Brian Vandenbussche

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Criz
Wereldspeler
Berichten: 1071
Lid geworden op: 09-08-2004 14:01

Bericht door Criz »

Fotze schreef: Zie verder sc heerenveen site voor het hele verhaal. Mooi dat Brian nog langer blijft!
Zeker, maar ik hoop wel dat Boy gauw weer terugkomt..
Il prima Capo!
Invaller
Berichten: 425
Lid geworden op: 06-02-2006 17:14

Bericht door Il prima Capo! »

Ik vind Brian op de hoge ballen nou juist wel goed. Dan knalt hij er als een kamikazepiloot in. Ik vind het uitkomen nog niet zo denderend.
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Ik vindt het mooi dat Brian heeft bijgetekend. Vooraf was ik een voorstander van Brian, toen GJV de keuze moest maken. Maar ik moet toegeven dat ik heimwee heb naar Waterman. In Waterman zit veel meer perspectief, en hij kan een man voor de goal zetten!
SCH
Arjen
Wereldspeler
Berichten: 2035
Lid geworden op: 03-12-2002 19:15
Locatie: Sneek

Bericht door Arjen »

Il prima Capo! schreef:Ik vind Brian op de hoge ballen nou juist wel goed. Dan knalt hij er als een kamikazepiloot in. Ik vind het uitkomen nog niet zo denderend.
Het is de bedoeling van een keeper dat hij rust en zelfvertrouwen uitstraalt. Uitkomen doet hij soms inderdaad als een kamikazepiloot en dat is nu net niet de bedoeling. Ik vind echt dat hij in dat soort situaties onzeker is en dat is duidelijk van invloed op de verdediging
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Vorig seizoen had Brian een uitstraling: mij kom je niet voorbij. Ook de verdediging voelde dat aan en speelde behoorlijk.
Dit jaar heeft Brian absoluut die uitstraling niet en veroorzaakt zijn twijfelachtige houding onrust bij de verdediging. Op dit moment vind ik Brian, alhoewel hij persé niet slecht keept, toch niet van het niveau dat Heerenveen mag verlangen. Wellicht verbetert e.e.a. nu hij bijgetekend heeft.
Christian
Jeugdspeler
Berichten: 19
Lid geworden op: 28-07-2006 21:21
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Christian »

Als ik zou kiezen tussen Vanderbussche of Waterman die weg mocht, dan zou ik voor Waterman kiezen.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Súrhusterfeanfans schreef:Ik vindt het mooi dat Brian heeft bijgetekend. Vooraf was ik een voorstander van Brian, toen GJV de keuze moest maken. Maar ik moet toegeven dat ik heimwee heb naar Waterman. In Waterman zit veel meer perspectief, en hij kan een man voor de goal zetten!
Ik heb dat perspectief van Waterman niet gezien. Veel te nerveus aan het begin van het seizoen. En als hij dan eindelijk goed begint te presteren raakt hij weer geblesseerd. sc Heerenveen kan hem beter verkopen. Hij is te blessuregevoelig en dat kost ontiegelijk veel geld.

En Brian heeft 2 goede seizoenen gekeept. We hebben wel "veel" goals tegen gekregen, maar het middenveld was niet in orde en Hansson moest constant links en rechts gaatjes dichtlopen en Jeroen Drost en Seip helpen. En Brian heeft volgens mij ons ook een aantal keren behoed voor verlies.

Nee hoor... Brian is en blijft mijn 1e keus.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Dat Waterman blessure gevoellig is is echt onzin, hij heeft gewoon pech gehad!

De manier waarom Waterman neer kwam tegen sparta, daar zou elke speler/keeper geblesseerd van raken, het was gewoon een ongelukkig ongelukje!
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

Op het forum is er al een topic over wie er dit seizoen eerste doelman zou moeten worden. Uiteindelijk is het Vandenbussche geworden. En is het bovenstaande topic nutteloos geworden. Alleen is er over VDB nog geen apart topic en om het nieuws van VDB in het oude topic posten/plaatsen lijkt met wat onzinnig vandaar dit nieuwe topic.

Eerste nieuwtje:

Vandenbussche speelt aankomende woensdag zeer waarschijnlijk met Belgie tegen Polen:
VANDENBUSSCHE: "WIL MIJN KANS GRIJPEN"
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
Brian Vandenbussche zat de vorige interlands op de bank als tweede keeper. Hij lijkt dus de eerste keuze als Stijn Stijnen woensdag niet kan spelen.

"Ik ga er wel vanuit dat ik speel als Stijn niet fit geraakt. Als dat niet zo is, zal ik ontgoocheld zijn", geeft de keeper van Heerenveen toe. "Ik wil gewoon bewijzen dat ik m'n selectie waard ben. Het zou een prachtige kans zijn en ik wil die met beide handen grijpen."

