Gianni Zuiverloon

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Het is dat er zo'n hoog bedrag voor terugkomt, maar op zichzelf had ik hem willen houden.
Natuurlijk heeft hij in sommige wedstrijden beslissende fouten gemaakt, maar daar staan legio goede partijen tegenover.
En wat betreft dat " kampioen uit de rug laten lopen ", ik heb hem ook talloze malen fantastisch zien anticiperen en voor zijn man zien komen. Daarnaast heeft hij voetballend absoluut het een en ander laten zien. Het zou jammer en bovendien onterecht zijn wanneer hij vooral negatief in herinnering bleef.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

In zijn algemeenheid zijn we in Nederland sterk in de dingen te benadrukken wat iemand niet kan..

In het buitenland wordt je meestal gewardeerd om de dingen die je wel kan.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Outlaw schreef:Goh, was die Zuiverloon maar net zo goed als de beheerders hier op dit forum.
Geven mekaar de hele tijd rugdekking als iemand het niet met één van hen eens is.
Ga ik hier nu ook eens doen.
Superfries kan heus wel voor zichzelf spreken, die heeft niet steeds bijval nodig van een andere beheerder.
Met de strekking van het verhaal betreffende Zuiverloon ben ik het eens met Caspar.
Wat wil je nou zeggen? Dat ik niet mag reageren omdat Superfries toevallig beheerder is? Of vind je het vervelend dat we dezelfde mening hebben over dit onderwerp en ik de reactie van baggerraartje niet correct vind?
Ladies and gentleman: We've got him!
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Heerenveen rules schreef:Je kunt toch moeilijk zeggen dat Zuiverloon overtuigend heeft gepresteerd bij Heerenveen. Het gaat nergens over om hem met de grond gelijk te maken, want hij heeft ook zeker zijn waarde gehad, maar al met al was het onvoldoende wat hij gepresteerd heeft hier. Ik had wel vertrouwen in hem voor de toekomst, maar we worden er niet zwakker op denk ik als bijv. Breuer de nieuwe rechtsback wordt. Hij is verdedigend veel sterker en degelijker.

Maar noem inderdaad maar eens drie betere rechtsbacks bij Heerenveen...................
Ik ben dat ook ten dele met je eens. Ik ben absoluut geen Breuer-fan maar vind zijn mentaliteit en wil om te werken een voorbeeld voor een speler als Zuiverloon. Had Zuiverloon dit net iets meer gehad (is geen verwijt maar constatering) dan had er geen betere rechtsback geweest.

Wat die rechtsbacks aangaat kan ik er maar 2 noemen: Ole Tobiassen en Michel Doesburg :mrgreen:
scheerenveen.supporterswereld.nl
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Outlaw schreef:Goh, was die Zuiverloon maar net zo goed als de beheerders hier op dit forum.
Geven mekaar de hele tijd rugdekking als iemand het niet met één van hen eens is.
Waarom moet je de beheerderstatus hierin betrekken? Dergelijke reacties zie ik vaker op dit forum, dus ik denk dat je zoiets gewoon los van elkaar moet zien. Verder is het natuurlijk niet zo dat we als beheerders standaard dezelfde mening hebben. In een ander topic kunnen we wel weer een meningsverschil hebben. Dat is ook prima, daarvoor is tenslotte ook een forum.

@ Baggeraartje: Caspar heeft dus al gereageerd, maar zo moet je het inderdaad zien. Ik geef heel duidelijk aan dat ik niet iemand ga afbranden op basis van een paar fouten. Als ik iedereen zou willen zien vertrekken na een fout, dan houden we geen enkele speler meer over. Het gaat om de manier waarop iemand fouten maakt en de hoeveelheid. Als je regelmatig slap staat te verdedigen, mede door een gebrek aan concentratie, dan val ik daar uiteraard wel over.

