Riemer van der Velde

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

dekoning
Selectiespeler
Berichten: 691
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48

Bericht door dekoning »

Maar goed, jullie willen graag negativiteit horen en lezen over je eigen club
Als er terechte en gefundeerde kritiek is wil ik dat inderdaad horen ja. Een onafgebroken stroom feestelijke verhalen vind ik een belediging voor mijn intelligentie. Bij iedere organisatie zijn er dingen die minder goed gaan en als bij mijn club dingen gebeuren die niet kloppen wil ik niet dat dat bewust wordt weggestopt. Bovendien is jezelf openstellen voor kritiek buitengewoon nuttig als je jezelf wilt verbeteren.
Tja....
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Joepjunior schreef:Concurrentie binnen de voetballerij is heel normaal. Aldo werd niet ontslagen. Maar goed, jullie willen graag negativiteit horen en lezen over je eigen club en dat gaat er bij mij gewoon niet in. Het is al vervelend genoeg als anderen dat zijn, dus daar doe ik niet aan mee. En ik blijf erbij dat RFiemer en Foppe als leiders van een goed georganiseerde groep mensen de club groot hebben gemaakt. Een standbeeld voor beide heren, want ze hebben nog meer voor de club betekend dan Abe
Van der Hoeven heeft ook meer betekend voor Ahold/Albert Heijn dan Albert Heijn zelf, maar dat betekent niet dat hij nu geen fouten gemaakt heeft!!!
Gebruikersavatar
the rockII
Selectiespeler
Berichten: 606
Lid geworden op: 17-12-2002 12:08
Locatie: Sneek

Bericht door the rockII »

Gaan we weer: elke keer als er enigzins een kritische noot gaat richting Foppe of Riemer, dan wordt dit verworpen door te zeggen dat deze heren de club groot hebben gemaakt en dat ze een standbeeld verdienen. Houd eens op: iedereen deelt deze mening, maar dit neemt niet weg dat er geen kritiek mag zijn.

Ik blijf het ongelofelijk vinden dat Riemer op deze manier heeft gereageerd en dat WE als een naar buiten dienen te treden.

...straks pronken er nog een hamer en sikkel op het shirt... 8)
Gebruikersavatar
Sikke
Bankzitter
Berichten: 221
Lid geworden op: 03-12-2002 20:59

Bericht door Sikke »

Maak er maar hamer en Sikke(l) van.
Natuurlijk lulkoek dat je geen kritiek mag hebben.
Maar wat Swager had moeten doen, is, dat hij naar Riemer had moeten stappen en rechtsreeks had moeten vertellen waarom hij hem een leugenaar vond.
Daarna had hij zijn verhaal kunnen doen naar buiten en er direct Riemer zijn antwoord bij kunnen vertellen. Dan was hij een kerel geweest.
God made a few sexy men
And put some hair on the others
mika
Jeugdspeler
Berichten: 46
Lid geworden op: 03-12-2002 16:09
Locatie: Groningen

Bericht door mika »

Namens Feanfan (en schrijver van het artikel rondom Swager en de reactie van Vd Velde erop) kan ik zeggen dat Riemer het niet leuk vond te worden uitgemaakt voor leugenaar, zonder zich daar tegen te kunnen verdedigen. Dat is dus rechtgezet. Verder is er best begrip voor op te brengen dat hij 'vijfde colonne-geluiden' wil voorkomen. Daar is de club ten slotte groot mee geworden. Maar natuurlijk blijft Feanfan wel kritisch, situaties zoals zich die nu bij bijvoorbeeld bij Utrecht en Vitesse voordoen kunnen natuurlijk niet onbesproken blijven. Vd Velde heeft ons niets opgelegd, Feanfan maakt haar eigen afwegingen. Van censuur is dan ook geen enkele sprake.
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Waarom is dat interview met taco van der velde dan niet geplaatst mika? Daar was echt journalistiek gezien helemaal niks mis mee...

