Michael Dingsdag

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Houd Dingsdag zijn bassibplaats in 09/10

Ja
91
46%
Nee
37
19%
Weet niet
71
36%
 
Totaal aantal stemmen : 199

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Janneman » 08-02-2010 18:41

Royce_SCH schreef:Geen nieuw contract voor Dingsdag volgens de LC.


Logisch, hij heeft de laatste 2 seizoenen niet bewezen een meerwaarde te zijn. Zoals ik al eerder aangaf wordt het tijd dat Heerenveen doorselecteerd en spelers als Dingsdag, Breuer en VdB van de hand doet.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor ItFean82 » 08-02-2010 18:45

VDB? Sorry hoor maar als hij zo speelt als dit seizoen moet die gewoon contractverlenging krijgen.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Calimero » 08-02-2010 19:02

Janneman schreef:Logisch, hij heeft de laatste 2 seizoenen niet bewezen een meerwaarde te zijn. Zoals ik al eerder aangaf wordt het tijd dat Heerenveen doorselecteerd en spelers als Dingsdag, Breuer en VdB van de hand doet.


Als Lejsal verkozen was boven VDB, stonden we nu nóg lager. :roll:
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Wiggs » 08-02-2010 19:16

sc Heerenveen legt Michael Dingsdag geldboete op
08 februari 2010
De directie van sc Heerenveen heeft Michael Dingsdag een boete opgelegd, omdat hij zaterdagavond voor aanvang van het thuisduel tegen FC Utrecht een blikje energiedrank naar een verslaggever van de Leeuwarder Courant heeft gegooid. De verdediger van sc Heerenveen was het oneens met een door de betrokken journalist geschreven artikel. Dingsdag heeft zaterdag onmiddellijk na de wedstrijd spijt betuigd en zijn excuses aangeboden aan de medewerker van de regionale krant.


Voor de directie van sc Heerenveen was de actie van Dingsdag aanleiding om de verdediger een boete op te leggen. ,,Je kunt het best ergens niet mee eens zijn, maar je mag niet op deze wijze reageren. Wat ons betreft is dit hoofdstuk hiermee gesloten,’’ verklaart directeur Yme Kuiper de sanctie. Over de hoogte van de boete doet de directie geen mededelingen.
Wiggs
Wereldspeler
 
Berichten: 1315
Geregistreerd op: 03-12-2006 17:24

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Jeroen » 08-02-2010 19:33

Gearard schreef:Toch jammer dat er straks 3 miljoen afgeschreven kan worden voor Dingsdag. Aan de andere kant; welke club is bereid voor hem een transferbedrag op tafel te leggen?


Die 3 miljoen wordt uiteraard gedurende zijn contract afgeschreven. Als zijn contract komende zomer afloopt is zijn boekwaarde 0. Neemt niet weg dat het altijd aantrekkelijker is om te verkopen.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Stiffie » 08-02-2010 19:46

Ik vind Dingsdag met een sterke stopper naast zich een goede speler. Mocht Heerenveen niet met hem doorwillen dan komt hij wel weer bij een redelijke club terecht.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Niels » 08-02-2010 20:14

Misschien wil Huub Stevens hem wel halen!?
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Janneman » 08-02-2010 22:57

ItFean82 schreef:VDB? Sorry hoor maar als hij zo speelt als dit seizoen moet die gewoon contractverlenging krijgen.


Nee man, dat ben ik niet met je eens. Heerenveen moet zoeken naar betere keepers, Steppe verhuren en nog 2 nieuwe erbij. Als we stappen willen maken dan moeten de keepers ook van een nog hoger niveau zijn.

Cyn schreef: Als Lejsal verkozen was boven VDB, stonden we nu nóg lager.


Lesjal is een completere keeper dan VdB. Die kan niet mee voetballen en coachen gaat hem helemaal slecht af. Lesjal is ook niet de keeper waar we verder mee komen.

Nogmaals om daadwerkelijk te groeien moeten Breuer, Dingsdag en VdB weg. Een hoger niveau kunnen deze matige heren niet aan!
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Flying Tilster » 08-02-2010 23:27

Janneman schreef:Nee man, dat ben ik niet met je eens. Heerenveen moet zoeken naar betere keepers, Steppe verhuren en nog 2 nieuwe erbij. Als we stappen willen maken dan moeten de keepers ook van een nog hoger niveau zijn.


Helemaal mee eens. Niks ten nadelen van VDB in de huidige vorm. Maar we willen met z'n allen hier graag groeien. Dan ligt op dit moment HET pijnpunt in de verdediging, maar je zult ook naar goed keepers moeten kijken.
Een VDB in vorm is op dit moment zeker van waarde en ik hoop oprecht dat hij dit niveau kan vasthouden en nog verder groeien. Het is wel zo dat hij nu kan laten zien wat hij waard is met zo'n amateuristische verdediging voor zijn neus.

Cyn schreef: Als Lejsal verkozen was boven VDB, stonden we nu nóg lager.

