Niek Loohuis

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

sch-united schreef:Cross zegt toch niet dat Loohuis niet succesvol kan worden?? Hij zegt dat hij het eerste seizoen weinig van hem verwacht. Die mening deel ik. Je mag ook niet van een jongen van die leeftijd die zo'n grote stap moet maken verwachten dat hij zich meteen even in de basis voetbalt.
Ik zal ook niet direct roepen dat Loohuis hier even een basisplaats krijgt. Veendam-Heerenveen blijft natuurlijk een grote stap en die maak je niet effe. Alleen zal hij niet voor niets in korte tijd in de basis bij Veendam (dat heel aardig draait) terecht zijn gekomen. Ik begrijp dan ook niet waarom je kan zeggen dat hij ‘zeker geen basisspeler zal worden’. Zoiets valt op dit moment gewoonweg niet te zeggen.

Het is allemaal afwachten hoeveel progressie Loohuis dit seizoen nog maakt, hoe de voorbereiding verloopt en hoe hij het daarna gaat doen. Misschien komt hij tekort voor Heerenveen, dat kan. Het is ook best mogelijk dat hij de stap vrij snel zet en al vrij snel in de basis staat, wie weet.
Dit wil overigens niet zeggen dat ik tegen ben op het aantrekken van spelers als Loohuis, integendeel. Een jonge, relatief goedkope speler een paar jaar opleiden om vervolgens te kijken of hij rijp is voor het eerste vind ik prima. Ga er alleen niet van uit dat zo'n jongen er meteen staat..
Daarin heb je gelijk inderdaad. Van een 20-jarige speler kan je niet direct verwachten dat het vanaf het eerste moment goed gaat. Dergelijke spelers moeten groeien en per speler is het afhankelijk van de tijd daarvoor en of het uberhaupt succesvol zal worden. Alleen krijg ik hier een beetje het gevoel dat een aantal het helemaal niet in hem ziet zitten, terwijl de meesten hem nog nooit (iig weinig) hebben zien spelen.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Ik vind dat hier een sfeertje hangt dat spelers uit de eerste divisie niet goed genoeg zijn voor ons.. Dat is opzich heel raar dat dat gedacht wordt de meeste van onze aankopen komen uit de eerste divisie en waren direct basisspeler bij ons..

Ik noem:
Van Nistelrooij (den Bosch)
Tomasson (Koge 3de niveau denemarken)
Lurling (den Bosch)
Huntelaar (Agovv)
Yilderim (GAE)
Venema (Veendam)
Seip (wel een jaartje Beloften)
Sier (Volendam)
Radomski (Veendam)
Nurmela (Emmen)
enz...

spelers bij andere clubs maar ook eerst 1ste divise..
Stam, Konterman, van Wonderen, van Gastel, de Zeeuw, Lucius, Kromkamp, Cocu, enz..

Het is dus niet standaard dat ze mislukken.. natuurlijk zijn er ook een aantal die het niet redden..

Toch is de 1ste divisie de belangrijke kweekvijver van het Nederlandse voetbal en dat moet zo blijven..

Terug naar Lohuis.. als je na 20 wedstrijden al opvalt bij meerdere ckkubs zal je heus meer dan behoorlijk een balletje kunnen trappen..


Edit: ik ben het met Superfries eens.. Je kan niet verwachten dat hij er meteen staat, maar het kan wel natuurlijk dat hij er wel in een keer staat.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Er is geen aankoop uit de eerste divisie die je van tevoren kunt beoordelen. Huntelaar, Yildirim, Venema, Breuer,Nurmela en noem ze maar op. Velen die succesvol zijn geweest, maar ook velen die het (nog) niet hebben gered. Denk aan Steur, Hooiveld, Kolk...

Kijk nu naar Garcia-Garcia. Wordt geroemd als beste speler vd Eerste divisie, maar verkeert nu in moeilijkheden. Of heeft ruzie met de trainer of heeft nog niks laten zien. Je kan gewoon geen peil trekken op de ontwikkeling van spelers. Spelers als Loohuis hebben ontegenzeggelijk talent, maar kunnen ze de laatste stap maken? We shall see...
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Of die Garcia van VVV die naar RKC gegaan is, heeft die jongen wel eens gespeeld?