Volgens mij was het alleen zo dat de club daar niet positief tegenover stond. Misschien geen censuur, maar wel degelijk enige druk vanuit de club om het niet te plaatsen...
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

mika schreef:Namens Feanfan (en schrijver van het artikel rondom Swager en de reactie van Vd Velde erop) kan ik zeggen dat Riemer het niet leuk vond te worden uitgemaakt voor leugenaar, zonder zich daar tegen te kunnen verdedigen. Dat is dus rechtgezet. Verder is er best begrip voor op te brengen dat hij 'vijfde colonne-geluiden' wil voorkomen. Daar is de club ten slotte groot mee geworden. Maar natuurlijk blijft Feanfan wel kritisch, situaties zoals zich die nu bij bijvoorbeeld bij Utrecht en Vitesse voordoen kunnen natuurlijk niet onbesproken blijven. Vd Velde heeft ons niets opgelegd, Feanfan maakt haar eigen afwegingen. Van censuur is dan ook geen enkele sprake.
Als Riemer iets niet leuk vindt, dan moet dat per definitie rechtgezet worden? Ik snap dat niet zo goed. Als hij het er niet mee eens is, dan schrijft hij maar een ingezonden brief. Het stukje dat nu geplaatst is, gaat zo ontzettend diep door het stof dat de geloofwaardigheid van de Feanfan een flink aantal procenten gedaald is. Je mag blijkbaar wel kritisch zijn maar als iemand 'boe' zegt dan ga je meteen overstag?

Dat voorkomen van vijfde colonne geluiden heeft ook erg veel nadelen, vind ik persoonlijk. Ik trek in twijfel of de club daar nou perse groot door geworden is.

Concrete vraag: vond je journalistiek gezien dat je zelf een misser had gemaakt met het stuk over Swager?
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

Nielshh schreef:Waarom is dat interview met taco van der velde dan niet geplaatst mika? Daar was echt journalistiek gezien helemaal niks mis mee...

Volgens mij was het alleen zo dat de club daar niet positief tegenover stond. Misschien geen censuur, maar wel degelijk enige druk vanuit de club om het niet te plaatsen...
Enige druk noem ik dus wel een vorm van censuur.
Ik ken dit soort perikelen goed van een niet bij name te noemen omroep 8) waar het personeelsblad ook voortdurend dergelijke kuren vertoont. Volgens mij is het sterk om dit soort bladen volledig in handen van medewerkers, vrijwilliger etc. te geven die er lekker stoom in af kunnen blazen. Kritiek, boosheid - af en toe wat ongenuanceerd- het is goed dat je dat kwijt kunt, daar wordt de organisatie/club eerder sterker en beter van.

Maar ik ben daar misschien niet zo geschikt voor: op mijn tweede column in dat blad werd al censuur toegepast omdat ik in omfloerste bewoordingen een grapje maakte over de liefdesstrapatsen van een van de managers, waar iedereen in het bedrijf toch al weet van heeft. Volstrekt onschuldig maar wel tegengehouden. Dus ben ik er meteen mee gekapt.

Gelukkig kan de Feanfan in mijn columns hier altijd net zo lang zoeken tot ze een onschuldige hebben gevonden........ :stan: grapje hoor. Ik vind de Feanfan in zijn soort een heel behoorlijk blad en juist daarom zou onafhankelijkheid en een kritishe geest boven alles moeten staan, en dat is best een klein conflictje met de voorzitter waard.
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Waarom is dat interview met taco van der velde dan niet geplaatst mika? Daar was echt journalistiek gezien helemaal niks mis mee...
Welk artikel bedoel je dan? Je bedoelt toch niet dat artikel van Taco vd Velde, met op de voorpagina Abe en Foppe. Want dat was echt zo'n slecht artikel!
hetto
Bankzitter
Berichten: 225
Lid geworden op: 03-12-2002 21:08
Locatie: knibbeltsjebrege on the beach

Bericht door hetto »