Of je nu 15, 20, 30 of 40 jaar oud bent: elke profvoetballer zou zich moeten kunnen concentreren. Als je regelmatig niet geconcentreerd staat te spelen, dan ben je met name mentaal gewoon (nog) niet geschikt voor het niveau wat je als club nastreeft. Natuurlijk kan dat nog beter worden en het kan ook best zijn dat Zuiverloon bij een andere club of door een andere coach wel het gewenste niveau haalt, maar bij Heerenveen heeft hij niet gebracht wat van hem verwacht werd. Dat hij nu naar WBA vertrekt ipv Ajax, Feyenoord, PSV of een buitenlandse subtopper kan je zien als een bewijs. Al is spelen in de Engelse Premier League natuurlijk wel een schitterende ervaring voor zo’n jongen.

@ Ebiede: ben je het daarmee eens? Moeten wij kijken naar zijn kwaliteiten en onze ogen vaker sluiten voor totaal onnodige fouten? Dat lijkt me toch niet. En ik betwijfel of we Nederland niet een dergelijke naam aanpraten, met name omdat de Nederlandse media nog behoorlijk 'lief' is.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Superfries88' schreef:
@ Ebiede: ben je het daarmee eens? Moeten wij kijken naar zijn kwaliteiten en onze ogen vaker sluiten voor totaal onnodige fouten? Dat lijkt me toch niet. En ik betwijfel of we Nederland niet een dergelijke naam aanpraten, met name omdat de Nederlandse media nog behoorlijk 'lief' is.
Ja ik vind dat we moeten kijken wat iemand wel kan.
Als voorbeeld neem ik Breuer, die werd altijd verguisd om dat hij niet kon voetballen. Tijdens de laatste playoffs krijgt hij pas waardering omdat mensen zien wat hij wel kan. Zijn mannetje uitschakelen. Suljemani is een geweldige aanvaller daar roemen we hem om, maar we kunne ook stellen dat hij slecht meeverdedigt. (als voorbeeld)

Ik vind dat een trainer zijn team zo moet inrichten dat voor het de 11 spelers hun kwaliteiten optimaal naar voren komen en de zwakten worden gedekt door anderen.

Zo kun je het met Zuiverloon bekijken dat je aanvallend een goede back hebt dan moet je zorgen dat de centrale verdediger aan de rechter kant een prima mandekker is die ook nog in staat is de gaten van Zuiverloon dicht te lopen of een controleerde middenvelder (poulsen) ervoor laten spelen die de ruimte verdedigend van Zuiverloon opvult.
Spijt heb je morgen maar!
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Als rechtermiddenvelder is hij beter dan Poulsen, als centrale middenvelder beter dan Prager. Maar ja, hij was rechtsback en wordt daarop (door velen als onvoldoende) beoordeeld.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Ebiede schreef:Ja ik vind dat we moeten kijken wat iemand wel kan.
Elke voetballer heeft een bepaalde verantwoordelijkheid. Een keeper moet de ballen tegenhouden en een aanvaller moet de goals maken, om een voorbeeld te geven. Zuiverloon is een verdediger en een verdediger staat er m.i. in eerste instantie om de tegenstander niet gevaarlijk te laten worden. Dat is wat mij betreft zijn hoofdtaak en als je de tegendoelpunten gaat analyseren, dan ligt er regelmatig een negatieve rol voor Zuiverloon. Het is toch terecht om hem te beoordelen op dat soort momenten?

Aanvallend laat hij meer zien, maar is dat voldoende als je de hoofdtaak niet goed invult? Wat mij betreft niet. Dan kan je wel zeggen dat Zuiverloon op het middenveld hoort te staan, maar hij staat opgesteld als back en dan moet je handelen als een back. Hij maakt fouten die je gewoon niet mag maken, ook niet als het je favoriete positie is. De 1-2 van Twente en de 0-1 van Roda zijn momenten die niet mogen, ongeacht je positie.