Janneman schreef:Lesjal is een completere keeper dan VdB. Die kan niet mee voetballen en coachen gaat hem helemaal slecht af. Lesjal is ook niet de keeper waar we verder mee komen.

Nogmaals om daadwerkelijk te groeien moeten Breuer, Dingsdag en VdB weg. Een hoger niveau kunnen deze matige heren niet aan!


Ben het er niet mee eens dat we onder Lejsal nog lager stonden. Ik denk dat beide keepers redelijk aan elkaar gewaagd zijn.
Lejsal is puur gekomen, omdat Sollied totaal geen vertrouwen in VDB had. Als we echt willen groeien dan moet als eerste de verdediging van een goede kwaliteitsimpuls voorzien worden.

En Dingsdag... verleng dat contract a.u.b. niet. We hebben toch kunnen zien dat als er geen topper (Hansson) naast hem staat hij de allerslechtste is tesamen met ene M. Breuer. Beiden hadden allang hier niet meer horen te spelen.


Excuses voor quote-in-quote.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Janneman » 08-02-2010 23:33

Flying Tilster schreef:En Dingsdag... verleng dat contract a.u.b. niet. We hebben toch kunnen zien dat als er geen topper (Hansson) naast hem staat hij de allerslechtste is tesamen met ene M. Breuer. Beiden hadden allang hier niet meer horen te spelen.


Wij zijn het helemaal eens FT. Ik kan er niet bij komen wat anderen nu werkelijk in Dingsdag zien. Hij is ieder jaar slechter gaan voetballen of het niveau is hem ontstegen (gelukkig kan die beter gooien, kan misschien honkballer worden). :mrgreen:
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Flying Tilster » 08-02-2010 23:38

Hij heeft dat niveau eigenlijk nooit gehaald. Er waren de afgelopen jaren altijd anderen die voor hem de kastanjes uit het vuur haalde. Hij denkt een leider te zijn, maar moet blij zijn met een club als RKC. Zelfs Paauwe bij VVV is vele malen beter dan "onze" Michael Dingsdag.
Paauwe kan verdediger.. Wat Dingsdag echt kan is mij nog steeds onbekend.


(Misschien kan hij bowlen.. heeft Popov ook een maatje in zijn vrije tijd :lol: )
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor ItFean82 » 09-02-2010 06:56

Janneman schreef:Nee man, dat ben ik niet met je eens. Heerenveen moet zoeken naar betere keepers, Steppe verhuren en nog 2 nieuwe erbij. Als we stappen willen maken dan moeten de keepers ook van een nog hoger niveau zijn.


Laten we eerst maar zorgen dat we weer op het niveau van het vorige jaar komen. We moeten eerst maar eens flink investeren in een goede verdediging en een scorende aanvaller erbij. Vervolgens zou je eens aan een keeper kunnen gaan denken, nee daar zie ik niet de directe noodzaak van in. Zeker niet omdat VDB dit seizoen een stuk gegroeid is.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Skopperij » 14-02-2010 11:09

Van mij mag Dingsdag in de basis. Tegenwoordig doet hij verdedigend niet onder voor Bak-Nielsen (dat ligt niet aan Dingsdag, maar aan Bak...) maar hij kan wel beter voetballen. Tegen Ajax had je weer een paar moment dat Bak en Breuer uit pure onkunde de bal een keer of vier naar elkaar overspeelden. Het zijn gewoon geen opbouwers.

Dingsdag is dat wel, die denkt net even wat sneller naar voren en dat maakt het zoveel gemakkelijker. Nu had Ajax alle tijd om zich goed te organiseren voor de 'splijtende' passes van ons centrale duo.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor dirk2 » 14-02-2010 11:15

Ik denk ook dat ik voor hem zou kiezen ipv Bak Nielsen. Maar het is bijna kiezen tussen 2 kwaden. Inderdaad heeft Dingsdag een veel betere voorzetting, maar hij heeft daarentegen nog wel eens last van kortsluiting en is minder sterk in de duels.
Dingsdag/Breuer vult elkaar min of meer aan. Bak Nielsen/Breuer is meer van hetzelfde.
dirk2
Selectiespeler
 
Berichten: 228
Geregistreerd op: 17-01-2010 16:26

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Gekko » 24-02-2010 13:52

Iemand die binnenkort nog met de fiets die kant op moet? Zou wel een mooie stap voor hem zijn maar hij gaat daar tenonder in de nog fellere duels en het hogere tempo.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Abe B » 24-02-2010 15:19

Michael heeft geluk dat hij nog geen Turks spreekt. Schijnt dat de riooljournalisten daar een tikkeltje erger zijn dan hier. Ik twijfel overigens aan de betrouwbaarheid van dat bericht. Zou best kunnen dat hij dit samen met zijn vader op die site gezet, dan neem ik mijn eerste uitspraak over dat Turks direct terug.
Alles zal rechtkom
Avatar gebruiker
Abe B
Bankzitter
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: 23-02-2010 22:34

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Janneman » 24-02-2010 17:45

Dingsdag er maar in en Breuer linksback. Popov speelt net wat dramatischer dan Dingsdag dus moet de trainer kiezen voor de beste verdediging.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Blizzard » 24-02-2010 18:08

Janneman schreef:Dingsdag er maar in en Breuer linksback. Popov speelt net wat dramatischer dan Dingsdag dus moet de trainer kiezen voor de beste verdediging.


Ik denk dat je het beter de 'minst slechte' verdediging kan noemen :lol:
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Janneman » 24-02-2010 22:53

Blizzard schreef:Ik denk dat je het beter de 'minst slechte' verdediging kan noemen :lol:


Ik wou eindelijk eens positief overkomen dus vandaar een iets andere omschrijving maar ik deel je mening hahahaha :mrgreen:
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor camataru » 25-02-2010 09:58

Het Turkse Trabzonspor verlost SC Heerenveen mogelijk van Michael Dingsdag. De verdediger staat onder druk in Friesland na enkele incidenten en zou daardoor niet in aanmerking komen voor een nieuw contract. Trabzonspor is een kandidaat om Dingsdag in te lijven.

De 27-jarige verdediger beschikt over een aflopend contract in het Abe Lenstra Stadion en is zijn basisplaats bij Heerenveen kwijtgeraakt. Onlangs kwam hij nog negatief in het nieuws, doordat hij een blikje richting het hoofd van een journalist gooide. Volgens de Leeuwarder Courant wordt Dingsdag binnen de selectie gezien als een onruststoker.

De mandekker komt daardoor niet in aanmerking voor een nieuw contract en kan volgens Günebakis verder in Turkije. Scouts van Trabzonspor zouden in Dingsdag een welkome versterking zien en omdat hij in de zomer transfervrij kan vertrekken, denken de scouts dat het een gok waard is. Dingsdag speelde tot dusver 115 competitieduels voor Heerenveen.


zou goed voor hem zijn, eens ene andere omgeving.
Met journalisten die hij niet kan verstaan.
Wij zijn Heerenveen.
Avatar gebruiker
camataru
Superster
 
Berichten: 2248
Geregistreerd op: 31-12-2002 11:46
Woonplaats: N.V.T

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Eric » 25-02-2010 09:59

Dag Dingsdag!
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Baggerraartje » 25-02-2010 10:49

Eric schreef:Dag Dingsdag!


Liever...tot ziens Dingsdag! Misschien denkt hij bij "dag" iets van hey hallo! Dan blijft hij misschien... :lol:
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Calimero » 25-02-2010 12:28

Laten we het dan gewoon bij een simpele 'doei' houden?
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Scoobix » 25-02-2010 14:39

Vaarwel Dingsdag ?

Tot nooit meer ziens Dingsdag ?
Scoobix
Selectiespeler
 
Berichten: 284
Geregistreerd op: 15-12-2004 17:09
Woonplaats: Heerenveen

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Ironis » 25-02-2010 16:04

Optie lichten, verkopen voor een 1,5 miljoen aan Trabzonspor, 2 Mln bijleggen en Granqvist halen? :mrgreen:
Avatar gebruiker
Ironis
Wereldspeler
 
Berichten: 1438
Geregistreerd op: 27-04-2009 10:39
Woonplaats: Rotterdam

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Hielke » 26-02-2010 12:06

Het verbaast mij niets als hij slachtoffer wordt van de Grote Zomerschoonmaak. De aanstelling van Jans lijkt me slechts het begin. Veranderingen op directieniveau en een flinke bezem door de selectie kunnen niet uitblijven.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor AllardP » 26-02-2010 12:38

Op basis van de prestaties in dit seizoen kunnen we driekwart van de selectie wel wegsturen, maar ik weet zeker dat sommige spelers duidelijk beter kunnen dan ze nu laten zien (bv. Beerens, Henrique, Elm, Svec, zelfs Popov met enige bijscholing). Daarom moeten we uitkijken met een al te grote schoonmaak en alleen de spelers verwijderen die het niveau duidelijk niet aan kunnen of een negatieve invloed hebben op de sfeer. Wat mij betreft past Dingsdag in beide categorieën. Bovendien schaadt hij regelmatig het imago van de club door dwaze acties in en buiten het veld.

Wat mij betreft tijd om afscheid te nemen.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Gekko » 26-02-2010 12:41

Hij zal inderdaad wel verdwijnen, mogelijk wel met transfersom doordat de club wel de optie licht. Als men hem wilde houden was die optie al lang gelicht en het contract verlengd. Al was het met een goede mandekker best een goede centrale verdediger geweest in een 'ausputzer' rol. Maar die tijd ligt achter ons.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor H-J » 27-02-2010 21:45

Dingsdag leert snel, hij maakt minder snel een overtreding.

Alleen had hij wat mij betreft zich vandaag wat minder als balletdanser mogen gedragen en een professionele overtreding maken op Douglas.
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Skopperij » 28-02-2010 11:56

De tranen stonden me in de ogen bij het laatste doelpunt van Heracles. Dingsdag stapt een paar keer lullig naar zijn tegenstander toe en weg is 'ie. Dat was een parodie op verdedigen.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten