Brian Vandenbussche

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor Edmanian Devil » 18-11-2006 23:32

Nou, dat denk ik niet. Ik denk dat dit de top is van Vdb. Zijn leeuwenhart is zijn grote kracht, maar verder heeft hij technisch behoorlijke tekortkomingen.
All clubs are equal, but some are more equal than others :-(
Avatar gebruiker
Edmanian Devil
Basisspeler
 
Berichten: 868
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:42
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor Flying Tilster » 18-11-2006 23:54

Preud'Homme was voetballend ook niet geweldig hoor.
Maar dan nog... VDB is voor "ons" een goede keeper.
En dan heb je een zeikerd als Ron die alle credits aan Verbeek wil geven, terwijl dat juist de zwakste schakel is.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Berichtdoor KingFoppe » 19-11-2006 00:28

Edmanian Devil schreef: maar verder heeft hij technisch behoorlijke tekortkomingen.


Zoals?
No retreat, No surrender!
KingFoppe
Nieuw talent
 
Berichten: 109
Geregistreerd op: 14-05-2003 08:06
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Edmanian Devil » 19-11-2006 11:27

Zwak op afstandsschoten en geen al te beste trap, bijvoorbeeld. Hoge ballen van de zijkant is ie juist weer erg goed in.
All clubs are equal, but some are more equal than others :-(
Avatar gebruiker
Edmanian Devil
Basisspeler
 
Berichten: 868
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:42
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor SCHBelg » 19-11-2006 11:52

gewoon om ff te zeggen dat Brian wel degelijk een goeie keeper is met één minpunt en dat is natuurlijk het meevoetballen. Maar wat heb je het liefste een keeper die goed kan voetballen of één die punten pakt

en natuurlijk niet te vergeten in de tijd van Pfaff en Preud'homme mochten ze nog een terugspeelbal met de handen pakken, toch wel makkelijker denk ik dan
SCHBelg
Bankzitter
 
Berichten: 25
Geregistreerd op: 29-07-2006 10:26
Woonplaats: Kessel

Berichtdoor ItFean82 » 19-11-2006 12:02

Edmanian Devil schreef:Zwak op afstandsschoten


Hoezo zwak op afstandsschoten? Dat hij voetballend de beste niet is kan ik inkomen. Maar dat zwak op afstandschoten vind ik nogal meevallen. Heb je hier voorbeelden van?
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Berichtdoor Edmanian Devil » 19-11-2006 12:09

Nou, ongeveer de driehonderd keer dat hij de bal van zich af laat stuiten, recht vooruit. Dat heeft ons vorig jaar een paar punten gekost (en vraag me niet in welke wedstrijden, geen idee meer).

Ik zeg ook niet dat Vdb geen goede keeper is, integendeel, maar hij is gewoon geen wereldtop. Hij past niet in het rijtje van der Sar, Buffon, Cech. Dat zijn supercomplete keepers.
All clubs are equal, but some are more equal than others :-(
Avatar gebruiker
Edmanian Devil
Basisspeler
 
Berichten: 868
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:42
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor Freezeman » 19-11-2006 12:25

En die zijn dan ook meteen onbetaalbaar voor een club als Heerenveen.
Op het moment is Brian de beste keeper voor ons.
En als Boy weer helemaal fit is die misschien nog wel beter, maar dat is voor Brian dan weer een reden om nog beter te worden en zo wordt hij dus ook een "wereld keeper".
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Flying Tilster » 19-11-2006 12:34

Edmanian Devil schreef:Dat heeft ons vorig jaar een paar punten gekost (en vraag me niet in welke wedstrijden, geen idee meer).


Hij heeft ons dit jaar wel behoed voor puntenverlies. En in mijn ogen een betere keeper dan Waterman. Waterman heeft echter 1 ding voor: die kan meevoetballen.
Toch vind ik het meevoetballen van een keeper minder belangrijk.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Berichtdoor Ron » 19-11-2006 18:24

Omdat ik op realistische wijze - en niet door een roze bril zoals sommigen doen - de kwaliteiten van Brian beoordeel ben ik blijkbaar een zeikerd.

Het zei zo.
Ron
Nieuw talent
 
Berichten: 106
Geregistreerd op: 05-11-2006 21:36

Berichtdoor ItFean82 » 19-11-2006 20:48

Ron schreef:Omdat ik op realistische wijze - en niet door een roze bril zoals sommigen doen - de kwaliteiten van Brian beoordeel ben ik blijkbaar een zeikerd.

Het zei zo.


Waar beoordeel jij de kwaliteiten van VDB dan realistisch? Het enige wat je zegt is dat VDB niet bij de wereltop behoort. Lijkt me een conclusie die je over de hele selectie van Heerenveen kan loslaten.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Berichtdoor Voorstopper » 19-11-2006 23:57

Waar hebben we het in godsnaam over? Wereldtop, schei eens uit. Heerenveen is in de wereld middelmaat en er is geen speler wereldtop. En ook VDB zal geen Cech worden, nee, gek zeg!

Ik ben blij dat we twee goede keepers hebben, wat een luxe! (zie AZ, die met de grabbelaars Sinouh, Didulica en Bulters daar heel wat minder bedeeld zijn )
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Squerrel » 20-11-2006 08:53

Ron schreef:Omdat ik op realistische wijze - en niet door een roze bril zoals sommigen doen - de kwaliteiten van Brian beoordeel ben ik blijkbaar een zeikerd.


Inkoppertje, nee niet daarom.

Sorry, dit moest even.
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Berichtdoor Ruud Huntbäck » 23-01-2007 15:17

Vandenbussche traint op strafschoppen

Gepubliceerd LC op 23 januari 2007

HEERENVEEN -
Keeper Brian Vandenbussche van SC Heerenveen is speciaal op strafschoppen gaan trainen. Reden daarvan is dat scheidsrechters de eredivisionist al tien keer op een penalty hebben getracteerd.

De doelman zou het toejuichen als arbiters bij twijfel tv-beelden gaan bestuderen alvorens te beslissen. Vandenbussche meent dat veel scheidsrechters het juiste gevoel voor de situaties missen.
Avatar gebruiker
Ruud Huntbäck
Basisspeler
 
Berichten: 805
Geregistreerd op: 18-01-2006 13:51
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Sito » 23-01-2007 15:26

Ruud Huntbäck schreef:
Vandenbussche traint op strafschoppen

Gepubliceerd LC op 23 januari 2007

HEERENVEEN -
Keeper Brian Vandenbussche van SC Heerenveen is speciaal op strafschoppen gaan trainen. Reden daarvan is dat scheidsrechters de eredivisionist al tien keer op een penalty hebben getracteerd.

De doelman zou het toejuichen als arbiters bij twijfel tv-beelden gaan bestuderen alvorens te beslissen. Vandenbussche meent dat veel scheidsrechters het juiste gevoel voor de situaties missen.


Dus, nu pas.
Ik lach om mijn 'avatar'...
Avatar gebruiker
Sito
Selectiespeler
 
Berichten: 205
Geregistreerd op: 07-11-2005 08:30

Berichtdoor Koekje » 23-01-2007 15:30

een slimme zet, want egt een penaltykiller is hij niet.

Vind eigelijk ook wel dat arbiters tv-beelden mogen zien bij een twijfel.
Dit doen ze ook bij NFL (Rugby) mogen ze 3x in 1 wedstrijd de beelden zien om zo de juiste beslising te nemen. Volgens mij mogen ook de coaches het oproepen.
Nu begin ik zelf te twijfelen of nou de coaches het 3x mogen oproepen en de scheidsrechter zelf 3x mogen zien of juist dat allen de coaches het 3x mogen oproepen en de scheidsrechter altijd.

Nadeel wel is dat het weer wat meer tijd gaat kosten en waarschijnlijk de blesuretijd ook ene minuut langer word dan normaal. Maar wat meer voetbal is dat zo erg?
Koekje erbij?
Avatar gebruiker
Koekje
Nieuw talent
 
Berichten: 148
Geregistreerd op: 05-11-2006 17:42
Woonplaats: H'veen

Berichtdoor Sito » 23-01-2007 15:37

Koekje schreef:een slimme zet, want egt een penaltykiller is hij niet.

