Riemer van der Velde

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor Heerenfan » 29-11-2005 09:59

Van Voetbalprimeur;
Van de Velde woedend op Westerhof
29 november 2005, 08:53
Door: Jelmer Geerds
PSV-voorzitter Rob Westerhof kan op weinig steun rekenen voor zijn plannen om de TV-gelden anders te verdelen en de Eredivisie in te krimpen. Collega Riemer van de Velde, preses bij sc Heerenveen, heeft weinig waardering voor de Eindhovense plannen.
PSV hoopt door die maatregelen meer geld te kunnen vergaren, omdat het meer tijd heeft om lucratieve buitenlandse toernooien te spelen. Die zouden PSV kunnen helpen het financiële gat te dichten.

Heerenveen-voorzitter Van de Velde is fel tegenstander van Westerhofs plannen, zo liet hij weten in VI. De Friese preses is niet alleen tegen de plannen, maar vindt bovendien dat de licentiecommissie maar eens moet kijken naar de boekhouding van PSV, aangezien de club kampt met een tekort van miljoenen euro´s.


Ja, die Riemer blijft lekker bezig tot het einde :mrgreen:
En terecht, wat wil die gast van PSV nou, denk ie nu echt dat PSV de enige club van nederland is die bestaansrecht heeft. Hij zou zijn sponser moeten aankijken, die heeft genoeg geld!
FCUK de godenzonen...........Super Friezen Forever!
Avatar gebruiker
Heerenfan
Basisspeler
 
Berichten: 537
Geregistreerd op: 30-08-2005 13:38
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Jeroen » 23-01-2006 20:25

Als dit topic alweer over het aantrekken van een spits gaat, is het topic overbodig. Als het over het functioneren van Riemer gaat, mits goede argumenten, kan het openblijven.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor vlqrt » 23-01-2006 20:26

Ja dat topic is er natuurlijk al.
Het is maar een spelletje
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Freezeman » 23-01-2006 21:38

Doe er een poll bij dan blijft het wel open. ;)

Ik zou het zeer onverstandig van Riemer vinden als hij in paniek een of andere "scorende" spits aankoopt.
Die spits zal dan bij zijn eigen team wel de nodige doelpunten maken, maar als hij plomp verloren tussen 10 nieuwe collega's staat te ballen, dan zijn er weinig tot geen automatismen en zakt zo'n scorende spits door het ijs.
Zie maar naar Klaas Jan Huntelaar bij Ajax, die bakt er op het moment ook niet echt veel van.
Ik zie die Tarvajärvi wel zitten als ik eerlijk ben, lekkere stevige behendige jongen, alleen jammer dat hij europees niet mee mag doen.
Hebben we dan bij de beloftes verder geen spitsen?
Gooi die erbij , daar zijn ze toch ook voor?
Bij PSV werkt dat ook, waarom bij ons dan niet.
Over Riemer zelf ben ik dik tevreden.
De man heeft ons wel gebracht waar we nu zijn tenslotte.
Dat het nu even niet loopt is niet zijn schuld, hij doet er alles aan om Samaras te behouden en lukt dat niet, dan probeerd hij hem voor een zo hoog mogelijk bedrag te verkopen.
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor SCH-4-LIVE » 23-01-2006 22:02

Riemer is aan het roer gekomen in een tijd dat Heerenveen bijna niets meer voorstelde. En kijk wat er onder zijn leiding van gekomen is! Hij is een bijzonder pientere zakenman, die ook nog eens verstand van voetbal heeft! Er zijn tegenwoordig niet meer veel voorzitters dat echte voetbalkenners zijn. Bovendien maakt de club al jaren achtereen winst, welke club kan dat tegenwoordig nog zeggen?

Dat het dit seizoen wat moeilijker gaat kan gebeuren, elk seizoen heeft wel een seizoen waar het wat minder gaat dan verwacht. Riemer en kornuiten hebben een duidelijk beleid uitgestippeld, niet meer uitgeven dan er binnenkomt, en jonge talentvolle spelers scouten, en dan weer verkopen tot ze onhoudbaar zijn. ECHTER, willen we definitief de subtop ontstijgen, en net onder de top 3 komen dan moet er wat veranderen. Dan kun je een Huntelaar halverwege het seizoen niet laten gaan, doe je dat wel dan moet er een waardige vervanger zijn. En er zullen nu spelers moeten gekocht worden die zich al bewezen hebben op een hoog niveau, dat brengt de nodige ervaring mee wat deze zeer jonge selectie nu soms mist.