Ach, er is niks mis mee met aankopen uit de eerste divisie, dan heb je in elk geval iets waar je op terug kan vallen.

Zijn er mensen die wat dingen over hem kunnen vertellen? (exacte positie, links of rechts benig, sterke en zwakke punten)
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Ebiede schreef:Ik vind dat hier een sfeertje hangt dat spelers uit de eerste divisie niet goed genoeg zijn voor ons.. Dat is opzich heel raar dat dat gedacht wordt de meeste van onze aankopen komen uit de eerste divisie en waren direct basisspeler bij ons..

Ik noem:
Van Nistelrooij (den Bosch)
Tomasson (Koge 3de niveau denemarken)
Lurling (den Bosch)
Huntelaar (Agovv)
Yilderim (GAE)
Venema (Veendam)
Seip (wel een jaartje Beloften)
Sier (Volendam)
Radomski (Veendam)
Nurmela (Emmen)
enz...

spelers bij andere clubs maar ook eerst 1ste divise..
Stam, Konterman, van Wonderen, van Gastel, de Zeeuw, Lucius, Kromkamp, Cocu, enz..

Het is dus niet standaard dat ze mislukken.. natuurlijk zijn er ook een aantal die het niet redden..

Toch is de 1ste divisie de belangrijke kweekvijver van het Nederlandse voetbal en dat moet zo blijven..

Terug naar Lohuis.. als je na 20 wedstrijden al opvalt bij meerdere ckkubs zal je heus meer dan behoorlijk een balletje kunnen trappen..


Edit: ik ben het met Superfries eens.. Je kan niet verwachten dat hij er meteen staat, maar het kan wel natuurlijk dat hij er wel in een keer staat.
Met jou ben ik het ook wel eens, behalve tav Tom Sier. Die kwam toen toen gewoon uit de Eredivisie, hoor. Volendam maakte daar geregeld deel van uit.
geert23
Invaller
Berichten: 423
Lid geworden op: 17-06-2006 09:55

Bericht door geert23 »

dit komt ook zomaar uit de lucht vallen ik wist niet eens dat heerenveen interesse in hem had.jammer dat hij pas aan het einde van het seizoen komt :(
feanfans
Wereldspeler
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22-12-2005 16:48

Bericht door feanfans »

geert23 schreef:dit komt ook zomaar uit de lucht vallen ik wist niet eens dat heerenveen interesse in hem had.jammer dat hij pas aan het einde van het seizoen komt :(
Het is juist goed dat hij later pas komt. Hij zou er nu toch nog niet meteen staan en op deze manier kan hij nog mooi wat ervaring opdoen.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Verrassende aankoop. Heb eigenlijk nooit echt op 'm gelet. Vanavond maar even jupiler league kijken op Talpa, kijken of 't wat is.

Heerenveen heeft geregeld succes met spelers uit de eerste divisie, dus Loohuis zal wel wat kunnen. Dat hij pas in de zomer komt vind ik meer een voordeel dan een nadeel, zodoende komt hij in ieder geval nog veel aan spelen toe.

Ik had liever een middenvelder gezien die er direct staat, maar wie weet komt zo'n speler nog.
Gebruikersavatar
siesta
Wereldspeler
Berichten: 1283
Lid geworden op: 02-10-2005 13:30
Locatie: Amsterdam

Bericht door siesta »

Gewoon een jonge voor de toekomst! Men moet niet denken dat deze jongen meteen voor het 1e als versterking word gehaald

Investeren heet dit mensen.
!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Gearard schreef:Verrassende aankoop. Heb eigenlijk nooit echt op 'm gelet. Vanavond maar even jupiler league kijken op Talpa, kijken of 't wat is.
De Jupiler League begint pas 12 januari, volgende week dus, weer. Vanavond Talpa kijken heeft daarom ook weinig zin :mrgreen: .
Het is juist goed dat hij later pas komt. Hij zou er nu toch nog niet meteen staan en op deze manier kan hij nog mooi wat ervaring opdoen.
Mee eens. Veendam speelt nog minimaal 16 wedstrijden en misschien nog wel meer (nacompetitie). Hierdoor kan hij meer ervaring opdoen, werken aan mindere punten en dat zal alleen maar positief werken. Bovendien kan hij dan volgend seizoen 'rustig' beginnen in de voorbereiding.
Gebruikersavatar
Criz
Wereldspeler
Berichten: 1071
Lid geworden op: 09-08-2004 14:01