Weinig mis met de Feanfan. Ook sommige redacteuren kunnen mijn goedkeuring wegdragen en omdat ik hen persoonlijk ken, kan ik zeggen dat ze onafhankelijk zijn. Ben het wel met eedere posters eens dat enige vorm van censuur in de Feanfan (afkomstig van wie dan ook) geen goede zaak is voor het blad Feanfan. Gezien het feit dat Feanfan al sinds enige tijd goede artikelen en interviews plaats, denk ik dat dit een eenmalig incident betreft. Mijn oordeel is dan ook dat van een veroordeling of enigerlei kritiek op de Feanfan redacteuren in dit kader dan ook geen sprake kan zijn.
Aldus gewezen te knibbeltsjebrege door mr. Hetto, in tegenwoordigheid van Mika (viel droek) als griffier. 8)
http://www.hetto.nl
the future's so bright..I gotta wear shades...
dekoning
Selectiespeler
Berichten: 691
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48

Bericht door dekoning »

Verder is er best begrip voor op te brengen dat hij 'vijfde colonne-geluiden' wil voorkomen.
Bij een vijfde colonne denk ik aan roddel en achterklap, bewust gezaag aan de stoelpoten van het zittende bestuur, enzovoort. Dat vind ik heel wat anders dan terechte, gefundeerde kritiek.
Tja....
mika
Jeugdspeler
Berichten: 46
Lid geworden op: 03-12-2002 16:09
Locatie: Groningen

Bericht door mika »

Natuurlijk laten wij ons de wetten niet voorschrijven, ik snap ook totaal niet waar dat op wordt gebaseerd. En ja, Jaap H, natuurlijk vond ik het een foutje van mezelf dat ik geen hoor en wederhoor heb toegepast op de tekst van Swager dat Riemer heeft gelogen tegen hem. Dat lijkt me nogal logisch! Anders schrijf ik dat toch niet op? Dat is weleens eerder gebeurd, maar dat valt kennelijk minder op dan als het Riemer betreft. Jammer voor sommigen, maar om meer gaat het echt niet.
En Nielssh, als je het stuk van Taco hebt gelezen, dan begrijp je zelf ook wel waarom het niet is geplaatst. Of het wel had gemoeten, daar kun je over discusseren, maar wij hebben besloten het niet te doen. En daar heeft het bestuur niets mee te maken. In dit geval hebben we hen het wel laten lezen, dat leek ons wel zo netjes. Dat is echter een uitzondering, verder hebben wij nog nooit iets aan het bestuur voorgelegd voordat we tot plaatsing overgaan in de feanfan. En of dat gebeurt is puur onze eigen afweging.

Ik hoop dat het nu duidelijk is. Wat mij betreft dus: discussie gesloten.
mika
Jeugdspeler
Berichten: 46
Lid geworden op: 03-12-2002 16:09
Locatie: Groningen

Bericht door mika »

Rectificatie: Waar Jaap H staat, dient te worden gelezen Jaap F.
:wink:
hetto
Bankzitter
Berichten: 225
Lid geworden op: 03-12-2002 21:08
Locatie: knibbeltsjebrege on the beach

Bericht door hetto »

..en dan nu maar weer aan je werk Mika! Denk aan de produktie........ :huh:
http://www.hetto.nl
the future's so bright..I gotta wear shades...
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Welk artikel bedoel je dan? Je bedoelt toch niet dat artikel van Taco vd Velde, met op de voorpagina Abe en Foppe. Want dat was echt zo'n slecht artikel!
Nee, nee, nee... dat bedoel ik dus niet. Het artikel waar ik het over heb is dus nooit geplaatst omdat Feanfan het niet goed genoeg vond ofzo. Al heb ik daar nog steeds sterk m'n twijfels bij, of het aan de kwaliteit van het artikel lag en niet aan de kritische noten van Taco van der Velde die hij kraakte.

En Mika, ik heb het gelezen en snap dus niet waarom het niet geplaatst is. Het laat de andere kant van het akkefietje zien toendertijd en wat is daar mis mee. Natuurlijk, Van der Velde is niet zeer positief gestemd over Heerenveen, maar dat mag hij toch verkondigen!? De lezer van de Feanfan kan dan zelf wel bepalen lijkt mij of hij het een zielig of een sterk verhaal van Van der Veldes kant vindt. Ik ben het ook lang niet eens met Van der Veldes verhaal, maar het verhaal op zich vond ik wel goed.
Gebruikersavatar
the rockII
Selectiespeler
Berichten: 606
Lid geworden op: 17-12-2002 12:08
Locatie: Sneek

Bericht door the rockII »

Jullie hebben het steeds over 'het betreffende artikel' :?: :?: :?:

Is het ook mogelijk dat deze hier geplaats wordt :?:
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Nielshh schreef: Nee, nee, nee... dat bedoel ik dus niet. Het artikel waar ik het over heb is dus nooit geplaatst omdat Feanfan het niet goed genoeg vond ofzo. Al heb ik daar nog steeds sterk m'n twijfels bij, of het aan de kwaliteit van het artikel lag en niet aan de kritische noten van Taco van der Velde die hij kraakte.