Er zijn echter altijd wel wat kritiek puntjes op Riemer "bij elk redelijk bod zijn we bereid te onderhandelen" van der Velde. Hij moet eigenlijk net als Scheringa doen, hooguit 1 (basis) speler per seizoen laten vertrekken. En als dat gebeurt is zeggen dat een andere transfer onbespreekbaar is. Bij AZ lopen ook spelers rond die wel een stap hogerop willen doen, maar die hoor je nooit klagen!

Verder is hij vrij streng als het op supportersbeleid aankomt. Daar wil ik geen woord meer over vuil maken. Maar hij weet ook als geen ander dat sponsors tegenwoordig van eminent belang zijn voor de club. En dan moet de club niet verkeerd in het nieuws komen, en daar grijpt hij soms te snel in.

Kortom, onze club is groot geworden onder zijn leiding en hij verdient al het respect van de fans. Hoop dat zijn opvolger de club nog groter kan maken.[/i]
SC Heerenveen: Grootse spitsen, ronde prijzen, hamsteren!!
SCH-4-LIVE
Basisspeler
 
Berichten: 578
Geregistreerd op: 16-12-2004 19:31

Berichtdoor paparazzi » 24-01-2006 01:38

Riemer is een handelsmannetje, die verkoopt nog een ijsje aan een eskimo. Nu nog een keer slim inkopen voordat ie met pensioen gaat en ik ben tevreden!
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Onedayflyer » 24-01-2006 12:13

Formsma hoeft ook geen directe voetbalkennis te hebben. Hij moet een club leiden, voor scouten hebben we andere mensen. (misschien tijd voor een tech. directeur? (losse functie))
SIG is leeg. PM me wanneer je hier reclame wil :-)
Avatar gebruiker
Onedayflyer
Basisspeler
 
Berichten: 858
Geregistreerd op: 06-09-2005 20:43

Berichtdoor Heerenfan » 24-01-2006 13:00

Onedayflyer schreef:(misschien tijd voor een tech. directeur? (losse functie))


Dat zou niet eens zo gek zijn, kan Formsma zich geheel wijden aan het "bedrijf" Heerenveen, de sponsoren, etc.
Ik zou Foppe wel een geschikte tech. directeur vinden, kent de club & heeft bewezen verstand van voetbal en spelers te hebben :mrgreen:
Weet alleen niet of verbeek daar blij mee zal zijn.....
FCUK de godenzonen...........Super Friezen Forever!
Avatar gebruiker
Heerenfan
Basisspeler
 
Berichten: 537
Geregistreerd op: 30-08-2005 13:38
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor SCH-4-LIVE » 24-01-2006 13:14

Ach wat maakt het uit dat Formsa niet veel voetbalkennis heeft, ik denk dat de invloed van Riemer binnen de club nog heel groot zal zijn. Hij word echt niet zomaar aan de kant geschoven, en zal wel adviseur worden.
SC Heerenveen: Grootse spitsen, ronde prijzen, hamsteren!!
SCH-4-LIVE
Basisspeler
 
Berichten: 578
Geregistreerd op: 16-12-2004 19:31

Berichtdoor Riverside » 24-01-2006 20:23

Goed punt! Formsma is natuurlijk een heel ander type voorzitter dan Riemer. Koos zal vast minder voetbalkennis hebben. Maar na het aftreden van Riemer blijft hij natuurlijk wel verbonden aan de club, en het scouten blijft hij ook doen. Samen met Annie uiteraard! Verder is een technisch directeur wel wenselijk als Riemer vertrekt. Formsma heeft weinig voetbalkennis (aanname), en Riemer zal ook niet meer fulltime voor Heerenveen beschikbaar zijn.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor michel » 24-01-2006 21:35

Zoals Gearard al opmerkt is aangeven dat Formsma minder voetbalkennis heeft een
aanname. Ik zou m'n geld wat betreft voetbalkennis wel op riemer zetten, maar die Formsma
huppelt al een behoorlijke tijd rond rond Heerenveen (15 jaar ofzo?). Dus buiten het
scouting- en contractgebeuren waar Riemer zich nogal bij roert lijkt mij dat Formsma zijn
club van binnen en van buiten kent. En dat moet voldoende zijn voor het leiden van de club,
wie weet is het zelfs een aanrader dat er op technisch beleidsvlak eens een frisse wind waait .
Heerenveen: superbia ex septentrio
Avatar gebruiker
michel
Superster
 