"Dat het meteen een belangrijke match is? Ik speel graag onder druk. Ik heb niet snel stress en een moeilijke match is altijd leuker als keeper."
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Als dat zo is zou ik wel willen kijken, is die match toevallig ergens op het open net te volgen? Beetje zappen tussen Oranje en dit, altijd leuk.
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

Jeroen schreef:Als dat zo is zou ik wel willen kijken, is die match toevallig ergens op het open net te volgen? Beetje zappen tussen Oranje en dit, altijd leuk.
Belgie komt op de BRT of zo. Dus niet op het open net.
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

BRT - of zoals dat tegenwoordig heet VRT - is juist het open net.

Maar het zal inderdaad niet te zien zijn, of je moet VTM ofzo kunnen ontvangen. Hopen op een flits bij Europsort 's avonds.
Gebruikersavatar
Paolo Soprani
Invaller
Berichten: 279
Lid geworden op: 27-09-2005 21:16

Bericht door Paolo Soprani »

op welke zender het komt is hier op te zoeken:

http://sportgids.omroep.nl/
KingFoppe
Nieuw talent
Berichten: 109
Lid geworden op: 14-05-2003 09:06
Locatie: Utrecht

Bericht door KingFoppe »

Het lijkt erop dat Brian z'n echte debuut zal maken:

Woensdag wacht een laatste test voor de doelman van Club Brugge. Stijnen zelf laat weten dat als er een risico is, hij niet zal spelen tegen de Polen. Brian Vandenbussche zal hem vervangen. Buiten Stijnen is iedereen fit.

Brian Vandenbussche: 'Een topmatch spelen voor een vol stadion maakt geen indruk op mij.'
"Normaal ben ik nummer twee", zegt Vandenbussche. "Als Stijnen wegvalt, ben ik klaar om hem te vervangen. Het is een belangrijke wedstrijd, maar ik zal eraan beginnen zonder stress."

"Een topmatch spelen voor een vol stadion maakt geen indruk op mij. Met Heerenveen deed ik al heel wat ervaring op in de Uefa Cup. Ik speelde al in Newcastle, Marseille en Steaua Boekarest, waar we voor 50.000 toeschouwers met 0-1 wonnen."
No retreat, No surrender!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Voetbalkrant.com meldt:
Stijn Stijnen mag dan toch spelen van Club Brugge. De doelman zou oorspronkelijk woensdagavond niet onder de lat mogen staan tijdens de internationale wedstrijd België - Polen. Maar ondanks het feit hij geblesseerd is, zou bondscoach Vandereycken hem toch in de basis zetten. Nu heeft ook Michel D'Hooghe, voorzitter van Club, zijn toestemming gegeven.

"Stijnen zou mogen spelen van mij, als hij geen last ondervond van de dinsdagtraining", aldus D'Hooghe. Stijnen verklaarde zelf geen last te hebben, waardoor D'Hooghe hem de toestemming geeft om te spelen voor de Rode Duivels. "Ik houd mijn hart vast, want de bondscoach stelt een geblesseerde speler op. Ik zal angstig toekijken naar België-Polen", vulde D'Hooghe aan.
Brian lijkt dus toch bankzitter te zijn :grmbl: .
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Kom op zeg! In zo'n oefenwedstrijd geef je Brian toch gewoon een kans? Waarom een niet 100% fitte keeper opstellen terwijl Brian Vandenbussche hem zou kunnen vervangen.

Belgen... :huh:

Edit: niet alle interlands van vanavond zijn dus vriendschappelijk. Dat had ik nou net even gemist. :oops:
Laatst gewijzigd door Riverside op 15-11-2006 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Scoobix
Invaller
Berichten: 284
Lid geworden op: 15-12-2004 17:09
Locatie: Heerenveen

Bericht door Scoobix »

volgens mij is het geen oefenwedstrijd ?
Gebruikersavatar
Ruud Huntbäck
Basisspeler
Berichten: 805
Lid geworden op: 18-01-2006 13:51
Locatie: Heerenveen

Bericht door Ruud Huntbäck »

Gearard schreef:Kom op zeg! In zo'n oefenwedstrijd geef je Brian toch gewoon een kans?

Belgen... :huh:
Oefenwedstrijd???

