Miralem Sulejmani

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
davp
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1597
Lid geworden op: 22-06-2005 11:36
Locatie: De Knipe

Bericht door davp »

Sulejmani heeft inderdaad een probleem met zijn gewicht. Schijnt dat hij samenwoont met Darko Bodul (ook ex H'veen) en geen van deze jongens kan/wil koken, dus eten ze iedere dag buiten de deur :D
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Deze transfer toont de waanzin van de voetbalwereld. Sulejmani begint letterlijk en figuurlijk als zwaargewicht aan het seizoen, wordt telkens verkeerd opgesteld en flopt. De positie van Ajax op de (Nederlandse) transfermarkt is ernstig verzwakt, want waar Ajax aanklopt wordt de absolute hoofdprijs gevraagd. Geld zat, immers.

Heerenveen heeft zestien miljoen verdiend aan de verzwakking van een concurrent, daar komt het kort gezegd op neer.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Die Sulejmani moeten ze een schop onder zijn (waarschijnlijk te dikke) kont geven! De man van 16 miljoen, die voor een jochie van begin twintig een astronomisch salaris opstrijkt... en die is niet in conditie? Dat is het minste wat je kunt doen als voetballer, zorgen dat je fit bent. Waardeloze mentaliteit.
Gebruikersavatar
massan
Selectiespeler
Berichten: 534
Lid geworden op: 21-09-2007 09:36

Bericht door massan »

Superfries88' schreef:
Maar over dit artikel: dit is gewoon zijn fout. Zijn begin was moeizaam door blessures, maar hij bleef daarna maar kwakkelen. Iets wat echt niet alleen aan Ajax ligt. Als je als speler echt werkt aan je conditie, dan kan en mag het niet zo zijn dat je na ruim een jaar nog steeds met je conditie loopt te donderen. En ook al zijn de trainingen bij Ajax niet goed, dan nog moet je zorgen dat je fit gaat worden. Desnoods na elke training nog even een kwartiertje individueel doorgaan, elke dag even een rondje door een park rennen of wat dan ook, maar met die hoge verwachtingen mag je gewoon niet met je conditie kwakkelen als dat niet hoeft.
Hoewel het als eerste een fout is van Sulejmani zelf, vind ik dat Ajax ook menig steekje laat vallen. Als een speler een slechte conditie heeft, dan zorg je er voor dat hij wél een goede conditie krijgt! Desnoods houd je hem tot 17u onder de pannen.

Daarnaast heeft Ajax geen diëtist voor het eerste elftal in huis (wel voor de jeugd). Lijkt mij een kleine investering die een grote invloed kan hebben. Waarom 's middags gezond lunchen op de club, en 's avonds weer een pizza'tje uit de oven??

Op deze manier is het voor beide partijen pure kapitaalvernietiging.
Gerrits
Selectiespeler
Berichten: 687
Lid geworden op: 14-04-2003 12:46
Locatie: Axel

Bericht door Gerrits »

Verwachten ze niet teveel van hem? Hij heeft (uit mijn hoofd) 7 doelpunten en 10 assists. Bijna op Suarez nivo en die wordt enorm opgehemeld. Veel mensen staren zich blind op de miljoenen die hij gekost heeft.

Geef die jongen een goede begeleider, kook voor hem, zodat hij gezond eet, en het komt wel weer goed..

En anders moet Heerenveen hem even huren, met optie tot koop, dan snappen we ineens waarom Ruiz niet meer in beeld was bij Heerenveen :lol:
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Gerrits schreef:Verwachten ze niet teveel van hem? Hij heeft (uit mijn hoofd) 7 doelpunten en 10 assists. Bijna op Suarez nivo en die wordt enorm opgehemeld. Veel mensen staren zich blind op de miljoenen die hij gekost heeft.
Sulejmani kan redelijk tot goede statistieken presenteren, maar iedereen kan zien dat hij een bijzonder zwaar seizoen achter de rug heeft. Waar hij bij Heerenveen bijna wekelijks met een glimlach van hier tot aan Tokio stond, daar zie je hem nu vooral zuchten en twijfelen. Voelt zich gewoon niet thuis en dat gaat gewoon ten koste van zijn prestaties.

Natuurlijk is dat ook deels druk, maar dat weet je vooraf. Een aankoop van 16 miljoen euro neemt altijd druk met zich mee. Dat is bij Ajax zo, maar ook bij Heerenveen zorgen hoge bedragen voor druk en hoge verwachtingen. Een Elyounoussi is daar een goed voorbeeld van. Hij kost 3 miljoen euro en dus verwachten velen dat hij direct gaat vlammen. Dat is niet altijd terecht, maar zo werkt het wel. Als je daar moeite mee hebt als speler, dan heb je toch echt zelf een probleem.

Overigens sluit ik niet uit dat Sulejmani het alsnog gaat redden, maar de begeleiding zal wel beter moeten. Dat is trouwens iets wat ik Martin Jol wel toe durf te vertrouwen.
rjb
Nieuw talent
Berichten: 103
Lid geworden op: 09-05-2006 21:19

Bericht door rjb »

Goeie invalbeurt net tegen Atletico. Hij oogde ook weer wat fitter en vrolijker. Ik hoop niet voor Ajax, maar wel voor hemzelf dat hij weer ouderwets gaat spelen.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

'Het is een eer om de duurste aankoop van Ajax te zijn'

Miralem Sulejmani vertrouwt erop dat hij zijn vorm van weleer zal terugvinden. De aanvaller heeft op dit moment geen basisplaats bij Ajax en weet waar het aan schort.

'Het moet mogelijk zijn om mijn vorm van Heerenveen terug te krijgen en hier te spelen en te scoren zoals ik daar deed', liet Sulejmani weten in het AD. 'Ik kijk soms YouTube-filmpjes van mezelf. Het is voor iedere speler goed om te herinneren waartoe je in staat bent.'

'Dan zie ik mezelf bij Heerenveen goals maken op veelal dezelfde wijze. Op snelheid langs tegenstanders en dan vanaf links in de rechterhoek scoren. Ik moet dat weer vaker gaan doen.'

Sulejmani wordt er vaak aan herinnerd dat Ajax ruim zestien miljoen euro voor hem betaald heeft. 'Ik krijg veel vragen over het enorme bedrag dat Ajax voor mij moest betalen. Uiteindelijk vind ik het toch een eer om de duurste speler te zijn die Ajax ooit heeft gekocht.'

Dit seizoen kwam de Serviër in totaal tot tien competitiewedstrijden, waarin hij twee keer scoorde. Een basisplaats heeft hij echter niet, de afgelopen duels kwam hij telkens als invaller in het veld.
Daar zit je dan in je paleis in Amsterdam, met een miljoenencontract van de AFC op zak YouTube videootjes van jezelf te bekijken. :lol:
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »


'Dan zie ik mezelf bij Heerenveen goals maken op veelal dezelfde wijze. Op snelheid langs tegenstanders en dan vanaf links in de rechterhoek scoren. Ik moet dat weer vaker gaan doen.'
Misschien moet je eens wat anders proberen, want ik denk dat elke verdediger wel weet dat je dit gaat doen ;)
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Riemer zei gister dat zijn goede spel hier mede kwam door de spelers die bij hem liepen, die hem coachten: Sibon, Pranjic en Bradley. Mickey wist wat hij van hen kon verwachten. Suarez is juist een speler waarvan je niet weet wat je kunt verwachten.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

geert. schreef:Riemer zei gister dat zijn goede spel hier mede kwam door de spelers die bij hem liepen, die hem coachten: Sibon, Pranjic en Bradley. Mickey wist wat hij van hen kon verwachten.
Daar heeft Riemer gelijk in, maar het is lang niet het hele verhaal. Sulejmani hoefde bij ons niet tegen een torenhoog verwachtingspatroon (lees: 16 miljoen euro) op te boksen. Alles wat hij deed was leuk, onbevangen en onverwacht. De druk die hij nu op jonge leeftijd voelt bij Ajax is natuurlijk enorm.