Berichten: 1937
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48
Woonplaats: DKV

Berichtdoor sc heerenveen 4 ever » 24-01-2006 21:38

Het zou me niks verbazen dat we er als supporters weinig van merken dat Formsma de leiding heeft. Formsma is zelf volgens mij niet heel anders dan Riemer, en Riemer blijft altijd op de achtergrond aanwezig om zonodig Formsma te corigeren.
Een onderschrift: wat is dat?
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
 
Berichten: 1176
Geregistreerd op: 27-03-2005 15:23
Woonplaats: Norg

Berichtdoor vlqrt » 25-01-2006 10:59

Volgens mij zijn we wel de enige club die een voorzitter heeft die op bestuursniveau olympische medailles binnen heeft gesleept. Formsma is binnen de voetbalwereld dan misschien nieuw, binnen de sportwereld is het echt geen groentje. Oud voorzitter van de hockeybond ... dat is toch na de KNVB volgens mij de grootste bond van nederland.
Het is maar een spelletje
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Edmanian Devil » 12-08-2006 11:32

Interessante monoloog van Riemer van der Velde in De Volkskrant van vandaag. Zijn klassieke stokpaardjes komen allemaal weer voorbij. De vetgedrukte zinnen zijn door mij vet gemaakt.

De Volkskrant schreef:Gesterkt door goed fatsoen en traditie

Zijn vriendelijkheid is in 23 jaar voorzitterschap zijn handelsmerk geworden. Familiegevoel, zegt Riemer van der Velde, ligt aan de basis van het succes van SC Heerenveen. 'We zijn de volgelingen van Abe Lenstra, voor ons nog altijd de beste voetballer van de vorige eeuw. Het publiek van Abe was fatsoenlijk publiek; fanatiek, bij het overdrevene af, maar onder alle omstandigheden fatsoenlijk.'

Het fatsoen van Abe en het gevoel voor traditie hebben SC Heerenveen sterk gemaakt, weet Van der Velde. 'Het heeft ons landelijke uitstraling gegeven. Met 25.000 Friezen naar De Kuip, en er viel geen wanklank. Dat is waar mensen bij willen horen, dat is waar sponsors op af komen.

'Ik hoor elders weleens dingen die zo beledigend, grof en schunnig zijn, dat ik me niet kan voorstellen dat je dan voor je plezier naar het voetballen gaat. Bij ons gebeurt ook weleens wat, maar ik vind dat er grenzen moeten zijn. En onze grenzen zijn wat scherper afgebakend dan die van anderen.

'Als hier dingen zouden gebeuren die ik elders tegenkom, zouden ze me nooit meer terugzien. Dan ging ik wel op de Langweerder Wielen achter de snoekbaarzen aan. Dan mochten ze, wat mij betreft, van dit mooie stadion een zwembad maken.'

Riemer van der Velde was de grote aanjager die in de jaren tachtig van een zieltogende voetbalclub een gezond voetbalbedrijf maakte, dat qua budget (23 miljoen) plaats heeft genomen achter de traditionele topdrie. Op 1 oktober neemt hij, 65 jaar oud, afscheid. 'Ik ben jong genoeg om nog een paar jaar door te aan, maar ik ben ook jong genoeg om me nog op andere dingen te richten.'

Het succes van SC Heerenveen is het succes van het provincieclubje dat, met aanvankelijk minimale middelen, is uitgegroeid tot een bijzondere club die met een trotse achterban en een indrukwekkend stadion zijn gouden historie cachet heeft gegeven.

'We hebben naast een professionele staf nog 600 vrijwilligers. Allemaal mensen die vinden dat ze iets voor hun cluppie moeten doen. SC Heerenveen zit in de harten van de mensen. De ouderen brengen hier de post rond, geven rondleidingen of zorgen met hun schoonmaakploeg dat alles spic en span is. Als al deze liefhebbers hun kont tegen de krib gooien, heeft Heerenveen een groot probleem.'