Wommelaars........... :huh:
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2020
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Geen basisplek voor Vandenbussche.. Op UEFA-site staat de opstelling van België, met Stijn Stijnen in de goal. (Line-ups komen er maximaal half uur vantevoren op te staan)
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

Ik vind Vandenbussche persoonlijk beter dan Stijnen. Die gast keept echt als een clown bij Brugge. En om zo'n risico te nemen met Stijnen lijkt mij niet echt verstandig.
Scoobix
Invaller
Berichten: 284
Lid geworden op: 15-12-2004 17:09
Locatie: Heerenveen

Bericht door Scoobix »

Wel grappig dat scouts van o.a. Juventus er anders over denken dan jou ... hij staat namelijk in de belangstelling van aardig wat clubs :)
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

Scoobix schreef:Wel grappig dat scouts van o.a. Juventus er anders over denken dan jou ... hij staat namelijk in de belangstelling van aardig wat clubs :)
Die belangstelling van Juve was ergens in januari van het vorig jaar. Dus een slechte keeper kun je het niet noemen. Dit seizoen maakte hij echter een onzekere indruk met enkele blunders.
Scoobix
Invaller
Berichten: 284
Lid geworden op: 15-12-2004 17:09
Locatie: Heerenveen

Bericht door Scoobix »

Vijf clubs willen Club-keeper Stijnen
31 oktober 2006, 15:15
Door: Robert Kuijpers
Vijf clubs, twee Italiaanse en drie Engelse, zouden volgens News of the World vergaande interesse hebben in Club Brugge-doelman Stijn Stijnen. Momenteel keept hij erg goed in België en ook is hij eerste keuze in de Belgische selectie.
Volgens de Engelse tabloid gaat het om Udinese, Juventus, Everton, Sheffield United en Charlton Athletic. Bij Juventus wordt rekening gehouden met een vertrek van Gianluigi Buffon, terwijl Everton en Charlton momenteel een keeper gehuurd hebben, waardoor volgend seizoen die vacature vrijkomt. Sheffield en Udinese slikken op het moment gewoon erg veel tegengoals en zien graag een betrouwbare goalie onder de lat.

Stijnen zou Club een bedrag van rond de drie miljoen euro op moeten leveren.

========================================================

31 oktober is niet begin dit jaar zover als ik weet .... en het zijn geruchten maar dan nog ... waar rook is is vuur :)

maar laten we maar weer OT gaan :D
Ron
Nieuw talent
Berichten: 106
Lid geworden op: 05-11-2006 21:36

Bericht door Ron »

Zijn Stijnen en VandenBussche de beste keepers die België heeft momenteel?

Lijkt me erg, er was een tijd dat ze topkeepers als Boudjou, Pfaff en Preud'Homme hadden.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Hé Ron.

Wat is er mis met Vandenbussche? Heeft bij sc Heerenveen toch laten zien een betrouwbare keeper te zijn.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Edmanian Devil
Basisspeler
Berichten: 868
Lid geworden op: 02-12-2002 19:42
Locatie: Zwolle

Bericht door Edmanian Devil »

Vdb is voor ons een goede keeper, die naar mijn mening ongeveer op hetzelfde treetje staat als Vonk. Andere keepers, maar redelijk betrouwbaar, af en toe een foutje, soms punten pakkend. mooi voor Heerenveen, maar natuurlijk geen wereldtop. Dat was een Preud'Homme wel.
All clubs are equal, but some are more equal than others :-(
Ron
Nieuw talent
Berichten: 106
Lid geworden op: 05-11-2006 21:36

Bericht door Ron »

Precies, Jean-Marie Pfaff, Michel Preud'Homme en Nolle Badjou waren absolute topkeepers, die bij de besten v/d wereld behoorden.

Met de beste wil van de wereld kun je hetzelfde toch niet over Stijnen en Brian zeggen.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Maar Ron, dat is toch ook wel logisch? Het niveau in België is de laatste jaren duidelijk niet best. Dat blijkt wel qua resultaten in de Champions League en van de Rode Duivels. Er bestaat daarvoor een ranglijst en ze staan geloof ik rond de vijftigste plaats. In zulke teams zitten vrijwel nooit wereldtoppers. Vandenbussche is verder gewoon een prima keeper in mijn ogen.
Ron
Nieuw talent
Berichten: 106
Lid geworden op: 05-11-2006 21:36

Bericht door Ron »

Je moet een paar dingen los van mekaar zien:

1. Pfaff, Preud'Homme en Badjou waren prima keepers, behorende bij de wereldtop.

Maar België heeft nooit behoort tot de absolute wereldtop, dat staat er los van.

2. VandenBussche.

Hij hoort niet bij de wereldtop, dat is ook beslist geen schande.

Maar dat heeft niks te maken met het niveau van België. Wales is bijvoorbeeld sinds 1958 nog nooit op een wk aanwezig geweest. Toch vond ik de keeper van dat land die tussen pakweg halverwege jaren tachtig en 1998 in het doel stond - Everton-goalie Neville Southall - een absolute topper.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Wie zegt dat VDB niet tot de wereldtop kan behoren??
Tot dusverre heeft hij het goed gedaan. Tuurlijk kun je hem niet vergelijken met Preud"Homme. Maar... VDB heeft nog niet op het niveau VDB gekeept.

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind Ron is wel heel negatief.

VDB moet natuurlijk wel groeien, maar hij zou wel de top aan kunnen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Plaats reactie