Sulejmani vult zijn hoofdtaak goed in, dus ben ik tevreden over hem. Over Breuer hoor je mij absoluut niet klagen.
Outlaw
Invaller
Berichten: 437
Lid geworden op: 09-12-2002 20:05

Bericht door Outlaw »

Superfries88' schreef: Waarom moet je de beheerderstatus hierin betrekken? Dergelijke reacties zie ik vaker op dit forum, dus ik denk dat je zoiets gewoon los van elkaar moet zien. Verder is het natuurlijk niet zo dat we als beheerders standaard dezelfde mening hebben. In een ander topic kunnen we wel weer een meningsverschil hebben. Dat is ook prima, daarvoor is tenslotte ook een forum.
De reden dat ik hier even de beheerderstatus in betrek is, dat het mij al een aantal malen is opgevallen dat als een beheerder ergens een mening post en er dan vervolgens een reactie komt van iemand die het niet of gedeeltelijk met hem eens is, dat er dan regelmatig door een mede beheerder bovenop wordt gesprongen op een manier van; kijk mij eens jou verdedigen en onvoorwaardelijk steunen (vaak ook nog met naam en toenaam).
Krijg er dan rare kriebels bij.
Maar als jij zegt, dat jullie ook regelmatig een meningsverschil hebben, dan neem ik deze eenzijdige belichting mijnerzijds terug.
Neem me dan niet kwalijk, ik lees natuurlijk lang niet alle topics.

On Topic: Jullie mening over Zuiverloon deel ik, dat zei ik ook al in de vorige post. Hele sterke wedstrijden afgewisseld met onverklaarbare fouten in een volgende pot. Duidelijk nog niet volwassen genoeg.
Maar ik vermoed, dat WBA een hele goede leerschool voor hem wordt, omdat ze waarschijnlijk het gros van de wedstrijden onder druk worden gezet.
De Grinzer bargen modderje om ‘e raak en knoarje kinne se ek
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Ik kan me wel gedeeltelijk vinden in sommige kritieken maar vaak komen de fouten toch voorin weg. Onze aanvallers en aanvallend ingestelde middenvelders laten toch nog vaak hun mannetje lopen. Vaak komt de verdediging dan in een ondertal situatie zoals tegen Sparta uit. Dan wordt er van alles geroepen door iedereen en Breuer benoemt als goede speler maar dat is hij alleen door zijn inzet.

Met andere woorden: Jammer dat Zuiverloon weg is.
scheerenveen.supporterswereld.nl
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

Necece schreef:Ik kan me wel gedeeltelijk vinden in sommige kritieken maar vaak komen de fouten toch voorin weg. Onze aanvallers en aanvallend ingestelde middenvelders laten toch nog vaak hun mannetje lopen. Vaak komt de verdediging dan in een ondertal situatie zoals tegen Sparta uit. Dan wordt er van alles geroepen door iedereen en Breuer benoemt als goede speler maar dat is hij alleen door zijn inzet.

Met andere woorden: Jammer dat Zuiverloon weg is.
Zuiverloon weg voor 4 miljoen is een goede deal. Of het jammer is zal nog moeten blijken uit wat we er voor terug krijgen!
WestBrom123
Jeugdspeler
Berichten: 1
Lid geworden op: 03-07-2008 17:18

Bericht door WestBrom123 »

Sorry guys, I don’t know if any of you are english speaking but im a west brom fan and just wanted to know what you think about Zuiverloon and what sort of player we have bought. What are his strengths and weaknesses? Us west brom fans are quite excited as he seems a talented player. Your responses would be much appreciated

Thanks

Steve
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Blizzard wrote this on page 15 of this topic:
Blizzard schreef: I'd like to inform you that Zuiverloon is a player with great potential. He's technical, quite fast, explosive and he can be agressive against his enemy. He's naturally more a right midfielder than a rightback though. He played excellent games in our squad but he could also show the silliest things against mostly 'smaller' teams. I guess it is some sort of a concentration disorder because he doesn't usually show those mistakes against strong sides. In the English PL however, he won't stand the chance to underestimate the opposition because the football is on a much higher level than in the Dutch Eredivisie.

I wish you good luck in the upcoming season...
Ladies and gentleman: We've got him!
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Heb eens even een kijkje genomen op het Westbrom-forum. Men is daar positief over Zuiverloon, mede ook naar aanleiding van de reacties hier op het forum. 'Het potentieel is er, maar hij moet nog groeien', zoiets.