De club wordt gedragen door liefhebbers, een fantastisch publiek en een leiding met visie. 'Bij ons zijn ze ook wel geweest, de jongeren die de grens willen verleggen. “Als je toch ziet, wat bij anderen mag!”, zeiden ze dan. “We hoeven toch ook niet heiliger dan heilig te zijn.” Daar discussiëren we dan over. :stan:

'De tolerantie in dit land over vandalisme en onfatsoen is compleet uit de hand gelopen. We zien nu, door de invoering van het lik-op-stukbeleid, signalen dat het beter kan worden. De overheid zou nu ook nog voor supporters met een stadionverbod voor een meldingsplicht moeten zorgen. Als dat gebeurt heb ik goede hoop voor de toekomst.'

Maar met fatsoen alleen is de groei van Heerenveen niet gewaarborgd. 'Met ons sponsorbudget en het stadion kunnen we elk seizoen kleine sprongetjes blijven maken. Onze toegangsprijzen zullen nooit ingrijpend worden verhoogd. Het grootste probleem, en dat van alle Nederlandse topclubs, is de bron van tv-inkomsten. In vergelijking met andere landen blijven die ver achter.

'De tv brengt een grote internationale verscheidenheid aan. Een Europese competitie waarvoor ex-PSV-voorzitter Van Raaij heeft gepleit, helpt niet. Daar zien we niets in. En wat de tv betreft, we wonen in een land met zestien miljoen mensen en die brengen helaas niet op wat grotere landen realiseren.'

Er zijn meer remmende factoren, weet Van der Velde. 'De overheid die ons verplicht bij elke wedstrijd 250 stewards aan het werk te zetten. We regelen nu zelfs al het verkeer met onze eigen verkeersregelaars. En nu wil de overheid ook nog dat we buiten de stadions de politie gaan betalen. Met zulke ingrepen wordt onze Europese concurrentiepositie steeds verder uitgehold.

'Gelukkig hebben we met veel kunst- en vliegwerk play-offs gekregen, en wedstrijden tijdens kerstmis en de jaarwisseling. Dat is een goede zaak. Nadeel is wel weer dat de NOS met overheidsgeld de beelden van de Engelse wedstrijden in die periode koopt. Daar moeten we dus een product tegenover zetten'

De grootste winstkans zit volgens Van der Velde in het voetbal zelf. 'Vakmanschap in training en scouting is nodig om de kwaliteit voortdurend te verbeteren. Wij hebben meermalen goede zaken gedaan met de verkoop van spelers. Door het Bosman-arrest ben je wel gedwongen tot lucratief onderhandelen om te voorkomen dat je spelers voor nul centen de deur uitlopen. Anders snijdt je wel erg in je eigen vlees.'
All clubs are equal, but some are more equal than others :-(
Avatar gebruiker
Edmanian Devil
Basisspeler
 
Berichten: 868
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:42
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor camataru » 12-08-2006 11:56

Onedayflyer schreef:Formsma hoeft ook geen directe voetbalkennis te hebben. Hij moet een club leiden, voor scouten hebben we andere mensen. (misschien tijd voor een tech. directeur? (losse functie))


Denk dat Riemer in zijn vrije uurtjes die hij dadelijk heeft aardig wat scoutings werk gaat verrichten voor S.C.H, daar kun je gif op innemen.
Avatar gebruiker
camataru
Superster
 
Berichten: 2248
Geregistreerd op: 31-12-2002 11:46
Woonplaats: N.V.T

afscheid van Riemer

Berichtdoor mitrita » 18-09-2006 19:26

Nog 2 weken tot het afscheid van Riemer. Ongetwijfeld zal dat met de nodige publiciteit gepaard gaan. Derksen publiceerde alvast een mooie column op vi.nl

'Afscheid van Riemer en Annie, een paar apart'

Er had vorige week zaterdagavond een verborgen camera in de auto van Riemer en Annie van der Velde moeten zitten. Dat zou topamusement hebben opgeleverd. Het ambitieuze SC Heerenveen, met een begroting van 23 miljoen euro, verloor van het bescheiden Excelsior, met een budget van 3,6 miljoen. Het kleurrijke Friese echtpaar heeft alles meegemaakt in de wondere wereld van het topvoetbal. Aan verliezen hebben Riemer en Annie nooit kunnen wennen. Ik mag de voorzitter en zijn vrouw graag, maar na een nederlaag blijf ik uit de buurt. Annie wil dan de tactiek en de wissels van de trainer nog wel eens ter discussie stellen, terwijl Riemer heel gefrustreerd kan reageren. Na een paar glazen whisky trekt dat gelukkig weer bij. Ik weet zeker dat er lustig op los gemopperd is tijdens de lange autorit van Kralingen naar Langweer. Annie is altijd de bob en Riemer zal ongetwijfeld harde maatregelen hebben aangekondigd, die na een goede nachtrust overigens altijd genuanceerd worden. Het is een prachtig stel. Helaas is het onafscheidelijke duo nog maar een dag of veertien in functie. Op 1 oktober neemt Van der Velde na 23 jaar onbezoldigd voorzitterschap afscheid van SC Heerenveen.

Het was even zoeken, maar uiteindelijk vond ik nog een paar vergeelde regionale kranten uit de jaren zestig. 'Daar Nieuw Roden en ONB het op een gelijkspel hielden en Rolder Boys thuis met 3-1 de baas bleef over Bakkeveen, heerste er zondagmiddag op het gemeentelijk sportterrein te Rolde een feestelijke stemming. De kampioen van de vierde klasse C moest slechts eenmaal de eer aan de tegenstander laten. Dat brutale stukje haalde Bakkeveen uit, dat in Friesland van Rolder Boys won.' Als jeugdige linksbuiten van Rolder Boys keek ik huizenhoog op tegen de midvoor van Bakkeveen. Riemer van der Velde was een regionale held. Hij was een vooraanstaand grasbaancoureur en een begenadigd voetballer, die om onbegrijpelijke redenen als prof mislukte bij Be Quick in Groningen. Van der Velde reed toen al in een luxe donkerblauwe Mercedes en had verkering met de beeldschone Annie Idzinga, een sportieve Friezin die op topniveau korfbalde bij LDO en Wordt Kwiek. Na zijn actieve carrière was Van der Velde nog jaren scheidsrechter, duivenmelker, voorzitter van Bakkeveen en stampte hij een florerende horecagroothandel uit de grond.

Begin jaren tachtig kwam ik De Butler, zoals hij in Bakkeveen werd genoemd, weer tegen nadat hij een opleiding had gevolgd aan de horecavakschool. SC Heerenveen speelde een onbeduidende rol in de eerste divisie, het tekort bedroeg één miljoen en 650 duizend gulden (750 duizend euro), op een omzet van 980 duizend gulden. Manager Henk Schulten kreeg van de invloedrijke supporter en BMW-dealer Klaas Oenema het advies eens met zijn motorsportvriend Riemer van der Velde te gaan praten. De zittende voorzitter Jan Steenhuizen rekende Van der Velde voor dat het voorzitterschap hem niet veel tijd ging kosten: anderhalf uur vergaderen op maandagavond en aanwezig zijn bij de thuiswedstrijden. Dat bleek achteraf niet helemaal te kloppen. Maar vanaf het moment dat Van der Velde de leiding overnam, gebeurde er van alles binnen de club. De schulden werden gesaneerd via een regeling met de Rabobank, de gemeente Heerenveen en de fiscus. Dankzij de verkoop van Eddy Bosman aan FC Groningen was de club binnen een halfjaar schuldenvrij. Met zijn vrienden Klaas Oenema, Lippe Lap en Klaas de Leeuw stichtte Riemer een businessclub en dat betekende de start van de succestory. Hij maakte van het zieltogende provincieclubje een nationale topclub met een uitermate publieksvriendelijke uitstraling, en presteerde het onmogelijke door met een begroting van 35 miljoen gulden deel te nemen aan de Champions League.

De slimme voorzitter maakte van zijn jeugdidool Abe Lenstra een cultfiguur. Abe werd het gezicht van het nieuwe SC Heerenveen. Sindsdien exploiteert de voorzitter de magische naam van de legendarische voetballer optimaal. Nadat de ex-international werd getroffen door een hersenbloeding, haalde Riemer hem voor elke thuiswedstrijd naar het stadion. Dat was best lastig, want Abe wilde na afloop in een volle bestuurskamer de scheidsrechter nog wel eens de les lezen. Dan reed de voorzitter hem in zijn rolstoel naar het spelershome en zodra de voetballers het daar moesten ontgelden, werd Abe naar de businessclub gereden. Intussen is het nieuwe stadion naar de overleden sterspeler vernoemd en staat er een sierlijk standbeeld van hem voor de hoofdingang. Het door Frans Ram uit Hogebeintum gemaakte kunstwerk werd gefinancierd door sponsor Batavus. Van der Velde voelde de impact van dit eerbetoon feilloos aan, zoals hij ook begreep dat het traditionele shirt met de pompeblêden heilig is in Friesland, evenals het zingen van het Fryske folksliet voor elke thuiswedstrijd.

De langstzittende voorzitter in het betaalde voetbal was geen democraat. Riemer was gewoon de baas, maar wel een voorzitter met voetbalverstand. Het gebral van trainers die de voetbalwijsheid in pacht dachten te hebben, negeerde hij. Maar dankzij een indrukwekkend netwerk trok de voorzitter altijd de juiste spelers aan zodra de club daar behoefte aan had en de financiële situatie het toeliet. Riemer en Annie waren de afgelopen jaren de belangrijkste scouts voor SC Heerenveen. Ze reisden de hele wereld af op zoek naar betaalbare spelers voor hun club. Riemer had oog voor talent. Het kan geen toeval zijn dat Jon Dahl Tomasson, Ruud van Nistelrooy, Marcus Allbäck en Klaas-Jan Huntelaar zich voor het eerst bij SC Heerenveen profileerden. Doordat de voorzitter een neusje voor talent had, werd het structureel falende jeugdbeleid gecamoufleerd. De trainers Henk van Brussel, Ted Immers, Ab Gritter, Fritz Korbach, Foppe de Haan en Gertjan Verbeek zijn er in al die jaren nooit in geslaagd zelf belangrijke spelers te produceren, terwijl de club een vermogen in de jeugdopleiding stak.

Nadat hij zijn zaak had verkocht, verruilde Van der Velde het landelijke Bakkeveen voor het mondaine watersportoord Langweer. Daar ontvangen de gastvrije Riemer en Annie wekelijks gasten die op de specialiteit van het huis afkomen. De zelf gebakken pangasius en talapia zijn intussen befaamd. De meest uiteenlopende figuren, zoals motorcoureur Egbert Streuer, de Russische bondscoach Guus Hiddink, de Poolse bondscoach Leo Beenhakker en blueszanger Harry Muskee zijn kind aan huis in Langweer. Tijdens die bijeenkomsten vraagt de vertrekkende voorzitter zich ook regelmatig af wat het geheim achter zijn succes is. 'Het is toch bijzonder dat een regio waar meer koeien dan mensen wonen een van de grootste clubs van Nederland heeft. Maar het is zeker niet vanzelf gegaan. We zijn stapje voor stapje gegroeid en hebben onze basis daarbij nooit vergeten. De basis is de historie, de traditie en het fatsoen van de club.'

Van der Velde blijft als adviseur bij de club betrokken. Ik vraag me af of dat verstandig is, want hij is eigenlijk te dominant voor een dergelijke functie. Verder ben ik benieuwd of hij voortaan naast Annie op de tribune gaat zitten. Dat wilde hij nooit, omdat zijn vrouw te fanatiek meeleefde. Zijn vriend Koos Formsma wordt de nieuwe voorzitter. Hij heeft de nodige bestuurlijke ervaring en weet hoe hij een bedrijf moet runnen. Formsma heeft natuurlijk ook recht op het voordeel van de twijfel. Ik wens hem veel succes, maar hij is niet te benijden. Van der Velde opvolgen is een ondankbare taak. Ik vraag me af of de nieuwe voorzitter ook verstand van voetbal heeft. En wat nog veel belangrijker is: heeft hij ook een Annie?
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Berichtdoor Frisian Viking » 18-09-2006 20:12

Misschien wel de meest legendarische man in de geschiedenis van onze club. Ik denk dat hij in ieder geval de man is die het meest voor de club betekend heeft. Zonder hem hadden we niet meer bestaan en zonder hem hadden we niet op het niveau gespeelt waar we nu spelen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: afscheid van Riemer

Berichtdoor hm_DR88 » 18-09-2006 21:25

mitrita schreef:Nog 2 weken tot het afscheid van Riemer. .....quote]


Prachtig artikel. Het echtpaar Van der Velde kan zeer trots zijn op wat zij voor SC Heerenveen hebben betekend en op de wijze waarop zij Heerenveen op de kaart hebben gezet.

Ik weet bijna zeker dat Fryslân op geen enkele wijze zo verschrikkelijk positief geprofilieerd is buiten de provinciegrenzen dan door het beleid dat Van der Velde en cs gevoerd heeft.
Maar het ging veel verder dan alleen het voetbal.

De uitgesproken mening van de voorzitter werd ook daadwerkelijk uitgesproken. Grote clubs werden in één keer geconfronteerd met een voorzitter die zich de kaas niet van het brood liet eten.

Verantwoording nemen voor de eigen daden. Zelfstandig opereren en niet afhankelijk van anderen zijn. Maatschappelijke verantwoordelijkheid niet uit de weg gaan. Keiharde beslissingen nemen daar waar het nodig was. Dat was wat Van der Velde uitstraalde (en nog steeds uitstraalt).
Omgaan met mensen wat zijn punt. Het netwerk creërend en hier fors gebruik van makend.

Het tijdperk van de Van der Veldes gaat over in een andere fase. Er is in de afgelopen 23 jaar iets neergezet waar ik als supporter heel erg trots op ben. Trots dat ik supporter mag zijn van zo'n club.

A&R bedankt voor deze schitterende ervaringen!!!
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Berichtdoor oldtimer » 19-09-2006 00:21

In Vi staat een rubriek waarin abonnee's hun zegje mogen doen. Daarbij wordt ze ook gevraagd naar de in hun ogen beste voorzitter. Het is opvallend hoe vaak de naam van vd Velde wordt genoemd door mensen die verder geen enkele binding met Heerenveen hebben. Meer dan welke andere bekende voorzitter ook.
Dat zegt iets over de zeker ook LANDELIJKE waardering die hij geniet.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Berichtdoor Frisian Viking » 19-09-2006 07:50

oldtimer schreef:In Vi staat een rubriek waarin abonnee's hun zegje mogen doen. Daarbij wordt ze ook gevraagd naar de in hun ogen beste voorzitter. Het is opvallend hoe vaak de naam van vd Velde wordt genoemd door mensen die verder geen enkele binding met Heerenveen hebben. Meer dan welke andere bekende voorzitter ook.
Dat zegt iets over de zeker ook LANDELIJKE waardering die hij geniet.

Ik vind het ook erg vreemd dat Van Raaij twee jaar geleden uit is geroepen tot beste voorzitter ooit in het Nederlands betaalde voetbal. Er is geen enkele andere man die gepresteerd heeft wat Riemer heeft gedaan. Er zijn wel mannen die het geprobeerd hebben, maar het is ze nog nooit gelukt. Soms ging een club zelfs bijna failliet als ze Heerenveen achterna wilden.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Berichtdoor elp » 19-09-2006 17:55

Het wordt vast een mooi afscheid met een overwinning op PSV! Hoe mooi zou het zijn als we dan (even) koploper zouden zijn...
Eala Frisia!
elp
Basisspeler
 
Berichten: 697
Geregistreerd op: 09-01-2006 07:52
Woonplaats: Lemmer

Berichtdoor Onedayflyer » 19-09-2006 18:04

Zijn er trouwens ook nog speciale activiteiten omtrent het afscheid? (hoewel hij dit zelf niet zo wil zien?) Het lijkt me wel dat hij namelijk een goed afscheid heeft verdient!
SIG is leeg. PM me wanneer je hier reclame wil :-)
Avatar gebruiker
Onedayflyer
Basisspeler
 
Berichten: 858
Geregistreerd op: 06-09-2005 20:43

Berichtdoor Surhuisterveen » 19-09-2006 21:27

Zijn er trouwens ook nog speciale activiteiten omtrent het afscheid?


Wat bedoel je daarmee?
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Berichtdoor Frisian Viking » 19-09-2006 22:28

Súrhusterfeanfans schreef:Wat bedoel je daarmee?

Foppe taferelen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Berichtdoor Douwe80 » 20-09-2006 12:22

ik heb zondag de uitzending gemist over het afscheid van riemer.

Heb op internet gezocht en de volledige uitzending is te bekijken op onderstaande link

http://www.uitzendinggemist.nl/index.ph ... 1158750077


voor de duidelijkheid je moet dus de utzending van 17-9-2006 hebben.


edit: ik zu nu ook dat op de officiele site een link naar de uitzending staat.
Mijn link is naar de uitzending van ned 2 op de site naar omroep friesland


edit2: dank je spongebob, ik had het idd ook al gezien ;)
Laatst bijgewerkt door Douwe80 op 20-09-2006 12:25, in het totaal 2 keer bewerkt
Beauty is in the eye of the beholder
Douwe80
Nieuw talent
 
Berichten: 117
Geregistreerd op: 17-01-2006 14:58

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten