Vincent van den Berg

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Vincent van den Berg

Berichtdoor dekoning » 23-04-2006 13:06

Europa jaagt op Maassluizer Vincent van den Berg
Door MIKOS GOUKA

Voetballer Vincent van den Berg (17) vertrok afgelopen zomer van Excelsior Maassluis naar de jeugdopleiding van sc Heerenveen. Inmiddels volgen diverse topclubs de spits, die ook in Friesland plotseling een contract kan ondertekenen.

De Maassluise voetballer Vincent van den Berg ontwikkelt zich momenteel razendsnel. De aalvlugge aanvaller staat inmiddels in de belangstelling van meerdere buitenlandse clubs. De vleugelspeler uit de jeugdopleiding van Heerenveen, heeft de aandacht getrokken van internationale scouts tijdens zijn optredens in het Nederlands elftal voor spelers onder 17 jaar.

Met name tijdens de EK-kwalificatiewedstrijden tegen Duitsland en Noord-Ierland, die afgelopen maand in Limburg werden gespeeld, liet Van den Berg een uitstekende indruk achter. Bij die gelegenheid waren er op de tribune vertegenwoordigers van Bayer Leverkusen, Schalke ’04, Borussia Dortmund en diverse Engelse topclubs aanwezig. Die zullen er ook weer zijn als Van den Berg op 26 april tegen Luxemburg speelt.

De vraag is overigens of ’werkgever’ wel de juiste betiteling is voor de club Heerenveen. De speler kwam bij de Friezen terecht, nadat hij was getipt door een trainer in de regio van Rotterdam, maar heeft er nog geen profcontract. De afgelopen jaren voetbalde Van den Berg gewoon in de jeugd bij Excelsior M, waar hij in D1 en later in B1 speelde. Daardoor is hij in de zomer vrij om van club te veranderen. Bovendien mag hij zes maanden voor het aflopen van zijn registratie bij Heerenveen sowieso met andere clubs praten.

De speler: ,,Ik zat tot mijn C-juniorentijd bij Feyenoord. Daar vond ik het niet meer zo leuk. Ik geloof niet dat ik de enige was, want er konden meer spelers niet zo goed overweg met de trainer van die lichting. Ik ben toen teruggegaan naar Maassluis. Afgelopen zomer kwam Heerenveen en toen heb ik de stap naar het betaald voetbal opnieuw gemaakt.’’

Door de serieuze interesse, is Heerenveen plotseling haast gaan maken met de contractbesprekingen. De Friese club wil Van den Berg nu ook graag een meerjarige aanbieding doen. Een delegatie van Heerenveen heeft reeds met de speler en zijn ouders om de tafel gezeten, maar de speler wil door alle ontwikkelingen niet overhaast een beslissing nemen.

Om zich te kunnen concentreren op het voetbal heeft Van den Berg daarom de begeleiding gevraagd (en gekregen) van Rob Jansen, die als ervaren adviseur van topspelers veelvuldig te maken heeft gehad met clubs van het kaliber Borussia Dortmund en Bayer Leverkusen.

Voor Van den Berg gaan de dingen opeens heel snel. Zijn progressie lijkt hem zelfs een beetje te overvallen. Aan de andere kant maakte hij ook vorig jaar al deel uit van de beste lichting van Nederland in zijn leeftijd en blinkt hij niet voor niets uit in het Nederlands elftal voor spelers jonger dan zeventien jaar.

,,Een paar weken geleden tegen Duitsland speelde ik aardig. Tegen Noord-Ierland ging het zelfs erg goed. Toen maakte ik een goal, een lange sprint vanaf eigen helft. Het is leuk als mensen een goede indruk van me krijgen, maar ik laat mijn hoofd niet op hol brengen. In alle rust bekijk ik met de mensen om mij heen welke stap nu het beste is,’’ zegt de aanvaller, die in Heerenveen op kamers woont maar het ouderlijk huis nog in Maassluis heeft staan.
Bron: ad.nl

Mij zegt het allemaal niet zoveel, wie kan wat meer vertellen over deze speler?
Tja....
dekoning
Basisspeler
 
Berichten: 691
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48

Berichtdoor g3r4rd » 23-04-2006 14:11

Hij heeft in het begin van het zeisoen een paar minuten gespeeld, verder weet ik niks van hem
net stinne, mar winne!
Avatar gebruiker
g3r4rd
Selectiespeler
 
Berichten: 285
Geregistreerd op: 15-03-2005 21:08
Woonplaats: akkrum

Berichtdoor SCH-4-LIVE » 23-04-2006 14:22

g3r4rd schreef:Hij heeft in het begin van het zeisoen een paar minuten gespeeld, verder weet ik niks van hem


Bedoel je nu niet Joey van den Berg (die verhuurd is aan omniworld) ?

Ken de speler verder niet. Verder wel leuk om te lezen zulke verhalen.
SC Heerenveen: Grootse spitsen, ronde prijzen, hamsteren!!
SCH-4-LIVE
Basisspeler
 
Berichten: 578
Geregistreerd op: 16-12-2004 19:31

Berichtdoor feanfans » 23-04-2006 14:30

SCH-4-LIVE schreef:
g3r4rd schreef:Hij heeft in het begin van het zeisoen een paar minuten gespeeld, verder weet ik niks van hem


Bedoel je nu niet Joey van den Berg (die verhuurd is aan omniworld) ?

Ken de speler verder niet. Verder wel leuk om te lezen zulke verhalen.


nee, Joey is iemand anders.

Ik heb wel eens wat van hem gehoord maar dat het zo'n groot talent was dat wist ik niet.
Er staat geregeld een klein stukje in de LC dat 2 jeugdspelers van heerenveen zijn afgereisd met het Nederlands elftal. Hij dus en nog iemand.
feanfans
Superster
 
Berichten: 2186
Geregistreerd op: 22-12-2005 16:48

Berichtdoor vlqrt » 23-04-2006 14:54

Die tweede zal wel Geerd-Arend Roorda zijn, die is ook meegeweest naar het WK <17 in Peru
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor feanfans » 23-04-2006 15:09

vlqrt schreef:Die tweede zal wel Geerd-Arend Roorda zijn, die is ook meegeweest naar het WK <17 in Peru


ja die bedoelde ik, ook een groot talent.
feanfans
Superster
 
Berichten: 2186
Geregistreerd op: 22-12-2005 16:48

Berichtdoor davp » 23-04-2006 18:31

nee, de tweede is Arjen Bergsma! daar heb ik nog jaren mee samen gespeeld in de jeugd van Read Swart.
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Berichtdoor Lipton » 24-04-2006 10:22

Afbeelding

Een plaatje van Vincent, en hier nog een artiekel over hem.

http://www.sc-heerenveen.nl/web/show/id ... entid=3215
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor Niels » 24-04-2006 15:30

daar heb ik nog jaren mee samen gespeeld in de jeugd van Read Swart


En waar is het met jou mis gegaan Davp? :mrgreen:
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor DE ZUID » 24-04-2006 17:46

Hij is gaan KORFBALLEN????
DE ZUID
Basisspeler
 
Berichten: 996
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:12
Woonplaats: 24 km van DKV

Berichtdoor davp » 24-04-2006 20:00

hej oud collega Niels, ja waar is het mis gegaan bij mij? ik denk dat het bij mij vooral mis is gegaan in de kantine ;) de 3e helft werd leuker dan de 1e en 2e..
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Berichtdoor Smitte » 26-04-2006 07:31

Hij speelt nu in de B1 en als ik die verslagen zo lees, scoort hij bijna elke week wel een doelpunt. Volgens mij is dit een hele leuke speler, waarvan we mogen hopen dat hij bij ons blijft!
Smitte
Basisspeler
 
Berichten: 843
Geregistreerd op: 14-05-2005 15:29
Woonplaats: Hoogeveen

Berichtdoor Sikke » 26-04-2006 08:06

DE ZUID schreef:Hij is gaan KORFBALLEN????


Kijk dan vind ik ook dat er echt iets mis is gegaan in je leven.

Sikke
God made a few sexy men
And put some hair on the others
Avatar gebruiker
Sikke
Selectiespeler
 
Berichten: 221
Geregistreerd op: 03-12-2002 20:59

Berichtdoor davp » 27-04-2006 18:30

De geinteresseerde club schijnt Arsenal te zijn
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Berichtdoor g3r4rd » 27-04-2006 20:15

Hij is deze week weer met NL <17 weg gegaan, komt vandaag weer terug in Friesland.
Uit mijn bronnen hoor dat het een zeer goeie speler is elke wedstrijd scoort hij toch wel. en heeft ook goeie snelheid & techniek
net stinne, mar winne!
Avatar gebruiker
g3r4rd
Selectiespeler
 
Berichten: 285
Geregistreerd op: 15-03-2005 21:08
Woonplaats: akkrum

Berichtdoor sc heerenveen 4 ever » 27-04-2006 20:43

Uit je bronnen, we krijgen toch niet meer van dat Rodion achtige gespeculeer :?
Een onderschrift: wat is dat?
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
 
Berichten: 1176
Geregistreerd op: 27-03-2005 15:23
Woonplaats: Norg

Re: Vincent van den Berg

Berichtdoor Jeroen » 24-03-2009 09:37

Excelsior M polst Marcel de Bruijn

Hoofdklasser Excelsior M roert zich druk op de transfermarkt. Na het binnenhalen van Yuri Nooteboom (VVK), Ramon Salas (SHO), Sieme Zijm (FC Emmen), Rico Kogeldans (TONEGIDO) en Glen Schrijvers (Nieuwenhoorn) aast de club nu op spits Marcel de Bruijn.

De aanvaller is bij zondag-eersteklasser Leonidas bezig aan een moeizaam seizoen. De voormalig speler van VDL, Excelsior M en FC Zwolle heeft nog geen besluit genomen over zijn voetbaltoekomst. Excelsior M hoopt ook nog op het jawoord van Vincent van den Berg, die deze zomer bij Arsenal vertrekt. De Maassluizer houdt zijn conditie op peil bij de Maassluizers. Als er geen nieuwe profclub meer voor hem komt, is een terugkeer naar Excelsior M voor de hand liggend.


Opmerkelijke carriere... :shock:
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Vincent van den Berg

Berichtdoor Gekko » 24-03-2009 09:54

Qua richting en snelheid meer lijkend op die van een bobsleeër dan een voetballer. Over verkeerde keuzes maken gesproken....
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Vincent van den Berg

Berichtdoor camataru » 09-04-2009 12:06

waar speelt hij nu daad werkelijk?
Wij zijn Heerenveen.
Avatar gebruiker
camataru
Superster
 
Berichten: 2248
Geregistreerd op: 31-12-2002 11:46
Woonplaats: N.V.T

Re: Vincent van den Berg

Berichtdoor Superfries88' » 09-04-2009 12:46

camataru schreef:waar speelt hij nu daad werkelijk?


FC Zwolle huurt hem op dit moment van Arsenal.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Vincent van den Berg

Berichtdoor Flying Frisian » 11-05-2009 20:45

Sparta bekijkt Arsenal-talent Van den Berg
Geschreven op maandag, 11 mei om 21:13

Sparta Rotterdam gaat bekijken of Vincent van den Berg een welkome versterking zou zijn voor haar selectie. De twintigjarige aanvaller heeft een aflopend contract bij Arsenal en zal dinsdagmiddag meespelen in een oefenwedstrijd van Jong Sparta tegen Jong NEC. Ook de Zweedse jeugdinternational Armenteros wordt in dit duel bestudeerd. De achttienjarige aanvaller staat nu nog onder contract bij SC Heerenveen, waar hij nooit door kon breken. Vorige week maakte Sparta bekend dat zij de Zweed op proef had genomen en dinsdag zal hij meespelen in een oefenwedstrijd. Ook Van den Berg maakt tegen Jong NEC zijn opwachting.

De buitenspeler staat al een poosje onder contract bij Arsenal, waarvoor hij in 2006 zijn debuut maakte. Tot een vaste plek in het eerste elftal kwam het echter niet, waardoor The Gunners hem uitleenden aan Go Ahead Eagles en FC Zwolle. Zijn Engelse contract loopt deze zomer af, waardoor Sparta hem transfervrij zou kunnen binnenhalen.
Bron: voetbalzone.nl

Benieuwd wat van hem geworden was als hij bij sc Heerenveen zijn kans afgewacht had.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Vincent van den Berg

Berichtdoor Blizzard » 12-05-2009 10:10

Benieuwd wat van hem geworden was als hij bij sc Heerenveen zijn kans afgewacht had.


Volgens mij was het helemaal niet zo'n bijzonder talent. De mensen van Heerenveen waren tenminste erg verbaasd dat Arsenal hem wou hebben in de jeugdopleiding.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Vincent van den Berg

Berichtdoor forca hveen » 02-06-2009 14:28

Het laatste nieuws over deze speler :

AMSTERDAM - De profloopbaan van Vincent van den Berg lijkt voorbij. De twintigjarige middenvelder krijgt geen nieuw contract bij Arsenal en heeft zich ingeschreven bij amateurclub Excelsior Maassluis.

De Maassluizer verkaste in 2006 van sc Heerenveen naar Arsenal en werd door de Gunners verhuurd aan Go Ahead Eagles en FC Zwolle.

Het hoogtepunt van Van den Bergs periode in Londen was zijn deelname aan Dennis Bergkamps afscheidswedstrijd bij de opening van het Emirates Stadium in 2006. Hij viel tegen Ajax in voor Bergkamp.


Hij stond dus nog altijd onder contract bij Arsenal en vertrekt nu naar een amateurclub
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Vincent van den Berg

Berichtdoor hummelinho » 03-06-2009 12:18

Blizzard schreef:
Volgens mij was het helemaal niet zo'n bijzonder talent. De mensen van Heerenveen waren tenminste erg verbaasd dat Arsenal hem wou hebben in de jeugdopleiding.


Van een speler die toendertijd met hem in de B's? speelde had ik begrepen dat hij geen basisspeler was bij de B-junioren. Hij speelde echter wel mee op het Eurotoernooi en blijkbaar hebben daar Arsenal-scouts gezeten die naar aanleiding van één wedstrijd hem hebben aanbevolen.
hummelinho
Selectiespeler
 
Berichten: 430
Geregistreerd op: 30-01-2006 22:04


Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten