Riemer van der Velde

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Van der Velde

Berichtdoor Wicky de Viking » 03-01-2005 16:47

Mijn respect voor onze voorzitter Riemer van der Velde is altijd erg groot (geweest). Maar wat hij de laatste weken allemaal doet. Hij vindt dat de NOS clubs als Heerenveen negeerde, ik vind eerlijk gezegd dat de NOS altijd veel aandacht aan Heerenveen heeft besteed, maar dat zal ik verkeerd bekeken hebben. Maar ik vind het wel een vieze trap na.

En ook vind ik het totaal onnodig dat hij die Belg (Bernd Thijs) die door Borussia Mönchengladbach is gekocht een afgekeurde Belg noemt.

Als je altijd maar vind dat je supporters zich moeten gedragen wat volgens mij uitstekend gebeurt, dan moet je zelf ook rekening houden met je uitspraken.
Wicky de Viking
Selectiespeler
 
Berichten: 403
Geregistreerd op: 16-12-2003 14:14
Woonplaats: Ljouwert

Berichtdoor camataru » 03-01-2005 16:53

Geloof jij altijd alles wat er in de kranten word geschreven, zal allemaal wel zwaar overdreven zijn door de journalisten.

Wat betreft het verhaal over Studio Ajax(sport) ben ik het wel met Riemer eens, en helemaal dat studio voetbal met die Gluiperd van een Van Gelder dat is echt Studio AJAX, hij praat het altijd zo todat hij weer bij ajax is uitgekomen.
Avatar gebruiker
camataru
Superster
 
Berichten: 2248
Geregistreerd op: 31-12-2002 11:46
Woonplaats: N.V.T

Berichtdoor Jeroen » 03-01-2005 17:08

Riemer en Foppe waren niet van de buis te slaan. Ik heb ze in elk (voetbal/sport)programma zo vaak voorbij zien komen dat ik op het laatst niet meer keek omdat het verhaal toch wel bekend was.

Erg raar dat je dan roept dat je te weinig aandacht krijgt. Of zou hij zelf elke keer bellen of hij in een programma mag?

Nou moet ik wel zeggen dat na de 1-3 in Amsterdam werkelijk nul komma niks geen aandacht voor Heerenveen was. Daar moet ik R. dan wel gelijk in geven.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Wicky de Viking » 03-01-2005 17:13

Nou moet ik wel zeggen dat na de 1-3 in Amsterdam werkelijk nul komma niks geen aandacht voor Heerenveen was. Daar moet ik R. dan wel gelijk in geven.


Idd daar hebben jullie wel weer helemaal gelijk aan. Dat ging alleen maar over de wanprestatie van Ajax.
Wicky de Viking
Selectiespeler
 
Berichten: 403
Geregistreerd op: 16-12-2003 14:14
Woonplaats: Ljouwert

Berichtdoor Frisian » 03-01-2005 17:21

Zo gaat het altijd en niet alleen op de televisie.
Moet je een willekeurige ochtendkrant eens pakken.
Als een top drie club punten verspeeld heeft dan gaat het altijd over hoe slecht die topclub was en niet hoe goed de andere club was.
Daar erger ik me ook vaak genoeg aan.
Avatar gebruiker
Frisian
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 10-07-2004 11:43

Berichtdoor Jeroen » 03-01-2005 17:29

Het is wel een feit dat als Johan Derksen een foto van Ajax op de voorkant van de Voetbal International zet, hij er 10.000 meer verkoopt. Hij zou dus wel gek zijn als hij geen Ajax op de voorkant zet.

Zo werkt het op TV natuurlijk ook. Praten over Ajax = hogere kijkcijfers... :angry:
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Jaap F. » 03-01-2005 18:58

Zie mijn column - ik vind het onbegrijpelijk dat Van der Velde zich verlaagt tot kreten als Studio Ajax. Dat de grote clubs meer aandacht krijgen is logisch maar ik vind dat het altijd redelijk in verhouding is. En dan nog....

In verband met de rechten vind ik het een slappe opmerking. Alsof er de garantie is dat het bij De Mol anders gaat.
Jaap F.
Erelid
 
Berichten: 883
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Wicky de Viking » 03-01-2005 19:14

Zie mijn column - ik vind het onbegrijpelijk dat Van der Velde zich verlaagt tot kreten als Studio Ajax. Dat de grote clubs meer aandacht krijgen is logisch maar ik vind dat het altijd redelijk in verhouding is. En dan nog....

In verband met de rechten vind ik het een slappe opmerking. Alsof er de garantie is dat het bij De Mol anders gaat.


Jaap F. Kan niet anders zeggen dan dat ik 't met je column helemaal eens ben!!!!!!
Wicky de Viking
Selectiespeler
 
Berichten: 403
Geregistreerd op: 16-12-2003 14:14
Woonplaats: Ljouwert

Berichtdoor BBB » 03-01-2005 19:21

je kan het verlagen noemen, je kan het populistisch noemen, maar hij spreekt de mensen wel aan en daar is het (hem) uiteindelijk toch om te doen...

(met blijkbaar als gevolg dat de mensen bepaalde maatregelen die door deze voorzitter worden genomen, zie topics newcastle en na-apen, (te) makkelijk voor lief nemen...)
Ik ruik corruptie...
Avatar gebruiker
BBB
Basisspeler
 
Berichten: 643
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:06
Woonplaats: De Jouwer

Berichtdoor Scoobix » 03-01-2005 19:22

Jaap F. Riemer HOOPT waarschijnlijk dat het nu veranderd ... even een klein dingetje .. welke wedstrijden werden altijd bij ajax als eerst uitgezonden ?? DIE VAN AJAX ! Heerenveen-AZ is een harstikke mooie wedstrijd ... maar de NOS vind dat bijv. Ajax-RBC een mooiere wedstrijd is want die zenden ze als eerste uit (dit is puur een voorbeeld) ... daarom vind ik ook dat ze wel gelijk hebben ... en hoevaak zijn er na zo'n samenvatting wel niet kleine interviews met spelers van ajax of ronald koeman ... sorry dak het zeg maar ik zie hun koppen vaker op TV dan bijv. die van heerenveen (hoevaak zie je die sneijder en vd vaart wel niet op tv ?) .... eerlijk gezegd boeit het me nix wanneer dat voetbal word uitgezonden ... ik ben blij dat RTL nu elke vrijdag een live wedstrijd mag uitzenden !! als we geluk hebben speelt heerenveen een x op vrijdag ?!? ag we zien het allemaal wel !!
Scoobix
Selectiespeler
 
Berichten: 284
Geregistreerd op: 15-12-2004 17:09
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor vlqrt » 03-01-2005 19:26

Ik ben het eigenlijk best wel met v/d Velde eens. De laatste tijd waren er 4 clubs die zendtijd kregen bij Studio Voetbal. Ik heb me de laatste ronden voor de winterstop best wel eens afgevraagd waarom ik eigenlijk nog keek. De enige keer dat ik iets zag wat met heerenveen te maken had was het de samenvatting van nog geen 20 seconden.
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Jaap F. » 03-01-2005 22:12

Scoobix schreef:Jaap F. Riemer HOOPT waarschijnlijk dat het nu veranderd ... even een klein dingetje .. welke wedstrijden werden altijd bij ajax als eerst uitgezonden ?? DIE VAN AJAX ! Heerenveen-AZ is een harstikke mooie wedstrijd ... maar de NOS vind dat bijv. Ajax-RBC een mooiere wedstrijd is want die zenden ze als eerste uit (dit is puur een voorbeeld) ... daarom vind ik ook dat ze wel gelijk hebben ... en hoevaak zijn er na zo'n samenvatting wel niet kleine interviews met spelers van ajax of ronald koeman ... sorry dak het zeg maar ik zie hun koppen vaker op TV dan bijv. die van heerenveen (hoevaak zie je die sneijder en vd vaart wel niet op tv ?) .... eerlijk gezegd boeit het me nix wanneer dat voetbal word uitgezonden ... ik ben blij dat RTL nu elke vrijdag een live wedstrijd mag uitzenden !! als we geluk hebben speelt heerenveen een x op vrijdag ?!? ag we zien het allemaal wel !!

Volgens mij volgt Studio Sport altijd de ranglijst bij de volgorde van uitzendingen. Dus als Heerenveen maar vaak genoeg eerste staat, worden ze als eerste uitgezonden. Ajax is de afgelopen tijd heel vaak als derde, vierde samenvatting uitgezonden.

Dat Ajax veel aandacht kreeg na die wedstrijd tegen ons was een logische en journalistieke keuze. Het was een witte zakdoekjes wedstrijd en Koeman hing aan een zijden draadje. Bovendien speelde Heerenveen niet dermate briljant dat de overwinning daar op te verhalen viel - het slecht spel van Ajax was veel opvallender.

