Michael Dingsdag

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie

Houd Dingsdag zijn bassibplaats in 09/10

Ja
91
46%
Nee
37
19%
Weet niet
71
36%
 
Totaal aantal stemmen: 199

spuit-11
Bankzitter
Berichten: 225
Lid geworden op: 05-07-2007 12:23

Bericht door spuit-11 »

TWR22 schreef:
Deze man moet spelen! Enige man die aanstuurt, organiseert, een schop durft uit te delen waar nodig!
Durft ook als enige kritiek te geven (intern notabene), daar moet je als trainer mee om kunnen gaan!
Hij bleef inderdaad zijn verdediging "aansturen" met zijn inhoudloze geschreeuw afgelopen zaterdag.... Terwijl hij allang had moeten doorschuiven naar het middenveld.

Wat mij opvalt is dat veel spelers (zaterdag onderandere Popov, Papa en Beerens) geirriteerd reageren als Dingsdag weer eens staat te schreeuwen...
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Nou dan heb jij een andere wedstrijd gezien dan ik! En ja laat Popov geiiriteerd reageren als ie weer eens terugSLOFT werkelijk waar en DIngsdag hem op zijn verdedigende taak wijst. Ik erger me de laatste tijd kapot aan Popov. Na de rust mocht hij overigens van JdJ niet meer mee opkomen (uit betrouwbare bron dit) maar mocht Bak dit doen. Wie heeft er dan gelijk? EN Janmaat en Bak speelden beiden een klasse beter, eerst je primaire taak. Het was Dingsdag die Bak naar voren stuurde (2 assists) maar zorgde dat hij de boel zou opvangen achterin.

Het zijn soms net kinderen, dikke ego's die het beter weten maar we hebben het gezien de laatste weken hoe goed de verdediging stond zonder enige leiding .... :? . Je kan tegen Dingsdag zijn als verdediger, maar iedereen ziet wel wat we missen achterin toch?
100% achter Marco van Basten!
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Dingsdag speelde zaterdag een uur naar behoren, maar dat kwam natuurlijk ook door het gebrek aan tegenstand van RKC. Na de rampzalige wissel Elm-Kopic had een echte leider ervoor gezorgd dat de organisatie bewaakt werd. Iedereen heeft kunnen zien dat er juist een chaos ontstond, met vijf verdedigers op lijn, die geen van allen durfden door te schuiven. En hij hielp de zaken verdedigend ook niet echt; ik kan me twee dwaze momenten herinneren waar zomaar een tegendoelpunt uit had kunnen ontstaan.

Kortom, ik heb niets gezien dat een basisplaats voor Dingsdag zou rechtvaardigen.

@TWR: Je voorkeuren zijn inmiddels wel bekend. Persoonlijk vond ik dat Popov van alle vier verdedigers zaterdag het minste fout deed en bovendien aanvallend zijn bijdrage heeft geleverd. Janmaat beter? Die schitterende terugspeelbal op strothoogte vergeten? Benschop heb ik Bak zien dollen als een pupil. Het duo Bak-Dingsdag stond ook weer eens lucht te dekken op een lukrake lange bal, waar we van geluk mochten spreken dat Benschop hem niet lekker meekreeg.
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Die terugspeelbal mee eens, Janmaat moet nog heel erg veel leren, dat is zeker. Maar hij komt er wel. Hoeveel beter gaat Breuer nog worden?

Het is zo tegenstrijdig als het maar kan. Dingsdag is bij de MOTY verkiezing de eerste veldspeler, kortom het hoogst gewaardeerd hier, simpel zat. Kopic? Joh die wist totaal niet wat ie moest doen, waar hij moest staan. Als hij centrale verdediger was stond hij te ver naar voren, dat is zeker.
100% achter Marco van Basten!
broekster
Bankzitter
Berichten: 216
Lid geworden op: 09-01-2006 16:41
Locatie: Brussel

Bericht door broekster »

Ik dacht eerst ook dat er meer doorgeschoven moest worden, maar rkc stond op een moment met 5 aanvallers te spelen, dus vond ik het niet vreemd dat de 5 verdedigers ook echt gingen verdedigen.

Qua veldspel vond ik het veel beter met Dinsdag ten opzichte van Breuer. Hij laat het van achteruit voetballen en stuurde de mannen behoorlijk aan vond ik.
Gebruikersavatar
pieterpieter
Selectiespeler
Berichten: 744
Lid geworden op: 19-10-2006 11:35

Bericht door pieterpieter »

broekster schreef: stuurde de mannen behoorlijk aan vond ik.
Punt vind ik dat Dinsdag eigenlijk constant z'n mond open heeft. Niet alleen op cruciale momenten, maar eigenlijk altijd. Hij staat te wijzen, te schreeuwen, en dat de hele wedstrijd lang. Zaterdag heb ik daarom ook speciaal op Dinsdag gelet en hij heeft gewoon altijd wel wat te schreeuwen. In principe natuurlijk een goeie eigenschap, maar ik kan me ook wel voorstellen dat de rest van de spelers er minder waarde aan hecht als het in die frequentie gebeurt.
XbWdX
Bankzitter
Berichten: 163
Lid geworden op: 14-05-2009 10:13
Locatie: Duiven