Ik zet mijn vraagtekens bij de mentaliteit van Sulejmani. Hij was veel te lang veel te zwaar. Bovendien vraag ik me af of hij bij Ajax goed wordt begeleid. Hij is in elk geval lange tijd misbruikt; Sulejmani speelde overal, behalve op zijn eigen plek. Dan breek je zo'n toch al zoekende jonge speler af, in plaats van dat je hem zelfvertrouwen geeft.

Ajax moet zich doodschamen dat het de duurste aankoop in de clubhistorie met geen mogelijkheid aan de praat krijgt. Probleemontwijkend gedrag in de vorm van nieuwe (gewenste) aankopen is al zichtbaar. Onbegrijpelijk.
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Ach en zo goed was Sulejmani ook weer niet toen hij hier speelde. Heeft een paar leuke wedstrijdjes gespeeld, maar ook veel mindere. Dat het toen even een half seizoen lekker draaide is misschien wel zijn geluk (of ongeluk) geweest, maar hij is er natuurlijk nog lang niet.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Sulejmani was wel dusdanig goed dat hij, zeker in potentie, een versterking voor Ajax zou zijn. Even los van de club waar hij nu voor voetbalt, vind ik het triest om te zien dat die jongen helemaal niets meer van bakt.

Voor Heerenveen is bovendien een slechte zaak dat de recente toptransfers van Alves, Sulejmani en vooralsnog ook Pranjic in tranen zijn geëndigd.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Ik denk dat Riemer zondag bij Studio Voetbal een punt had met het verhaal over de herkenbare situatie waarin hij hier speelde met een altijd bereikbaar aanspeelpunt en iemand achter zich die goed met hem combineerde. Bij Ajax is het voorin veel gevarieerder en oberekenbaarder en daraom lastiger om je moment te kiezen. Hier kon hij gaan wanneer de spits werd aangespeeld of wanneer Pranjic de bal had. In beide gevallen wist hij wat hij kon verwachten. Met Suarez is het veel moeilijker samenspelen.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Maar hoeveel wedstrijden heeft Sulejmani bij Ajax als linksbuiten gespeeld, de positie waarop hij doorbrak? Bar weinig volgens mij. Ik begrijp daar niets van.
Gebruikersavatar
davp
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1597
Lid geworden op: 22-06-2005 11:36
Locatie: De Knipe

Bericht door davp »

Volgens mij nog meer dan je denkt. Vorig jaar is hij op de nr. 10 positie begonnen, daarna uitgeweken naar de rechterkant en vervolgens een aantal wedstrijden aan de linkerkant. Dit seizoen heeft hij ook al redelijk wat wedstrijden vanaf links mogen spelen, maar in geen enkele wedstrijd is hij ook maar een schim van de oude Sulejmani.
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Hielke schreef:Maar hoeveel wedstrijden heeft Sulejmani bij Ajax als linksbuiten gespeeld, de positie waarop hij doorbrak? Bar weinig volgens mij. Ik begrijp daar niets van.
Onder Martin Jol kan hij regelmatig vanaf links spelen. Meestal weliswaar via een invalbeurt maar hij krijgt dan toch aardig wat speelminuten.

Overigens denk ik dat het vooral met de druk te maken heeft. Er hangt een prijskaartje van 16,5 miljoen om z'n nek en bij Ajax móét je winnen, móét je presteren, móét je kampioen worden. Bij Heerenveen is er geen man overboord als je een keer verliest, een keer faalt en met een 5de plaats zijn ze hier hardstikkene tevreden.

Achteraf was het verstandiger voor hem geweest om nog gewoon een seizoen bij Heerenveen te blijven. Maar ja, Lemic rook geld en hij zal zelf ook wel graag 4-5 keer zoveel salaris in z'n zak willen steken. En vanuit Heerenveen oogpunt is die 16,5 miljoen euro natuurlijk sowieso een topdeal geweest. Ik geloof niet dat er voorlopig een grotere binnenlandse transfer gaat komen...
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Persoonlijk ergernisje: leer voor die 16mln deze jongen eens een bal met rechts trappen! Hij kan echt niets met rechts, de meest simpele ballen worden met buitenkant links gegeven. Ik vind dat echt een onvoorstelbare tekortkoming, zeker als je vaak in scoringspositie komt. Dat heeft ons een goals gekost, niet te geloven.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Volkomen mee eens.
Ik vind het sowieso lachwekkend dat veel professionele spelers niet behoorlijk tweebenig zijn.
Zo compleet als b.v Wesley S. hoeft niet eens, maar het gaat toch om de helft (!!) van je instrumentarium.
Terwijl dat nu juist heel goed trainbaar is.
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Pranjic heeft trouwens hetzelfde. Maar inderdaad, ik snap niet dat je op jonge leeftijd, als voetballer niet uit eigen beweging die vaardigheid aanleert. Desnoods trap je iedere dag een tijdje met je slechte been een bal tegen een muurtje aan. Dan merk je echt wel progressie.
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Sowieso belachelijk hoeveel voetballers eigenlijk trainen. Ongeveer 1 keer 2 uur per dag, en op sommige dagen 2 keer 2 uur per dag. Ik zag laatst ook weer een team winnen in Nederland en de shirtjes uittrekken; de vetrollen waren gewoon te tellen.

Dan kan iedereen Verbeek wel afzeiken over harde trainingsmethoden, maar op dit punt heeft hij gewoon gelijk. Je krijgt als voetballer zo goed betaalt, werk daar dan ook naar. Buiten die 2 uur per dag voetballen kan je zoveel jezelf trainen en goed worden, maar volgens mij doen maar zeer weinig voetballers hieraan.
Ik zit ook naast Woudesteijn op school en ik zie de spelers van Excelsior ook nooit trainen daar. En als ik ze eens toevallig betrap op trainen dan is het een beetje afwerken en rondootjes. Volgens mij is er op trainingsvlak in Nederland nog heel veel te verbeteren.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6248
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

De Erasmus Universiteit mag je toch geen school noemen :wink:
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Ebiede schreef:De Erasmus Universiteit mag je toch geen school noemen :wink:
Hogeschool Rotterdam wel ;)
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

En ik maar denken dat er alleen havenarbeiders in Rotterdam wonen.. :wink:
SCH
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »



Hier ook, maar dan incluis de goal van Elyounoussi op 2:06
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Knappe goal ook van Tarek, frappant ook, hij had eigenlijk de nieuwe Sulejmani moeten worden.

geen goals, wel weer even genieten Miralem Sulejmani assist and actions
Gebruikersavatar
rottevalle
Wereldspeler
Berichten: 1157
Lid geworden op: 01-09-2003 15:39
Locatie: Rottevalle

Bericht door rottevalle »

Sulejmani werkt even aan het zelfvertrouwen.
Vandaag in een vriendschappelijk duel tegen jong Denemarken.
Denmark U21 1-3 Serbia U21
» Goals:
12. Miralem Sulejmani
25. Miralem Sulejmani
45. (Penalty)
76. Konachni
Alderaarst!
Frisian4life
Wereldspeler
Berichten: 1165
Lid geworden op: 17-09-2006 17:16

Bericht door Frisian4life »

UEFA in de fout met goals Sulejmani
AMSTERDAM - De UEFA meldde woensdag op de website dat Miralem Sulejmani twee doelpunten voor Jong Servië had gemaakt in het EK-kwalificatieduel tegen Denemarken. De twee doelpunten die in eerste instantie op Sulejmani's naam werden geschreven blijken door zijn ploeggenoten Stefan ¿cepovic en Nenad Sreckovic gemaakt te zijn.

De persdienst van Ajax bevestigde dit donderdag. De einduitslag van 1-3 had de UEFA wel juist.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

rottevalle schreef:Sulejmani werkt even aan het zelfvertrouwen.
Vandaag in een vriendschappelijk duel tegen jong Denemarken.
Denmark U21 1-3 Serbia U21
» Goals:
12. Miralem Sulejmani
25. Miralem Sulejmani
Niet dus :lol: . Foute info van de UEFA website.. slordig. Begint op "onze" site te lijken. :wink:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Plaats reactie