Bericht door Criz »

Ik weet niet wat voor speler dit is, maar ik heb liever dat Heerenveen een speler haalt met een 'naam'. Niet voor de naam, maar voor kwaliteit. Deze jongen belandt waarschijnlijk weer in de beloften en zien we over 1 of 2 jaar af en toe invallen bij het eerste.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Superfries88' schreef: De Jupiler League begint pas 12 januari, volgende week dus, weer. Vanavond Talpa kijken heeft daarom ook weinig zin :mrgreen:
Overzicht van de 1e seizoenshelft. :wink:
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Gearard schreef: Overzicht van de 1e seizoenshelft. :wink:
Ahh, je hebt gelijk inderdaad. Komt inderdaad een terugblik van half 11 tot ongeveer half 12. Ik zal vanavond ook maar eens kijken :) .
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Jonas van den Andel schreef:
Tip: lees even het blad Elf, editie september en daar staat een interview met hem in. Is talent uit de opleiding van fc Twente en naar Veendam gegaan, moest bij Twente weg en zit daar iedere thuiswedstrijd op de tribune. Dus mocht Twente interesse hebben dan gaat tie daar heen aldus hemzelf. Wat wel een feit is is dat dit knaapje goed kan voetballen en dan is tie welkom bij Heerenveen. :D
Laatst gewijzigd door Janneman op 06-01-2007 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Zweed
Nieuw talent
Berichten: 90
Lid geworden op: 12-03-2006 23:20
Locatie: Ter Aar

Bericht door Zweed »

Die Loohuis kan best aardig voetballen. De stap van Veendam is wel erg groot, denk dat ons 2e zo bovenin meedraait in de Jupiler Leage.

Door het vertrek van Hansson, Bosvelt en Alves gaat straks enorm veel ervaring weg. Wij houden dan een hele grote groep erg jonge middenvelders over.

Denk dat onze scouting meer naar direct inzetbare spelers moet kijken. Neem eens wat risico scouting. Zo blijven wel altijd rond plaats 6/7 hangen.
Ons kapitaal moet op het veld staan en niet op de bank.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Zelf heb ik ook het liefst jongens die er direct staan, zoals Dingsdag en Alves, maar dergelijke spelers zijn nou eenmaal duur.

Daarachter moet je jonge talenten hebben die de 'gearriveerde' spelers scherp houdt. Concurrentie is namelijk goed. In die zin zie ik ook de aankoop van Loohuis; haalt ie het dan is dat mooi maar als blijkt na een jaar dat ie toch tekort komt dan is dat geen ramp.
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

Knap hoor om een oordeel klaar tehebben over een jonge voetballer die de meesten nog nooit hebben zien voetballen.Als die Loohuis uit het goede hout is gesneden dan red hij het waarschijnlijk wel.Om in het 2de te beginnen is natuurlijk ook geen schande.Tomasson moest ook in het 2de starten en kijk eens wat er van hem geworden is.Er zal in het 2de ook een verloop van spelers zijn.Er zullen waarschijnlijk enkele spelers zijn wiens contract niet verlengt word of door stromen naar het 1ste.Laat hem zich maar bewijzen het komende half jaar bij veendam.

Er zal nog wel wat mee spelen.Veendam kan het geld hard gebruiken en heerenveen heeft ze in het verleden wel eens vaker geholpen.Ik dacht met Radomski.Hij was volgens mij transver vrij maar heerenveen betaalde een bepaald bedrag.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Klopt, 3 ton ( oude guldens ).
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Voor wie geïnteresseerd daarin is; volgens iemand op het Veendam-forum tekent Loohuis voor drie seizoenen. De desbetreffende poster heeft met hem gesproken, dus dat zal wel kloppen.

Edit; volgens de Telegraaf met een optie voor twee extra seizoenen.
Laatst gewijzigd door Superfries88' op 06-01-2007 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2865
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

De LC van vandaag bevestigd het verhaal ook.
Alleen met de melding erbij dat hij nog door de medische keuring heen moet.
Anti anti. :)
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

En we hebben een nieuwe, (hopenlijk) veelbelovend talent erbij. Niek Loohuis, is een verdedigende middenvelder dus de opvolger van Bosvelt denk ik.

