Niek Loohuis

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Niek Loohuis

Berichtdoor Jonas van den Andel » 05-01-2007 11:30

VEENDAM - Niek Loohuis verlaat BV Veendam aan het eind van het seizoen. De 20-jarige middenvelder tekent binnenkort een meerjarig contract bij Heerenveen.

BV Veendam ontvangt een afkoopsom, omdat de overeenkomst met Loohuis officieel nog doorloopt tot 1 juli 2008.

BV Veendam heeft Loohuis anderhalf jaar geleden op amateurbasis aangetrokken van hoofdklasser Quick '20 uit Oldenzaal.

Sinds dit seizoen is Loohuis contractspeler aan de Langeleegte en heeft hij een vaste plaats in het eerste elftal.

Van http://www.rtvnoord.nl


Ik ken hem niet, maar het lijkt mij geen aanwinst
My name is Jonas!!
Jonas van den Andel
Nieuw talent
 
Berichten: 79
Geregistreerd op: 26-11-2003 12:51

Berichtdoor Harris » 05-01-2007 11:32

Tja, waar baseer je het dan op dat het geen aanwinst zou zijn als je hem niet kent? Ik heb hem ook nauwelijks zien spelen, maar het schijnt een talent te zijn als ik de kranten zo mag geloven.
***
Avatar gebruiker
Harris
Basisspeler
 
Berichten: 954
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:03
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Ebiede » 05-01-2007 11:34

Ik denk wel dat het een aanwinst is. Een twintig jarige speler zit nog wel rek in.. en Veendam doet het erg goed.. Ik las net dat ene Lip ook een talent is daar..

Een aantal jaren geleden had ook niemand van Seip gehoord maar die is ook een meer dan gemiddelde eredivisie verdediger geworden..
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Berichtdoor Superfries88' » 05-01-2007 11:37

Voetbalprimeur op 8 november 2006:

De 20-jarige Niek Loohuis van BV Veendam wordt intensief gevolgd door FC Groningen, FC Twente en Heracles Almelo. De middenvelder, die bezig is aan zijn tweede seizoen in de hoofdmacht, maakt indruk bij de ploeg van trainer Joop Gall.

Jan Korte is op de hoogte van de interesse, maar denkt dat Loohuis niet zonder slag of stoot vertrekt, zo zegt hij in Voetbal International:"Er heeft zich niemand officieel gemeld voor Loohuis, maar we weten dat de clubs voor hem op de tribune zitten. Praten kan altijd, maar we hebben een gelimiteerde transfersom in zijn contract staan. Hij kan dus niet zomaar weg."


Niet voor niets zijn deze drie clubs geïnteresseerd geweest in hem. Nu is de stap Veendam-Heerenveen natuurlijk vrij groot, maar de laatste jaren zijn er succesvol spelers overgekomen van eerste divisieclubs. Verder kunnen we alleen maar afwachten.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor herman » 05-01-2007 11:41

Als je ziet op de pagina van veendam is hij toch wel vaak man of the match geworden. De naam zegt me niks naja we zullen het volgend jaar wel zien.
herman
Nieuw talent
 
Berichten: 67
Geregistreerd op: 30-10-2005 09:22

Berichtdoor Superfries88' » 05-01-2007 11:55

Kwam via het Veendam-forum nog terecht bij dit verhaal: klik.

Alleen die laatste alinea is jammer :wink: .
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor Jeroen » 05-01-2007 11:58

Schijnt de opvolger van Bosvelt te worden. Ben benieuwd! Heb veel goeds over hem gehoord, alleen nog niet zien spelen.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Voorstopper » 05-01-2007 12:10

Ik heb hem ook nooit zien spelen, maar schijnt een groot talent te zijn. De stap van subtop Eerste divisie - subtop Eredivisie lijkt mij wel steeds groter te worden ivm de grotere verschillen in budget etc, maar goed, geef hem een kans en we zullen zien.