Sommigen vragen zich af of 3,2 miljoen pond niet wat 'overpriced' is, en ook is er een hele discussie gaande hoe je zijn naam uitspreekt: "Johnny Saveloy" is de voorlopige uitkomst. :D
SCH_'05
Invaller
Berichten: 304
Lid geworden op: 24-04-2006 09:43

Bericht door SCH_'05 »

De 4 miljoen klopt inderdaad:

"ALBION have swooped to make their fifth summer signing by capturing right-back Gianni Zuiverloon from Dutch topflight outfit Heerenveen in a £3.2 million deal (4,04 miljoen euro)." (Bron: Site van WBA)

Blijkt dus niet verkeerde informatie te zijn geweest, en voor dit bedrag lijkt me het een goede zet van Heerenveen. Hopelijk krijgen we in de persoon van Janmaat (hoewel ik van hem ook weinig weet) een goede vervanger, verdedigend gezien kunnen we best een wat meer betrouwbare rechts-back gebruiken. Hoewel ik wel altijd de aanvallende impulsen van hem kon waarderen.

Al met al weer 4 miljoen in de knip, ben benieuwd waar ons geld heen gaat deze zomer. We lijken de laatste paar seizoenen toch flink rijker te worden als club.
visje
Invaller
Berichten: 424
Lid geworden op: 16-01-2006 23:28
Locatie: Heerenveen

Bericht door visje »

Oeds-Willem schreef:
Al met al weer 4 miljoen in de knip, ben benieuwd waar ons geld heen gaat deze zomer. We lijken de laatste paar seizoenen toch flink rijker te worden als club.
Nee hoor geen 4 miljoen in de knip.. er gaat nog een deel van naar de speler en de makelaar en de oude club in dit geval feyenoord.. dus het is wel wat minder dan die 4 miljoen.
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

visje schreef:Nee hoor geen 4 miljoen in de knip.. er gaat nog een deel van naar de speler en de makelaar en de oude club in dit geval feyenoord.. dus het is wel wat minder dan die 4 miljoen.
Heb je een idee hoeveel er netto van zo'n bedrag over blijft?
Ladies and gentleman: We've got him!
SCH_'05
Invaller
Berichten: 304
Lid geworden op: 24-04-2006 09:43

Bericht door SCH_'05 »

Je snapt toch wel wat ik bedoel? Dat 4 miljoen een mooie transfersom is en ik benieuwd ben wie er voor terug komt. Iedereen weet ook wel dat er een bepaald percentage afgaat. Redelijk onnuttige reply. Laten we het leuk houden :)
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Babel adviseerde Zuiverloon om naar Engeland te gaan

Ryan Babel heeft Gianni Zuiverloon geadviseerd om naar de Premier League te vertrekken. "Ik heb met mijn goede vriend Ryan Babel gesproken en hij zei dat deze grote stap goed voor me zou uitpakken."

"In de Eredivisie heb ik vaak tegen Ryan gespeeld en dan zei ik altijd tegen hem dat we elkaar ooit zouden treffen in de Premier League. Nu is het zover en het is een mooie kans voor mij", aldus Zuiverloon op de officiële website van zijn nieuwe club West Bromwich Albion.

De ontwikkeling van Babel is ook een streven voor de verdediger."Ik hoop dat ik net zo makkelijk wen aan de competitie als Ryan heeft gedaan in zijn eerste seizoen hier. Ik wil me op dezelfde manier ontwikkelen."

Goh, is die Babel toch nog ergens goed voor
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Zuiverloon: 'Ik had meer opties in de Premier League'
08/07/2008 13:45
Voor Gianni Zuiverloon is West Bromwich Albion de ideale plaats voor zijn ontwikkeling. De verdediger verkoos The Baggies daarom boven andere Premier League-clubs. 'Mijn zaakwaarnemer vertelde me dat er aanbiedingen waren van andere clubs uit de Premier League en Europa', vertelde Zuiverloon bij zijn presentatie. De verdediger van SC Heerenveen koos bewust voor West Bromwich Albion als volgende station in zijn carrière. The Baggies waren bereid bijna drie miljoen euro te betalen voor Zuiverloon. 'Ik heb voor West Bromwich Albion gekozen vanwege hun manier van spelen', vertelde Zuiverloon bij zijn presentatie. 'En ik wil ook spélen. De kans dat ik regelmatig in actie kom is hier groter dan bij de andere clubs.' 'Dat is wat ik wil', aldus de jeugdinternational, die voor drie jaar tekende bij West Bromwich Albion. 'Ik ben 21 jaar en wil mezelf verbeteren. En dat kan ik alleen als ik speel.'
Bron: vi.nl
Gebruikersavatar
pieterpieter
Selectiespeler
Berichten: 744
Lid geworden op: 19-10-2006 11:35

Bericht door pieterpieter »

vi.nl schreef:The Baggies waren bereid bijna drie miljoen euro te betalen voor Zuiverloon.
Onzin? De officiele site van WBA meldt een bedrag van 3.2 miljoen pond, wat zelfs net iets meer is dan 4 miljoen euro.
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Kan ook wezen dat zuiverloon heeft gezegd dat ze bereid waren 3 miljoen te betalen en dat VI er 3 miljoen euro van heeft gemaakt.
Vind het wel positief dat hij graag wil spelen en daarom niet te ver boven zijn hoofd wil grijpen. Nu is hij tenminste vrijwel zeker van speelminuten.
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

The Loon wellicht volgend jaar in de CL met PSG? In ieder geval geen Championship-voetbal voor hem zo lijkt het.

Voetbalprimeur o.a.:
'PSG houdt Zuiverloon goed in de gaten'

Gianni Zuiverloon hoeft niet te vrezen voor zijn toekomst. De rechtsback stevent met zijn huidige club West Bromwich Albion af op degradatie, maar wordt volgens l'Equipe nauwlettend in de gaten gehouden door Paris Saint-Germain.

De 22-jarige Zuiverloon verruilde het Friese sc Heerenveen afgelopen zomer voor West Bromwich Albion. De promovendus staat momenteel laatste in de Premier League en stevent daarmee af op rechtstreekse degradatie. In dat geval hoopt de verdediger, die dit seizoen één van de lichtpuntjes was bij West Bromwich, op een nieuwe club.

Paris Saint-Germain, dat dit seizoen na enkele moeizame jaren weer terugkeerde in de top van de Franse competitie, ziet Zuiverloon als een potentiële aanwinst. De Fransen houden serieus rekening met een vertrek van Marcos Ceará en zien in het jeugdproduct van Feyenoord de ideale opvolger voor de Braziliaanse back.

De Parijzenaren zullen echter wel flink in de buidel moeten tasten om Zuiverloon binnen te halen. Ook enkele clubs uit de Premier League volgen de rechtback, terwijl West Bromwich naar verluidt het dubbele wil ontvangen van wat het afgelopen zomer aan Heerenveen overmaakte (3,6 miljoen euro).
The two most powerful warriors are patience and time.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

maar niet als basispeler.....
Gebruikersavatar
Jurjenv
Wereldspeler
Berichten: 1980
Lid geworden op: 20-08-2009 19:31

Bericht door Jurjenv »

Zuiverloon verruilt WBA op huurbasis voor Ipswich
25/11/2010 15:09

Gianni Zuiverloon (23) verruilt West Bromwich Albion op huurbasis voor Ipswich Town. De Nederlandse verdediger speelt tot 4 januari bij de ploeg van trainer Roy Keane.

Zuiverloon verruilde in het seizoen 2008/09 SC Heerenveen voor WBA, dat destijds in de Premier League uitkwam. Na een goede start is Zuiverloon de laatste tijd niet meer verzekerd van een basisplaats.

De clubs hebben nu overeenstemming bereikt over een verhuurperiode. Komend weekeinde kan Zuiverloon wellicht al zijn debuut maken voor The Tractor Boys in de derby tegen Norwich.

Elf Nederlanders, waarvan Frans Thijssen en Arnold Mühren ongetwijfeld de bekendste zijn, gingen Zuiverloon voor. De laatste landgenoot in dienst van Ipswich was Pim Balkestein, de verdediger verkaste vorig seizoen naar Brentford FC.
vi.nl
Gebruikersavatar
Jurjenv
Wereldspeler
Berichten: 1980
Lid geworden op: 20-08-2009 19:31

Bericht door Jurjenv »

Hoe kan het dat in Engeland soms huren voor een maand mogelijk is?
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Mooi voor hem. Bij Albion zat hij duidelijk op een dood spoor. En hij kan zijn borst natmaken bij zijn debuut: de in ere herstelde 'East Anglia derby' tegen Norwich. Town tegen City, dat ligt behoorlijk gevoelig.
Gebruikersavatar
Fladian
Invaller
Berichten: 432
Lid geworden op: 15-07-2004 12:34
Locatie: Arnhem

Bericht door Fladian »

Zuiverloon koopt zelf contract met WBA af

Gianni Zuiverloon vertrekt aan het einde van het seizoen bij West Bromwich Albion. De rechterverdediger heeft besloten zijn contract bij de Engelse club af te kopen, meldt De Telegraaf.

Het aflopende contract van Zuiverloon in Engeland kende een eenzijdige optie die het voor de club mogelijk maakte de verbintenis automatisch te verlengen. Doordat Zuiverloon bij WBA niet met regelmaat aan spelen toekomt, heeft de oud-speler van onder meer sc Heerenveen besloten de optie af te kopen. Daardoor is hij aan het einde van het seizoen transfervrij.

"Ik vond het tijd voor iets anders en wilde zelf over mijn toekomst kunnen beslissen", aldus de 24-jarige verdediger in de krant. WBA nam de oud-Feyenoorder in 2008 voor ruim vier miljoen euro over van sc Heerenveen. Na de promotie naar de Premier League van afgelopen jaar, raakte Zuiverloon zijn basisplek kwijt.

Volgens Zuiverloon is het tijd om te vertrekken. "Om weg te mogen, heb ik nu afstand gedaan van mijn salaris per 1 mei en nog een aantal andere zaken. Nu ik weer helemaal fit ben, wil ik alleen naar een club waar de kans groot is dat ik speel."
Voetbalprimeur.
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

'Zuiverloon ontvangt aanbieding van Ajax en wil weg bij Mallorca'
Gianni Zuiverloon speelt met ingang van komend seizoen wellicht weer in de Eredivisie. Volgens de Spaanse sportkrant AS heeft de rechterverdediger van Real Mallorca een aanbieding van Ajax op zak. Zuiverloon komt bij de Primera División-club maar weinig aan spelen toe en wil vertrekken.

Zuiverloon kwam vorig jaar zomer transfervrij over van West Bromwich Albion en tekende voor drie seizoenen. In het begin van het seizoen kwam de voormalig jeugdinternational onder leiding van Michael Laudrup aan spelen toe, maar na het congé van de Deen kwam hij, mede door blessureleed, amper meer binnen de lijnen.

Zuiverloon heeft via zijn management laten weten dat hij wil vertrekken als coach Joaquin Caparrós nog een seizoen aanblijft. De oefenmeester tekende na het ontslag van Laudrup een contract tot aan het eind van het seizoen. De kans is groot dat de nummer twaalf van de Primera División de samenwerking verlengt en dat zint de 25-jarige Zuiverloon, goed voor 590 speelminuten, allerminst.

Zuiverloon genoot zijn jeugdopleiding bij Feyenoord, maar kwam niet verder dan tien duels in de hoofdmacht. Na een seizoen op uitleenbasis bij RKC Waalwijk vervolgde hij zijn loopbaan bij sc Heerenveen. Vanaf het seizoen 2008/09 stond de voormalig Europees kampioen met Jong Oranje onder contract bij West Bromwich Albion. Vorig jaar zomer koos hij, mede op aanraden van Jonathan de Guzman, voor Mallorca.
Voetbalzone.nl
Muck
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 09-07-2007 21:28
Locatie: Heerenveen

Bericht door Muck »

Mallorcaanse media, vertaald met 'Google Translate':
Zoals ik verwacht vorige week, zal Zuiverloon spelen op lening tegen Heerenveen dit seizoen. Vandaag leningen worden een officieel zijn team onder leiding van Marco Van Basten. In feite heeft de Nederlandse speler en niet deel aan de briefing vanmorgen met de andere spelers.
Plaats reactie