Vond het een leuk stukje, Loohuis zei dat als een club als Heerenveen komt hij altijd zou gaan en hij hoopte dezelfde progressie te boeken als alle andere spelers die Heerenveen uit de eerste divisie haalde. Want waren zn woorden, bij Heerenveen krijg je als eerste divisie-speler tenminste een kans.

Nu allemaal hopen dat hij deze kans waar maakt en we hebben er dan weer een talent bij. Blijft me toch verbazen dat Heerenveen het vaak voor elkaar krijgt dit soort spelers op te sporen.... :D
Laatst gewijzigd door Janneman op 06-01-2007 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

janneman schreef:En we hebben een nieuwe, (hopenlijk) veelbelovend talent erbij. Niek Loonhuis, is een verdedigende middenvelder dus de opvolger van Bosvelt denk ik.
Ik ken hem niet, maar ik hoop niet dat hij de opvolger wordt van Bosvelt. Bosvelt is een zeer ervaren speler, die zou ik niet laten vervangen door een onervaren talent. Omdat Hansson ook vertrekt hebben we ook nog wel een ervaren speler nodig.
scheerenveen05
Nieuw talent
Berichten: 97
Lid geworden op: 04-08-2005 21:11
Locatie: zwolle
Contacteer:

Bericht door scheerenveen05 »

Nou ik heb hem vandaag in Zwolle zien spelen. Hij maakte op mij wel een aardige indruk, hij is redelijk lang en goed in de lucht. Daarnaast veel werklust en veel en vooral fel de duels aangaan. Ook technisch zag het wel goed uit. Al met al een redelijke indruk, nu maar afwachten of hij de stap kan gaan maken.
scheerenveen
superfean
Bankzitter
Berichten: 216
Lid geworden op: 02-12-2002 21:28

Bericht door superfean »

Mis in het rijtje genoemde spelers tieme klompe speelde ook bij een 3e klasser(roden?) en stond er rap dus waarom deze jongen niet?
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

woensdag, 17 januari 2007, Sport
Friesch dagblad

Niek Loohuis wil stapje voor stapje omhoog
Leeuwarden - ,,Toen ik het Abe Lenstra-stadion zag, was ik meteen verkocht”, vertelt Niek Loohuis (20), de jongste aanwinst van SC Heerenveen. ,,De sfeer en mentaliteit van SC Heerenveen spreekt me enorm aan. Ik denk dat het voor mijn ontwikkeling een goede club is.”