Vind eigelijk ook wel dat arbiters tv-beelden mogen zien bij een twijfel.
Dit doen ze ook bij NFL (Rugby) mogen ze 3x in 1 wedstrijd de beelden zien om zo de juiste beslising te nemen. Volgens mij mogen ook de coaches het oproepen.
Nu begin ik zelf te twijfelen of nou de coaches het 3x mogen oproepen en de scheidsrechter zelf 3x mogen zien of juist dat allen de coaches het 3x mogen oproepen en de scheidsrechter altijd.

Nadeel wel is dat het weer wat meer tijd gaat kosten en waarschijnlijk de blesuretijd ook ene minuut langer word dan normaal. Maar wat meer voetbal is dat zo erg?


Ik las net het bericht op VI.nl over de mogelijke straf voor Lazovic omdat hij Bruno Silva had geslagen. Mooi, dan is tv nuttig, wordt de dader bestraft en kan de wedstrijd in volle glorie doorgaan.

Mocht een scheidsrechter tussendoor tv willen kijken, stoor je de wedstrijd. Bovendien krijg je daarmee het gelul van wanneer vraagtie wel, en wanneer niet om tv-beelden tijdens de wedstrijd. Slecht plan dus. Wat zou kunnen is achteraf de penal bij onterechte toewijzing in mindering brengen op de eindstand. Al zal dat ook wel wat discussie oproepen.

(ja dit zal wel onder een andere topic horen, aan het werk 'moderators')
Laatst bijgewerkt door Sito op 23-01-2007 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik lach om mijn 'avatar'...
Avatar gebruiker
Sito
Selectiespeler
 
Berichten: 205
Geregistreerd op: 07-11-2005 08:30

Berichtdoor Lipton » 23-01-2007 15:40

Bij American football zitten er twee scheids rechters in een soort van hok met een tv, en die beoordelen heel veel dingen.
Ze staan in verbinding met de scheids via oortjes e.d.

Zo iets moet ook bij voetbal komen, want afgekeurde doelpunten om niks, penaltys om niks zitten we toch niet op te wachten?

Scheidsrechters kunnen het niet meer aan, dat niet direct hun schuld, maar wel een probleem die je moet oplossen.
Laatst bijgewerkt door Lipton op 23-01-2007 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor Keurig » 23-01-2007 15:40

Ik ben zelf geen VDB fan, maar laten we hem nu ook niet harder aanpakken dan nodig is.

Uit dit ( http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/conte ... /sc=2c8249 ) artikeltje op de vi site blijkt dat er uberhaupt niet zoveel penalties gestopt worden. VDB is volgens mij echt geen minne keeper op grond hiervan (61 penalties, 7 gestopt, Brian zit dus ongeveer op het gemiddelde).

Edit: Het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat ze, net als in de goede oude tijd, als een discutabele penalty niet gegeven wordt hij achteraf genomen wordt. Dan kan de KNVB daarna bepalen of hij wel of niet mee kan tellen ;)
Laatst bijgewerkt door Keurig op 23-01-2007 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Keurig
Selectiespeler
 
Berichten: 253
Geregistreerd op: 15-02-2005 15:32

Berichtdoor Sito » 23-01-2007 15:42

Lipton schreef:Bij American football zitten er twee scheids rechters in een soort van hok met een tv, en die beoordelen heel veel dingen.
Ze staan in verbinding met de scheids via oortjes e.d.

Zo iets moet ook bij voetbal komen, want afgekeurde doelpunten om niks, penaltys om niks zitten we toch niet op te wachten?

Scheidsrechters kunnen het niet meer aan, dat niet direct hun schuld, maar wel een probleem die je moet oplossen.


Je zou de vierde man een beeldscherm kunnen geven. Desnoods doe ik het, als vijfde man.
Ik lach om mijn 'avatar'...
Avatar gebruiker
Sito
Selectiespeler
 
Berichten: 205
Geregistreerd op: 07-11-2005 08:30

Berichtdoor KingBee » 23-01-2007 15:58

Keurig schreef:Uit dit ( http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/conte ... /sc=2c8249 ) artikeltje op de vi site blijkt dat er uberhaupt niet zoveel penalties gestopt worden. VDB is volgens mij echt geen minne keeper op grond hiervan (61 penalties, 7 gestopt, Brian zit dus ongeveer op het gemiddelde).


Er zijn er 7 gemist! Betekent dus niet dat ze per defenitie gekeerd zijn door de keeper, dus ik denk dat VDB met een gestopte penalty wel boven het gemiddelde zit.
Net fan dat benaude!
Avatar gebruiker
KingBee
Wereldspeler
 
Berichten: 1030
Geregistreerd op: 10-01-2003 15:04
Woonplaats: Damwoude

Berichtdoor Jeroen » 23-01-2007 15:59

Het bestuderen van de penaltynemer van de komende tegenstander lijkt me ook een goed plan (wellicht gebeurt dat al). Kijken in welke hoek hij schiet, wacht hij tot de keeper een hoek kiest etc.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Ruud Huntbäck » 23-01-2007 20:45

Vroeger had je het boekje van Reker!

http://sportgeschiedenis.web-log.nl/spo ... yboek.html
Avatar gebruiker
Ruud Huntbäck
Basisspeler
 
Berichten: 805
Geregistreerd op: 18-01-2006 13:51
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor GW » 24-01-2007 15:07

Vandenbussche heeft vast vrijdag weer een nieuwe kans om zijn stop-gemiddelde omhoog te vijzelen.
Ik val onder klapvee!!
GW
Selectiespeler
 
Berichten: 169
Geregistreerd op: 02-02-2005 13:14

Berichtdoor Jeroen » 08-02-2007 00:17

Brian heeft gisteren de laatste 20 minuten meegedaan met Belgie tegen Tsjechie. Wordt tijd voor een basisplaats bij de Duivels, Stijnen schijnt er af en toe een potje van te maken.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor geert23 » 22-04-2007 18:31

ik hoop dat het goed gaat met vdb zo niet dan moet hij het duel tegen feyenoord missen dan moet rob op doel maar dingsdag zij dat iedereen weer mee doet ook vdb dus dat zit denk ik wel goed
geert23
Selectiespeler
 
Berichten: 423
Geregistreerd op: 17-06-2006 08:55

Berichtdoor Frisian4life » 22-04-2007 18:32

In het wedstrijdtopic zei Werner (volgens mij vader van.) dat Brian ok is en zondag mee doet.
Frisian4life
Wereldspeler
 
Berichten: 1165
Geregistreerd op: 17-09-2006 16:16

Berichtdoor Riverside » 22-04-2007 20:41

Het zag er erg lelijk uit, en ik vreesde al dat dit einde seizoen voor VdB kon betekenen. Gelukkig valt het dus allemaal wat mee, volgens een andere Vandenbussche.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor mart761 » 23-04-2007 07:14

Gekneusde ribben voor Brian Vandenbussche

Het goede nieuws is dat Michael Dingsdag in zijn twee minuten als keeper de nul hield. Het slechte nieuws is dat het nog niet helemaal zeker is of Brian Vandenbussche zondag tegen Feyenoord kan spelen.
nieuws Vandenbussche kwam in de slotminuut van de wedstrijd AZ - sc Heerenveen hard in aanraking met Calvin Jong-A-Pin. Terwijl de doelman op de grond lag, schoot Simon Cziommer de derde AZ-treffer binnen. Vandenbussche verliet op een brancard het veld, Michael Dingsdag verdedigde in de blessuretijd het Friese doel. Onderzoek wees uit dat Vandenbussche twee gekneusde ribben heeft.

De keeper zal een groot deel van de komende week nodig hebben om te revalideren. De verwachting is dat hij vrijdag of zaterdag weer met de groep kan trainen. In dat geval zou hij zondag kunnen spelen tegen Feyenoord.

Lukt dat allemaal niet, dan maakt Rob van Dijk waarschijnlijk op de slotdag van de reguliere competitie zijn debuut voor sc Heerenveen. De tweede doelman kwam in de winterstop over van RKC Waalwijk, maar speelde nog geen minuut voor sc Heerenveen.
FORZA SC HEERENVEEN
Avatar gebruiker
mart761
Basisspeler
 
Berichten: 985
Geregistreerd op: 02-01-2006 21:52

Berichtdoor Lipton » 23-04-2007 08:11

Beetje onhandige actie van VDB, hij had net zo goed niet uit kunnen komen, dan had hij mooi tegen Feyenoord kunnen mee doen.
Maar het is te hopen voor hem dat hij er bij kan zijn, want hij heeft toch het hele seizoen stabiel onder de lat gestaan!
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten