Gonzalo Garcia-Garcia

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Gonzalo Garcia-Garcia

Bericht door Superfries88' »

Gonzalo Garcia-Garcia heeft in één jaar bij AGOVV Apeldoorn een transfer naar SC Heerenveen verdiend, zo meldt De Telegraaf. De 22-jarige Uruguayaanse aanvaller stond nog tot medio 2008 onder contract bij AGOVV en tekent in Friesland een meerjarige verbintenis.

In de Gouden Gids Divisie opereerde Gonzalo zowel centraal als op links in de aanval. De voormalige speler van Real Madrid liet met zestien doelpunten in 35 wedstrijden zien makkelijk te scoren. Bovendien was hij goed voor acht assists.
Bron: Voetbal International
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Goede opvolger voor Nilsson (die bij gebrek aan sportief perspectief wel naar AZ zal gaan)
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
Berichten: 1176
Lid geworden op: 27-03-2005 16:23
Locatie: Norg

Bericht door sc heerenveen 4 ever »

Uruguayaan? Hij is toch Spanjaard?
Nou ik hoop dat we wat aan hem hebben, dat hij bij ons nog vele mooie acties mag maken.
Een onderschrift: wat is dat?
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Garcia is een Uruguayaan (cool scrabble woord) met een Spaans paspoort. We zien het wel, niet alles dat uit de opleiding van een grote club komt is per definitie goed.
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Dit is hetzelfde verhaal als van eerder deze week, in mijn ogen. De formulering 'meerjarige verbintenis' is gekozen omdat men waarschijnlijk geen idee heeft voor hoeveel jaar hij tekent en je op je vingers na kunt tellen dat hij niet voor een jaar zal tekenen.

Gewoon een gerucht dus nog, toch? Al heeft de Telegraaf het meestal wel goed als het om Heerenveen gaat.
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Deze past weer mooi in het rijtje "geen cent teveel".

Wat niet wil zeggen dat het geen goeie voetballer is en dat hij het niet gaat redden bij heerenveen maar ik vind het weer zo typisch...

Kunnen we nou echt niemand halen waarvan je zeker weet dat hij het gaat redden, het is hetzelfde als bij die canadezen, dat is ook maar afwachten of het wat wordt...
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Je weet bij niemand van te voren of het een goede aankoop is.

Ik ben ontzettend blij met deze aankoop. Dit is een zeer goede speler die het in de eerste divisie erg goed heeft gedaan. Ik ben van mening dat deze stap hogerop ook te doen is voor hem.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Ik volg de GGD niet echt meer, en kan niet echt een oordeel over hem geven. Maar ik heb er wel vertrouwen in dat Garcia een goede aankoop is. Als er verder geen aanvallers vertrekken lijkt voorin de selectie rond. Al zou ik nog wel graag een rechtsbuiten zien, maar dat is dan nog maar afwachten.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Gearard schreef:Ik volg de GGD niet echt meer, en kan niet echt een oordeel over hem geven. Maar ik heb er wel vertrouwen in dat Garcia een goede aankoop is. Als er verder geen aanvallers vertrekken lijkt voorin de selectie rond. Al zou ik nog wel graag een rechtsbuiten zien, maar dat is dan nog maar afwachten.
Nilsson zou dan eventueel naar rechts kunnen. Feit is dat Yildirim zich echt zal moeten gaan bewijzen de komende zomer om zijn plaats veilig te stellen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Onderhand bijna 20 april en nog steeds geen bevestiging op de clubsite. Is deze transfer dan echt wel al definitief?
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
Berichten: 1176
Lid geworden op: 27-03-2005 16:23
Locatie: Norg

Bericht door sc heerenveen 4 ever »

Riemer had het er in dat intervieuw op abe.com erwel over, dus zal wel voorelkaar zijn.
Een onderschrift: wat is dat?
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Waar heeft Riemer het er over dan? Het wordt gesuggereerd door de mensen van AL.com
Fotze
Superster
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02-12-2002 19:58

Bericht door Fotze »

Transfer Garcia-Garcia naar Heerenveen rond
21 april 2006
Howel verschillende media er in het afgelopen Paasweekeinde al over berichtten, is nu de overgang van Gonzalo Garcia-Garcia van AGOVV naar sc Heerenveen een feit. Alleen de medische keuring die woensdag plaatsvindt, kan de komst van de 22-jarige spits nog in de weg staan.

De Uruguayaan van geboorte, die nu een Spaans paspoort heeft, tekende een contract dat hem voor 3 jaar bindt aan de Friese club, met een optie voor nog een seizoen. Garcia-Garcia is op meerde posities in de voorste linie inzetbaar. De 1 meter 82 lange aanvaller die bekend staat om zijn geweldige techniek, stond enkele jaren geleden nog onder contract bij Real Madrid. Bij AGOVV scoorde Gonzalo in 35 duels 16 goals.
Officiele Site
Wie moet er kapot?
Gebruikersavatar
KingBee
Wereldspeler
Berichten: 1030
Lid geworden op: 10-01-2003 15:04
Locatie: Damwoude

Bericht door KingBee »

:D Goed nieuws! Ik kijk regelmatig naar de GGD wedstrijden en dit lijkt mij een uitstekende aankoop! En eindelijk weer eens een technische attractieve voetballer! Na het vertrek van Samaras hebben we nu een waardige opvolger denk ik!
Net fan dat benaude!
Gebruikersavatar
michel
Wereldspeler
Berichten: 1937
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48
Locatie: DKV

Bericht door michel »

Goeie zaak! Volgende speler graag Riemer!
Heerenveen: superbia ex septentrio
sf-NN
Selectiespeler
Berichten: 519
Lid geworden op: 11-03-2006 14:58

Bericht door sf-NN »

Als je in de jeugd van real gespeelt hebt dan zegt dat wel wat, laten we hopen dat hij wel makkelijk scoort, ik heb er alle vertrouwen in. zou hij tegen roda al spelen?
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

sf-NN schreef: zou hij tegen roda al spelen?
Is dit nou een serieuse vraag?
sf-NN
Selectiespeler
Berichten: 519
Lid geworden op: 11-03-2006 14:58

Bericht door sf-NN »

Waarom niet, het zou kunnen dat Gert jan wanhopig is :P :P , maar nee dus :wink:
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

sf-NN schreef:Waarom niet, het zou kunnen dat Gert jan wanhopig is :P :P , maar nee dus :wink:
De transferperiode is nog niet open. Die opent pas weer op 1 julie geloof ik.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
SCH-4-LIVE
Selectiespeler
Berichten: 578
Lid geworden op: 16-12-2004 19:31

Bericht door SCH-4-LIVE »

sf-NN schreef:Waarom niet, het zou kunnen dat Gert jan wanhopig is :P :P , maar nee dus :wink:
Ooit gehoord van een transfermarkt die gesloten is? ...
SC Heerenveen: Grootse spitsen, ronde prijzen, hamsteren!!
sf-NN
Selectiespeler
Berichten: 519
Lid geworden op: 11-03-2006 14:58

Bericht door sf-NN »

Oja sorry nooit bij nagedacht, maar nu weer verder over de beste man zelf:
Garcia-Garcia
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Fotze schreef: kan de komst van de 22-jarige spits nog in de weg staan.
Dacht dat het een linksbuiten was.... Spitsen zat dacht ik zo.
Gebruikersavatar
davp
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1597
Lid geworden op: 22-06-2005 11:36
Locatie: De Knipe

Bericht door davp »

t is een vleugel spits..
feanfans
Wereldspeler
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22-12-2005 16:48

Bericht door feanfans »

davp schreef:t is een vleugel spits..
Als centrum- en linkerspits maakte de Uruguayaan in 35 wedstrijden zestien doelpunten. Daarnaast was hij goed voor acht assists.

Garcia-Garcia is afgelopen seizoen eens omschreven als 'een balvirtuoos met een broertje dood aan vuil werk'. Menzo (huidige trainer agovv) vindt die kritiek onterecht. Als het nodig is, dan wil hij werken. Dan staat hij z'n mannetje.

Soms moet je wat voorzichtig met hem omgaan, als hij bijvoorbeeld weer eens op het nippertje op tijd is.Maar als je dat voor lief neemt, krijg je er veel voor terug.

aldus de LC
Onedayflyer
Basisspeler
Berichten: 858
Lid geworden op: 06-09-2005 21:43

Bericht door Onedayflyer »

Soms moet je wat voorzichtig met hem omgaan, als hij bijvoorbeeld weer eens op het nippertje op tijd is.Maar als je dat voor lief neemt, krijg je er veel voor terug.
Dat vind ik altijd een beetje eng met GJ Verbeek. Ik hoop dat het goed komt en dat we nog wat plezier aan hem kunnen vinden. Maar het lijkt me wel een grillige jongen.
SIG is leeg. PM me wanneer je hier reclame wil :-)
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Soms moet je wat voorzichtig met hem omgaan, als hij bijvoorbeeld weer eens op het nippertje op tijd is.Maar als je dat voor lief neemt, krijg je er veel voor terug.
Oke, Garcia gaat hier dus helemaal mislukken...
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Wat een kolder. Verbeek is inderdaad wel 'hard', maar ik weet zeker dat hij met enkele probleemgevallen gewoon kan omgaan. Verbeek is de enigste waar Orlando Smeekes echt op durft te vertrouwen, dus waarom zou hij zoiets niet op de eigen spelers kunnen overbrengen. Dat kan er bij mij niet in.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Onderstaand artikel uit de stentor van 18 maart jl geeft aardig idee wat van deze speler te verwachten
Bewierookt door velen, toch ook bekritiseerd door anderen. Feit blijft dat voetballiefhebbers voor de acties van Gonzalo Garcia Garcia (20), balvirtuoos bij AGOVV Apeldoorn, naar de stadions komen. Gisteravond tegen FC Zwolle was hij goed voor een magistrale treffer en twee assists.
Het is vaak alles of niets bij Garcia Garcia. Tegen FC Zwolle kreeg de balgoochelaar de uitgelezen kans zijn kunsten weer te etaleren. Dat deed hij overigens met verve, met als bekroning een fantastisch doelpunt. Zijn dertiende van het seizoen. De Uruguayaan in Apeldoornse dienst stuurde halverwege de tweede helft drie Zwolle-verdedigers het bos in en lobde de bal over de uitstormende Zwolle-goalie Diederik Boer.

Elke club die dit seizoen tegen de Apeldoornse club heeft gevoetbald, zal de indruk die Garcia Garcia achterliet niet snel vergeten. Een voetballer uit de jeugdopleiding van het grote Real Madrid, die via via terechtkwam bij een club in de marge van het Nederlandse voetbal. Gonzalo zelf kan er wel om lachen. ‘Ik heb in ieder geval het plezier weer terug in het spelletje. Dat is voor mij nu het belangrijkste. Ik kan weer vrijuit voetballen.’

Hij heeft nog een contract voor twee seizoenen, maar de belangstelling van andere clubs is groot. Het streelt hem. ‘Natuurlijk ben ik daar blij mee. Ik heb het erg naar mijn zin, maar wil wel hogerop. Dat is en blijft mijn streven. Concrete aanbiedingen zijn er nog niet, maar er is al wel met clubs gesproken’, verklapt hij.

Velen hebben een ietwat vertekend beeld van de voetballer die door zijn Spaanse paspoort haalbaar was voor AGOVV. Een speler van buiten de EU is nu eenmaal niet te betalen voor de gemiddelde Gouden Gids Divisieclub. Buiten Apeldoorn spreken ze vol lof over hem. Zien ze vaak alleen de korte samenvattingen van de wedstrijden. En juist daarin doet de Uruguayaan altijd van zich spreken. Simpelweg omdat hij in elk duel wel een prachtige passeerbeweging uit zijn heupen schudt of met een simpele lichaamsbeweging meerdere tegenstanders op het verkeerde been zet. Acties waarvoor de liefhebber naar het stadion komt.

Het spel van Garcia Garcia heeft ook een keerzijde. Zijn zuidelijke temperament krijgt soms de overhand. Niet in vuil spel, wel in de emotionele kant van het voetbal. Hij ligt snel en vaak op de grond. Van direct omschakelen heeft hij vaak niet eens gehoord. Dan gaat de gezichtsuitdrukking op ‘zielig’, heft hij zijn handen ten hemel en vraagt de goden om uitleg. Ook dat is Garcia Garcia ten voeten uit, maar dat zijn de beelden die de televisie nauwelijks of niet halen. Zolang zijn teammaatjes enkele stappen extra willen blijven zetten om zijn ‘vuile werk’ op te knappen, is de flegmatieke aanvaller van onschatbare waarde voor AGOVV. Daarvoor zijn zijn acties van te belangrijk. En te mooi om te zien.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Met Pranjic achter hem lijkt me dit prima. Pranjic doet wel een stapje (of 2) extra, zodat Garcia zijn acties kan maken. Ik hoop dat hij het waarmaakt, lijkt me geweldig om weer een echte publieksspeler in het veld te zien.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Geniale spelers mogen ook hun mindere wedstrijden hebben. Hun onvoorspelbaarheid is hun kracht.
Plaats reactie