Riemer van der Velde

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Ik denk dat als het aan Riemer zelf ligt, hij het liefst nog over zijn graf heen regeert. Ik verwacht dan eigenlijk ook niet dat hij aan het einde van dit seizone al stopt en dat hij nog wel eens verassend lang zou kunnen doorgaan. Hoe lanmg? Vier, vijf, misschien wel zes jaar?

Over de opvolger van Riemer ben ik het wel eens trouwens; het liefst een Fries. Ik snap Fluffy zijn woorden wel enigszins trouwens. Het Friese imago is erg belangrijk en het heeft de club zo groot gemaakt als het nu is. Maar soms wordt het inderdaad wel eens overdreven. Het volkslied mag van mij ook wel eens wat minder en ik krijg ook wel eens een plaatsvervangend schaamtegevoel, als ik een seniele opa onverstaanbaar Fries hoor brabbelen tegen een Nederlands-talige. Het best ligt in het midden denk ik, en ik denk dat we steeds meer die kant op gaan.
Gebruikersavatar
Makkum8
Basisspeler
Berichten: 938
Lid geworden op: 11-04-2005 23:11
Locatie: Makkum

Bericht door Makkum8 »

Ahum, Heerenveen ligt in Frieslan hoor Roelof. Ik zal me never nooit schamen voor mijn Friestaligheid. Als we 1 keer het Frysk Volksliet zouden gaan afblazen dan zou het weleens voor altijd kunnen zijn. Je krijgt dan een discussie van "waarom tegen ons wel het volkslied spelen en tegen een andere tegenstander niet?". Die disccussie moeten we voor zijn en de traditie in ere houden. Dan staan we meteen met 1-0 voor. Helemaal als zometeen een volgepakt ALS uit volle borst meezingt!!! :wink:
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Gebruikersavatar
Piet
Invaller
Berichten: 441
Lid geworden op: 02-12-2002 15:08
Locatie: Amsterdam (when posting)

Bericht door Piet »

De laatste keer dat ik Riemer zag vond ik hem er niet al te best meer uitzien. Hij wil misschien wel langer doorgaan, maar ik vraag me af hoelang zijn lichaam dat nog toelaat. Hoewel ik hem niet persoonlijk ken, en dus geen idee heb hoe het echt met zijn gezondheid gaat, ben ik bang dat het voor hem het beste is als hij niet al te lang meer doorgaat.
Daarnaast lijkt een andere persoon op zijn positie mij niet verkeerd, maar dat kan mijn leeftijd zijn.
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

als ik een seniele opa onverstaanbaar Fries hoor brabbelen tegen een Nederlands-talige.
Met seniele mensen zou je medelijden moeten hebben. Voor de opmerking die je maakt zou je je moeten schamen. :urgs:
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

mechielz schreef:
Ik stel me hierbij trouwens wel beschikbaar als nieuwe voorzitter van Sc Heerenveen. :stan:
Daar kun jij ook niks aan doen... :mrgreen:
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Johnny '86
Wereldspeler
Berichten: 1192
Lid geworden op: 18-09-2004 20:31

Bericht door Johnny '86 »

roelof de vries schreef:Het best ligt in het midden denk ik, en ik denk dat we steeds meer die kant op gaan.
Ik hoop het meer dan dat ik het denk, waaruit blijkt volgens jou dat we steeds meer die kant op gaan?
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Makkum8 schreef:Ahum, Heerenveen ligt in Frieslan hoor Roelof. Ik zal me never nooit schamen voor mijn Friestaligheid. Als we 1 keer het Frysk Volksliet zouden gaan afblazen dan zou het weleens voor altijd kunnen zijn. Je krijgt dan een discussie van "waarom tegen ons wel het volkslied spelen en tegen een andere tegenstander niet?". Die disccussie moeten we voor zijn en de traditie in ere houden. Dan staan we meteen met 1-0 voor. Helemaal als zometeen een volgepakt ALS uit volle borst meezingt!!! :wink:
Het is anders nog geen 10 jaar geleden dat we alleen tegen de top3 het folksliet zongen... Toen had je de discussie ook niet waarom alleen tegen de top 3.

Verder zou het voor de discussie prettig zijn als Arnoud zijn hetze tegen Roelof (bij gebrek aan Cross79??) even via pb zou spelen.
Gebruikersavatar
Makkum8
Basisspeler
Berichten: 938
Lid geworden op: 11-04-2005 23:11
Locatie: Makkum

Bericht door Makkum8 »

De tijden zijn veranderd Jeroen. 10 jaar geleden vond iedereen Heerenveen nog dat leuke kleine provincieclubje dat standaard fors onderuit ging tegen de top 3. Metname Feyenoord zal elke gelegenheid grijpen om te voorkomen dat er het Frysk volksliet gezongen wordt tijdens de wedstrijd Heerenveen-Feyenoord. Zeker wanneer het spelen van het Frysk volksliet niet meer automatisch bij elke wedstrijd ten gehore gebracht zou gaan worden.
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Dat vond ik altijd een minne streek van Leo Beenhakker, hij is bij mijn weten de enige die zo nodig tegen het volkslied in moest gaan.

Ruud Gullit sommeerde zijn mannen op de bank zelfs om op te staan voor het volkslied, dat kan ik nou waarderen :mrgreen:
Het is maar een spelletje
Bijker
Invaller
Berichten: 420
Lid geworden op: 02-12-2002 13:19
Locatie: Lelystad

Bericht door Bijker »

Gullit for president :mrgreen:
Zo......en nu weer gewoon 4e...
Freeze
Selectiespeler
Berichten: 626
Lid geworden op: 15-05-2005 15:57
Locatie: Leiden

Bericht door Freeze »

Is er eigenlijk wel eens wraak genomen op die gasten die die fluitjes toen hadden uitgedeeld voor Heerenveen-Feyenoord?? :P
Üvverall jitt et Fans vom FC Kölle
FHC
Jeugdspeler
Berichten: 21
Lid geworden op: 01-08-2005 23:22
Locatie: Leeuwarden

Bericht door FHC »

Riemer heeft al verschillende keren aangegeven dat hij stopt zodra de verbouwing klaar is.
Dat Seizoen zal hij afmaken alvorens Henk Hoekstra de nieuwe man wordt.
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Makkum8 schreef:Ahum, Heerenveen ligt in Frieslan hoor Roelof. Ik zal me never nooit schamen voor mijn Friestaligheid.
Ik schaam me ook niet voor mijn Friestaligheid. Allesbehalve! Maar ik schaam me wel voor de bekrompenheid van sommigen die de bekrompenheid uiten door bijvoorbeeld alleen maar onverstaanbaar Fries te lullen. Mensen die soms niet over hun eigen provinciegrens heen kijken.
waaruit blijkt volgens jou dat we steeds meer die kant op gaan?
Gezien het feit dat de wereld steeds kleiner wordt en mensen daardoor meer komen te weten van de rest van Nederland en dus ook steeds meer over hun eigen provinciegrens heenkijken. Randstedelingen zijn niet meer zo snel arrogant, zoals Randstedelingen 'ons' misschien helemaal niet meer standaard stug vinden.
Dan staan we meteen met 1-0 voor. Helemaal als zometeen een volgepakt ALS uit volle borst meezingt!!!
Dat is het nou net het probleem; dat gebeurt niet. Maar de discussie over het Fries volkslied is een andere discussie.
Verder zou het voor de discussie prettig zijn als Arnoud zijn hetze tegen Roelof (bij gebrek aan Cross79??) even via pb zou spelen.
Heel fijn. Ik snap er ook niks van, het gaat nergens over en het voegt helemaal niks toe.
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Klopt het dat Riemer 2 dochters heeft? Volgens mij zag ik 2 dochters met Annie in het centrum van Surhuisterveen lopen. Even shoppen.. Met de profronde was Annie ook al aanwezig, Riemer overigens niet gezien. :stan:
SCH
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Waar is Cross 79 trouwens? Heeft hij een andere nick, schrijft hij hier niet meer, of zit hij in de bak? :)

Riemer heeft geen kinderen.

Joop Alberda of Joop Atsma zijn wel pot. opvolgers in mijn ogen. Bekende Friezen in sportwereld met enorm netwerk.
Laatst gewijzigd door ALS 26.000 op 05-08-2005 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedereen staat open voor vriendelijkheid...
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Die is al een jaartje geband ofzo. Af en toe duikt ie op onder een andere naam, totdat wij dat weer ontdekken. :wink:
Gebruikersavatar
Frisian
Wereldspeler
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10-07-2004 12:43

Bericht door Frisian »

Dus daarom die rode kaarten regen van de laatste tijd.
supporter: in voor en tegenspoed
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Joop Atsme, een politicus, alsjeblieft niet. Een hielenlikker eerste klas. Duikt altijd weer in beeld als er wat gebeurt is en hij zijn mening maar es even weer moet ventileren zoals de meeste politicie(?).
Met die rellen bij feyenoord-ajax was hij de eerste die in beeld kwam op zijn gal op de hoolies te spuien maar nu bekend is dat de politie en co mede schuldig is hebben we hem niet weer gehoord...waardeloze vent wat mij betreft...
Freeze
Selectiespeler
Berichten: 626
Lid geworden op: 15-05-2005 15:57
Locatie: Leiden

Bericht door Freeze »

