Riemer van der Velde

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Riemer in de Sportweek

Berichtdoor dekoning » 28-11-2003 09:00

Heeft iemand het interview met Riemer in de Sportweek gelezen? Ik heb het alleen maar vluchtig kunnen doorkijken, maar hij liet o.a. blijken zaken als een sfeervak en een trommel maar onzin te vinden. Ook vond hij het geloof ik niet zo erg als mensen 5 minuten voor tijd vertrekken. Weinig hoopgevend.
Tja....
dekoning
Basisspeler
 
Berichten: 691
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48

Berichtdoor Romano for president » 28-11-2003 09:06

Ik heb hem nog niet gelezen maar als het waar is dan kunnen we enige medewerking van hun kant verwachten.

Ik ga hem direct even kopen
Tink om de beam!!!!!
Romano for president
Basisspeler
 
Berichten: 551
Geregistreerd op: 22-05-2003 11:01
Woonplaats: Haarlem

Berichtdoor Riepko » 28-11-2003 09:36

Ik heb het artikel gelezen en 't staat er echt in. Sfeervakken vind ie niet nodig (bekende verhaal over gemaakte sfeer) en de voetbalbeleving van het Heerenveenpubliek (toeschouwers) noemt ie "intens". Zo'n stilte kan heel mooi zijn o.i.d. was zo ongeveer de strekking.
G.S.V.V. The Knickerbockers
Riepko
Nieuw talent
 
Berichten: 105
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:11
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor BWA » 28-11-2003 11:17

enkeltje franeker.
Avatar gebruiker
BWA
Selectiespeler
 
Berichten: 157
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:14
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Sjoerd » 28-11-2003 12:42

Tsja..... :roll:
Petter Hansson, rots in de branding.
Sjoerd
Selectiespeler
 
Berichten: 184
Geregistreerd op: 18-08-2003 18:25
Woonplaats: Wommels

Berichtdoor Fulton » 28-11-2003 12:49

TORCIDA schreef:Riemer en foppe worden echt te oud !


helemaal mee eens
Avatar gebruiker
Fulton
Basisspeler
 
Berichten: 672
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:14
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Berrie16 » 28-11-2003 14:37

Tjonge jonge zeg leert die riemer nou niks?
Sfeer is ut mooiste wat er is en nu worden we vergeleken met bioscoop publiek.
Zelfs bij Amateurs lijkt er meer sfeer te zijn dan bij ons.
En dan vind ie dat intens!!!
Ja als ie ut zelf gelooft :evil:
Moet :stan: er niet even wat van zeggen?
Want dit kan nie vind ik.
Avatar gebruiker
Berrie16
Nieuw talent
 
Berichten: 99
Geregistreerd op: 04-09-2003 16:55

Berichtdoor Bijker » 28-11-2003 15:18

Hij mag zijn mening toch wel verkondigen ?

Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die niet zitten te wachten op een trommel de hele wedstrijd naast je.
Als ik dat wil dan ga ik wel naar een drumband.
Gemaakte sfeer is (vind ik) ook onzin. Reageer maar op de wedstrijd, of op de omstandigheden. We kunnen een hele mooie sfeer neerzetten met z'n allen, maar we doen het nu eenmaal niet altijd.

Laat mij maar lekker bioscoop publiek zijn.....hoe dan ook ben ik er trots op om Heerenveen supporter te zijn.
Zo......en nu weer gewoon 4e...
Bijker
Selectiespeler
 
Berichten: 420
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:19
Woonplaats: Lelystad

Berichtdoor Booijstra » 28-11-2003 15:20

Riemer is bang dat zijn reputatie als lief clubje word aangetast met de komst van het sfeervak e.d...Erg jammer, het wordt dus ook maar eens tijd dat er over het vertrek van Riemer wordt gepraat. Een voorzitter die niet achter zijn eigen supporters staat?? :?
Avatar gebruiker
Booijstra
Wereldspeler
 
Berichten: 1124
Geregistreerd op: 06-02-2003 15:59
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor BWA » 28-11-2003 15:23

Als je na al die duels waar :stan: een eigen vak had en de ploeg erdoor heen sleepte (remember Willem II voor de beker) nog niet het nut van een sfeervak ziet, dan ben je in mijn ogen echt rijp om met pensioen te gaan.
Avatar gebruiker
BWA
Selectiespeler
 
Berichten: 157
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:14
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Berrie16 » 28-11-2003 15:25

ja sorry hoor Bijker maar ik vind het niet leuk als ik zeg dat ik voor heerenveen ben dat het eerste wat anderen zeggen is:

Ow bioscooppubliek :angry:
Want iedereen heeft het wel over dat wij zo gezellig zijn maar ik wil dat iedere ploeg met angst en beven hier naar toe komt.
Zoals in ut Friessche haagje.
Zoon sfeer moeten we weer krijgen.
Avatar gebruiker
Berrie16
Nieuw talent
 
Berichten: 99
Geregistreerd op: 04-09-2003 16:55

Berichtdoor michel » 28-11-2003 15:36

Booijstra schreef:Riemer is bang dat zijn reputatie als lief clubje word aangetast met de komst van het sfeervak e.d...Erg jammer, het wordt dus ook maar eens tijd dat er over het vertrek van Riemer wordt gepraat. Een voorzitter die niet achter zijn eigen supporters staat?? :?


Ik denk dat Riemer niet achter alle supporters staat....
Heerenveen: superbia ex septentrio
Avatar gebruiker
michel
Superster
 
Berichten: 1937
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48
Woonplaats: DKV

Berichtdoor Bijker » 28-11-2003 15:44

Of je bent bioscooppubliek, of je bent een hooligan.
Een tussenweg is er niet. Zo zwart wit kijken mensen tegen een club.
Ajax is ook bioscooppubliek.....wat een onzin zeg.

Ik ben duizend keer liever bioscooppubliek dan dat men roept ah...die club waar je eerst
door al die poortjes moet en waar je persoonlijke begeleiding erbij krijgt.

En Riemer hoeft niet achter elke supporter te staan hij is er niet om aardig gevonden te worden, hij is er voor de voortgang van de club.
Zo......en nu weer gewoon 4e...
Bijker
Selectiespeler
 
Berichten: 420
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:19
Woonplaats: Lelystad

Berichtdoor BWA » 28-11-2003 15:46

Nounou Bijker, lekker bekrompen kijk jij er tegenaan. Maar als jij graag gezien wil worden als een bioscoopert moet jij dat weten. Ik en velen met mij willen daar absoluut niet mee geassocieerd worden.
Avatar gebruiker
BWA
Selectiespeler
 
Berichten: 157
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:14
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Jeroen » 28-11-2003 15:55

Het interesseert mij niet of anderen ons bioscooppubliek vinden of niet, die reputatie hou je nog wel een tijdje ondanks een eventueel sfeervak.

Het gaat mij erom dat iedereen de wedstrijd op de manier moet kunnen beleven die hij/zij het prettigst vindt. Dus sfeermakers moeten sfeer kunnen maken, koffiekanners moeten lekker een bakje koffie kunnen drinken, en bioscooppubliek moet lekker van de wedstrijd kunnen genieten.

Nu lukt dat geen van allen. De bioscopers zitten geirriteerd vlak naast een trommel of een fanatieke schreeuwer, die aan de andere kant het kopje koffie van de koffiekanner omstoot.

Met andere woorden; zet de supporters met dezelfde wedstrijdbeleving bij elkaar, dan kan iedereen op zijn eigen manier van de wedstrijd genieten.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Bijker » 28-11-2003 16:01

KWOTE:
Of je bent bioscooppubliek, of je bent een hooligan.
Een tussenweg is er niet. Zo zwart wit kijken mensen tegen een club.
Ajax is ook bioscooppubliek.....wat een onzin zeg.

Ik ben duizend keer liever bioscooppubliek dan dat men roept ah...die club waar je eerst
door al die poortjes moet en waar je persoonlijke begeleiding erbij krijgt.




dus jij bent ook zo zwart- wit


Ik wordt een beetje moe van altijd die negatieve trend.
Steeds komt deze discussie weer naar voren en het haalt helemaal niks uit.



Nounou Bijker, lekker bekrompen kijk jij er tegenaan. Maar als jij graag gezien wil worden als een bioscoopert moet jij dat weten. Ik en velen met mij willen daar absoluut niet mee geassocieerd worden.


dan zul je je longen uit je lijf moeten zingen.
Zo......en nu weer gewoon 4e...
Bijker
Selectiespeler
 
Berichten: 420
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:19
Woonplaats: Lelystad

Berichtdoor Cross79 » 28-11-2003 16:38

Hahaha weer erg lachwekkend maar niks nieuws wat Riemer naar buiten brent, ok het is zijn mening, maar uit het wederzijds respect wat met NN zou zijn kun je dat niet uiten.
Riemer Riemmmer, het is toch niet best dat je op deze leeftijd je supporters zo moet afvallen, ik zou zeggen koop een hutje op de hei en wordt kluizenaar, mischien dat je dan je rust vind.
Het ene na het andere gaat gewoon mis en ik begin het langzaam maar zeker een grotere kutclub te vinden, alleen maar om het bestuur en beleid wat ze voeren.
De spelers die zijn er voor ons, wij betalen om hun te zien presteren en willen doormiddel van sfeer hun bijstaan, daar ben je supporter voor.
Als je eigen voorzitter niet in de gaten heeft dat een 12e man belangrijk is voor de ploeg is het gewoon een dom blind paard.
Lang leve het censuur
Avatar gebruiker
Cross79
Wereldspeler
 
Berichten: 1463
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:38
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Bijker » 28-11-2003 17:18

Ik denk dat iedereen eerst even het bewuste artikel moet lezen in sportweek.

Vraag: Is het publiek niet te netjes, er heerst geen voetbalsfeer, vaak stil en mensen gaan eerder weg. De totale beleving , de wil om te winnen is er niet in het stadion.

antwoord: Te netjes bestaat niet. Bovendien: als er iemand als een waanzinnige op zo'n trommel gaat slaan, omdat dat zo wordt georganiseerd? Sfeervakken? Nee...Ik vind gezamelijke beleving, zoals laatst ook weer in Schotland, veel mooier. Die passie, fantastisch.

vraag: De beleving in Heerenveen is toch niet vol passie?

antwoord: Het kan echt wel kolken in het Friese Haagje, en dan valt er heus wel wat te beleven. Vorig jaar hebben we Ajax, Feyenoord en PSV verslagen en dan gaat het hier onvoorstelbaar spoken. Als mensen vijf minuten voor tijd weggaan, is dat omdat we achter staan en slecht spelen. Ze kunnen dat op zo'n moment niet langer aanzien, zo ziek zijn ze ervan. De manier waarop wij het voetbal in Heerenveen beleven, vind ik juist prachtig. Als er een stilte valt, is dat stilte van intense beleving. Zo is nou eenmaal onze volksaard.
Dan een anekdote over Toon Hermans met de conclusie dat je het als performer moet verdienen. M.a.w. op het veld moet het beginnen, zodat het publiek achter je gaat staan.

Ik zie niet zozeer een dolksteek in de rug van NN
Zo......en nu weer gewoon 4e...
Bijker
Selectiespeler
 
Berichten: 420
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:19
Woonplaats: Lelystad

Berichtdoor Jeroen » 28-11-2003 17:29

Ben het zelfs met hem eens. 1000x liever die schotse sfeer zonder toeters en bellen, dan megafoons en trommels

MAAR: op de huidige manier wordt die schotse sfeer slechts incidenteel bereikt...
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Forza » 28-11-2003 18:40

Hij heeft gewoon gelijk wat de beleving betreft. De meeste Friezen zijn niet heel erg uitbundig. Luister na een geweldig goede wedstrijd eens hoe de 'gemiddelde' supporter (wie dat dan ook is) zijn emoties onder woorden brengt: "It koe minder" en "It wie súver net ûnaardich". Voor een Fries is dat al heel wat. Dat betekent absoluut niet dat er van beleving geen sprake is.
De meesten hier herinneren zich de wedstrijd tegen Den Bosch, toen we de CL haalden. Qua 'sfeer' was het drie keer niks. Geen gezang, geen gejuich. Was er toen sprake van gebrek aan beleving? Dacht het niet. Beleving is niet voor iedereen hetzelfde als lawaai maken.
Forza
Wereldspeler
 
Berichten: 1205
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:44

Berichtdoor Niels » 28-11-2003 18:48

Als mensen vijf minuten voor tijd weggaan, is dat omdat we achter staan en slecht spelen. Ze kunnen dat op zo'n moment niet langer aanzien, zo ziek zijn ze ervan.


Wat een kul! Mensen gaan ook eerder weg als we met 4-0 voor staan en het een wervelende voetbalshow is geweest. Ze zijn gewoon 'bang' om in de file te staan. Dát is de reden. Niets meer en niets minder!

Als er een stilte valt, is dat stilte van intense beleving.


Dat kan. Maar hoe verklaar je dat constante geroezemoes dan? Bijkletsen over de vakantie geeft niet echt aan dat je volop bezig bent met de wedstrijd... :urgs:
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Forza » 28-11-2003 18:49

Grappig, dat jij kunt verstaan waar die gesprekken over gaan, op zo'n afstand :?
Forza
Wereldspeler
 
Berichten: 1205
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:44

Berichtdoor Niels » 28-11-2003 18:57

Het was slechts een voorbeeldje Forza, kom op zeg... :urgs:

Feit is gewoon dat je vaak om je heen merkt dat de aandacht naar iets anders gaat als de wedstrijd niet helemaal is wat men er van verwacht. De 'binding' met de wedstrijd is gewoon weg dan. Dat heeft echt niks met beleving te maken...
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Bijker » 28-11-2003 19:53

Feit is gewoon dat je vaak om je heen merkt dat de aandacht naar iets anders gaat als de wedstrijd niet helemaal is wat men er van verwacht. De 'binding' met de wedstrijd is gewoon weg dan. Dat heeft echt niks met beleving te maken...


dat heeft met beleving te maken op het veld....daar is blijkbaar te weinig te beleven.

Dus dan komt nu zeker de opmerking dat die mensen thuis moeten blijven ???
Zo......en nu weer gewoon 4e...
Bijker
Selectiespeler
 
Berichten: 420
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:19
Woonplaats: Lelystad

Berichtdoor Jaap F. » 28-11-2003 20:30

De opmerkingen van Riemer verbazen me niet zo al vind ik ze niet zo handig en ook getuigen van wat onkunde. Het is handiger als hij er voor alle supporters is en niet vanuit zijn leeftijd en positie als ouwere bedaarde man gaat praten. Hij legt de manier waarop hij naar voetbal wil kijken als sjabloon aan de rest op.

Dat we terug bij af zijn, weet ik niet. Hier hebben we nou eenmaal mee te maken, dat is me al lang duidelijk. Veel mensen die het bij Heerenveen veen voor het zeggen hebben, bekijken de hele situatie door een andere bril. Leuk hoor, zo'n opmerking over Schotland -maar in zijn hart vindt ie dat ook niks. Hij wil gewoon niet teveel geschreeuw aan zijn kop. Het is zo'n onzin om trommels als opgefokt te omschrijven, ze zijn er vooral om een beetje in de maat te zingen, da's toch juist netjes :evil:

Die opmerkingen over eerder weggaan, zijn pertinent onjuist. Mensen doen dat om dat ze niet in de file willen staan. Nergens anders om. Er zou een regel moeten zijn dat je het stadion niet uit mag voor de wedstrijd is afgelopen. 8)
Jaap F.
Erelid
 
Berichten: 883
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor michel » 28-11-2003 20:32

Bijker schreef:dat heeft met beleving te maken op het veld....daar is blijkbaar te weinig te beleven.

Dus dan komt nu zeker de opmerking dat die mensen thuis moeten blijven ???


Ik zal niemand vertellen dat hij of zij moet thuis blijven, iedereen beleeft voetbal op een
eigen manier, kijk naar Riemer die wil dat iedereen puur en alleen van het voetbal geniet,
na de wedstrijd nog even een whiskey drinken en de grote man uithangen, dat is voetbal
volgens Riemer.
Maar Riemer is de voorzitter en vertegenwoordigt dus de hele club en niet alleen
de supporters die dezelfde beleving voelen als hij.
Zoals oa. JeroenB al opmerkt wil een koffiekanner niet naast een extroverte fanatiekeling
zitten en vice versa, dan vind ik niet dat Riemer moet gaan zeiken dat een sfeervak wat
hem betreft niet hoeft Hij moet zich daar juist voor inzetten zodat de supporters op hun
eigen manier voor hun eigen spontane beleving kunnen zorgen!
Heerenveen: superbia ex septentrio
Avatar gebruiker
michel
Superster
 
Berichten: 1937
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48
Woonplaats: DKV

Berichtdoor Roelof » 29-11-2003 12:52

Als ik de citaten van Bijker uit het artikel lees, dan valt het wel mee, met datgene wat Riemer zegt. Tja, dat mensen eerder weggaan heeft 80% te maken met het feit dat ze niet in de file willen staan. De laatste wedstrijd tegen Zwolle had ik ook de neiging om weg te gaan, omdat ik helemaal stuk zat. Dat doe ik dan niet, omdat er nog enige hoop is, en omdat ik niks wil missen. Maar op dat moment kon ik het wel begrijpen.

Verder heb ik wel het idee, dat Riemer het niet helemaal begrijpt. Jeroen verwoordt het mooi. Iedereen heeft zijn eigen beleving, maar ik heb het idee, dat Riemer een gezamelijke beleving wil hebben. Dat is een mooi ideaal, maar niet te verwezenlijken. "Koffiekanners bij koffiekanners" en sfeermakers bij sfeermakers. Riemer is gewoon in de fout gegaan door dit bij de bouw van het stadion niet zo te organiseren. Als zal ie dat zeer waarschijnlijk bewust bedoelt hebben. Ik heb totaal niet het idee, dat Riemer op dit gebied open staat voor veranderingen. En dat blijkt ook wel, want inmiddels zijn "we" er alweer een flink aantal jaren mee bezig en is er nog steeds niks geregeld.
Roelof
Wereldspeler
 
Berichten: 1436
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:16

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten

cron