En Mika, ik heb het gelezen en snap dus niet waarom het niet geplaatst is. Het laat de andere kant van het akkefietje zien toendertijd en wat is daar mis mee. Natuurlijk, Van der Velde is niet zeer positief gestemd over Heerenveen, maar dat mag hij toch verkondigen!? De lezer van de Feanfan kan dan zelf wel bepalen lijkt mij of hij het een zielig of een sterk verhaal van Van der Veldes kant vindt. Ik ben het ook lang niet eens met Van der Veldes verhaal, maar het verhaal op zich vond ik wel goed.
Print het dan hier maar af. Nou ben ik nieuwsgierig geworden ook. :mrgreen:
Wéér uit!!!!
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Geen denken aan, het is niet mijn artikel. En ik wil de desbetreffende redacteur van de Feanfan niet in dusdanige verelegenheid brengen. Heb aangeboden het op de fansite te plaatsen, maar dat deed hij liever niet omdat hij zijn laatste maanden als medewerker nog prettig wil doorkomen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
michel
Wereldspeler
Berichten: 1937
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48
Locatie: DKV

Bericht door michel »

Riemer van der Velde treedt af als lid van de Raad van Toezicht van de KNVB. De preses van SC Heerenveen zal zich op 1 december voor het bestuursorgaan, waarvan hij drie jaar deel uitmaakte, niet opnieuw verkiesbaar stellen.
Van der Velde liet weten dat hij meer tijd wil vrijmaken voor zijn club SC Heerenveen, die momenteel het Abe Lenstra-stadion aan het uitbreiden is. Die accommodatie moet binnen nu en twee jaar zijn uitgebreid naar een stadion met 28.000 zitplaatsen (momenteel 14.000).

'Daar hebben wij veel werk aan', aldus Van der Velde tegenover het ANP. 'Er ging veel tijd zitten in mijn bezigheden voor de Raad van Toezicht en ook privé vond ik het welletjes. Bovendien vind ik dat de RvT veel te weinig bevoegdheden heeft.'

Van der Velde verliest door zijn beslissing ook zijn plaats in het bondsbestuur van de KNVB, omdat die functie samenhangt met het lidmaatschap van de Raad van Toezicht. De Heerenveen-voorzitter vertegenwoordigde in die Raad de eredivisieclubs.
Heerenveen: superbia ex septentrio
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

Michel, het bericht dat je plaatst staat ook op de frontpagina voor deze site dus het is wat dubbelop om het ook in het forum te plaatsen. Behalve als je er een bedoeling mee hebt: heb je er een mening over, wil je iets aankaarten? Zo ja, dan is het goed, eigenlijk een must om dat in de openingspost mee te nemen.

Ik laat het nog even staan om je de kans te geven een alinea toe te voegen.
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2867
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Ik denk dat Michel net als de meesten hier, alleen op het forum komen en zelden of nooit naar de side zelf gaan.
Als ik eerlijk ben (en dat ben ik) doe ik het zelf ook bijna nooit.
Moet ik me nu schamen? :oops:
Anti anti. :)
The North
Selectiespeler
Berichten: 649
Lid geworden op: 27-05-2003 21:31
Locatie: Giekerk

Bericht door The North »

Ik lees, altijd nadrukkelijk de dingen die op de site staan!
Zo blijf je tenminste op de hoogte :bfriend:

Ik zit ook vaak bij "de oude glorie" te kijken!
Vind het wel leuk om over oude spelers te lezen!
Gert Jan, Kan wat Foppe kan!....(2de worden)
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

Freezeman schreef:Ik denk dat Michel net als de meesten hier, alleen op het forum komen en zelden of nooit naar de side zelf gaan.
Als ik eerlijk ben (en dat ben ik) doe ik het zelf ook bijna nooit.
Moet ik me nu schamen? :oops:
Uiteraard 8) En diep ook!!! :!:

Maar dat maakt wat betreft mijn opmerking niet zoveel uit. Gewoon een bericht plaatsen zonder er iets aan toe te voegen gaat al snel lijken op nieuwsdump, en zeker bij een bericht in deze categorie, is dat niet helemaal volgens de FAQ van het forum.
Gebruikersavatar
michel
Wereldspeler
Berichten: 1937
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48
Locatie: DKV

Bericht door michel »

Ok ik schaam mij bij deze ook diep.. Ik kom ook zelden op de .org-site maar ga meestal
direct naar het forum.

Ik wilde hiermee eigenlijk verder ingaan op het mogelijke en of komende afscheid van
Riemer. Ik denk namelijk dat Riemer gewoon aan het afbouwen is en echt aan 'zijn'
laatste kunststukje bezig is. (Geen idee meer waarom ik alleen heb gequote maar goed).
Heerenveen: superbia ex septentrio
Robert
Selectiespeler
Berichten: 591
Lid geworden op: 02-12-2002 12:14

Bericht door Robert »

Ja dat kan Michel, of hij is het gedonder binnen de KNVB, zoals dat met Korthals gewoon zat.
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

Robert H. schreef:Ja dat kan Michel, of hij is het gedonder binnen de KNVB, zoals dat met Korthals gewoon zat.
Wat bedoel je dan met gedonder? Volgens mij heeft Riemer geen problemen met Korthals, of heb jij daar andere informatie over?
Gebruikersavatar
michel
Wereldspeler
Berichten: 1937
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48
Locatie: DKV

Bericht door michel »

Robert H. schreef:Ja dat kan Michel, of hij is het gedonder binnen de KNVB, zoals dat met Korthals gewoon zat.
Dat zou ik heel zwak vinden, wanneer je in een bestuursorgaan plaatsneemt weet je
dat je tegen problemen aan kunt lopen. Persoonlijk vind ik juist dat je een probleem dan
niet uit de weg moet gaan maar het als een uitdaging moet zien.
En wat betreft Korthals, ik weet niet of clubs/ personen buiten de vdHerik-clan zo'n
problemen hebben met deze man.

Maar het kan natuurlijk dat Riemer het gewoon zat is dat de RvT en dergelijke
instituten nog geen deuk in een pakje boter (mogen) slaan.

Ik blijf erbij dat het gewoon het begin van z'n afscheid is.
Heerenveen: superbia ex septentrio
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2867
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Jaap F. schreef: Uiteraard 8) En diep ook!!! :!:
Sorry meneer, ik zal mijn leven beteren.

Ontopic.
Kan het niet gewoon zo zijn zoals het er staat?
Waarom moet er altijd een diepere betekenis in R v/d Velde zijn woorden gezocht worden.
De beste man wordt er niet jonger op en steekt zijn tijd liever in dingen dichter bij huis, waar hij een "direkter" woord in heeft.
Zo simpel zie ik het.
Anti anti. :)
Robert
Selectiespeler
Berichten: 591
Lid geworden op: 02-12-2002 12:14

Bericht door Robert »

Jaap F. schreef: Wat bedoel je dan met gedonder? Volgens mij heeft Riemer geen problemen met Korthals, of heb jij daar andere informatie over?
Riemer krijgt uit diverse hoeken van de media te horen dat hij te zwak optreed en zich maar mooi stil houdt over de benoeming van Korthals.

Overigens ben ik het meer eens met Freezeman''s benadering..!
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

Volgens mij valt die kritiek op Riemer wel mee als het om Korthals gaat. Van den Herik heeft zich daar nogal belachelijk mee gemaakt. Het is een volstrekt logische keuze en Jorien kan zijn eigen vendetta's maar niet loslaten.

Ik denk ook dat Riemer het gewoon wat rustiger aan wil doen, bovendien heeft hij het al 3 jaar gedaan, dus da's lang zat.
Plaats reactie