Jeroen schreef:Die is al een jaartje geband ofzo. Af en toe duikt ie op onder een andere naam, totdat wij dat weer ontdekken. :wink:
Je kan in PHPbb toch ook op basis van IP bannen? Dat bespaart een hoop werk :wink:
Üvverall jitt et Fans vom FC Kölle
Gebruikersavatar
Eastermar
Wereldspeler
Berichten: 1415
Lid geworden op: 02-12-2002 14:53
Locatie: Heerenveen-centrum
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

Never nooit die hypocriete CDA-er! Dan liever nog Hans Wiegel als voorzitter.
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Verder zou het voor de discussie prettig zijn als Arnoud zijn hetze tegen Roelof (bij gebrek aan Cross79??) even via pb zou spelen
Wat een nonsens Jeroen. Het is Roelof die in dit topic schandalige opmerkingen maakt over "seniele opa's " en dan zou ik via PB'tjes moeten reageren ? De wereld mag dan wel steeds kleiner worden, maar dat neemt niet weg dat veel oudere friezen zich het prettigste voelen als ze fries kunnen praten. Ik merk dat heel sterk bij mij in het dorp. En als ik af en toe iets niet begrijp dan vraag ik de "vertaling" wel. Gewoon ruimdenkend zijn.
En het is echt geen specialiteit van oudere friezen om onverstaanbaar te praten. Hollanders zat die dat net zo doen.
Arjen
Wereldspeler
Berichten: 2035
Lid geworden op: 03-12-2002 19:15
Locatie: Sneek

Bericht door Arjen »

Arnoud schreef:[ De wereld mag dan wel steeds kleiner worden, maar dat neemt niet weg dat veel oudere friezen zich het prettigste voelen als ze fries kunnen praten. Ik merk dat heel sterk bij mij in het dorp.
Dat lijkt mij stug met alle "import" daar :wink:
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

ALS 26.000 schreef:Joop Alberda of Joop Atsma zijn wel pot. opvolgers in mijn ogen. Bekende Friezen in sportwereld met enorm netwerk.
Joop Atsma zou Heerenveen failliet verklaren als hij daardoor media aandacht krijgt. Niemand in Nederland neemt die man serieus die roept alles om een camera in zijn neus te krijgen. Als voorzitter zie ik hem dan ook zeker niet zitten.
Het is maar een spelletje
Gebruikersavatar
davp
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1597
Lid geworden op: 22-06-2005 11:36
Locatie: De Knipe

Bericht door davp »

gister in cafesport van talpa vertelde GJVB dat riemer en na dit seizoen zeker een punt achter zet, een man die ik als goede voorzitter zie is Foppe maar of dat reeël is weet ik niet. en foppe is een echte voetbalman maar niet echt een zakenman, en een voorzitter moet eigenlijk wel iemand zijn die geld in het laadje kan brengen door sponsoren oid te trekken.
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Mogelijke opvolger, in mijn ogen: Anne Hettinga. Is nu financieel directeur van Arriva, sponsor en supporter van SC Heerenveen, bestuurslid van VV Sneek (of hoe dat tegenwoordig ook maar heet).
Gebruikersavatar
1920
Selectiespeler
Berichten: 730
Lid geworden op: 02-12-2002 18:17
Contacteer:

Bericht door 1920 »

Dit wordt denk ik de nieuwe opvolger van Riemer;
H. Formsma (directeur van Regma en hoofdbestuurder van de NL hockeybond) :mrgreen:
Ervaring dus met het besturen van een bond c.q. vereniging en weet wat er speelt binnen Heerenveen door zijn jarenlange sponsorschap!
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Ik vond de reactie van Verbeek wel opvallend in Cafe de sport. Hij zei het niet met zoveel woorden, maar aan zijn reactie was te zien dat hij al weet wie de nieuwe voorzitter gaat worden.

Ik ben toch nog steeds benieuwd of Riemer inderdaad aan het einde van dit seizoen gaat stoppen.
Gebruikersavatar
BasH
Bankzitter
Berichten: 217
Lid geworden op: 26-12-2004 19:36
Locatie: Aldskoat

Bericht door BasH »

ik hoop op een fries.maar zelfs als riemer er dit jaar mee op houdt houdt hij een hele dikke vinger in de pap achter de schermen neem dat maar aan.
Gebruikersavatar
Makkum8
Basisspeler
Berichten: 938
Lid geworden op: 11-04-2005 23:11
Locatie: Makkum

Bericht door Makkum8 »

Dat is maar goed ook :!:
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

mechielz schreef:Ik was ook op de persdag (en ben een Fries, poenkt :upto: ) en heb Riemer niks over zijn aftreden horen zeggen. Misschien heeft hij in een interview met die verslaggever van de Telegraaf het een en ander verteld.

Ik stel me hierbij trouwens wel beschikbaar als nieuwe voorzitter van Sc Heerenveen. :stan:
Michiel for president :mrgreen:

Krijgen we vast ons busje wel :wink:
Plaats reactie