Ik haat die Calimero-mentaliteit waar Van der Velde nu blijk van geeft. We hebben dat helemaal niet nodig en het zet kwaad bloed.
Jaap F.
Erelid
 
Berichten: 883
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Arnoud » 03-01-2005 22:27

Helemaal met Jaap eens. Wat ik hier op het Forumweinig mensen zie schrijven is het feit dat Studio Sport het landelijke voetbal volgt - en dus de wedstrijden in een volgorde verslaat die recht doet aan de plaats op de ranglijst en de landelijke populariteit van de clubs.
Welnu, onze scH is wereldberoemd in Friesland maar daarbuiten niet echt. Voor die extra aandacht hebben we Omrôp Fryslân.
Voor de extra aandacht voor de scH kijk ik wel in de Leeuwarder Courant, want in mijn favoriete ochtendkrant de Volkskrant staat vaak genoeg maar een verslagje van 25 woorden. Ook na Ajax-scH ging het alleen over Ajax - de naam Heerenveen stond geloof ik 3 keer in het hele stuk. So what ? Ik moet nog maar zien of De Mol straks net zoveel aandacht besteed aan scH, RBC, RKC of Willem II als aan Ajax, Feyenoord of PSV.
Zij zijn groot en wij zijn klein - wat een enigzins zielig gedrag van Riemer.
Avatar gebruiker
Arnoud
Superster
 
Berichten: 1660
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:04
Woonplaats: aan De Fluezen

Berichtdoor Patrick » 03-01-2005 22:32

Echt tactisch is het misschien niet van Riemer, maar een beetje gelijk geef ik 'm wel... Overwinnigen van kleinere clubs op 1 van de top 3 teams zijn volgens Studio Sport namelijk altijd te danken aan een slechte dag van zo'n topclub... En vaak zit ik ook in het stadion en denk ik wow wat een kansen en dan zie je er maar 1 of 2 van terug en worden de paar kansen van de topclubs wel mooi in beeld gebracht in de samenvattingen. Maar waarom Riemer hier nu eigenlijk mee komt, heb hem toch wel al een paar keer als gast gezien bij Studio Voetbal..?
Maar goed, ben benieuwd hoe De Mol dit aan gaat pakken en RTL5, verwacht niet dat zij in ene heel vaak Heerenveen in live gaan brengen, of extra aandacht in de gewone uitzendingen.. Topclubs blijven toch de meeste toeschouwers trekken en zijn dus ook commercieel het interresantst...
Patrick
Selectiespeler
 
Berichten: 265
Geregistreerd op: 10-12-2002 13:42
Woonplaats: Steenwijk

Berichtdoor HaEmTeDe » 03-01-2005 22:35

Zo op de momenten van rust in het voetbal voelen bestuurders zich vaak genoodzaakt om wat leven in de brouwerij te brengen.
Heerenveen in het algemeen en Van der Velde in het bijzonder zijn er de afgelopen jaren in geslaagd een relatie met de pers op te bouwen waar veel clubs jaloers op zijn.

Ik begrijp ook niet goed waarom deze actie. In bepaalde kringen is het gebruikelijk om zich bij voorbaat achtergesteld te voelen ten opzichte van de randstad. Onterecht in mijn ogen. Heerenveen heeft in het algemeen een zeer positieve pers gehad. Natuurlijk zijn er momenten dat het misschien beter had gekund. Maar om nu het onderste uit de pan te willen.

Van zo'n straatvechter als een Van den Herik zou ik zo iets verwacht hebben. Van der Velde verbaast me zeer met zijn uitspraken. Blijf de pers serieus benaderen en je zult daar de vruchten van plukken.


Pieppiep hoi pieppiep hoi......ca...... :)
HaEmTeDe
Selectiespeler
 
Berichten: 274
Geregistreerd op: 10-03-2003 21:52

Berichtdoor vlqrt » 04-01-2005 00:37

best leuk om te lezen dat mensen accepteren dat 'de kleine clubs' minder aandacht krijgen dan de top 3. Ik denk dat v/d Velde vast wel een visie heeft met zijn uitspraken, ik kan me niet herrineren dat hij ooit een stomzinnige uitspraak heeft gedaan waar hij later op terug moest komen. Heerenveen is altijd zeer creatief geweest met media-aandacht (de mensen van heerenveen en dat sub-top programma op sbs6). Dus ik gok dat hier ook wel iets speelt waardoor v/d Velde denkt baat te hebben bij zo'n uitspraak.

Zo niet, dan is de man duidelijk seniel en is het tijd om de broertjes Anker op de troon te zetten.
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor foppe65 » 04-01-2005 01:54

vlqrt schreef: het tijd om de broertjes Anker op de troon te zetten.


Kijk dat zijn pas uitspraken!!!!

:wink:
You simply the best, better than all the rest!!!
foppe65
Nieuw talent
 
Berichten: 61
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:58
Woonplaats: Lemmer

Berichtdoor Superfries88' » 04-01-2005 09:47

Volgens mij was het een uitspraak waar vele clubs het mee eens waren.
Riemer heeft het dan wel naar buiten gebracht met een voorbeeld van Heerenveen maar wat ik heb begrepen is dat het meer algemener was :| .
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor Roelof » 04-01-2005 09:53

Ik ben het wel eens met Jaap en co. Journalistiek gezien is de keuze voor de hoeveelheid aandacht per club wel goed verdeeld. Enige punt van kritiek is het te vele geblaat na een wedstrijd wat nergens overgaat. En ik ergerde me er wel weer aan dat PSV of Ajax de eerste 25 minuten aandacht kregen en de subtoppers daarna maar tien of zo. De verhouding was soms te ver overgeheveld naar de top 3.
Roelof
Wereldspeler
 
Berichten: 1436
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:16

Berichtdoor Frisian » 04-01-2005 10:14

De verhouding is geloof ik zo:
Klassiekers zijn 30 minuten
Wedstrijden met een top 3 club zijn 20 minuten
en andere wedstrijden 10 minuten.

Woensdag is trouwens de nieuwjaarsreceptie in het stadion.
Weet iemand of daar ook ''gewone'' supporters mogen komen?
Avatar gebruiker
Frisian
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 10-07-2004 11:43

Berichtdoor Jeroen » 04-01-2005 17:10

frisian schreef:De verhouding is geloof ik zo:
Klassiekers zijn 30 minuten
Wedstrijden met een top 3 club zijn 20 minuten
en andere wedstrijden 10 minuten.


Die verhouding klopt wel ongeveer, en het grappige is dat het in de "tender" ook zo verdeeld is, dus er gaat niets veranderen... :|
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 04-01-2005 17:25

Dat er niet zoveel gaat veranderen kon ik je vantevoren ook wel zeggen, volgens mij staat er in die richtlijnen van ECV precies hoe het moet.
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Riemer van der Velde

Berichtdoor Ebiede » 29-07-2005 15:01

Riemer neemt dit seizoen Afscheid van de club, het stadion is klaar aan het eind van het seizoen en dan zou hij stoppen.

Wordt er ook een groots afscheid voor hem georganiseerd, weet iemand al iets wat er op stapel staat. Doen NN en de supp. club ook iets?

Weet iemand al iets?

Vind toch dat hij een groot afscheid verdient na wat hij allemaal voor de club heeft betekent.
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Berichtdoor Jeroen » 29-07-2005 15:10

Is dat al zeker dan? Bij mijn weten is er nog niks officieel. Maar tegen die tijd zal er wel net zoiets georganiseerd worden als bij het afscheid van Foppe.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Superfries88' » 29-07-2005 15:20

Volgens mij niet, er wordt momenteel wel gezocht naar een nieuwe voorzitter maar officieel heeft hij nog geen afscheid aangekondigd.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor Ebiede » 29-07-2005 15:21

Hij heeft gezegd als het stadion klaar is stop ik. En Riemer is toch altijd een man een man een woord geweest..
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Berichtdoor vries153 » 29-07-2005 15:47

met als aantekening mits er een passende vervanger is gevonden ebiede
vries153
Selectiespeler
 
Berichten: 241
Geregistreerd op: 23-07-2003 18:48
Woonplaats: gorredijk

Berichtdoor marpykje » 29-07-2005 17:59

De ankertjes zouden toch Riemer op gaan volgen?
Dan wordt een flesje bb op de tribunes in ieder geval wel toegestaan!!! :lol:
Avatar gebruiker
marpykje
Nieuw talent
 
Berichten: 80
Geregistreerd op: 28-03-2005 11:51
Woonplaats: h'veen

Berichtdoor Venderwel » 01-08-2005 08:22

marpykje schreef:De ankertjes zouden toch Riemer op gaan volgen?
Dan wordt een flesje bb op de tribunes in ieder geval wel toegestaan!!! :lol:


Is er ooit iemand die jou heeft tegengehouden een fles bb mee de tribune op te nemen??
Mij niet!
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Berichtdoor Vrieskist » 01-08-2005 10:05

Venderwel schreef:
marpykje schreef:De ankertjes zouden toch Riemer op gaan volgen?
Dan wordt een flesje bb op de tribunes in ieder geval wel toegestaan!!! :lol:


Is er ooit iemand die jou heeft tegengehouden een fles bb mee de tribune op te nemen??
Mij niet!

Ook zo krom is dat. Een flesje cola moet je wegmieteren (mits de stewards er achter komen uiteraard) maar de Ankertjes zitten wel mooi aan het flesje BB :) Nu vraag ik me wat er harder aankomt. Zo'n fles van glas of een 0,5liter plastic flesje.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 29 gasten

cron