiggs »

Vaak uitgelopen?volgens mij elke keer eruit gelopen.
Hij corrigeerde dit door kleine overtredingen bijv.het net niet laten vallen
Hierdoor kreeg de tegenstander het moeilijker om te schieten,dat ze dan toch niet scoorden is dan wel weer zijn verdienste
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Loohuis: "Ik hoop dat Heerenveen mij wil verhuren"
Niek Loohuis maakte afgelopen zomer de overstap van BV Veendam naar sc Heerenveen. Erg succesvol is hij in Friesland echter nog niet en daarom hoopt de middenvelder volgend seizoen verhuurd te kunnen worden.

"Het is belangrijk dat ik ervaring opdoe", zo begint Loohuis in VoetbalVandaag. "Ik hoop dat Heerenveen mij wil verhuren. Ik wil volgend jaar gewoon spelen."

Loohuis kwam dit seizoen slechts één duel in actie, maar toch heeft hij bij Heerenveen al veel geleerd. "Voor mijn gevoel heb ik een grote stap voorwaarts gemaakt. Mijn kans in het eerste elftal is nog niet echt gekomen, maar ik heb wel veel geleerd bij deze club."

De Friezen haalden bovendien in de winterstop Christian Grindheim, een Noor die zich richt op dezelfde positie als Loohuis. "Natuurlijk baalde ik van die aankoop", beaamt Loohuis. "Maar Grindheim wist zich heel snel aan te passen. Hij is eigenlijk een concurrent van mij, maar ik probeer zoveel mogelijk van hem te leren."
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Zo'n speler komt pas in beeld als er meerdere blessures gelijktijdig zijn. Hij heeft ook niet het gevoel kunnen krijgen uitzicht te hebben op meer. Als je zo'n speler al haalt (is al redelijk oud om nog talent te zijn), geef hem dan ook wat meer speeltijd als de wedstrijd dit toestaat.
Plaats reactie