Harmen de Vries
De twintigjarige verdedigende middenvelder Niek Loohuis speelt vanaf het begin van het voetbalseizoen 2007-2008 voor Heerenveen. Hij tekende een contract voor drie jaar met een optie tot verlenging van nog eens twee jaar. Loohuis komt over van eerstedivisionist BV Veendam. Hij maakt nog wel het seizoen af op de Langeleegte, de thuisbasis van BV Veendam. ,,Op dit moment is het belangrijk dat ik veel speelminuten maak.”
Loohuis heeft een speelstijl die vergelijkbaar is met die van Paul Bosvelt. ,,Ik ben een harde werker op het middenveld, heb een goede pass in huis en wil kost wat kost de wedstrijd winnen.” Daarnaast kan de jonge middenvelder ook centraal in de verdediging goed uit de voeten. Wel heeft de speler nog een hoop te leren. ,,Vooral op het fysieke vlak kan ik nog vooruitgang boeken,” zegt Loohuis. ,,Ik wil sterker worden in de duels en mijn startsnelheid moet omhoog. De rek is er nog lang niet uit.”
Onder trainer Gertjan Verbeek wordt er stevig getraind, weet ook Loohuis. ,,Voor mij een ideale gelegenheid om sterker te worden. Ik heb nog een hoop te leren als voetballer en denk dat Heerenveen daarvoor een prachtige leerschool is. Bij Heerenveen lopen ervaren jongens als Paul Bosvelt rond. Hij is een groot voorbeeld voor me.”
De blonde middenvelder, geboren in de Twentse plaats Losser, maakt de laatste jaren een stormachtige ontwikkeling door. Twee jaar geleden voetbalde hij nog op de velden van amateurclub Quick’20 uit Oldenzaal. Daarvoor speelde het talent in de jeugdopleiding van FC Twente. ,,Maar ik werd afgekeurd omdat ik niet aan de fysieke eisen voldeed. Ik had groeiproblemen en de leiding zag om die reden geen toekomst in mij.”
Bij de amateurs uit Oldenzaal kon de jonge speler lekker vrijuit voetballen. ,,Quick’20 speelt op het hoogste amateurniveau, dus voor mijn ontwikkeling was het zeker geen slechte tussenstap. Mijn doel was, net als daarvoor, nog steeds om profvoetballer te worden. Ik had goede hoop dat er weer een club zou komen.” Loohuis kreeg zijn zin. In 2005 meldden BV Veendam en BVO Emmen zich voor de diensten van de speler. De jonge middenvelder koos voor BV Veendam als volgende stap in zijn carrière. Bij de eerstedivisionist speelde Loohuis het eerste jaar op amateurbasis. ,,Maar inmiddels ben ik uitgegroeid tot basisspeler.” Loohuis speelde in anderhalf seizoen voor BV Veendam veertig duel. Daarin scoorde hij eenmaal
Veel interesse
De goede prestaties van de speler vielen meerdere clubs uit de eredivisie op. Naast Heerenveen hadden zowel NEC, FC Groningen, Heracles Almelo als ook FC Twente interesse voor Loohuis. ,,Heerenveen was van alle clubs het meest concreet. Ik werd meteen uitgenodigd om een wedstrijd te komen bekijken.” Toen de middenvelder in eigen persoon de ambiance in het Abe Lenstra Stadion beleefde, hoefde hij niet lang na te denken. ,,Wat een prachtig stadion en een geweldige sfeer. Daar wil ik graag deel van uitmaken.”
,,Ik wil me stap-voor-stap ontwikkelen”, vertelt Loohuis. ,,Ik weet niet of ik nu meteen al veel speeltijd onder Verbeek zal krijgen. Daarom is het goed dat ik het seizoen afmaak bij BV Veendam.” Waar zijn top ligt? ,,Daar houd ik me op dit moment niet te veel mee bezig. Ik moet me eerst maar eens bewijzen bij Heerenveen. Ik wil vooral een betere voetballer worden.”
Gebruikersavatar
mart761
Basisspeler
Berichten: 985
Lid geworden op: 02-01-2006 21:52
Contacteer:

Bericht door mart761 »

Leuk intervieuw ik ben benieuwd wat we van hem te zien krijgen! Ik verwacht trouwens dat er nog wel 2 ervaren spelers gehaald zullen worden!
FORZA SC HEERENVEEN
Ezra-09
Nieuw talent
Berichten: 57
Lid geworden op: 11-09-2006 18:10
Locatie: Wedde

Bericht door Ezra-09 »

Zweed schreef:Die Loohuis kan best aardig voetballen. De stap van Veendam is wel erg groot, denk dat ons 2e zo bovenin meedraait in de Jupiler Leage.

Door het vertrek van Hansson, Bosvelt en Alves gaat straks enorm veel ervaring weg. Wij houden dan een hele grote groep erg jonge middenvelders over.

Denk dat onze scouting meer naar direct inzetbare spelers moet kijken. Neem eens wat risico scouting. Zo blijven wel altijd rond plaats 6/7 hangen.
Juist en meneer weet 100% zeker dat Herr Alves vertrekt wat alleen zal gebeuren rond een bedrag van 14miljoen? Contract loopt nog tot 2010
Frisian4life
Wereldspeler
Berichten: 1165
Lid geworden op: 17-09-2006 17:16

Bericht door Frisian4life »

Ezra-09 schreef:Juist en meneer weet 100% zeker dat Herr Alves vertrekt wat alleen zal gebeuren rond een bedrag van 14miljoen? Contract loopt nog tot 2010
Lijkt me nogal duidelijk dat Alves weg gaat ;) 100% zeker is niks, maar als je 17(toch?)goals maakt in 18(toch?) wedstrijden maakt en bij 'tussenstation' Heerenveen voetbalt, waar geld belangrijker is dan resultaat, ach laat ook maar.....
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Heren, voor Alves is er een ander topic!

Dank u :!:
Plaats reactie