Bericht door XbWdX »

pieterpieter schreef:Zaterdag heb ik daarom ook speciaal op Dinsdag gelet en hij heeft gewoon altijd wel wat te schreeuwen. In principe natuurlijk een goeie eigenschap, maar ik kan me ook wel voorstellen dat de rest van de spelers er minder waarde aan hecht als het in die frequentie gebeurt.
Tijdens de voorbereiding heb ik hier ook een keer op gelet. Hij is inderdaad constant aan het schreeuwen. En toen heb ik ook aan meerdere spelers gezien dat ze zich hier aan ergerden.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Hij overacteert. Breuer kan daar ogenschijnlijk wel tegen maar de rest achterin houdt er inderdaad niet zo van. Het is net even té (hard, vaak, dominant).
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Petter Hansson was een leider van het bescheiden type. Hij stond niet constant te schreeuwen, maar gaf subtiele, eenvoudige en nuttige aanwijzingen. Met hem hadden we tenminste een fatsoenlijke buitenspelval!
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Klopt. Leiderschap is meer dan hard schreeuwen.
broekster
Bankzitter
Berichten: 216
Lid geworden op: 09-01-2006 16:41
Locatie: Brussel

Bericht door broekster »

Ja daar ben ik het wel mee eens. Ik wel hem niet ophemelen of iets van diens aard maar je zag wel dat op bepaalde momenten hij duidelijk bak naar voren ''schreeuwde'' en daar hebben we wel profijt van gehad. Nou was rkc natuurlijk niet de beste tegenstander, maar vooral het voetballende van achteruit vond ik toch wel fijn dan puur mandekkers in de achterhoede..
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

broekster schreef:Ja daar ben ik het wel mee eens. Ik wel hem niet ophemelen of iets van diens aard maar je zag wel dat op bepaalde momenten hij duidelijk bak naar voren ''schreeuwde'' en daar hebben we wel profijt van gehad. Nou was rkc natuurlijk niet de beste tegenstander, maar vooral het voetballende van achteruit vond ik toch wel fijn dan puur mandekkers in de achterhoede..
Laten we gewoon helder zijn: deze verdediging heeft leiding nodig. Breuer geeft die niet! Klaar, einde discussie. De enige die dat in min of meerdere mate kan is Dingsdag. En ondertussen droom ik al jaren van een Wisgerhof, die echt gewoon haalbaar was!
100% achter Marco van Basten!
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Iemand VI op RTL7 nog gezien vanavond? Dat ging nog even over de overtreding van Dingsdag tegen Liedson in de eerste minuten..

Derksen:"Deze jongen is nooit hard, wanneer hij hard moet zijn. Die is altijd idioot hard in dit soort situaties, waardoor je eigenlijk een schorsing verdient".

Ben het op zich wel mee eens, maar aan de andere kant.. je moet je wel even laten gelden als verdediger tegen zo'n aanvaller.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Ik heb begrepen dat het contract van Dingsdag afloopt deze zomer. Ik vind dat zijn contract zo snel mogelijk moet worden opengebroken en moet worden verlengd. Een klasse verdediger als Michael vind je niet zo snel.
Wat de overtreding tegen Liedson betreft, dat was gewoon wat ongelukkig, soort van reflex. Dat er dan allerlei grapjes over worden gemaakt bij Vi op Rtl7 vind ik dan ook zeer ongepast en met name Wilfred Genee moet eens een keer zijn pedante mond houden.
Samen maken we de club sterk.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Het was een typische Dingsdag actie. Niks per ongeluk, je kunt een dvd met zulke momenten samen stellen. Het getuigt in ieder geval van meedogenloosheid maar die zou ik graag vaker zien als het echt nodig is. Nu staat Liedson met de rug naar het doel, op grote afstand en juist nabij de goal laat Dingsdag zijn tegenstander vaak te makkelijk lopen.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Prima overtreding, hij was hard maar je geeft wel een signaal af. Hij deed het gecamoufleerd zodat niemand het eigenlijk in de gaten had. De DKV kliek had overigens wel meer te zeuren in VI. Wat een treurig hoopje is dat ook geworden. Bij Heerenveen werd belicht dat Dinsdag 1 harde overtreding maakte, Jan de Jonge niet uitbundig genoeg juicht. Laten ze een viertal beelden zien dat hij de wedstrijd volgt. Bij de goal juichde hij wel degelijk uitbundig, maar dat hadden ze even weggelaten. De mannen zullen nooit eens iets positiefs zeggen. Het prima doelpunt van Assaidi werd gewoon negeert. Raar, als je alle nevenzaken wel belicht. Maar goed dat zal wel nooit anders worden als die DKV'ers er zitten.
Op naar het volgende seizoen....
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Dingsdag kleunt er tenminste nog eens in. Het is een mannensport! Hij is soms wat dom bezig, maar ik vind het alleen maar goed dat er iemand op het veld staat die soms wat smerig is. Daar zouden we er meer van moeten hebben. Ik heb Elm vrijwel nooit een overtreding zien maken, dat is echt een softie in de duels.

Dingsdag moet die domme acties eruit zien te halen ( die tegen Groningen bijv.), maar het mag zeker blijven uitdelen op z'n tijd. Die actie tegen Liedson was prima, ik heb hem daarna niet meer gezien.
sonnema
Selectiespeler
Berichten: 740
Lid geworden op: 04-06-2003 10:19

Bericht door sonnema »

Het is de bekende selectieve verontwaardiging waar de heren aan tafel het zelf ook nog over hadden.
Projecteer nu dezelfde situatie op Demy d Zeeuw in de wedstrijd tegen Timisoara en het was in een keer een slimme overtreding geweest.
V/d Gijp: "Johan, heb je die overtreding van De Zeeuw op die roemeen ook gezien?, hahahaha hilarisch"
Derksen: "Ja Rene, op dat soort momenten moet je als speler even laten zien dat je er bent, dat doet de Zeeuw heel slim, dat noem je europese ervaring"

Deze wending had het gesprek dan ongeveer gehad.
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Heerenveen rules schreef:Die actie tegen Liedson was prima, ik heb hem daarna niet meer gezien.
Hij gaf de assist bij de 1-1. :wink:

Ik heb de uitzending gemist, maar ik vond het toch een behoorlijk onnodige overtreding, zeker gezien de plek. Je zult maar een scheids treffen die het wel duidelijk ziet en direct rood trekt. Af en toe laten voelen dat je er bent is prima, maar neem dan de bal dan ook nog even mee...

Dingsdag zijn contract loopt af en er zal binnenkort wel duidelijkheid komen. Ik ben persoonlijk niet zo' n voorstander van verlengen met hem, ik ken wel betere verdedigers, maar hij speelt dit seizoen best aardig. Ik ben erg benieuwd wat er zal gebeuren.
The two most powerful warriors are patience and time.
Gebruikersavatar
Jazzy F.
Invaller
Berichten: 299
Lid geworden op: 30-01-2005 17:05

Bericht door Jazzy F. »

Hij zit dus een beetje in de penarie met z'n racistische opmerkingen... Dumpen deze man, dit is de druppel.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

waar heb je het over, heb ik wat gemist?
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
Jazzy F.
Invaller
Berichten: 299
Lid geworden op: 30-01-2005 17:05

Bericht door Jazzy F. »

Volgens Elia heeft Dingsdag tijdens de bekerfinale dingen tegen hem gezegd in de strekking van: Apie, jij met je kankerzwarte moeder... Dingsdag ontkent dat, hoe verrassend :roll:

bron: VI
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Elia, dat gefrustreerde mannetje tijdens de bekerfinale? Tsja dan weet ik niet of ik dat moet geloven.
Op naar het volgende seizoen....
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Jazzy F. schreef:Volgens Elia heeft Dingsdag tijdens de bekerfinale dingen tegen hem gezegd in de strekking van: Apie, jij met je kankerzwarte moeder... Dingsdag ontkent dat, hoe verrassend :roll:
Nu bedenk je zoiets misschien ook wel niet, maar die Elia kwam wel vaker totaal gefrusteerd over na de verloren bekerfinale. Hij kan het maar moeilijk verkroppen volgens mij dat ze verloren.Waarom zoiets pas 7 maanden na dato naar buiten brengen?
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

De waarheid zal wel ergens in het midden liggen, maar het zou met bij Dingsdag ook niks verbazen als hij dat wel zou hebben gezegd. Maar ze moeten niet altijd zo miauwen.
De tendens in het algemeen is al zo dat als je iets tegen een donker gekleurde medemens zegt het gelijk discriminatie of rascisme is. Maar met beschuldigingen in die richting moet je o zo voorzichtig zijn.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Jazzy F.
Invaller
Berichten: 299
Lid geworden op: 30-01-2005 17:05

Bericht door Jazzy F. »

Welke reden zou Elia hiervoor hebben om dit te verzinnen? En dat hij dit nu pas naar buiten brengt betekent gewoon dat hem dit erg hoog zit.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Misbruik maken van racisme is hot dus ik wil graag eerst bewijzen zien!
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Je moet er wel bij vertellen dat de verklaring van Dingsdag als volgt was: "Ik zou nooit zulke woorden gebruiken, ik praat in de wedstrijd veel tegen mijn tegenstander maar deze woorden zou ik nooit gebruiken. In mijn familie komt deze ziekte veel voor en mensen die mij kennen weten dat ik in Amsterdam veel Surinaamse vrienden heb." Of iets in die strekking. Niet alleen de negatieve verhalen posten dat is heel goedkoop.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Kwam dit trouwens naar voren in Voetbal International op TV?
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Freeze
Selectiespeler
Berichten: 626
Lid geworden op: 15-05-2005 15:57
Locatie: Leiden

Bericht door Freeze »

Ja en het staat morgen ook in de kersteditie van VI.
Üvverall jitt et Fans vom FC Kölle
Plaats reactie