Dit zal dan ook wel betekenen dat die Noor uit de tweede divisie (ergens in november/december waren er geruchten rond een 24-jarige speler van Kristiansand ofzo) niet meer een kandidaat is.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Ezra-09 » 05-01-2007 12:14

Goeie speler voor een club als Veendam, moet nog zien of die gast zich ontwikkelt
Ezra-09
Nieuw talent
 
Berichten: 57
Geregistreerd op: 11-09-2006 17:10
Woonplaats: Wedde

Berichtdoor Stiffie » 05-01-2007 13:08

Ebiede schreef:Ik denk wel dat het een aanwinst is. Een twintig jarige speler zit nog wel rek in.. en Veendam doet het erg goed.. Ik las net dat ene Lip ook een talent is daar..

Een aantal jaren geleden had ook niemand van Seip gehoord maar die is ook een meer dan gemiddelde eredivisie verdediger geworden..


Patrick Lip was op heel jonge leeftijd al een technische en bepalende speler in het eerste elftal van ONS Sneek. Hij is daarna in de jeugd bij FC Groningen tercht gekomen. Maar wat voor Niek Loohuis geldt, zal ook voor hem gelden, de stap van 1ste divisie naar sub-top eredivisie is een grote.
Gelukkig zijn er toch jongens die uit de 1ste divsie komen die het redden in de eredivisie. Soms moet je de gok wagen met zulke jongens, zeker als ze relatief weinig kosten.
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Berichtdoor vlqrt » 05-01-2007 13:22

Ik ben al lang blij dat de scouting van Heerenveen steeds meer Nederlanders haalt ... ik vind het wel iets hebben als een speler gewoon uit Nederland komt. Misschien moet men eens kijken hoe men bij Atletic de Bilbao haar spelers traint, daar komt een groot deel van het eerste gewoon uit de jeugd ... daar kunnen vele Nederlandse clubs nog wat van leren. Al is dat misschien een hele andere discussie.
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Voorstopper » 05-01-2007 13:38

Dat Bilbao is daardoor anders wel flink afgezakt inmiddels. Er is ook daar inmiddels een hevige discussie gaande over het niet of wel halen van buitenlanders (lees hier: niet-Basken). Maar prima om meer NL'ers te halen, mensen identificeren zich er toch eerder mee.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Raider » 05-01-2007 14:37

Natuurlijk zal het een grote stap voor hem zijn ,maar waar kwam Nurmela vandaan? Hij kwam volgens mij van Emmen en het lukte hem ook.Af wachten maar.
Raider
Basisspeler
 
Berichten: 885
Geregistreerd op: 06-12-2002 22:59
Woonplaats: Damwoude

Berichtdoor Monster » 05-01-2007 14:51

Sorry hoor, maar is Heerenveen nou niet op het niveau aangekomen dat het gearriveerde spelers moet gaan halen, zoals dat zo mooi heet? Zo'n speler hoort straks bij Rkc te voetballen of Nac, maar de stap naar Heerenveen is natuurlijk veel te groot. Ik vind dat het tijd wordt dat Heerenveen ook in scouting de volgende stap zet.
Monster
Nieuw talent
 
Berichten: 94
Geregistreerd op: 25-11-2006 11:30

Berichtdoor rodion » 05-01-2007 14:57

Nee, op dat nivo is Heerenveen niet gekomen. Wil je dat, dan zul je eerst iemand anders voor de groep moeten zetten, iemand met naam. Op dit moment heeft Heerenveen dus niet de ambitie om top 3 te spelen elk jaar, dus doen ze het zo.
rodion
Basisspeler
 
Berichten: 803
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:05

Berichtdoor oldtimer » 05-01-2007 15:08

Sommigen hier zijn kennelijk al zo verwend, dat ze het halen van een spelervan Veendam sowieso niks vinden ( zucht ).
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Berichtdoor cross » 05-01-2007 15:09

mooi voor de speler. maar wat hebben we eraan?
hij speelt pas anders half jaa betaald voetbal. dus het zal zeker geen basisspeler worden
ik ben het met monster eens over het spelers beleid
en wat hier al eerder aangeven word er zal een beter trainer voor de groep moeten komen met naam
Cross-Side on tour
Avatar gebruiker
cross
Basisspeler
 
Berichten: 572
Geregistreerd op: 27-04-2006 16:34
Woonplaats: heerenveen

Berichtdoor paparazzi » 05-01-2007 15:18

Wordt eenzelfde verhaal als Boersma . Een speler voor de 'handel' , niets meer niets minder.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Lipton » 05-01-2007 15:20

Het is een speler die we gaan opleiden zoals dat zo mooi heet.
Red hij het niet is het jammer, red hij het net wel, is het mooi meegenomen

Volgens mij is dat een soort van beleid bij heerenveen, elk seizoen minimaal 1 speler halen uit de eerste divisie.

Een voorbeeld is Steur.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor Feanfan 1 » 05-01-2007 15:22

Ik hem in de voorbereiding zien spelen tegen Heerenveen in Langezwaag. Weet dat hij toen opviel vanwege zijn uiterlijk. Een bos blond krullend haar. Voetballend was hij zeker niet de minste bij Veendam, maar of hij het niveau van Heerenveen aankan, betwijfel. Ik geef hem de voordeel van de twijfel. Als Heerenveen iemand scout, is het meestal wel een redelijk/goede speler
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Berichtdoor Superfries88' » 05-01-2007 15:23

Waarom zou zo’n speler zeker geen basisspeler worden? Als Heerenveen in hem een opvolger voor Bosvelt ziet (zie post Jeroen) dan zou het best kunnen. In het verleden zijn spelers uit de eerste divisie succesvol geweest. Heerenveen haalde toen Lurling, Nurmela, Venema en het resultaat is wel bekend. Natuurlijk is de club groter geworden en is het een enorme stap, maar het is te makkelijk om iemand direct af te schrijven vanwege zijn vorige clubs.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor Yeti » 05-01-2007 15:24

Het gaat hier toch over die gozer met het blonde lange haar? Hij speelde toch ook mee in de oefenwedstrijd voor dit seizoen tegen heerenveen? Toen vond ik hem zeker niet onverdienstelijk spelen.. Hij zal toch eerst bij de beloften komen. Misschien kan hij zich vanuit de beloften opwerken tot de 1e selectie..

Voor de mensen die zeggen dat hveen alleen 'gearriveerde spelers' moet halen:

Het risico met deze spelers is veel te groot. Ten eerste ze kosten veel geld, en je moet maar zien of ze er gelijk staan. Ik meen me ook te herinneren dat hveen een paar jaar geleden 3 man uit de eerste divisie haalde. Dat zijn nu allemaal zeker eredivisiewaardige spelers (huntelaar, yildirim, breuer). Inkoop = weinig. Verkoop = veel. Resultaat = veel grotere marge op spelers die het wel redden. Kun je ook es een misser maken!

Met deze grotere winsten kun je investeren (zoals heerenveen gedaan heeft) in zowel de organisatie (zodat de club geleidelijk groeit), als de spelersgroep. Op dit moment kunnen we dus (een enkele) 'gearriveerde' speler halen (bv alves), maar dat betekend niet dat je de grote bron van inkomsten (jeugdspelers opleiden) moet verwaarlozen.

In deze manier van werken is Loohuis een goede aankoop. En het is niet voor niks dat het beloftenteam bovenaan staat.
Yeti
Nieuw talent
 
Berichten: 94
Geregistreerd op: 21-03-2005 10:37
Woonplaats: heerenveen

Berichtdoor Yeti » 05-01-2007 15:25

@ feanfan 1..

Dus wel die speler met het blonde haar.. Was bezig met mijn post, dus heb de jouwe niet gezien. :wink:
Yeti
Nieuw talent
 
Berichten: 94
Geregistreerd op: 21-03-2005 10:37
Woonplaats: heerenveen

Berichtdoor KingBee » 05-01-2007 15:31

Afbeelding

is ie naar de kapper geweest...?
Net fan dat benaude!
Avatar gebruiker
KingBee
Wereldspeler
 
Berichten: 1030
Geregistreerd op: 10-01-2003 15:04
Woonplaats: Damwoude

Berichtdoor vlqrt » 05-01-2007 15:41

paparazzi schreef:Wordt eenzelfde verhaal als Boersma . Een speler voor de 'handel' , niets meer niets minder.


Jong-a-pin had er ook nog maar één seizoen Volendam op zitten en in dat seizoen kwam hij ook nog eens tot maarliefst 6!! wedstrijden. Was het niet Demy de Zeeuw die bij Go Ahead in de eerste divisie speelde voordat hij bij Az een van de revelaties van het seizoen was? Ik geef toe dat niet elke aankoop uit de eerste divisie een succes is, maar er zitten echt wel ruwe diamanten tussen.
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor cross » 05-01-2007 16:03

Superfries88' schreef:Waarom zou zo’n speler zeker geen basisspeler worden? Als Heerenveen in hem een opvolger voor Bosvelt ziet (zie post Jeroen) dan zou het best kunnen. In het verleden zijn spelers uit de eerste divisie succesvol geweest. Heerenveen haalde toen Lurling, Nurmela, Venema en het resultaat is wel bekend. Natuurlijk is de club groter geworden en is het een enorme stap, maar het is te makkelijk om iemand direct af te schrijven vanwege zijn vorige clubs.


die eerste divisie speles die jij noemd waren een stuk verder. deze jongen heeft 20 wedstrijden betaald voetbal gespeeld

lurling nurmela yildrim etc.. waren klaar voor een stap verder
er is bijna niemand die deze jongen kent dus opvallen heeft hij nog niet gedaan
de eerder genoemde jongens waren allemaal bekend bij het publiek.
ik hoop uiteraard dat het wat word. maar verwacht er het eerste seisoen niet veel van
Cross-Side on tour
Avatar gebruiker
cross
Basisspeler
 
Berichten: 572
Geregistreerd op: 27-04-2006 16:34
Woonplaats: heerenveen

Berichtdoor KingBee » 05-01-2007 16:10

Venema hadden ook nog niet erg veel mensen van gehoord, Yildirim kenden we allemaal omdat hij 6x keer scoorde tegen Cambuur, Lurling scoorde regelmatig en Huntelaar ook.

Het is een middenvelder en daar hoor je over het algemeen minder over, zeker als ze op een wat lager niveau spelen.
Net fan dat benaude!
Avatar gebruiker
KingBee
Wereldspeler
 
Berichten: 1030
Geregistreerd op: 10-01-2003 15:04
Woonplaats: Damwoude

Berichtdoor Superfries88' » 05-01-2007 16:22

@ Cross; wat wil je daarmee nu zeggen? Die jongens waren misschien verder, so what? Iemand die met 20 wedstrijden ervaring al een dergelijke indruk heeft gemaakt zal vast en zeker goed kunnen voetballen. Er was echt niet voor niets ook belangstelling van enkele Eredivisieclubs.

En kijk bijvoorbeeld eens naar Kivuvu van NEC. Die jongen speelde in de beloftes van Telstar en is nu opeens één van de belangrijkste spelers in Nijmegen. Als voorbeeld kan je ook Vandenbussche noemen, al is keepen natuurlijk weer iets totaal anders. Er zijn in ieder geval genoeg voorbeelden van spelers met weinig betaald voetbal-ervaring en die toch succesvol waren. Waarom zou Loohuis dat niet kunnen?
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor yeep » 05-01-2007 16:26

middenvelders hadden we ook nog niet :wink:
Avatar gebruiker
yeep
Bankzitter
 
Berichten: 31
Geregistreerd op: 14-03-2006 11:27
Woonplaats: luxwoude

Berichtdoor sch-united » 05-01-2007 16:30

Cross zegt toch niet dat Loohuis niet succesvol kan worden?? Hij zegt dat hij het eerste seizoen weinig van hem verwacht. Die mening deel ik. Je mag ook niet van een jongen van die leeftijd die zo'n grote stap moet maken verwachten dat hij zich meteen even in de basis voetbalt.

Verder vind ik ook dat een club als heerenveen met de ambitie die heerenveen heeft nu ook spelers moet gaan halen die direct iets toevoegen. Dingsdag en Alves waren enorme investeringen maar ik had niet geweten hoe we er voor hadden gestaan zonder hun inbreng dit seizoen...

Dit wil overigens niet zeggen dat ik tegen ben op het aantrekken van spelers als Loohuis, integendeel. Een jonge, relatief goedkope speler een paar jaar opleiden om vervolgens te kijken of hij rijp is voor het eerste vind ik prima. Ga er alleen niet van uit dat zo'n jongen er meteen staat..
sch-united
Basisspeler
 
Berichten: 531
Geregistreerd op: 13-10-2003 19:33
Woonplaats: IJlst

Volgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten